Wii U är nästa generation från Nintendo

Permalänk
Medlem

Det var allt på tiden att Nintendo börjar med högupplösta spel. Inte en dag för tidigt.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att den nya kontrollen ser förbaskat plastik ut, vilket inte är något bra. Men konsolen lär nog funka ändå

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Nja deras största visning var väl touch-screen i fjärrkontroll syfte. Dock lite gammal teknik men med ny idé.
Att ringa från "Wii U" i v-rum, eh nja skulle inte tro det.
Spela på konsol å nå lek-spel (abc typ) där kan det funka klockrent, men i övrigt så var det en mycket mager nyhet.

Mm "Wii U" klangade OTROLIGT dåligt. Visst, man är inte mycke för konsol, men Nintendo har ändå visat länge vart skåpet ska stå. Men detta.. seriöst. Känns mest som månadens pryl för att sen dunkla bort.

edit:
http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/117/1173549/e3-2011...

Om detta är den nya konsollen så är det ganska klart att dom kommer å köra minimalistiskt å därutav kan vi säga att prestanda är bara å glömma, dom trycker in det nödvändigaste för å skapa en bred miljö "thats it"

Hmm plastluckan under cd-läsaren, är det där man stoppar in VHS bandet måntro?

Permalänk
Medlem

Dom har nya ideer och använder sina grejjer annorlunda jämfört dom andra två stora. Men inget som nappa hos mig direkt, ja hade hellre sett en riktigt kraftfull konsoll man kopplar till tv o så som vanligt och sen spela på som ps3/360

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Link till endel av spelen som visades upp ! http://www.youtube.com/watch?v=wzt6i0FkCkI (kan bearbetas)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Nintendo med bra hårdvara, trevligt!

Den ny kontrollen - va i helvete?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag gissar att priset lär hamna rätt så högt?

Inte nödvändigtvis i och med att de tekniska lösningarna redan finns, men förhoppningsvis blir det inte ps3 @release

Permalänk
Inaktiv

Undra om deras rörelsemotion fungerar annat än om man står och kysser mottagaren denna gången?

Permalänk

Vad fan är de som piper hela tiden?!!

Lite spännande men egentligen inget nytt för att vara 2011. Fast vet de fan om jag vill se OOT Remake i 3D.. Flopp eller Flopp?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Givet köp, precis som varenda Nintendokonsol som kommit ut.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Undrar om det är rejält med ironi här för inget av det nintendo visa är imponerande. Bara gimmicks och remakes. Nintendo har dessvärre blivit för spelindustrin vad nokia blev för mobilindustrin. Övertro på sitt egna varumärke och ingen innovation, bara repetition.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

2012 enligt engadgets, Q2-Q4 läste jag någonstans...
Inga specs än tyvärr.

Någon som sa specs?

With the Wii-U announced today, how does it stack up against the current-gen consoles?

Playstation 3 – 250GB Slimline Specs

Launch price: £269.99
Console Dimensions: 290 x 65 x 290mm
Connectivity: AV Output, HDMI, USB 2.0, Optical Audio
Features: Blu-Ray Drive, Nvidia RSX Graphics, Cell Processor, Built in Hard-drive, Built in Wifi
Interface connectivity: USB / Bluetooth Controllers, Playstation eye / Move controller
Supported formats: 1080p, 720p, 480p

Xbox 360
Launch Price: £199.99
Console Dimensions: 270 x 75 x 264mm
Connectivity: AV, HDMI, Optical Audio, USB 2.0
Features: Built in Wifi, 45 nanometer integrated CPU and GPU, ‘,Whisper quiet system’, built in hard-drive,
Interface connectivity: USB/Wireless controllers, Kinect Camera
Supported Formats: 1080p, 720p, 480p

