Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur installerar jag 4 ramstickor på GA-P55A-UD6?

Permalänk

Hur installerar jag 4 ramstickor på GA-P55A-UD6?

Hej är det någon som har moderkortet Gigabyte GA-P55A-UD6 Ultra Durable 3 och vet hur man installerar 4 minnen på kortet.
jag har prövat olika olika kombinationer men får det inte att fungera.
Jag har prövat alla minnen och vet att dom funkar och alla är av samma sort.
Snälla hjälp

Trådtiteln förbättrad
Permalänk
Medlem

the GA-P55A-UD6 has a maximum of 16GB of memory and operates in dual-channel mode. Supported memory speeds include DDR3-800/1066/1333 and 2200MHz when overclocked.

Har du de minnen som stödjs?

Permalänk
Medlem

Dagens mest intetsägande trådnamn?

Permalänk
Medlem

Var snäll och byt trådnamn som faktiskt berättar något om tråden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Joker:

Hej är det någon som har moderkortet Gigabyte GA-P55A-UD6 Ultra Durable 3 och vet hur man installerar 4 minnen på kortet.
jag har prövat olika olika kombinationer men får det inte att fungera.
Jag har prövat alla minnen och vet att dom funkar och alla är av samma sort.
Snälla hjälp

det finns en beskrivning i manualen.. länkad här under..

annars är det DDR3_2 DDR3_1 DDR3_5 DDR3_4 det ska sitta i. jag tror att numren ska stå på moderkortet.. annars finns en illustration i manualen också..

http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-p55a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Joker:

Hej är det någon som har moderkortet Gigabyte GA-P55A-UD6 Ultra Durable 3 och vet hur man installerar 4 minnen på kortet.
jag har prövat olika olika kombinationer men får det inte att fungera.
Jag har prövat alla minnen och vet att dom funkar och alla är av samma sort.
Snälla hjälp

En del minnen fungerar inte i fler än 2 slots, en del i 4 och andra i 6 vid överklockning, lite beroende på frekvenser. För standardclock 1333MHz så brukar de flesta fungera, men för att veta säkert bör man titta på moderkortets referenslista innan man köper minnen. Du kan ju se om du hittar dina minnen i listan vilket kan ge en ledtråd. http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/mb_memory_ga-p55a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Joker:

Hej är det någon som har moderkortet Gigabyte GA-P55A-UD6 Ultra Durable 3 och vet hur man installerar 4 minnen på kortet.
jag har prövat olika olika kombinationer men får det inte att fungera.
Jag har prövat alla minnen och vet att dom funkar och alla är av samma sort.
Snälla hjälp

Det finns minnen som vissa kort räknar som dubbelsidiga d.v.s. två minnen räknas som fyra ,fyra räknas som åtta = funkar inte

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Tackar AllA som svarat..Jag vet namnet på tråden är grymt

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Det är alltid bra att skriva en bra rubrik, det gör det lättare för dig och andra att få hjälp.