The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk

Spelar inte jättemycket men detta ser jag verkligen fram emot. 1:an var riktigt bra och uppföljaren verkar kunna vara ännu bättre. Blir väl att ta semester en vecka efter man köpt det.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Nu har finns faq på hemsidan http://www.en.thewitcher.com/support/faq/#t4
Jag som "bara" har pemium edition får vänta tills inatt, de som har collector's edition lär spela för fullt nu.

Permalänk
Medlem

Witcher 2 kom i dag, tänkte säga att den damp ner i brevlådan, men faktum är att jag var tvungen att åka och hämta den från vårat paket utlämningsställe.
De tyckte kanske att den var för stor för en brevlåda. (Nordic Premium edition)

Innehåller 2 DVD fodral, ena med soundtrack DVD och bonus DVD. Det andra innehåller 2 st Game DVD

Permalänk
Medlem

varför dröjer det så med reviews =(

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0lla:

varför dröjer det så med reviews =(

Spelet är väl så stort att det tar tid.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Inte spelat ettan men det ser intressant ut....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Fick vänta till midnatt innan spelet gick att aktivera, lite surt men väl värt väntan.

Första intrycket är fantasitkst, ljuset, ljudet, känslan är grym, vi får se hur det blir när man väl kommer in i det, än så länge en slags introduktion till spel/story, men ingen vanlig tutorial inte

Permalänk

Men jäkla direct2drive. förhandsbokade det från dem men kan fortfarande inte börja tanka det. -,- tänkte låta spelet kräla ner från nätet över natten så man kan lira imorgon.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan Nordic Edition och Premium Edition?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Drog igång spelet imorse innan jag åkte till jobbet och chockades av att det inte hade nån Invert mouse setting , riktigt dåligt måste jag säga.
Men det såg himla snyggt ut

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är det för skillnad mellan Nordic Edition och Premium Edition?

Citat:

Nordic Edition innehåller:
Special Nordic Sku
• Game DVD
• Making of DVD: A new video about the game`s creation and all previously published trailers.
• Soundtrack: Official soundtrack - a CD containing choice pieces of music from the game.
• Etui: Special box for Game Disc
• Game Guide: A guide to the game for all RPG fans.
• Game Manual: Basic playing instructions, as well as game controls and settings in detail.
• Map of the game world. Ideal for pondering in candle light Game manual and game guide
• Pamphlet and coin: A special version of selected in-game items.
• Two unique paper craft figures. Something for the collectors out there!
Extra in Nordic Sku – 3 more paper crafts

Citat:

Premium Edition innehåller:

• Game DVD
• Making of DVD: A new video about the game`s creation and all previously published trailers.
• Soundtrack: Official soundtrack - a CD containing choice pieces of music from the game.
• Etui: Special box for Game Disc
• Game Guide: A guide to the game for all RPG fans.
• Game Manual: Basic playing instructions, as well as game controls and settings in detail.
• Map of the game world. Ideal for pondering in candle light Game manual and game guide
• Pamphlet and coin: A special version of selected in-game items.
• Two unique paper craft figures. Something for the collectors out there!

Typ 3 st fler pappers figurer

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Läste att det inte går att invertera musen? Stämmer det så passar jag detta spel.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Skall tydligen gå med

[MouseInput]
SensitivityX=0.5
SensitivityY=0.5
Smoothness=1
Invert=1

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Fick det imorse men jag har usel prestanda jag försöker lösa. Fick också stänga av alla skärmar för att få igång fullscreen? Illa illa.

*Löste alla strul, laddade ner nyaste amd drivrutinerna starta spelet och såg att man kunde se genom allt och massor med modeller saknades. Böt namn på witcher2.exe till crysis.exe sen funkade allt perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Typ 3 st fler pappers figurer

Tack så mycket

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Fick det imorse men jag har usel prestanda jag försöker lösa. Fick också stänga av alla skärmar för att få igång fullscreen? Illa illa.

*Löste alla strul, laddade ner nyaste amd drivrutinerna starta spelet och såg att man kunde se genom allt och massor med modeller saknades. Böt namn på witcher2.exe till crysis.exe sen funkade allt perfekt.

Folk kör det med en GPU istället för crossfire tills AMD släppt en crossfire profil då det var strul med just crossfire, men du kör alltså CF nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Folk kör det med en GPU istället för crossfire tills AMD släppt en crossfire profil då det var strul med just crossfire, men du kör alltså CF nu?

Typiskt :[ Tur att jag inte får mitt spel idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Japp ligger runt 50% på varje gpu dock, tror knappast jag fått mycket högre prestanda tyvärr.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat det en del och oj vad det är bra!