Wii-U
Launch Price: TBA
Console Dimensions: 1.8″ tall, 6.8″ wide and 10.5″ long
Connectivity: HDMI, component, S-video, composite, four USB 2.0 ports and is backward compatible with all Wii accessories and controllers
Features: IBM Power-based multi-core processor
Interface connectivity: 6.2″ 16:9 touch-screen on controller as well as a Power button, Home button, +Control Pad, A/B/X/Y buttons, L/R buttons and ZL/ZR buttons. It includes a built-in accelerometer and gyroscope, rumble feature, camera, a microphone, stereo speakers, a sensor strip and a stylus
Supported formats: 1080p, 1080i, 720p, 480p and 480i

http://www.randomprodinc.com/wii-u-specs-comparison/

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Nintendo gav en väldigt dålig presentation. Skapa förvirring är inget man vill uppnå om man ska sälja produkter. Men det verkar ju vara årets tema för E3. Ska man "Kinect with BINGbox", eller "Carry your PS3 games with PS Vita, with awesome 3D glases!" eller "Me? Who? You? Me? Wii? What console?"

Vem mer saknar tiden då man satte i kassetten och bara tryckte på Power On så var allt klart? Inga patcher till döden, inga konstiga tillbehör - utan bara fokus på det viktiga, spelen.

Någon borde räkna ut hur mycket tid vi spelare förlorar i ren speltid på att stirra oss blinda på patchuppdateringar

Visa signatur

Stuff me like a haggis!

Permalänk

Graphics:
Custom AMD RV770 Chip “WOLF” @ 766Mhz on 32nm process
1398 Gflops

CPU:
Custom IBM Power 6 Chip “FOX” on 32nm process
4 cores, each two way SMT-capable and clocked at 3.5 GHz
175.9 GFLOPS theoretical peak performance (single-precision)
87.6 GFLOPS theoretical peak performance (double-precision)

Memory:
512 MB XDR2 DRAM main memory
+ 1024 GDDR5 video memory
+ 16 MB eDRAM

Storage:
2.5-inch SATA hard drive with 250 GB / 320 GB capacity
Expanded storage via SD and SDHC card memory (up to 64 GB)

Media:
Custom Blu-ray Disc, up to 50 GB
Compatible with 7 cm Nintendo GameCube Game Disc and 12 cm Wii Optical Disc

Display:
Video output formats
Composite video: 480i, 576i (PAL)
S-Video: 480i, 576i (PAL)
RGB SCART: 480i, 576i (PAL)
Component (YPBPR): 480i, 576i (PAL), 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p
D-Terminal: 480i (D1), 480p (D2), 720p (D4), 1080i (D3), 1080p (D5)
HDMI: 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p

http://www.megagames.com/news/wii-2-project-caf%C3%A9-specs-l...

vetifan om dom specsen stämmer men det verkar finnas en hel del kräm i hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Nintendo tar kontrol-priserna till nya höjder, lär ju inte va skoj att köpa 3 extra kontroller till Wii-U

Permalänk
Skrivet av Jexmark:

Givet köp, precis som varenda Nintendokonsol som kommit ut.

Jepp jag hör dig där Nu VAR den ju knappast det snyggaste, men skitsamma. SNESen (och speciellt den amerikanska var ju ful som stryk) men men många timmar man ägnade där. ;D Gamecuben hade rätt ok design tyckte jag och man vänjer sig nog vid denna med

Permalänk
Medlem

Vill jag spela småspel eller ringa ett videosamtal har jag ju ändå min mobil med mig överallt...
Vill jag spela spel i flera timmar vill jag snarare ha bra grafik och en skön kontroll än något flashigt stort schabrak med inbyggd skärm.

Näää! men å andra sidan tycker jag redan Wii är kasst... Bra som social lekmaskin att lira lite kort med polare en halvtimma, men att sitta och lira ett spel och vifta med armarna kors o tvärs i timmar i sträck är ju rent löjligt!

FLOPP säger jag! Dammar hellre av mitt gamla N64 än spelar på den där!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Konceptet är ju hur coolt som helst, hoppas att det fungerar som på filmen.
Typiskt Nintendo att fokusera mer på att spelen ska vara roliga att spela för många än att smacka på med hög prestanda, vilket är helrätt.

