Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Sötast
Skrivet av Xi:

Detta spelet bygger på något som skrevs och startades för 14 år sedan vad förväntar ni er egentligen?? Va glada att spelet äntligen kom istället.

Det här var ju logiskt på så många vis.

Jag tror det du försökte säga var att detta projektet startades för 14 år sen men har gått i graven åter och åter igen, och om ett nu företag bestämmer sig för att verkligen genomföra släppet av spelet då bör man nog göra det till en titel som är värd och spela och är så sönderpolerad att det inte finns så att de kan vara stolta över att äntligen släppa en sådan fantastisk produkt.

Men nej istället väljer man att slänga ihop spelet så otroligt snabbt man bara kan och göra det till en sann skitprodukt, endast av en endaste anledning.
De vet att folk kommer köpa Duke Nuken Forever ändå!

Förr i tiden handlade gaming (från företagssynvinkel) om spelet, upplevelsen, stolthet, skapande och inte minst nöjet för slutkunden

Idag handlar gaming (från företags synvnkel) om......... gissa? trumvirvel? PENGAR!
Förr tjänade företagen pengar genom att göra fantastiska spel som folk verkligen älskade.

Sitt du här och var nöjd med ditt sketna Duke Nukem Forever, men det enda du gör är att du tillåter företagen att totalt skita i dig som kund, precis som alla andra små konsollhattar som bara köper och köper och bara totalt sväljer en skitupplevelse.

De som inte spelat spel på 80-90tal bör inte öht ens påbörja att svara på detta inlägget.

Permalänk
Medlem

@Allexz

Nu skall du inte brusa upp och börja hacka ner på folk!

Finns dom som tycker att detta spel är bra och har anpassat sig till dagens konsol tider. tadaa JAG!
Och JA, jag lirade spel redan på 80-t!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Själv fick jag mitt Balls of Steel från England i måndags!
Betalade även 300kr mindre...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

1993 vs 2011

1993 Har
+Armor
+HP +medpacks
+Ammo som inte bara ligger utspritt precis i hela världen utan anledning utan man får oftast döda fiender för att få den.
+Flera olika vapen i inventoryn
+Nycklar
+Bra leveldesign
(Endast taget ur bilden)
2011 Har
-Utdaterad grafik för sitt releasedatum med någon form av blur för att inte påvisa hur dålig grafiken egentligen är då den är gjord för konsoller
-Dåliga kontroller
-Mer linjärt än 2003
-Få, dåligt utförda vapen som man endast får välja 2 av per gång (Roligt hur devsen har slängt hundratals vapen överallt bara för att man ska kunna välja
-Oinspirerande bossfighter, enkla och tråkigt utförda.
-Autoregen
-Ologiska fiender, varför kan en teleporterande fiende inte teleportera sig bakom dig om du är i ett torn? Skumt....
-Otroligt hemsk leveldesign där man nästan var femte minut undrar var man nu ska gå, fastän det endast finns en väg!? Aha, den var gömd bakom en sten precis till vänster där jag kom ifrån... Ah roligt.

Då jag inte orkar mer så ska jag också vara lite häftig och säga:

I rest my case

Varför citerar du mig? Jag kommenterade en sak specifikt och det var påståendet att grafiken ser ut som tidigt 1990-tal. Håller du med eller inte?

Edit: Och eftersom du tycker det är viktigt: jag började spela på mitten av 70-talet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Pfff...Duke Nukem - årets flopp!