- Oerhört snyggt
- Härlig stämning
- Musik, ljud och röster är riktigt bra
- Fiffig tutorial där man introduceras både till spelet och storyn
- Gillar hur man utvecklas combatsystemet, skönt flyt i fighterna
- Storyn är riktigt intressant och fångar en, man behöver inte ha spelat ettan men det ger lite mer förståelse om man har gjort det

- Inget direkt, har hört att om man kör crossfire så måste man stänga av det och köra med en GPU för att det ska flyta.

Övriga plus:
- Utvecklat exklusivt till PC
- DLC kommer vara gratis
- Inget DRM om man köper från GOG

Jäkligt kul att spelet motsvarat alla högt ställda förväntingar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gronbek:

Skall tydligen gå med

[MouseInput]
SensitivityX=0.5
SensitivityY=0.5
Smoothness=1
Invert=1

Nix , det funkade inte , inverse mouse fixas med:
MouseSensitivityX=0.446154
MouseSensitivityY=-0.278846

Dvs ändra till minus på sensivity Y.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Behöver man spela ettan för att fatta nått av storyn i tvåan?
Spelade aldrig första och har ingen lust att göra det nu när jag vill dyka in i det här, men vill samtidigt inte sabba spelupplevelsen bara för att man inte fattar vad fan som händer.
Nån som kan göra en snabb recap av ettan annars?

Permalänk
Medlem

behöver man skiva för nån sorts aktivering, eller bara internet?
om man beställer med skiva så klart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

behöver man skiva för nån sorts aktivering, eller bara internet?
om man beställer med skiva så klart...

Internet

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Nu har jag funderat och gjort om bossen kayran ungefär 20 gånger känns det som, så jag får väl fråga hur man dödar den här. Efter det första steget då man ska hugga av armarna så gör man lite QTE:s. Efter det börjar han kasta stenar på en. Jag ser inga möjligheter att skada honom där. När man springer fram mot honom så dör jag av magin som Sile eller vad hon nu heter kastade. Det enda jag hittat som inte innefattar att man dör direkt är att gömma mig bakom en sten. Det känns som jag missat något väldigt uppenbart. Har någon spelat till samma ställe och kommit på hur man ska göra? Som jag förstår kan man gillra en fälla också och det blir annorlunda då men jag valde att inte göra det.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Två videos som jag tog.

Permalänk
Hedersmedlem

Steam verkar överbelastat av alla som tankar tw2... Antingen får man "steam servers too busy" eller < 300 kB/s :(. Behöver minst någon MB/s för att kunna få ner det inom rimlig tid.

UPDATE: Drar det från GoG nu. får hela 100 Mbit så steam kan ju ge upp

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Om du kör med AMD kort och eventuellt flera skärmar bör du fundera lite innan du köper detta.
För mig går det inte att starta i full screen om jag inte disablar de andra två skärmarna.
Det är tydligen känt men det har inte stått någonting om det vad jag sett.. det står dock i deras egen readme som följer med spelet så de har nog vetat det ett bra tag...
"Known Issues

Technical
[...]
- AMD still needs to add a profile for The Witcher 2 to the driver for its Crossfire chipsets. Until this occurs, you may experience reverse performance scalability on systems equipped with this chipset. If this occurs, it is recommended that you disable one of the GPUs on your system. We will post information on a fix for this issue at thewitcher.com/support FAQ as soon as AMD provides one.
- Some AMD cards may not allow you to play the game in fullscreen mode.
- The game may occasionally take longer than expected to launch (about 45 seconds on average).
[...]"

Det var även problem att få igång ljudet, kör med ett Asus Xonar essence kort, tog bort alla andra drivers för integrerat ljudkort samt ställde in ljudet på 2 kanaler för att det skulle gå igång.
Känns bra att man pröjsade tusen spänn för collectors edition för sånt här skit -.-
Första DA2(crap) sen detta.. sista gången jag köper spel som inte kommer från Blizzard iaf-.-

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

fan va beskviken jag blev när jag började spela och ser att det är LETTERBOXAT :(( antar att det bara gäller för 16:10 upplösningar fan va tråkigt, tar bort kännslan som fan för mig

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Räknas 4870x2 som crossfire för jag får usel prestanda på high eller så måste jag uppgradera min dator?

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med att aktivera DLC materialet ? För mig säger den bara Invalid CDKEY då jag matar in dem.
Har 2 st en på papper och en från Webhallen och bägge är likadana. Överbelastade servrar?

Visa signatur