Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Sådär, nu har jag avbeställt min förhandsbokning med anledning av den inledda bojkotten.

Visst, det är ju jättebra om många verkligen gör något åt situationen och visar på det enda sättet som kan ge resultat. Det har ju sett ut såhär i väldigt många år och det enda som skulle kunna ge resultat är att inte köpa alls. Risken är att det in i framtiden kommer besvaras med ännu fetare förbokningserbjudanden istället...

Jag bryr mig inte speciellt mycket faktiskt eftersom det inte handlar om övertag "ingame". Det är bara ett simpelt knep att tjäna in sina pengar.

En fördel som jag kan se med en massiv bojkott är ju att det kanske går att för en gångs skull spela på releasedagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

vilken bojkott?

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/hy24b/battlefield_3_p...
http://blogs.forbes.com/insertcoin/2011/06/13/the-day-dlc-wen...

Många som är missnöjda med att man horar ut spelbalansen bara för att kunna mjölka kunderna på mer pengar.

Den här gången är det tyvärr inte bara kosmetiska olikheter eller förhandsupplåsningar, det handlar om utrustning som man bara kan få om man förbokar från rätt butik.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

vilken bojkott?

edit: aphex hann före

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/hy24b/battlefield_3_p...
http://blogs.forbes.com/insertcoin/2011/06/13/the-day-dlc-wen...

Många som är missnöjda med att man horar ut spelbalansen bara för att kunna mjölka kunderna på mer pengar.

Den här gången är det tyvärr inte bara kosmetiska olikheter eller förhandsupplåsningar, det handlar om utrustning som man bara kan få om man förbokar från rätt butik.

så alltså är det bara vissa som har bokat spelet som kommer att få vapentillbehör? enbart via förhandsbokning, alltså inte i spelet efter en tid? Men alla som har bokat får den extra banan?

Skrivet av tofupunk:

edit: aphex hann före

Förklara gärna ändå så att det klarnar mera för mig

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Visst, det är ju jättebra om många verkligen gör något åt situationen och visar på det enda sättet som kan ge resultat. Det har ju sett ut såhär i väldigt många år och det enda som skulle kunna ge resultat är att inte köpa alls. Risken är att det in i framtiden kommer besvaras med ännu fetare förbokningserbjudanden istället...

Jag bryr mig inte speciellt mycket faktiskt eftersom det inte handlar om övertag "ingame". Det är bara ett simpelt knep att tjäna in sina pengar.

En fördel som jag kan se med en massiv bojkott är ju att det kanske går att för en gångs skull spela på releasedagen.

I reklamen för physical warfare så säger EA att det är ett klart övertag för att locka en, läser man den så blir man fundersam. Efter allt hat som kommit in nu så gör dom en kovändning och säger att det inte alls ger något som helst övertag, så vilket uttalande ska man lita på? I vilket fall så måste alla ha exakt samma förutsättningar i multiplayer för att spelet ska bli balanserat, utan balans så kan man ju bara säga adjö åt tävlingsinriktat spel.
Hur som helst jag ska försöka hålla på bojkotten så länge som möjligt och hoppas innerligt att dom antigen tar bort dessa fördelar helt eller gör att alla får dessa samtidigt vilken varsion man än köper. Jag har inget emot expansioner men jag hatar allt vad DLC och mikrotransaktioner heter.

EDIT: Det är lika mycket av en principfråga som en balansfråga. Jag har dock inget som helst emot Back to Karkand.

EDIT2: Tycker ni som jag så för all del, snälla avbryt er förhandsbokning. Det finns fortfarande gott om tid innan release.

Permalänk
Medlem

Folk är väl arga på alla förboknings"bonusar". Det straffar konsumenter som vill pröva eller läsa recensioner innan köp. Speciellt arg är man väl för att det finns exklusiva vapen i ett MP-spel, och ännu argare för att dessa endast kan fås genom att förboka hos speciella affärer som väljs ut av DICE/EA.

Så.. alla förbokningar ger dig inte samma fördelar, nej.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Physical Warfare-paketet är bara tillgängligt för de personer som förbokar i UK. Man får alltså Type 88 LMG, en weaponmod och flechette ammo exklusivt i det packet, samt att DAO-12 är upplåst från dag 1.

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Physical Warfare-paketet är bara tillgängligt för de personer som förbokar i UK. Man får alltså Type 88 LMG, en weaponmod och flechette ammo exklusivt i det packet, samt att DAO-12 är upplåst från dag 1.

