6870 crossfire: Får det plats?

Permalänk
Medlem

6870 crossfire: Får det plats?

[BESVARAD]

Hej. Jag har byggt en dator åt min polare men jag undrar om de här grafikkorten jag har valt passar eller om de är förstora för det är en väldigt stor fläkt på. Och om de inte passar, vad har ni att rekommendera?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/528637/2011-06-17

Permalänk

om jag får fråga en sak, varför inte köpa ett bättre nätagg? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

om jag får fråga en sak, varför inte köpa ett bättre nätagg? xD

Bra idé Tack.

Permalänk

hur stor budget har han?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

hur stor budget har han?

14.000kr Det är nog max han kan gå... Kanske 15.000kr men jag vet inte riktigt. Hans farsa kanske betalar för montering och operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Hej. Jag har byggt en dator åt min polare men jag undrar om de här grafikkorten jag har valt passar eller om de är förstora för det är en väldigt stor fläkt på. Och om de inte passar, vad har ni att rekommendera?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/527183/2011-06-16

Hej!
Korten passar in utan problem.
Har för mig att du kan få in kort 33cm långa i HAF 932.
Dock så skulle jag rekommendera ett annat moderkort för Crossfire, då det kort du valt bara har x16 / x4 Pci-e.
Ta ett moderkort som stödjer x8 / x8 eller x16 / x16.

Du behöver inte köpa med Cf-brygga då dessa kommer med grafikkorten, ibland även med moderkort.

Annars önskar jag dig lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekitai:

Hej!
Korten passar in utan problem.
Har för mig att du kan få in kort 33cm långa i HAF 932.
Dock så skulle jag rekommendera ett annat moderkort för Crossfire, då det kort du valt bara har x16 / x4 Pci-e.
Ta ett moderkort som stödjer x8 / x8 eller x16 / x16.

Du behöver inte köpa med Cf-brygga då dessa kommer med grafikkorten, ibland även med moderkort.

Annars önskar jag dig lycka till

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekitai:

Hej!
Korten passar in utan problem.
Har för mig att du kan få in kort 33cm långa i HAF 932.
Dock så skulle jag rekommendera ett annat moderkort för Crossfire, då det kort du valt bara har x16 / x4 Pci-e.
Ta ett moderkort som stödjer x8 / x8 eller x16 / x16.

Du behöver inte köpa med Cf-brygga då dessa kommer med grafikkorten, ibland även med moderkort.

Annars önskar jag dig lycka till

Tror du ett sådant här skulle duga? https://www.inet.se/artikel/1901963/msi-p67a-gd55-rev-b3

Permalänk

Här är mitt förslag, det ligger inom budget också http://www.inet.se/kundvagn/visa/528620/awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Borde funka utmärkt.
Sen som de andra sa, det kan vara värt att investera i ett lite bättre nätagg.
Då 650watt skulle klara av det, skadar det aldrig att ha lite extra enligt mig.

Sen undrar jag vad ska datan vara till?
Ifall den bara är till för spel / lättare programvara skulle rekommendera att gå ner till en i5 2500k istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekitai:

Borde funka utmärkt.
Sen som de andra sa, det kan vara värt att investera i ett lite bättre nätagg.
Då 650watt skulle klara av det, skadar det aldrig att ha lite extra enligt mig.

Sen undrar jag vad ska datan vara till?
Ifall den bara är till för spel / lättare programvara skulle rekommendera att gå ner till en i5 2500k istället.

Jag ändrade nätagg till ett 850watts XFX och han ska använda den till spel och att göra vissa video "edits" och skapa 3d animationer Men han kan inte så mycket om datorer så kom inte med nått absolut värsting snälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Jag ändrade nätagg till ett 850watts XFX och han ska använda den till spel och att göra vissa video "edits" och skapa 3d animationer Men han kan inte så mycket om datorer så kom inte med nått absolut värsting snälla

http://www.inet.se/kundvagn/visa/528667/2011-06-17

Enda ändringen är nätagget, annars ser det bra ut.
850w lite väl overkill i min åsikt.

Permalänk
Skrivet av amius:

Jag ändrade nätagg till ett 850watts XFX och han ska använda den till spel och att göra vissa video "edits" och skapa 3d animationer Men han kan inte så mycket om datorer så kom inte med nått absolut värsting snälla

Ett Corsair 750W är troligtvis bättre än ett XFX 850W. Jag har själv nästan samma saker som dig i min dator med ett 750W corsair, fungerar utmärkt. (Rigg i signatur).

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan XFXs Coreo och XXX? Är det bara 80+ certifikatet som är olika? (Förutom utseendet och kanske fler sladdar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Vad är skillnaden mellan XFXs Coreo och XXX? Är det bara 80+ certifikatet som är olika? (Förutom utseendet och kanske fler sladdar?

XXX är även modulärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

XXX är även modulärt.

Förlåt men, vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Förlåt men, vad är det?

Modulärt innebär att du kan själv välja vilka kablar du ska använda.
Istället för att ha en massa kablar du inte använder som bara ligger och tar plats och försämrar luftflödet.

Permalänk
Medlem

Ett nätagg har en helt bunte sladdar med kontakter av olika slag.
På ett modulärt nätagg kan du ta bort dem sladdarna du inte behöver. Tex 3x Sata-ström eller liknande.
Kolla på bilderna så förstår du

http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-xxx-edition-750w

Permalänk
Skrivet av amius:

Vad är skillnaden mellan XFXs Coreo och XXX? Är det bara 80+ certifikatet som är olika? (Förutom utseendet och kanske fler sladdar?

Man bör alltid har ett 80+ certat nätagg, utan undantag. Bäst av alla är så vitt jag vet corsair.

Skrivet av amius:

Förlåt men, vad är det?

Själva nätagget har kontakter så du kan välja hur många och vilka kontakter du vill använda utan att få massa kablage över i chassit.

Permalänk
Medlem

Tack för alla era svar! Han beställde datorn nyss, men det blev dock XFX Core 850W. Men tack för alla era svar, igen!

Permalänk
Medlem

XFX är väl Seasonic om jag inte minns fel, så bra skit!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

XFX är väl Seasonic om jag inte minns fel, så bra skit!

Det stämmer.... Vad jag har förstått det som iaf
Har inte hört en enda prata negativt om XFX nätagg faktiskt!