Eller ska jag kanske säga decenniets flopp? (oops, det tog 14 år att utveckla inte 10). Som sagt, 14 år att utveckla och det kommer att dö på mindre än 6 månader, om ens det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

1993 vs 2011

1993 Har
+Armor
+HP +medpacks
+Ammo som inte bara ligger utspritt precis i hela världen utan anledning utan man får oftast döda fiender för att få den.
+Flera olika vapen i inventoryn
+Nycklar
+Bra leveldesign
(Endast taget ur bilden)
2011 Har
-Utdaterad grafik för sitt releasedatum med någon form av blur för att inte påvisa hur dålig grafiken egentligen är då den är gjord för konsoller
-Dåliga kontroller
-Mer linjärt än 2003
-Få, dåligt utförda vapen som man endast får välja 2 av per gång (Roligt hur devsen har slängt hundratals vapen överallt bara för att man ska kunna välja
-Oinspirerande bossfighter, enkla och tråkigt utförda.
-Autoregen
-Ologiska fiender, varför kan en teleporterande fiende inte teleportera sig bakom dig om du är i ett torn? Skumt....
-Otroligt hemsk leveldesign där man nästan var femte minut undrar var man nu ska gå, fastän det endast finns en väg!? Aha, den var gömd bakom en sten precis till vänster där jag kom ifrån... Ah roligt.

Då jag inte orkar mer så ska jag också vara lite häftig och säga:

I rest my case

Uhm du jämförde DNF från 2011 med Doom från 1993 eller är jag bara förvirrad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Pfff...Duke Nukem - årets flopp!

Eller ska jag kanske säga decenniets flopp? (oops, det tog 14 år att utveckla inte 10). Som sagt, 14 år att utveckla och det kommer att dö på mindre än 6 månader, om ens det. http://www.smileyvault.com/albums/basic/smileyvault-bop.gif

http://www.smileyvault.com/albums/signs/smiley-vault-signs-08...

Mycket möjligt att multiplayer delen dör ut på 6 månader, men fansen kommer spela det i många år framåt. Senast för ca 1 år sedan spelade jag igenom DN3D, det kan väll anses vara ett dött spel om något, men det förändrar inte det faktum att dom som gillar spelet kommer förmodligen spela igenom det fler gånger. Det som gör ett spel bra för mig är inte hur bra grafiken är, det är vilken känsla spelet get mig. DNF ger mig en känsla som gör att jag njuter av spelet och i mina öggon är inte det en flopp. Men en rekomendation, ist för att lägga ner massa tid på att gnälla på ett spel så försök att hitta något som faller dig i smaken. För smaken är ju som baken.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

vill påstå att dom flygande tjockisarna är dom jävligaste i hela spelet!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Men snälla... är så trött på människor som orkar "skälla på dig" "behöver lite stryk" är det någon som behöver detta är det DU. Att man orkar skriva och lägga tid/energi på något man inte gillar är helt sjukt för mig. Skriv istället någonstans där ni gillar saken ni snackar om alternativt lägga energin på något som kan betyda något för världen, så vi som faktiskt gillar detta kan njuta istället, utan att bli anklagad för att var en inkompetent "gamer" bara för man gillar DNF!

Jag säger inte att spelet är det bästa på flera år och att det inte har brister, för det har brister. Precis som nya shooter också har, jag har spelat de flesta shooters som kommit från tidigt 90-tal till nu 2011 och det finns dom jag tycker har mycket fler brister än detta.
Detta spelet bygger på något som skrevs och startades för 14 år sedan vad förväntar ni er egentligen?? Va glada att spelet äntligen kom istället, å gilla ni det inte ne men tråkigt.
Vi som gillar det gillar det just för att det har kvar den gamla stilen på spelet, som ett liten påminnelse om hur spelen var för. Men visst spelen är bättre idag ja.

Så lägg av att säga att bara för några personer har gett spelet dåliga betyg i recensioner ska man tycka spelet är skit, för att "alla" andra tycker så. Snacka om att inte kunna ha egna åsikter och fega bakom vad andra säger.

Nu lägger vi av med detta totala meningslösa argumentation duke är bra duke suger bla bla bla!
Å lägger engergin på att diskutera saker om spelet istället vilka banor som var roliga/ vilka bossar som var svåra osv osv.