Dom gick ut med att det kommer finnas tillgängligt i alla länder, dock kvarstår problemet att endast de som har förhandsbokat vid vissa affärer får ett klart övertag i multiplayer.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Dom gick ut med att det kommer finnas tillgängligt i alla länder, dock kvarstår problemet att endast de som har förhandsbokat vid vissa affärer får ett klart övertag i multiplayer.

Så det går att boka med Physical Warfare i Sverige? Sa man inte att det skulle komma andra pack till andra regioner? Eller jag kan ha missat ny info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

I reklamen för physical warfare så säger EA att det är ett klart övertag för att locka en, läser man den så blir man fundersam. Efter allt hat som kommit in nu så gör dom en kovändning och säger att det inte alls ger något som helst övertag, så vilket uttalande ska man lita på? I vilket fall så måste alla ha exakt samma förutsättningar i multiplayer för att spelet ska bli balanserat, utan balans så kan man ju bara säga adjö åt tävlingsinriktat spel.
Hur som helst jag ska försöka hålla på bojkotten så länge som möjligt och hoppas innerligt att dom antigen tar bort dessa fördelar helt eller gör att alla får dessa samtidigt vilken varsion man än köper. Jag har inget emot expansioner men jag hatar allt vad DLC och mikrotransaktioner heter.

EDIT: Det är lika mycket av en principfråga som en balansfråga. Jag har dock inget som helst emot Back to Karkand.

EDIT2: Tycker ni som jag så för all del, snälla avbryt er förhandsbokning. Det finns fortfarande gott om tid innan release.

Ja, precis. Det där med att förbokningserbjudanden ger ett tydligt övertag kan, och bör, man verkligen ta med en nypa salt. Har aldrig sett det tidigare i något spel och inget pekar på att det skulle vara det nu heller. Orättvist? Ja, absolut. Allt material som finns till spelet borde alla på ett eller annat sätt kunna få ta del av.

Balansen upphävs inte tack vare att några har tillgång till ett annat vapen. Balansen mellan vapen har ju varit ok tidigare och det kommer nog inte bli någon skillnad i BF3, så jag ser ingen skillnad egentligen. Du borde ju vara mer kritisk till hela rankning/upplåsningskalaset. Det har jag varit sedan innan BF2 kom ut.

DLC, mikrotransaktioner, förbokningserbjudande mm är här för att stanna. Tyvärr.

Permalänk
Moderator
Moderator

Har det sagts någonstans att Warfare vapnen inte kommer att finnas för alla andra utan enbart för de som köpt förhandsbokningen via speciell butik? Minns upplåsningssystemet från tidigare spel, med mer XP, ju mer avancerade vapen.

Vill minnas att köpte man Special Forces delen i BF2, så låstes en hel del vapen upp i trädet men samma effekt kunde uppnås genom att spela och tjäna XP.

Hur det blir nu, kan vi egentligen inte säga så mycket om, såvida ingen har mer fakta?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har det sagts någonstans att Warfare vapnen inte kommer att finnas för alla andra utan enbart för de som köpt förhandsbokningen via speciell butik? Minns upplåsningssystemet från tidigare spel, med mer XP, ju mer avancerade vapen.

Vill minnas att köpte man Special Forces delen i BF2, så låstes en hel del vapen upp i trädet men samma effekt kunde uppnås genom att spela och tjäna XP.

Hur det blir nu, kan vi egentligen inte säga så mycket om, såvida ingen har mer fakta?

Jo, det är låst till de som köper specialversionen så att säga. Exempel på källa för informationen: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110614/dice-forklarar-for...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

DICE har bekräftat att T88 LMG, någon vapenmodd och flechette ammo inte kommer att gå att få på något annat sätt än pre-order i vissa butiker. DAO-12 kommer dock kunna låsas upp.

Kolla reklamen på http://bf3blog.com/ t.ex.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Från twitter:

Citat:

deadstoned Alex Eldridge
@Battlefield @zh1nt0 @Demize99 Will the BF3 Physical Warfare pack be available after release separately as DLC or is it Preorder only in UK?

