Permalänk
Medlem

ASUS nya N-serie (Bilder)

Kolla in ASUS nya N-serie, ser mycket stilrent ut.

Återstår att se när serien lanseras i Sverige

Permalänk

Intressant, men N53ans senast uppdatering N53 har ju precis släppts i Sverige så det lär ju dröja ett tag....

Vad gäller utseende tycker jag ett den "bryter" för mycket, ser ut som att den består av 3 olika delar. Fortfarande snygg, men inte som den som finns ute nu.

Var läste du om detta, kan du länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregorTorkel:

Intressant, men N53ans senast uppdatering N53 har ju precis släppts i Sverige så det lär ju dröja ett tag....

Vad gäller utseende tycker jag ett den "bryter" för mycket, ser ut som att den består av 3 olika delar. Fortfarande snygg, men inte som den som finns ute nu.

Var läste du om detta, kan du länka?

Tycker det är intressant materialval, ser ut som gummi.
jo, skulle inte förvåna mig om det dröjjer.

Jag fick det ifrån ASUS facebooksida.

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att de envisas med så mycket ram runt skärmen precis som på nuvarande generation, annrs ser det ju fint ut.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet ser ut att vara riktigt värdelöst

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Synd att de envisas med så mycket ram runt skärmen precis som på nuvarande generation, annrs ser det ju fint ut.

garanterat en kostnadsfråga så jag tar varje dag lite ram runt skärmen ist för högre pris.

Skrivet av cruZZade:

Tangentbordet ser ut att vara riktigt värdelöst

Haha det var ju skrattretande dålig kommentar. Hur fan kan du se att det är dåligt?
Du kan däremot säga att du inte ser snyggt ut / layout / färg och form

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

garanterat en kostnadsfråga så jag tar varje dag lite ram runt skärmen ist för högre pris.

Haha det var ju skrattretande dålig kommentar. Hur fan kan du se att det är dåligt?
Du kan däremot säga att du inte ser snyggt ut / layout / färg och form

Det är detsamma som det nuvarande tangentbordet och det har inte direkt fått någon strålande kritik.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Bra design på denna men jag gillar den nuvarande N-serie mer.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Det är detsamma som det nuvarande tangentbordet och det har inte direkt fått någon strålande kritik.

har du verkligen koll på att det är exakt samma. Det kan ju ha samma utseende men dom kan ju ha fixat flexproblemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

har du verkligen koll på att det är exakt samma. Det kan ju ha samma utseende men dom kan ju ha fixat flexproblemet.

Det är verkligen helt identiskt med det nuvarande tangentbordet. Det sägs också att tangentbordet är konstruerat för att flexa lite eftersom ger en snabbare skrivhastighet - om det bara är "It's not a bug, it's a feature!"-bortförklaringen låter jag vara osagt, men ifall det inte är det så lär de inte ändra på tangentbordet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Ganska snygg, hoppas bara att dom fixat det plastiga och sviktande tangent tangentbordet. Tangentbordet ser ut att vara annorlunda.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Någon som vet vad denna dator kommer ha för grafikkort? bättre än 550 i den nuvarande modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregorTorkel:

Någon som vet vad denna dator kommer ha för grafikkort? bättre än 550 i den nuvarande modellen?

Ganska intressant, tänkte köpa den nuvarande versionen, men det kanske blir att vänta lite.

Permalänk
Skrivet av Karim:

Ganska intressant, tänkte köpa den nuvarande versionen, men det kanske blir att vänta lite.

Enligt denna länkt: http://www.laptopspec.net/2011/06/asus-n45sf-n55sf-and-n75sf-entertainment-laptop/

Så skall det vara Gt 550m.

Permalänk
Skrivet av The Shoegazer:

Nej det är GT 555, det står t.o.m i länken du posta.

Permalänk

Blev så irriterad när den här tråden inte gick att hitta när man sökte på "asus n75" så var bara tvungen att göra detta inlägg så inte andra ska bli lika irriterade som jag!=)
asus n45sf asus n55sf asus n75sf
Sådär!

Permalänk
Skrivet av GregorTorkel:

Nej det är GT 555, det står t.o.m i länken du posta.

Ops, skrev fel. Menade såklart GT 555.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en ASUS N43(SN). Jag tycker att kritiken mot det sviktande tangentbordet är mångt och mycket ogrundad.
Det var något som jag var högst tvivelaktig inför, inför mitt eget köp.
Men när man har haft den ett tag inser man hur fantastiskt skön den är att skriva på, just tack vare svikten. Den är t o m avsiktlig, tydligen.
Det är en mjuk respons på tangenterna, men ändå med tydligt nedslag.

Jag måste säga att jag faktiskt gillar det.

Permalänk
Medlem

jäckligt fresha datorer!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd

Var och kände på tangentbordet på en asus N dator, och jag trodde knappt mina ögon vilket flex det var i det!
Jag hade aldrig stått ut med det personligen kändes så billigt och en stor miss av Asus.