Köp av ny speldator för ca 18000 (inkl skärm) First-draft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Kan du länka hur du har tänkt nu?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/510791/new-comp-no-psu-or-gp...
Med:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550 och http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_hale_90_psu_-_80%2bgold_-_1...

Valde bort kylaren. Kommer inte klocka processorn nu på direkten och är lite osäker på vattenkylning fortfarande.

Visa signatur

Silverstone Raven RV03B-W Black | ASUS Sabertooth Z77 | NZXT HALE 90 1000W | Core i5 2500k @ 4.5 GHZ | 16GB Corsair VENGEANCE | 2xCorsair Force GS RAID 0 | 2TB Seagate Barracuda Green 5900rpm| EVGA GTX 980Ti SC+ ACX2.0 | Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS 2K | Corsair K70 Cherry MX Red | Razer Deathadder Chroma | Philips Fidelio X2 + V-Moda Boompro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/510791/new-comp-no-psu-or-gp...
Med:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550 och http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_hale_90_psu_-_80%2bgold_-_1...

Valde bort kylaren. Kommer inte klocka processorn nu på direkten och är lite osäker på vattenkylning fortfarande.

Agget är en beställningsvara så inet tar hem ett när du lägger ordern.

Angående kylaren så kan jag garantera att du kommer bli nöjd med en Antec Kühler H2O 620.

Jag har haft flera typer av vattenkylning i mina datorer under åren och min nuvarande Antec Kühler H2O 920 är den mest kvalitativa färdiga vattenkylaren jag har någonsin har sett/använt.

Sen så är de så oxå att Original kylaren låter väldigt mycket tyvärr. Och de är ju inte kul att sen behöva montera isär datorn bara efter ett litet tag för att man sket i att köpa en ordentlig kylare.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Har aldrig monterat vattenkylning tidigare och känner mig därför lite osäker. Ska man kanske ta och beställa montering? har byggt ihop väldigt väldigt många datorer, men ej med vattenkylning. vore också ganska skönt att slippa allt strul.

Som det ser ut nu, grafikkortet köper jag på komplett.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/510832/new-comp-no-gpu-2011-...

Visa signatur

Silverstone Raven RV03B-W Black | ASUS Sabertooth Z77 | NZXT HALE 90 1000W | Core i5 2500k @ 4.5 GHZ | 16GB Corsair VENGEANCE | 2xCorsair Force GS RAID 0 | 2TB Seagate Barracuda Green 5900rpm| EVGA GTX 980Ti SC+ ACX2.0 | Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS 2K | Corsair K70 Cherry MX Red | Razer Deathadder Chroma | Philips Fidelio X2 + V-Moda Boompro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Har aldrig monterat vattenkylning tidigare och känner mig därför lite osäker. Ska man kanske ta och beställa montering? har byggt ihop väldigt väldigt många datorer, men ej med vattenkylning. vore också ganska skönt att slippa allt strul.

Antec Kühler är ju sluten, så det är bara att montera precis som en vanlig kylare, inget meck där inte.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Ohh, excellent! Då kör vi då!
Beställer så fort jag fått min gamla dator såld. Tack alla för er hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/510853/bunny-s med det här paketet så kommer du att garanterart bli glad. Det är 850w högkvalitativt nätagg från corsair som kommer att räcka till gott och väl om du känner för att ploppa in ett till grafikkort i framtiden. Här finns också ett grymt chassi som är det självklara valet för en grym maskin. Här finns också ett kort med en grym kylare som både kyler bra och som är tyst. Slängde också in en h60 kylning så att processorn håller sig stabil. Här finns också en grym ssd med en snabb mekanisk hårdisk från WD som är bra för att lagra. Skärmen har jag själv (se sign) och den är bara att rekomendera. Den är helt magisk när man ska spela! Den här datorn ligger lite över din budget men jag tycker att det är helt klart värt det om du vill ha en riktigt bra maskin. Hoppas att jag har hjälpt dig lite

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Hjälpt och hjälpt, nu när jag var så säker blir jag bara ännu mer förvirrad, haha. Du får argumentera mot de andra killarna tills ni hittar en lösning som passar mig xD Annars så kör jag på paketet jag redan har. Men tack ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/510853/bunny-s med det här paketet så kommer du att garanterart bli glad. Det är 850w högkvalitativt nätagg från corsair som kommer att räcka till gott och väl om du känner för att ploppa in ett till grafikkort i framtiden. Här finns också ett grymt chassi som är det självklara valet för en grym maskin. Här finns också ett kort med en grym kylare som både kyler bra och som är tyst. Slängde också in en h60 kylning så att processorn håller sig stabil. Här finns också en grym ssd med en snabb mekanisk hårdisk från WD som är bra för att lagra. Skärmen har jag själv (se sign) och den är bara att rekomendera. Den är helt magisk när man ska spela! Den här datorn ligger lite över din budget men jag tycker att det är helt klart värt det om du vill ha en riktigt bra maskin. Hoppas att jag har hjälpt dig lite