Citat:

Demize99 Alan Kertz
@deadstoned Preorder Only

Alan Kertz är senior gameplay designer hos dice.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Ja, precis. Det där med att förbokningserbjudanden ger ett tydligt övertag kan, och bör, man verkligen ta med en nypa salt. Har aldrig sett det tidigare i något spel och inget pekar på att det skulle vara det nu heller. Orättvist? Ja, absolut. Allt material som finns till spelet borde alla på ett eller annat sätt kunna få ta del av.

Balansen upphävs inte tack vare att några har tillgång till ett annat vapen. Balansen mellan vapen har ju varit ok tidigare och det kommer nog inte bli någon skillnad i BF3, så jag ser ingen skillnad egentligen. Du borde ju vara mer kritisk till hela rankning/upplåsningskalaset. Det har jag varit sedan innan BF2 kom ut.

DLC, mikrotransaktioner, förbokningserbjudande mm är här för att stanna. Tyvärr.

Läs beskrivningarna av de extra sakerna du får så förstår du varför man blir skeptisk om det ger ett övertag eller inte, även om övertaget är väldigt litet så finns det där och för ett sådant spel som BF3 som kan tänkas köras i tävlingar etc så måste det finnas absolut balans.

http://www.battlefield.com/uk/battlefield3/blog/battlefield-3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Läs beskrivningarna av de extra sakerna du får så förstår du varför man blir skeptisk om det ger ett övertag eller inte, även om övertaget är väldigt litet så finns det där och för ett sådant spel som BF3 som kan tänkas köras i tävlingar etc så måste det finnas absolut balans.

Samtidigt är det möjligt att i tävlingar begränsa sådant man inte önskar, det görs redan idag. Jag försvarar inte deras agerande, hade hellre sett de släppt något mer kosmetiskt i en specialversion istället. Det hade inte påverkat eller skapat lika stort motstånd. Kanske hattar...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Har läst och visst kan man tolka allt som en fördel, dock är det amerikansk försäljningstext - ordbajsning. Ammunitionen känns mest "orättvis", men ingen vet om det finns andra liknande prylar.
I tävlingar så brukar man väl använda sig av vissa regler för unlocks om dessa skulle innebära obalans? Precis som glitchar, buggar, "ostiga" spelsätt osv...

Om nu Dice menar vad dom säger med satsningen på E-sport (svårt att se något annat än önsketänkande) så kommer det att vara ganska stort fokus på balansering.
Har dock aldrig sagt att det är en bra väg att gå med den här typen av "erbjudanden", bara att det är vanligt sedan många år tillbaka...

Permalänk
Moderator
Moderator

Sorry men alla de länkarna säger inte om vapnen/ammon kommer att finnas i ett senare upplåsningsträd eller inte.

Summering:Ja, Warefare paketet går bara att införskaffa i förbokning. Nej, det kommer inte att gå att köpa det senare. EA/DICE säger inte rätt ut i någon av de länkarna att de enskiljda vapnen och ammon aldrig går att få i spelet. BF3 blogg är inte EA eller DICE.

Kanske för att vapnen ingår i upplåsningsträdet?

Har lite svårt att tro att de inte kör samma stuk som de gör i alla övriga BF spel; En gradvis anskaffning av andra vapen via XP eller singleplayer anskaffning i uppdragen (utan att lägga vikt i vilket BF spel jag personligen gillar).

Vi vet för lite men visst, bojkotta på om ni vill. Det är bra att utöva köparens makt ibland, håll det snyggt i tråden bara.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sorry men alla de länkarna säger inte om vapnen/ammon kommer att finnas i ett senare upplåsningsträd eller inte.

Summering:Ja, Warefare paketet går bara att införskaffa i förbokning. Nej, det kommer inte att gå att köpa det senare. EA/DICE säger inte rätt ut i någon av de länkarna att de enskiljda vapnen och ammon aldrig går att få i spelet. BF3 blogg är inte EA eller DICE.

Kanske för att vapnen ingår i upplåsningsträdet?

Har lite svårt att tro att de inte kör samma stuk som de gör i alla övriga BF spel; En gradvis anskaffning av andra vapen via XP eller singleplayer anskaffning i uppdragen (utan att lägga vikt i vilket BF spel jag personligen gillar).

Vi vet för lite men visst, bojkotta på om ni vill. Det är bra att utöva köparens makt ibland, håll det snyggt i tråden bara.

Jag tolkar detta som att allt på bilden bortsett från DAO-12 är exklusivt för Warfare, med tanke på ordet exclusive. Länk: http://bf3blog.com/wp-content/uploads/2011/05/physical-warfar...
En länk till bara för att: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110613/exklusiva-vapen-i-...

