Första prisuppgifterna för AMD A- och FX-serierna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av soderkvist:

Med integrerat HD6550 kan de ha rätt i att många inte kommer att behöva ett separat grafikkort.

En fråga som inte hör till nyheten mer än att det gäller produkterna i fråga till viss del;
Presterar ett HD6550 bättre än ett 5750? frågar då jag får för mig att motsvarigheten borde heta 6750, men inte helt säker här =P

Och för övrigt kanske man ska fråga, skulle det vara värt o överge en plattform med Intel core duo@2,6 Ghz och ett 5750 för detta ändamål? kör inget grafikkrävande direkt, vill bara att det ska hålla samma mått mätta som mitt nuvarande system på ett ungefär, och leverera ungefär samma =P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

En fråga som inte hör till nyheten mer än att det gäller produkterna i fråga till viss del;
Presterar ett HD6550 bättre än ett 5750? frågar då jag får för mig att motsvarigheten borde heta 6750, men inte helt säker här =P

Och för övrigt kanske man ska fråga, skulle det vara värt o överge en plattform med Intel core duo@2,6 Ghz och ett 5750 för detta ändamål? kör inget grafikkrävande direkt, vill bara att det ska hålla samma mått mätta som mitt nuvarande system på ett ungefär, och leverera ungefär samma =P

Nej, 6550 är klart sämre än 5750.

Om det levererar samma, varför byta?
Jag tycker inte det är värt att överge ditt system för kommande Llano även om CPU-prestandan skulle öka sa tappar du grafikprestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Nej, 6550 är klart sämre än 5750.

Om det levererar samma, varför byta?
Jag tycker inte det är värt att överge ditt system för kommande Llano även om CPU-prestandan skulle öka sa tappar du grafikprestanda.

Okej, tack
För att göra mig av med onödiga komponenter, för kan jag ha en APU som kan göra samma jobb som både min CPU och GPU så är det värt ett byte, och så blir det en billigare variant av tornkylning på det med en tyst fläkt, för jag vill inte lägga ut pengar på både CPU och GPU-kylare så länge som AMD jobbar på deras effektiva lösningar av APU, då jag vill ha ett tyst system

Eventuellt får jag nog skippa idén och sälja mitt 5750 till förmån för ett passivt kylt, men det tar jag då det blir uppgraderingstankar =P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Mmm, ser smaskigt ut, speciellt om Cinebench-testet visar trenden i stort(!)

Jag har haft lite "dåligt samvete" att jag lämnade AMD för min E8400, men om nåt halvår är det dags för ny dator och då skulle en 4-8-core AMD med lite klockmaginal vara trevligt att leka med.
Har lite funderingar på att konvertera mitt DVD-bibliotek till h.264 el. likn. och då behöver jag fler cores.

Med ett lite fetare grafikkort tror jag den extra kräm som motsv. Intel-modell skulle ha är ganska ointressant för spel, speciellt om man räknar in det extra priset (om AMD lägger sig aggressivt alltså).

AMD har f.ö. redan haft 12-core i säkert 18 månader med sin Magny-Cours (workstation/server-modell) men jag vet ej pris på ett komplett M-C -system.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|