Men ni som inte gilla spelet kan givetvis också skriva här aboslut alla åsikter kan man skriva. Men ni som säger till folk att acceptera något som man inte tycker dom kan sticka, tack.

Du har tydligen missförstått poängen med mina inlägg. Det jag argumenterade mot var att detta är en tråd där endast gott får skrivas om spelet, och jag försökte göra detta samtidigt som jag förklarade varför det absolut borde finnas en negativ sida till diskussionen om denna produkt. Jag ser det som vårat ansvar att leverera hela sanningen, vilket inte kan göras om någon gök fått för sig att inget negativt får skrivas!

Jag ser ingen som helst logik i att det skulle vara mindre meningsfullt att lägga ner tid på att skriva negativt om något istället för positivt. Du är mycket tydligt en optimist som av någon anlending förnekar det. Och varför det? Du får vara hur optimistisk du vill så länge som du inte säger att pessimister inte får delta.

Jag skiter i det här spelet lika mycket som du skiter i vad jag säger om det. Men när idioter säger åt andra att de inte får säga sin mening för att det är för negativt (eller i det här fallet för sant) så stiger jag gärna in och agerar etik-polis. Om sanningen är dyster måste den endå fram, t.ex. så att stackare som sitter och väntar på sina Balls of Steel exemplar skall förstå vad det handlar om och inte bli missvisade av blind optimism.

Permalänk

hej spoiler varnig här så läs ej om nin inte kommit dit där jag har fastnat, så var det sagt.

Jag är på Duke Burger i toaletterna men hur fanken kommer jag vidare? jag har försökt allt möjligt men hittar inte ut
nån som kan hjälpa till?

Dold text
Använd spoilertags!
Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Men att folk orkar haha, oj oj ja det finns verkligen folk till allt här i världen.

Elmoth
: håller med dig att dom är riktigt jävliga, men om man krymper dom blir dom ett problem mindre hehe :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

hej spoiler varnig här så läs ej om nin inte kommit dit där jag har fastnat, så var det sagt.

Jag är på Duke Burger i toaletterna men hur fanken kommer jag vidare? jag har försökt allt möjligt men hittar inte ut
nån som kan hjälpa till?

Dold text

Kommer inte ihåg men detta kan kanske hjälpa dig:

Använd spoilertags!
Permalänk
Sötast
Skrivet av BesteN:

Uhm du jämförde DNF från 2011 med Doom från 1993 eller är jag bara förvirrad?

Jepp... skumt att redan 1993 var det bättre än såhär :/

Permalänk
Medlem

Såg just en reklam för spelet på tv för första gången sen rls

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Såg oxå den här om dagen.... var det på MTV tro? tror det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johcaz:

Jag har inte heller fått mitt Balls of Steel edition från game.se !!!

Har dom överhuvudtaget skickat det kan man fråga sig......

Jag ringde game igår och dom har skickat allt.
Däremot är det många som har hört av sig till dom och undrat vart boxen har tagit vägen.
Det är posten som har slarvat bort en sändning men balls of steel edition.
Vad händer nu frågade jag?
Svaret jag fick var att dom vet ingenting, ingenting!

Jag skulle vänta till fredag, och kommer det inte då får man höra av sig och kräva pengarna tillbaka.
Jag köpte däremot boxen i butik igår för att vara säker på att få boxen. har inte öppnat den än om jag nu ska lämna tillbaka boxen. (I butik kostade den 799kr, istället för 679kr)

Lite less jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

nån som kan hjälpa till?

Dold text

Tror att du skall hoppa in i ett hål som finns i väggen mellan toaletten och "hallen" In i mellan väggen och vidare därifrån! Om jag minns rätt...

Dold text
Använd spoilertags!
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Duke Nukem

Skrivet av Lipkin:

Jag ringde game igår och dom har skickat allt.
Däremot är det många som har hört av sig till dom och undrat vart boxen har tagit vägen.
Det är posten som har slarvat bort en sändning men balls of steel edition.
Vad händer nu frågade jag?
Svaret jag fick var att dom vet ingenting, ingenting!