Vet inte hur du tolkar att de låses upp senare, men jag har gärna fel på den punkten om så är. Jag ser med glädje fram emot att bli motbevisad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte var det finns tvivel om att vapnena är exklusiva.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

EA/DICE säger inte rätt ut i någon av de länkarna att de enskiljda vapnen och ammon aldrig går att få i spelet. BF3 blogg är inte EA eller DICE.

Blir inte mer rakt ut än så. Alan Kertz är definitivt utan tvekan DICE och det är han personligen som bestämt att just denna utrustning inte skall vara tillgänglig för alla.

Läs hans twitter om det låter otroligt.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av karlsan:

Jag tolkar detta som att allt på bilden bortsett från DAO-12 är exklusivt för Warfare, med tanke på ordet exclusive. Länk: http://bf3blog.com/wp-content/uploads/2011/05/physical-warfar...
En länk till bara för att: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110613/exklusiva-vapen-i-...

Vet inte hur du tolkar att de låses upp senare, men jag har gärna fel på den punkten om så är. Jag ser med glädje fram emot att bli motbevisad.

Skrivet av tofupunk:

Jag förstår inte var det finns tvivel om att vapnena är exklusiva.

Skrivet av Aphex:

Blir inte mer rakt ut än så. Alan Kertz är definitivt utan tvekan DICE och det är han personligen som bestämt att just denna utrustning inte skall vara tillgängliga för alla.

Då tar vi det en gång till och försök läsa det jag säger objektivt?

Exklusivt ja, men kanske bara att de som förköper har dessa från start vilket inga andra har? Exklusivt för alltid?

@Aphex; Visst, han vet men han säger precis samma sak; "Pre-order only". Att du bara kan köpa paketet i pre-order. Inte om de enskiljda vapnen kanske finns med i ett upplåsningsträd och du kan tjäna ihop XP för att nå samma sak fast lite senare.

Att jag gissar på ett upplåsningsträd är rätt logiskt med tanke på hela BF seriens beteende på vapenfronten. Vi vet för lite om hur de valt att göra, för all del, tolka som ni vill men jag poängterar bara att det finns andra tolkningar av exakt samma ord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Då tar vi det en gång till och försök läsa det jag säger objektivt?

Exklusivt ja, men kanske bara att de som förköper har dessa från start vilket inga andra har? Exklusivt för alltid?

@Aphex; Visst, han vet men han säger precis samma sak; "Pre-order only". Att du bara kan köpa paketet i pre-order. Inte om de enskiljda vapnen kanske finns med i ett upplåsningsträd och du kan tjäna ihop XP för att nå samma sak fast lite senare.

Att jag gissar på ett upplåsningsträd är rätt logiskt med tanke på hela BF seriens beteende på vapenfronten. Vi vet för lite om hur de valt att göra, för all del, tolka som ni vill men jag poängterar bara att det finns andra tolkningar av exakt samma ord.

Med tanke på att det står att DAO-12 är upplåst första dagen bör det ju framgå av de andra sakerna också i så fall att de är upplåsta första dagen, eller? Det är det som gör mig skeptisk, om jag nu ska vara... "objektiv" i mitt läsande av ditt och givetvis allt annat i fråga. Hade det varit upplåst senare hade de kunnat gått ut med det nu när allt väsen är omkring och därav slippa bojkottningsskriverier. Bara min tanke.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Kommunikation är svårt och med ett jätteföretag som har järnhård koll på vad som får skrivas eller inte får skrivas är det svårt att korrigera något som sagts.

Det finns precis lika många tolkningar av en text som det finns människor. Ord har olika betydelser och olika vikt. Det är lätt att man själv lägger alltför stor vikt på vad man själv vill ha och därmed feltolkar budskapet som framförs.

Mycket bra bild av förväntningar mellan beställaren och alla inblandade i projektet.

Anyhow, nog med off topic om ordvändningar. Jag hoppas att spelet är välbalanserat och att bojkotten ger det resultat som önskas. GL HF

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av karlsan:

Samtidigt är det möjligt att i tävlingar begränsa sådant man inte önskar, det görs redan idag. Jag försvarar inte deras agerande, hade hellre sett de släppt något mer kosmetiskt i en specialversion istället. Det hade inte påverkat eller skapat lika stort motstånd. Kanske hattar...