Vad gör ditt paket så mycke bättre än de han redan har bestämt sig för? Plus att ditt paket är dyrare och innehåller sämre produkter.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Hej där alla! Tänkte göra en liten dubbelkoll på min first-draft för att se ifall det är något som jag har missat.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/506902/my-new-computer-2011-...
Tänkte köra med en vanlig HDMI kabel. Behövs det en speciell för grafikkortet? Står nämligen "mini" i beskrivningen.

Jag kollar på väldigt mycket film och spelar en hel del vilket är varför jag väldigt gärna vill köra på den där skärmen och grafikkortet. Sen så är det ett plus i kanten att man får med mus och musmatta, för jag behöver ändå byta ut min kringutrustning. Jag ska sälja min gamla dator för ca 8-10 000.

Vad tycks? Vad behöver förbättras?

Njaa jag gillar inte KFA men det är bara min åsikt efter att jag har 2 kompisar vars båda KFA kort har pajat och bytt till Asus.

sen varför ska du ha en så dyr mekanisk hdd när du ändå antagligen ska installera allt viktigt på ssd:n? och bara använda 2TB till lagring.

har inte hört något om skärmen annat än att spwn och heaton har vart med och designat den.

Och du köp ett AX nätagg istället så mycket dyrare är det inte http://www.inet.se/artikel/6909615/corsair-ax-650w-80-gold

Permalänk
Medlem

Kollar du i tråden så ser du att vi redan har kommit fram till en helt okej build. Kommentera gärna den istället
http://www.inet.se/kundvagn/visa/511172/new-comp-no-gpu-verte...
Grafikkort:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550
Och jag ska använda ssdn som maindisk (för spel och OS) såklart. Sen så blir ju 2TB för lagringen som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Kollar du i tråden så ser du att vi redan har kommit fram till en helt okej build. Kommentera gärna den istället
Och jag ska använda ssdn som maindisk (för spel och OS) såklart. Sen så blir ju 2TB för lagringen som sagt.

Jag hade köpt denna 2TB disken istället.

http://www.inet.se/artikel/4303946/2tb-seagate-barracuda-gree...

Den är billigare och tyst när den används.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Vad gör ditt paket så mycke bättre än de han redan har bestämt sig för? Plus att ditt paket är dyrare och innehåller sämre produkter.

Vad gör mina produkter till sämre produkter när jag länkar ett högkvalitativt nätagg från corsair istället för nzxt's skitagg. Dessutom så fick jag in en i7:a som faktsikt är BÄTTRE än en i5:a. Dessutom så tar 800d det där ravenchassit i hästlängder gällande kvalitet, byggarvänlighet och luftflöde. Dessutom så jag själv att du kör ett ax agg i ditt sign. Är du missnöjd på något sätt? Dessutom så skippade jag 3d-krafset då jag själv har prövat det och det är ungefär kul i ett par timmar sen så var det en tusenlapp slängd i sjön. Jag tycker att du borde grunda ditt svar i att mitt paket har sämre produkter innan du kallar mitt paket för sämre.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Du behöver verkligen inte 1000w för ett gtx 580. Inte ens för 2! 850w räcker gott och väl för två stycken så jag skulle istället ha satsat på corsairs ax850 agg istället för nzxt's då den har sämre kvalitet och bara kommer att höja din elräkning onödigt mycket. Jag tycker att du dessutom kan skippa z-moderkortet då den bara har en eller två nya saker som finns iden istället för de andra moderkorten. Jag tycker personligen att det inte är värt prishöjningen då dessa två saker inte gör fruktansvärt mycket. Jag tycker också att du borde ta en i7:a i ditt paket då jag tycker att en maskin som ska kosta så här mycket borde ha en i7:a och du kan inte märker skillnaden just nu och i dagens spel men om några år så kan du säkerligen har nytta av hyperthreading (8 virtuella kärnor) och liknande. Annars ser paketet bra ut förlåt om jag har rört till det lite för dig men jag tycker bara att när man ska lägga ut så mycket pengar på en dator så ska man ha högkvalitativa och bra datordelar edit: jag tycker också att du borde satsa på corsairs 800d chassi (eller 650d om du vill ha ett mindre) då den har mer kvalitet och bättre luftflöde än raven. Men det är mycket av en smaksak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