Jag skulle vänta till fredag, och kommer det inte då får man höra av sig och kräva pengarna tillbaka.
Jag köpte däremot boxen i butik igår för att vara säker på att få boxen. har inte öppnat den än om jag nu ska lämna tillbaka boxen. (I butik kostade den 799kr, istället för 679kr)

Lite less jag med.

Det finns hopp ändå.Jag fick min box från Game idag efter nästan en veckas väntan.Lite besviken på innehållet dock.Tärningarna såg ut som något som följer med Kalle Anka...Den kostar ju ändå över 1000 kr på andra ställen.Nej, då var exempelvis The Witcher-boxen mycket flottare.Men strunt i det.Nu har jag spelet i alla fall.Installationen klar.Nu är det äntligen dags!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jepp... skumt att redan 1993 var det bättre än såhär :/

"Det var bättre förr"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Mycket möjligt att multiplayer delen dör ut på 6 månader, men fansen kommer spela det i många år framåt. Senast för ca 1 år sedan spelade jag igenom DN3D, det kan väll anses vara ett dött spel om något, men det förändrar inte det faktum att dom som gillar spelet kommer förmodligen spela igenom det fler gånger. Det som gör ett spel bra för mig är inte hur bra grafiken är, det är vilken känsla spelet get mig. DNF ger mig en känsla som gör att jag njuter av spelet och i mina öggon är inte det en flopp. Men en rekomendation, ist för att lägga ner massa tid på att gnälla på ett spel så försök att hitta något som faller dig i smaken. För smaken är ju som baken.

Smaken är som baken indeed! Självklart finns det undantag där vissa gillar spelet. Men de flesta, inklusive flera recensioner tycker att spelet suger - därav ordet undantag i förra meningen.

PS: För mig gör det inget att lägga ned tid på att gnälla på ett spel eftersom vissa andra kanske blir lite mera uppmärksamma på att spelet kanske är dåligt (eller uruselt). Då kanske de blir glada att de inte köpte spelet direkt...om de nu får reda på att spelet faktiskt suger. Då sparar dom tid och pengar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Nån som sett någon mod som tar bort 2 weapon carry limit och autoregen ännu så man kan börja spela?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Nån som sett någon mod som tar bort 2 weapon carry limit och autoregen ännu så man kan börja spela?

Lär nog aldrig komma om nu inte Gearbox själva fixar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Senast jag upplevde samma form av udda var i Postal 3, och det var inget annat än skräp som man fick leka runt i det heller. Senast jag spelade en shooter som tog action of variation till nya höjder var i våras med Bulletstorm. Hade DNF varit mer i den stilen hade det nog varit ett mycket bättre spel.

Har du själv spelat Bulletstorm förresten? Du säger att DNF är story och variation. Om Bulletstorm är the poster child för just detta enligt mig så vore det intressant att få läsa vad en person som tycker att DNF är ok tycker om ett spel med story och variation som har fått mycket bättre recensioner.

Det är väl dock egentligen ganska subjektivt vad gäller single-player spel? Variation och story är ju just det som single-player spel handlar om; det man skapar när man gör att single-player spel. Du skulle därför kunna spela vilket single-player spel som helst och få just detta. Så gillar du Duke's karaktär så mycket att det lyfter spelet för dig eller är du helt enkelt inte kräsen?

Kan du nämna 10 andra spel skapade i år som är bättre?

Jo kräsen är jag. Därför jag har en PS3 också med bra spel. Tror inte det släppts lika bra spel till PC senaste 10 åren som det gjorde förra året till PS3.
Det har varit jävligt fattigt på den froten måste jag erkänna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kan du nämna 10 andra spel skapade i år som är bättre?

Jo kräsen är jag. Därför jag har en PS3 också med bra spel. Tror inte det släppts lika bra spel till PC senaste 10 åren som det gjorde förra året till PS3.Det har varit jävligt fattigt på den froten måste jag erkänna.

