Nya Firefox 4 sämsta någonsin?

Permalänk

Har använt FF 4 ett tag nu och jag måste säga att jag har inte haft några strul,
tvärtom så verkar det flyta på relativt bra till skillnad mot tidigare versioner som kunde sega ner datorn efter ett tag.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

la in senaste nightly nu och det spöar ff4 med hästlängder i snabbhet
dock inte så kompatibelt med plugins :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

la in senaste nightly nu och det spöar ff4 med hästlängder i snabbhet
dock inte så kompatibelt med plugins :/

Testa Add-on Compatibility Reporter vettja!

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag har med FF 4 är att det är så otrligt segt att startak hinner typ koka te medan jag väntar (överdrift men ändå). När den väl orkat starta är den dock snabb och trevlig.

Permalänk
Medlem

Det har blivit snabbare att starta upp datorn i senaste aurora. Firefox 4 känns som att det släpptes för att inte göra alla andra otåliga fast det inte var klart än, 5:an som kommer känns mer stabil och snabbare. merge till firefox 6 på aurora står att det händer nästa vecka, sedan får man se vad som händer. På planet mozilla finns det hint om Fx 8-10 så vi får väl se om det kommer och vad som kommer bli nytt, läste något snabbt igår. Den som vill testa 5:an och känner sig osäker på aurora så finns det nu en beta, har man problem med addons på beta beror det på att mozilla håller på att fixa compability eller så installerar man det som @Cable har länkat till, som jag själv länkade för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker Firefox 4 är ruskigt snabbt och stabilt. Inget att klaga på! Vill man ha ett utseende som mer liknar FF3.6 så är det bara att ställa in det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Ta en test på nästa version, tidiga versionen av 5:an, jag hittade länken på mozillawiki för den som undrar. Snart merge på Fx6 till aurora, vad som kommer sedan får man se. Mozilla har ännu inte ändrar utseendet eller något annat kul, för närvarande är den som 4:an fast bättre på en hel del punkter, den blir inte lika seg som innan och startup är snabbare, den jobbar helt enkelt bättre än 4:an, finns tydligen nya saker under skalet på senaste version.

Permalänk
Medlem

haha japp 4an suger verkligen..

Installerade chrome istället, som kanske inte är 100% men jag har avinstallerat och ominstallerat FireFox 4 ett par gånger men det totalvägrar att starta. och orkar inte installera i ngt felsäkert läge eller så för då är det lättare att installera en annan läsare..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Någon som testat senaste Opera som släpptes idag?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Kan säga på direkten, jag är inte heller någon chrome fantast, då har jag testat senaste av följande: Safari, Opera 11.50, IE9 och IE10 pre och Chrome canary och utav alla dem använder jag foxen, den är bäst och nu när mozilla håller på att "komma ikapp" med versions nummer så är dem definitivt med på banan. Jag själv slängde ut stable version av Firefox 4 på min dator när aurora kom ut. Menar du opera next (11.50)

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Kan säga på direkten, jag är inte heller någon chrome fantast, då har jag testat senaste av följande: Safari, Opera 11.50, IE9 och IE10 pre och Chrome canary och utav alla dem använder jag foxen, den är bäst och nu när mozilla håller på att "komma ikapp" med versions nummer så är dem definitivt med på banan. Jag själv slängde ut stable version av Firefox 4 på min dator när aurora kom ut. Menar du opera next (11.50)

http://www.filehippo.com/download_opera/

Opera 11.11 kom idag!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Finns opera 11.50 heter Swordfish, opera:s nya koncept för alpha builds heter opera next. http://www.opera.com/browser/next/ är inget fan av opera, fast den är i mitt tycke snabbare än de andra. Har testat Opera next och det fungerar helt ok, om man kan acceptera lite buggar. Skall inte vara elak men 11.11 känns lite gammalt när 11.50 finns runt hörnet.

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Finns opera 11.50 heter Swordfish, opera:s nya koncept för alpha builds heter opera next. http://www.opera.com/browser/next/ är inget fan av opera, fast den är i mitt tycke snabbare än de andra. Har testat Opera next och det fungerar helt ok, om man kan acceptera lite buggar. Skall inte vara elak men 11.11 känns lite gammalt när 11.50 finns runt hörnet.

Håller med när de gäller FF. Nu är femman är ute så vill man ju inte sitta på den gamla.

Men borde dom inte lugna ner sig med numren?

Jag menar att när 2,3 och fyran nu kom så fanns de ju något revolutionerande med. Fast 5:an kommer bara finnas några nya funktioner, som inte känns jätte lockande.

Men får väll koppas dom fixar minnetsläckan som finns oavsett om jag har en eller tio flikar uppe drar den 300MB och stiger lite hela tiden (ja oavsett om de innehåller Flash eller inte på sidorna) och är lite segt att öppna FF trots prestandan finns.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag läste för ett tag sedan, osäker om det stämmer, istället för att göra Fx 4.0.xx och så vidare har man gjort om och kallar det istället för 5,6 och så vidare, sedan angående nästa post verkar det som att det har hänt förändringar inför Fx6 om man läser mozillawiki och mozillazine forum, Fx6 är fortfarande i nightly, går i merge till aurora nästa vecka står det på mozillawiki, får vara medveten om att i början är det lite ostabilt på aurora medan i slutet av aurora stage på versionen är det ok, 5:an var lite sådär när den gick över medan nu är den ok. Väntar till nästa vecka, är på aurora channel. Sedan jobbar man även på Ionmonkey nya javascript motorn, azure och electronyisis vad jag förstår när jag läser posterna på mozillazine.
http://blog.mozilla.com/joe/2011/04/26/introducing-the-azure-... intressant läsning

Permalänk
Avstängd

En fråga.
Är det någon som vet hur man får AdBlock ikon uppe vid bokmärkesfältet eller där ovanför vid google search osv?
Jag vill inte ha statusfältskiten.
På chrome så kommer en ikon där uppe och vill ha samma på firefox (för mig man fick det förr men inte nu ;O)

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

En fråga.
Är det någon som vet hur man får AdBlock ikon uppe vid bokmärkesfältet eller där ovanför vid google search osv?
Jag vill inte ha statusfältskiten.
På chrome så kommer en ikon där uppe och vill ha samma på firefox (för mig man fick det förr men inte nu ;O)

Välj visa i verktygsfält och dra den sedan dit.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guffen86:

Välj visa i verktygsfält och dra den sedan dit.

Går inte dra dom ifrån tilläggsfältet.
Om jag tar anpassa där uppe så finns ej någon adblock ikon som jag kan dra ut, där man drar ut sökfält, bookmarks etc.

Permalänk
Medlem

FF4 går snabbare än IE9 och Chrome för mig, dock inte överdrivet snabbare än 3.6 som redan var snabbt. FF4 startar dessutom instant för mig till skillnad från vad andra sagt i tråden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Går inte dra dom ifrån tilläggsfältet.
Om jag tar anpassa där uppe så finns ej någon adblock ikon som jag kan dra ut, där man drar ut sökfält, bookmarks etc.

Jag kan dra ikonen från tilläggsfältet. Men du måste gå in i menyn visa - verktygsfält och klicka på anpassa först.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guffen86:

Jag kan dra ikonen från tilläggsfältet. Men du måste gå in i menyn visa - verktygsfält och klicka på anpassa först.

Saken är att den ikonen inte funnits med där
Men jag tog "standardutseende och startade om firefox så dök den upp så jag kunde dra ut den igen