Vad gör mina produkter till sämre produkter när jag länkar ett högkvalitativt nätagg från corsair istället för nzxt's skitagg. Dessutom så fick jag in en i7:a som faktsikt är BÄTTRE än en i5:a. Dessutom så tar 800d det där ravenchassit i hästlängder gällande kvalitet, byggarvänlighet och luftflöde. Dessutom så jag själv att du kör ett ax agg i ditt sign. Är du missnöjd på något sätt? Dessutom så skippade jag 3d-krafset då jag själv har prövat det och det är ungefär kul i ett par timmar sen så var det en tusenlapp slängd i sjön. Jag tycker att du borde grunda ditt svar i att mitt paket har sämre produkter innan du kallar mitt paket för sämre.

MEnar du på fullaste allvar att Corsair 800D skulle ha bättre luftflöde än Raven RV03?!?

Sen så är de så att TS har bestämt sig för att han absolut SKA ha 3D så därför är din kundvagn totalt värdelös.

Och då TS enbar ska SPELA så är de ingen märkbar skillnad mellan 2500k eller 2600k så alltså pengar i sjön.

Visst jag har ett AX agg men de är ENBART för att NZXT aggen inte fanns på Komplett.se när jag beställde min dator.

Och NZXT ( Tilverkat av Seasonic om jag inte minns fel och har bättre komponenter i sig ) agget är BÄTTRE än Corsair's AX agg.

Ta reda på FAKTA innan du förvirrar folk som söker hjälp och håll dig till deras önskemål.

I flera test på nätet så sägs de att Corsair 800D är bäst lämpat för vattenkylning med en 360 radd i taket då de har något slött flöde för att kyla ett luftkylt system. Om jag inte minns fel så sades de även i Sweclockers recension av chassit oxå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

MEnar du på fullaste allvar att Corsair 800D skulle ha bättre luftflöde än Raven RV03?!?

Sen så är de så att TS har bestämt sig för att han absolut SKA ha 3D så därför är din kundvagn totalt värdelös.

Och då TS enbar ska SPELA så är de ingen märkbar skillnad mellan 2500k eller 2600k så alltså pengar i sjön.

Visst jag har ett AX agg men de är ENBART för att NZXT aggen inte fanns på Komplett.se när jag beställde min dator.

Och NZXT ( Tilverkat av Seasonic om jag inte minns fel och har bättre komponenter i sig ) agget är BÄTTRE än Corsair's AX agg.

Ta reda på FAKTA innan du förvirrar folk som söker hjälp och håll dig till deras önskemål.

I flera test på nätet så sägs de att Corsair 800D är bäst lämpat för vattenkylning med en 360 radd i taket då de har något slött flöde för att kyla ett luftkylt system. Om jag inte minns fel så sades de även i Sweclockers recension av chassit oxå.

Jag tror att du kan fråga vilken datorkunnig person som helst (uppenbarligen så är du inte datorkunnig) så kommer de säga att corsairs agg är miltals år för nzxt's och att 800d har tusen gånger bätre luftflöde än nzxt agget. Dessutom så är det ingen nackdel att 800d lämpar sig bra för vattenkylning. Bara ett litet plus i knaten och visst kan TS ta en i5:a det funkar bra det också jag gav bara min åsikt på frågan. Jag har verkligen ingen lust att bråka i någon tråd då jag bara försöker hjälpa till. Mitt sitta råd är dock att inte lyssna på ANT3 då han uppenbarligen inte kan ett skvatt om datorkomponenter. Titta runt lite på andra trådar på sweclockers och lyssna inte på denna pajas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

Jag tror att du kan fråga vilken datorkunnig person som helst (uppenbarligen så är du inte datorkunnig) så kommer de säga att corsairs agg är miltals år för nzxt's och att 800d har tusen gånger bätre luftflöde än nzxt agget. Dessutom så är det ingen nackdel att 800d lämpar sig bra för vattenkylning. Bara ett litet plus i knaten och visst kan TS ta en i5:a det funkar bra det också jag gav bara min åsikt på frågan. Jag har verkligen ingen lust att bråka i någon tråd då jag bara försöker hjälpa till. Mitt sitta råd är dock att inte lyssna på ANT3 då han uppenbarligen inte kan ett skvatt om datorkomponenter. Titta runt lite på andra trådar på sweclockers och lyssna inte på denna pajas.