Uhm definiera"bra spel", är det spel med höga betyg och bra reviews eller är det spel DU tycker är bra? För jag har nämligen spelat många bra spel som kommit under de senaste 10 åren..
Kan iofs inte uttala mig vidare mycket ang PS3 spel då jag aldrig spelar det, framförallt inte FPS spel då det enligt mig är betydligt mycket roligare på dator än på konsoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Uhm definiera"bra spel", är det spel med höga betyg och bra reviews eller är det spel DU tycker är bra? För jag har nämligen spelat många bra spel som kommit under de senaste 10 åren..
Kan iofs inte uttala mig vidare mycket ang PS3 spel då jag aldrig spelar det, framförallt inte FPS spel då det enligt mig är betydligt mycket roligare på dator än på konsoll.

Spel jag tycker är bra självklart.

Spel som God of War 3, Uncharted 2, Little Big Planet, Red Dead Redemption.

EDIT: Håller med dig om att fps är bättre på dator. Men vi har inte haft något bra FPS på datorn sedan Battlefield 1942

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Spel jag tycker är bra självklart.

Spel som God of War 3, Uncharted 2, Little Big Planet, Red Dead Redemption.

EDIT: Håller med dig om att fps är bättre på dator. Men vi har inte haft något bra FPS på datorn sedan Battlefield 1942

Så du vill att han ska nämna 10 spel DU tycker är bättre? Blir ju svårt om han inte har någon form av telepatisk förmåga, don't you think?

Sen kan är du ju lite ute och cyklar när du skriver att det inte kommit något bra FPS spel till PC sedan BF 1942, finns ju en uppsjö bra FPS spel sedan det. Ett praktexempel är väl Half life 2, tycker du det är ett dåligt FPS så tycker jag du är liiite på tunn is då du utalar dig ang vad som är ett bra spel och vad som inte är det

Sen finns det ju massa som jag vet att iaf jag tycker är bra spel tex Bioshock, Battlefield 2, Fallout 3, Portal 1 och 2, osv osv och dom är ju relativt nya.

EDIT: Sen är det ju en ganska svår uppgift du gett honom att hitta 10 bättre spel som kommit i år då vi bara är inne på vår 6:de månad av detta år

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Så du vill att han ska nämna 10 spel DU tycker är bättre? Blir ju svårt om han inte har någon form av telepatisk förmåga, don't you think?

Sen kan är du ju lite ute och cyklar när du skriver att det inte kommit något bra FPS spel till PC sedan BF 1942, finns ju en uppsjö bra FPS spel sedan det. Ett praktexempel är väl Half life 2, tycker du det är ett dåligt FPS så tycker jag du är liiite på tunn is då du utalar dig ang vad som är ett bra spel och vad som inte är det

Sen finns det ju massa som jag vet att iaf jag tycker är bra spel tex Bioshock, Battlefield 2, Fallout 3, Portal 1 och 2, osv osv och dom är ju relativt nya.

Bioshock var inge vidare.
Battlefield 2 dog efter dom patchade spelet. Var bra i början och det spelade jag mycket. Skulle dock inte lägga den i listan över kvalitet.

Fallout 3 gjorde precis som Duke Nukém Forever, var inte alls som föregångarna, och spelet i sig var mer ett RPG än ett FPS.
Portal 2 var utvecklat för att köras coop på konsol och köpte man det till konsol fick man en gratis PC version på köpet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Bioshock var inge vidare.
Battlefield 2 dog efter dom patchade spelet. Var bra i början och det spelade jag mycket. Skulle dock inte lägga den i listan över kvalitet.

Fallout 3 gjorde precis som Duke Nukém Forever, var inte alls som föregångarna, och spelet i sig var mer ett RPG än ett FPS.Portal 2 var utvecklat för att köras coop på konsol och köpte man det till konsol fick man en gratis PC version på köpet.