Edit: Mina spelbehov täcks till 100% av min iPad.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk

Ja man blev förvirrad i början. De verkade knappt själva veta vad det var för något dom skapat. Skönt att det blev en vanlig konsol i alla fall. Blev som man förväntat sig lagom prestanda och nya innovativa funktioner. Ska bli intressant och se om tredjeparts stödet kan hålla i sig efter X720/PS4 kommit. Skulle den sen sälja dåligt lär nog inte tredjeparts utgivarna vilja stödja konsolen något nämnvärt. Lär säkert komma en hel del portar från X360/PS3 till Wii U.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Känns mer som en leksak för småbarn det här.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Väldigt innovativt, men kontrollern verkar en aning stor men å andra sidan verkar det vara komplement till remote och nunchuck. Jag hoppas verkligen att de inte glömmer bort de äldre spelarna som vill ha nåt mer än smålöjliga barnspel. Bara mario eller annan gammal nes-hjälte är med så blir de lite bättre. Men de får gärna även komma med lite mer blodiga skräckspel för vuxna.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Musikälskare

Golfspelet var dock ganska coolt, säga vad man vill

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Alltid älska Nintendo, de mest underhållande spelen har släppts till Nintendo-konsoller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Kan man hacka kontrollen och installera Android? Najs portabel spelmaskin.

Dom har precis visar mojängen.......tror du folk redan har testat och hacka den på E3 mässan? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Vill jag spela småspel eller ringa ett videosamtal har jag ju ändå min mobil med mig överallt...
Vill jag spela spel i flera timmar vill jag snarare ha bra grafik och en skön kontroll än något flashigt stort schabrak med inbyggd skärm.

Näää! men å andra sidan tycker jag redan Wii är kasst... Bra som social lekmaskin att lira lite kort med polare en halvtimma, men att sitta och lira ett spel och vifta med armarna kors o tvärs i timmar i sträck är ju rent löjligt!

FLOPP säger jag! Dammar hellre av mitt gamla N64 än spelar på den där!

Du har uppenbarligen inte spelat Wii-spel där du slipper sitta och slåss i luften? ;D

Permalänk
Medlem

KICK ASS

tänkte först att fan är det för löjlig kontroll dem har uppfunnit nu, "hoppas den är skön"
samt att tänkte att det vore ju grymt med en prestanda konsol från dem, men det kanske inte är det viktigaste om man ändå kan ha roligt?
samt efter att sett dem korta 4minuterna på den videon om sjävla kontroller är jag väldigt imponerad hur innovationen från nintendo till dennna produkt är grymt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Kan man hacka kontrollen och installera Android? Najs portabel spelmaskin.

Annars är jag väldigt intresserad av huvudenheten själv mestadels, kontrollen ser tung ut. Både bra och negativt att det känns dyrt men klumpigt.

Vad jag förstått är kontrollen "dum" och saknar egen processor. Den bara streamar video från konsollen och skickar tillbaks input.

Skrivet av Mollemannen:

-snip-
http://www.megagames.com/news/wii-2-project-caf%C3%A9-specs-l...

vetifan om dom specsen stämmer men det verkar finnas en hel del kräm i hårdvaran.

Det där verkar helt galet. Varför skulle de ta en RV770-baserad GPU (4870) när nyare modeller är effektivare och ger bättre prestanda med lika många transistorer och effektförbrukning? eDRAM kräver nog ganska rejäla ändringar och jag tror inte man bara kan slänga in det på en gammal chipdesign.
Och POWER6? Tror inte Nintendo gör som Sony och trycker i en server-processor i en konsoll.

Tror de flesta "läckor" på specs bara är påhittade för att skapa trafik till sajterna...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Gösses Nintendo. Ni har verkligen gått ner i leran. Ser totalt meninslöst ut!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att vänta på att de ska bli stämda av någon förvirrad amerikan som tagit fram sin järnetta och drämt plattan in i TVn

Edit: 3:29 in i filmen