Du säger att du inte vill bråka och sen går du till personangrepp???

För att slippa dig så kommer du blockeras. Orkar inte med sånna som dig.

Undra varför INGEN annan har sagt emot mig innan och varför jag blivit kontaktad av datorbutiker för råd och hjälp om bland annat vattenkylning samt varit del av deras monter på DH med sponsrade komponenter som jag själv valt ut. Har du de?

Sen så baserar jag mina rekommendationer på reviews som jag ser och läser på nätet samt egen kännedom och erfarenhet för att de jag rekommenderar ska fungera till 100% och vara Plug 'n Play så den som ska ha grejerna ska slippa mecka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

Du behöver verkligen inte 1000w för ett gtx 580. Inte ens för 2! 850w räcker gott och väl för två stycken så jag skulle istället ha satsat på corsairs ax850 agg istället för nzxt's då den har sämre kvalitet och bara kommer att höja din elräkning onödigt mycket. Jag tycker att du dessutom kan skippa z-moderkortet då den bara har en eller två nya saker som finns iden istället för de andra moderkorten. Jag tycker personligen att det inte är värt prishöjningen då dessa två saker inte gör fruktansvärt mycket. Jag tycker också att du borde ta en i7:a i ditt paket då jag tycker att en maskin som ska kosta så här mycket borde ha en i7:a och du kan inte märker skillnaden just nu och i dagens spel men om några år så kan du säkerligen har nytta av hyperthreading (8 virtuella kärnor) och liknande. Annars ser paketet bra ut förlåt om jag har rört till det lite för dig men jag tycker bara att när man ska lägga ut så mycket pengar på en dator så ska man ha högkvalitativa och bra datordelar edit: jag tycker också att du borde satsa på corsairs 800d chassi (eller 650d om du vill ha ett mindre) då den har mer kvalitet och bättre luftflöde än raven. Men det är mycket av en smaksak

Skapa inte förvirring i en tråd, om du inte har så bra koll.
Vad får dig att tro att NZXT agget är sämre än Corsairs? Sitter själv med ett AX850, men tvivlar inte ett dugg på att NZXT-agget är bra. Det är svårt att fuska sig till en Gold-klassificering.
Håller dock med om att 850w räcker långt. Så Corsair AX850 är ett alternativ

Framförallt så har du inte så bra koll på 800d. Att köpa det chassit utan att köra med en komplett vattenkylning är riktigt dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Skapa inte förvirring i en tråd, om du inte har så bra koll.
Vad får för dig att NZXT agget är sämre än Corsairs? Sitter själv med ett AX850, men tvivlar inte ett dugg på att NZXT-agget är bra. Det är svårt att fuska sig till en Gold-klassificering.

Framförallt så har du inte så bra koll på 800d. Att köpa det chassit utan att köra med en komplett vattenkylning är riktigt dumt.

1+

Detta har jag redan sagt men han har inte skrivit något mer efter de.

Sen att jag rekommenderade ett 1000Watts agg var för att jag räknar in faktorn att Nätagg tappar effekt med åren. Visst ett 850watts 80+ Gold agg klarar GTX 580 SLI men hur länge? agget tappar ju runt 5% av sin effekt första året ( Mer om de belastas hårt )

Därför sitter jag med ett Corsair AX 750 och "bara" ett GTX 570 för att jag vill inte behöva byta agg på LÄNGE!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När det gäller hårddisken, gör det inte något att den ligger på lägre RPM än den som jag valt?
Här är allt thus far annars http://www.inet.se/kundvagn/visa/512383/new-comp-no-gpu-verte...

Grafikkortet inköpes på komplett som sagt, Asus

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

När det gäller hårddisken, gör det inte något att den ligger på lägre RPM än den som jag valt?
Här är allt thus far annars http://www.inet.se/kundvagn/visa/512383/new-comp-no-gpu-verte...

Grafikkortet inköpes på komplett som sagt, Asus

Ser awsome ut!

De enda jag nu begär är att de blir MASSOR med bra bilder under byggandet så vi får se denna skönhet sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ser awsome ut!

De enda jag nu begär är att de blir MASSOR med bra bilder under byggandet så vi får se denna skönhet sen.

Absolut, kan till och med spela in en dokumentär hahahaha. Med slow-motion scener och hissmusik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Absolut, kan till och med spela in en dokumentär hahahaha. Med slow-motion scener och hissmusik.