Smaksak? Jag med fler tycker nämligen att Bioshock var ett riktigt toppenspel.
Ang Fallout 3 var det väll ändå mer RPG i föregångarna än vad 3an är, tycker du inte det? Dom kan ju inte bryta ut helt och göra ett rent FPS spel av det DÅ hade folk klagat och spelet hade nog inte varit hälften så omtyckt.
Och battlefield 2 var väll bra tills dom patchade spelet? Då måste det ju alltså varit ett bra spel fram till patchen eller hur? Det var ju inte dåligt sedan release.
Visst portal 2 portades från konsoll till PC men det är väll inget dåligt PC spel för det? Varken 1an eller 2an.

Detta känns dock lite meningslöst då det är just en smaksak, alla gillar olika osv
Känns som att jag skulle kunna langa fram vilka spel som helst och du skulle såga dem för att du är inställd på det. Både du och jag vet att det kommt en massa bra spel till PC under dessa 10 år, att säga något annat tycker jag ger lite "på min tid" varning om du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Smaksak? Jag med fler tycker nämligen att Bioshock var ett riktigt toppenspel.
Uhm föregångarna var väll ändå mer RPG än vad 3an var, tycker du inte det? Dom kan ju inte bryta ut helt och göra ett rent FPS spel av det DÅ hade folk klagat och spelet hade nog inte varit hälften så omtyckt.
Och battlefield 2 var väll bra tills dom patchade spelet? Då måste det ju alltså varit ett bra spel fram till patchen eller hur? Det var ju inte dåligt sedan release.
Visst portal 2 portades från konsoll till PC men det är väll inget dåligt PC spel för det? Varken 1an eller 2an.

Detta känns dock lite meningslöst då det är just en smaksak, alla gillar olika osv
Känns som att jag skulle kunna langa fram vilka spel som helst och du skulle såga dem för att du är inställd på det. Både du och jag vet att det kommt en massa bra spel till PC under dessa 10 år, att säga något annat tycker jag ger lite "på min tid" varning om du förstår vad jag menar.

Nej men helt seriöst. Om du tittar på ett spel som Uncharted 2 så får du ett spel med BRA grafik som är optimerad på en konsol som har många år på nacken.
Storyn i spelet är bra, scenerna är i filmkvalitet, voice acting är av högsta kvalitet. Spelglädjen är på topp nästan igenom hela spelet. Spännande och när man är klar med spelet vill man ha mer.

När var det senast man spelade ett PC spel som gav allt det där? Nu om man köper en stor titel som Starcraft 2 eller liknande så köper man alltid en beta version fylld med buggar från dag ett. Tar 2-3 månader innan det är ens spelbart.
Efter det får man en fattig story men som är snyggt renderad. Spelupplägget passar inte storyn av men det ska vi inte klaga på.
Men när vi väl är klara med spelet så är man inte speciellt sugen på en uppföljare. Det är mest ett "meh" det var allt.
Starcraft 2 kanske inte var det bästa spelet att jämföra med då den är mest riktad till online spel. Men valde den just för att Blizzard gör spel med bra kvalitet och enda spelet jag kommer på som släppts nyligen som är av någorlunda kvalitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla visste väl att de skulle vara sämre grafik iochmed att det är själva kärnan i speluppbyggnad.
Men detta är löjligt, dx7 kvalité.

Samma sak kan vi säga om ljud då det verkligen är tröttsamt å höra Duke låta "hump" varje gång han hoppar.

Komedi då? Urk, av 10 skämt så är 1 någotsånär.

Betyg 1-10 så får denna 1 bonuspoäng för nostalgi å hamnar således på 2.
600kr+ för ett spel som spelas några timmar för att sen dammas igen är verkligen en total flopp!
Magicka har f*n så mer humor å mer spelglädje för 9kr(nypris 100kr) å det tog inte ens 2år å tillverka.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.