Ja absolut så går det högst troligen begränsa detta med egna serverar osv, dock vill man ju också ha absolut balans även när man kör på publika servrar. Jag håller med om att dom på sin höjd skulle ge kosmetiska extramaterial istället för faktiska vapen och utrustning som ger:
"Superior firepower in your area of control, maximum accuracy, essential weaponmod of recon on the front, reduces enemy awareness, penetrate wood, metal and enemy soldiers" då detta låter som klara fördelar över gemene man i mina öron. EA motsäger sig själva när dom sen gick ut och påstod att dessa inte alls gav någon som helst fördel. Nu får dom bestämma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja absolut så går det högst troligen begränsa detta med egna serverar osv, dock vill man ju också ha absolut balans även när man kör på publika servrar. Jag håller med om att dom på sin höjd skulle ge kosmetiska extramaterial istället för faktiska vapen och utrustning som ger:
"Superior firepower in your area of control, maximum accuracy, essential weaponmod of recon on the front, reduces enemy awareness, penetrate wood, metal and enemy soldiers" då detta låter som klara fördelar över gemene man i mina öron. EA motsäger sig själva när dom sen gick ut och påstod att dessa inte alls gav någon som helst fördel. Nu får dom bestämma sig.

Håller med, publikt är det ett större problem. Beroende på om det är superior firepower eller en förfinad ärtbössa med sikte.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

På ett annat spår, kikade på analysen av MP filmen och gillade att poängsystemet till exempel ger poäng för "suppressive fire" eller understödjande eld på svenska. Fram för uppmuntran till gruppspelandet. Jagade aldrig poäng utan spelade mest för gruppen ändå men med den extra biten uppmuntran kanske fler gör det också.

Gillar inte helt att de går ner till fyra manna grupper men å andra sidan kunde det vara rätt mycket tjafs inom en grupp också, så avhåller mig från att bedömma det ännu. Verkar ju helt klart bli en intressant upplevelse att på fredagkvällen sitta med kompisarna och snacka om loadout på de olika klasserna innan man lirar ett par kartor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du förstår väl att det står så endast för marknadsföring? Jag tvivlar på att dessa vapen kommer göra hela spelet obalanserat, om ens obalanserat överhuvudtaget.

Q: Will Physical Warfare Pack imbalance the game?
A: The three exclusive items in the Physical Warfare Pack were specifically chosen not to be overpowered or imbalance or break the game in any way.

Q: Why do I want the Physical Warfare Pack?
A: Owning these items will give you a more varied arsenal, but it will not give you a significant advantage on the battlefield.

http://blogs.battlefield.ea.com/Default.aspx##

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Du förstår väl att det står så endast för marknadsföring? Jag tvivlar på att dessa vapen kommer göra hela spelet obalanserat, om ens obalanserat överhuvudtaget.

Q: Will Physical Warfare Pack imbalance the game?
A: The three exclusive items in the Physical Warfare Pack were specifically chosen not to be overpowered or imbalance or break the game in any way.

Q: Why do I want the Physical Warfare Pack?
A: Owning these items will give you a more varied arsenal, but it will not give you a significant advantage on the battlefield.

http://blogs.battlefield.ea.com/Default.aspx##

Jo absolut så är det mycket troligen på så vis, hur det än är så är det vilseledande. Sen så är det ju så att variation i sin arsenal ger fördel gentemot de som inte besitter dessa vapen. Om t.e.x. flamdämparen till prickskyttegevär fungerar som reklamen säger så är det en klar fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jo absolut så är det mycket troligen på så vis, hur det än är så är det vilseledande. Sen så är det ju så att variation i sin arsenal ger fördel gentemot de som inte besitter dessa vapen. Om t.e.x. flamdämparen till prickskyttegevär fungerar som reklamen säger så är det en klar fördel.

Hehe, är du så ung att du upplever uppenbart försäljningsblaj som vilseledande, på ett seriöst plan? (obs skämt)
Vi vet ju inte hur hela kejan av upplåsningar ser ut och det kan ju mycket väl finnas likvärdiga prylar som ger liknande effekt.

Vi får väl se om det handlar om unikt förbokningsmaterial, eller unikt upplåsta upplåsningsbara upplåsningar (wow, det funkade ju). I vilket fall som helst kan man ju hoppas att en bojkott kan få EA att vackla.