Man lovar inte slow-motion scener med hissmusik och inte håller de. Så nu är de bara att leverera.

Visa signatur

Permalänk

Jag hade nog satsat på en vanlig 7200rpmare som 2tb hårddisk. Annars tycker jag att du skall lyssna på Ant3s råd (vilket du uppenbarligen har gjort), han har visat sig datorkunnig och kan dessutom argumentera sakligt för de komponenterna han valt. För övrigt så tror jag att du gör rätt som satsar på 1000w NZXT agget, det agget kommer duga LÄNGE!.

Permalänk
Medlem

Det var precis det jag tänkte gällande RPM, de var därför jag valde en som var 7200RPM. Undrar lite vad som gör den som han valde bättre än den med 7200RPM. Är inte så insatt i just det.

Kan någon förklara lite kort? Var inte rädda att ta till många tekniska termer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Myrrdin:

Det var precis det jag tänkte gällande RPM, de var därför jag valde en som var 7200RPM. Undrar lite vad som gör den som han valde bättre än den med 7200RPM. Är inte så insatt i just det.

Jag är relativt säker att han valde den för att den har lägre ljudnivå och strömförbrukning än en 7200rpmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Skrivet av davidolw:

Jag är relativt säker att han valde den för att den har lägre ljudnivå och strömförbrukning än en 7200rpmare.

Jag valde den för att man ska dels inte stirra sig blind på hur många rpm diskarna är på. Sen så en LAGER disk behöver storlek och tystnad inte hastighet. Samt att en disk som snurrar saktare väldigt ofta håller längre enligt mina erfarenheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för förklaringen! Då kör vi på det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Myrrdin:

Tack för förklaringen! Då kör vi på det.

Skulle vara gött om du orkade pma link med galleriet sen när du lagt upp det så man slipper sitta och uppdatera gallerisidan ständigt:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

NZXT Hale90 är baserat på SuperFlower Golden Green. Källa här:
http://www.hardwaresecrets.com/article/NZXT-HALE90-850-M-Powe...

Corsair AX är baserat på Seasonic. Källa här:
http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-AX850W-Power-S...

NZXT Hale 90 är inte helt modulärt. Verkar vara 6 kablar som är inbyggda i agget. Se testet för info. Corsair AX är helt modulärt. NZXT har dock 6 st uttag för PCI-E medan så Corsair AX bara har 4 st, så om du ska köra trippel CF eller SLI så är NZXT agget att föredra. Dessutom är NZXT agget snyggt i vitt med svarta anslutningar.

Båda är klart högkvalitativa nätagg, så köp det du tycker verkar bäst/snyggast. Kolla JohnnyGuru om du vill ha en total nedbrytning av nätaggens innehåll. Han har testat båda: http://www.jonnyguru.com/
Båda ska dessutom tydligen vara tysta. (Något man knappast kan säga om Corsairs HX serie...) Du lär bli fett nöjd med bägge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

NZXT Hale90 är baserat på SuperFlower Golden Green. Källa här:
http://www.hardwaresecrets.com/article/NZXT-HALE90-850-M-Powe...

Corsair AX är baserat på Seasonic. Källa här:
http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-AX850W-Power-S...

NZXT Hale 90 är inte helt modulärt. Verkar vara 6 kablar som är inbyggda i agget. Se testet för info. Corsair AX är helt modulärt. NZXT har dock 6 st uttag för PCI-E medan så Corsair AX bara har 4 st, så om du ska köra trippel CF eller SLI så är NZXT agget att föredra. Dessutom är NZXT agget snyggt i vitt med svarta anslutningar.

Båda är klart högkvalitativa nätagg, så köp det du tycker verkar bäst/snyggast. Kolla JohnnyGuru om du vill ha en total nedbrytning av nätaggens innehåll. Han har testat båda: http://www.jonnyguru.com/
Båda ska dessutom tydligen vara tysta. (Något man knappast kan säga om Corsairs HX serie...) Du lär bli fett nöjd med bägge.

De kablarna som är fasta på NZXT HALE 90 är de som mer eller mindre används i ALLA byggen. så de är inget negativt. Finns ju ingen mening med att 24-pin 8-pin ATX eller två kablar med SATA power och en 6-pin Pcie samt en 6+2-pin Pcie ska vara modulära. Jag ser de mer som en bra grej då de är färre kontakter som kan glappa.

Sen så är ju Corsair AX 1000watt dyrare än NZXT HALE 90 1000Watt så då faller givetvis valet på NZXT Hale 90. Så resonerar jag iaf.

Visa signatur