Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Medlem

Hela bråket om typsnittsstölder är meningslöst. Jag tror inte det är särskilt stor andel formgivare (utom av formgivare av just typsnitt då såklart) som sitter och designar egna för bruk eller gör all text som vektorer. Formgivning handlar ibland enbart om att komponera färdiga objekt på ett fungerande vis. Och när man sen vräker på med inkblotch nr 55 slumpmässigt tills det blir bra, har man då gjort bilden själv eller ska signaturen lyda Adobe? Såklart inte, en illustration är det oavsett verktygen.

Sen kan man som betraktare ha synpunkter på estetiska val därefter såklart, som varför två olika deltagare har valt just hexagonmönster när det inte finns ett spår av det på hela sidan. Bildar kompositionen en harmoni eller helhet eller framhäver nått enskilt? Vad säger grafiken? Det var det enda jag menade med oinspirerat, men alla bidragen var ändå välgjorda i sig.

Och rätt låt vinner faktiskt i melodifestivalen, alltid!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bidrag 3 är riktigt snyggt.
Gillar bidragen där de fått med någon slags hårdvara/kabel!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Blev att rösta på 6'an då den kändes mest neutral

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

2an!!!!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

2an, trots att jag är 30 år och så långt ifrån P12 man kan komma.
Sen undrar jag vad många här gör med sina monster-riggar, om inte benchar och _spelar_ ? SLI och CF just for fun
Överlägsat bästa designen och absolut snyggast rent artistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Hur blir det med diskandet? Vore väldigt trevligt att få en update.

Det är ingen som kommer bli diskad.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Bidrag två föll mig bra i smaken, grymt snyggt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B.Burns:

Kära medgubbe (jag ska fylla 36)!

Anledningen till att jag överhuvudtaget svarade på Kilroys utlägg (förutom att han citerade just mej) var just det att tonen i hans inlägg var klart otrevligare än dom han citerade,alltså att kalla folk dumma saker för dom kallar folk dumma saker löser inget,som Du nämnde man vill ha en trevlig stämning i forumet.
Jag kan förstå Kilroys tanke,men han utryckte sej klumpigt helt enkelt.

OT: jag röstade på nummer 6, det självklara gubbalternativet enligt mej.....

roffe: Du suger haha
uffe: nää du suger haha.

blir lite mysko att klaga på uffe, tycker du inte?

Permalänk
Medlem

Vart 2an, den är genomarbetad. Men jag hade nog önskat mig en lite enklare musmatta. Ingen av de jag såg skulle passa in vid min rigg. Alla är lite "för" mycket om ni förstår vad jag menar. Ge mig en svart med Sweclockers-logga längst ner i ena hörnet så skulle jag köpa den.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

Blev 2an för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk

röstade på 2an

btw, jag som inte följt detta så mycket, i vilken storlek kommer denna att göras i?

Permalänk
Medlem

Tvåan för mej! Behöver en ny snygg Swecmatta. Den gamla har sett sina bästa år.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Skrivet av JesperDa:

Det är ingen som kommer bli diskad.

Hm. Så även fast bidrag nummer två stulit både font och brushes så är det lugnt? Det var värst.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Hm. Så även fast bidrag nummer två stulit både font och brushes så är det lugnt? Det var värst.

Hur vet du att han inte betalt för fontet och sina brushes?

Visa signatur

  ▲
▲ ▲

Permalänk
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Hm. Så även fast bidrag nummer två stulit både font och brushes så är det lugnt? Det var värst.

Som han själv sa så har han köpt fonten en gång i tiden och får därför använda den.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Hallå Sweclockare och tack för rösterna! Som sagt så faller den i smaken för vissa och inte andra men så är det med allt annat i världen också annars skulle alla köra volvo v70;)

Angående fonten så är den köpt av skaparen för ca 3-4 månader sedan, som designer har man koll på ett och annat när det gäller fonter. Fonten finns att ladda ner gratis för privat bruk på dafont.com

Är man intresserad för att använda den kommersielt bruk vilket är det enda jag gör med mina skapade verk så köper man ett och annat font då och då.

Tack för rösterna och lycka till allihop grymma bidrag!

Skrivet av Rocky Scarlet*:

Hm. Så även fast bidrag nummer två stulit både font och brushes så är det lugnt? Det var värst.

läs det först citerade inlägget så. sen är det ju inte direkt många av dem andra som gjort en egen font

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

2:an var snyggast, enkelt svar, tyckte dem andra var tråkiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggee:

Kan du i egenskap av icke-P12 tala om för mig vad som är attraktivt med 2an? Är det de orginella mönsterna? Den egenskapade och inte alls överanvända fonten?

Jag blir förhållandevis(det är ju trots allt internet) upprörd över att 2an fått så många röster och kräver en intelligent förklaring.

Den må vara överanvänd men jag är ingen hipster som ska ha allt så underground som möjligt, är det snyggt så är det snyggt. Att be mig förklara varför är som att fråga varför jag gillar blues mer än jazz.

Skrivet av B.Burns:

Kära medgubbe (jag ska fylla 36)!

Anledningen till att jag överhuvudtaget svarade på Kilroys utlägg (förutom att han citerade just mej) var just det att tonen i hans inlägg var klart otrevligare än dom han citerade,alltså att kalla folk dumma saker för dom kallar folk dumma saker löser inget,som Du nämnde man vill ha en trevlig stämning i forumet.
Jag kan förstå Kilroys tanke,men han utryckte sej klumpigt helt enkelt.

OT: jag röstade på nummer 6, det självklara gubbalternativet enligt mej.....

Jag kan hålla med om att det är meningslöst att kalla folk dumma saker för att de i sin tur gör det. Det jag reagerade mest på var att du jämnställde att skrika P12 på forumet med att ha en åsikt vilket jag inte kunde hålla med om. En åsikt ska knappast behöva använda direkta förolämpningar.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sykes90:

roffe: Du suger haha
uffe: nää du suger haha.

blir lite mysko att klaga på uffe, tycker du inte?

Japp precis så menade jag,lysande!
En ny definition på analogi är funnen....

Im out....

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freerajder:

Hur vet du att han inte betalt för fontet och sina brushes?

Skrivet av Kristensson:

Som han själv sa så har han köpt fonten en gång i tiden och får därför använda den.

Skrivet av upl8447:

läs det först citerade inlägget så. sen är det ju inte direkt många av dem andra som gjort en egen font

Om vi utgår från att han köpt fonten (detta får han väl isf bevisa, ord mot ord duger inte), så är det fortfarande problematik kring de brushes han använt. Genom att ladda ner dem har han gått med på att de är (högst troligt) tillgängliga under en NO COMMERSIAL USE-licens (som skaparens övriga brushes). Dessa brushes _kan_ man inte betala för utan är fria att laddas ner _endast_ för privat bruk.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Som jag förstod det i tävlingsreglerna så var allt tvunget att skapas av tävlingsdeltagarna själva, kan det då vara ok att köpa fonts och brushes? Det är ju inte direkt att skapa själv
Visst visst jag vet att det krävs inte bara att köpa en borste för att få det att se snyggt ut så jag försöker inte förringa någons skapande förmåga, skulle bara vilja ha klarhet i reglerna för tävlingen.

Permalänk
Medlem

2 eller 6 för mig..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Ja älskade Bidrag 5 av Snatte

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk

Inget lätt val! Stod mellan 1an, 2an och 6an men det fick bli 2an tillslut. Kan ni inte trycka upp alla sex så får man beställa vilken som?

Permalänk
Medlem

Många fina bidrag men treklöst det första bidraget. Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Burns:

Frågan är väl vad är det för fel på dej?

Vet du vad? ALLA har rätt till en åsikt,även om det inte råkar vara din!
Skulle vanligtvis inte bry mej att svara på sånt här,men detta VM i motsägelse kan jag inte låta bli...
I en tråd där man kommenterar något subjektivt så kommer åsikter att skilja sej åt,detta är något dom flesta av oss accepterar och förstår.
Att sedan ta och citera en hel hög (däribland mej) och påstå att dom är patetiska och inte är "sanna entusiaster" anser jag klart mer respektlöst än att ha en åsikt om ett subjekt som råkar skilja sej från din egen.
Totalt allergisk mot sådana som dej "så vida du inte är kopplad till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt"

Tyckte för övrigt ALLA bidrag var bra,även nummer 2.....fast inte lika mycket.... och det är en åsikt som inte är mer värd en någon annans,men du (och alla andra) får leva med den!

Säg någonting mer konstruktivt än "P12"...........

Permalänk
Medlem

2an vart lite för "Call of duty" för mig, mitt val är nr1!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Synd att folk har så dålig smak :/

Permalänk
Medlem

Oh no, den som ja tkr e sämst kommer att vinna <.<
Väldigt kiddo baserat, men har väl ganska låg åldersgrupp här kanske?

Permalänk
Medlem

Bidrag 2 av OnlyCasanova tycker jag bäst om, känns som Battlefield.

När finns den att köpa? Får gärna finnas i flera storlekar, för jag vill ha 40.5x28.5cm. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"