Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Nu när det äntligen finns stöd för mods och en del mods ute så blir det förhoppningsvis lite mer liv i det hela. Promod borde göra underverk

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Nu när det äntligen finns stöd för mods och en del mods ute så blir det förhoppningsvis lite mer liv i det hela. Promod borde göra underverk

Vad exakt ändrar promod från vanilla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad exakt ändrar promod från vanilla?

Nu var det väl visserligen en överdrift med underverk, är personligen ganska nöjd med Black ops redan. Jag vet inte hur det kommer te sig i Black Ops men i Cod4 så ändrades till exempel snipern så siktet är helt stilla (som i cs ungefär) Det borde även ge möjligheten att plocka bort detaljer för högre fps, bättre sätt att plocka bort otillåtna vapen osv vid clanbase eller esl-matcher och även randommatcher där motståndet inte bryr sig. Kanske möjligheten att ha freezetime varje runda för taktiker.

Mycket spekulationer såklart, men hoppas på nåt sånt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Nu var det väl visserligen en överdrift med underverk, är personligen ganska nöjd med Black ops redan. Jag vet inte hur det kommer te sig i Black Ops men i Cod4 så ändrades till exempel snipern så siktet är helt stilla (som i cs ungefär) Det borde även ge möjligheten att plocka bort detaljer för högre fps, bättre sätt att plocka bort otillåtna vapen osv vid clanbase eller esl-matcher och även randommatcher där motståndet inte bryr sig. Kanske möjligheten att ha freezetime varje runda för taktiker.

Mycket spekulationer såklart, men hoppas på nåt sånt.

Så stilla sikte? Det är ju sämre i min mening, tar bort en hel del realism. Det är den största bristen hos deras motståndare BFBC2 också, prickskytte är alldeles för enkelt och därför lirar alla som det i BFBC2.

Permalänk
Medlem

visst är det så att man slängeer granater längre i konsolvarianterna av detta spel ? ser på youtube och dom kastar extremt långt , och c4 från backen upp på bergstoppen i mitten av jungle , det tror ja ej går på pc eller så är ja senil

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Här har ni en bra tweakad cfg, har gjort den själv, och ingen har klagat ännu.

http://www.speedyshare.com/files/28714124/Ang3r.cfg.rar

EDIT! Den är även godkänd för ESL och CB.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Så hur får man ner alla jävla fucking helikoptrar som bara snurrar runt runt runt runt och mejar ner en då man hamnar på sämre laget? Är det bara att bita i det sura äpplet och sätta ett halvt mag i den varje gång innan man dör och acceptera att det ska vara så fucking menlöst?

Permalänk

Tre dagars multiplayer demo nu.

Skrivet av JD_2020:

By the way, it's a #CODBlackOps FREE Unlock weekend on Steam. Try the full game, for free, until Sunday: http://2020.vg/lX286f

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

^^Det är det vi kör nu^^
Än så länge är det ett av de värsta skitspelen jag spelat i mitt liv, man har ju inte en fucking chans första banorna innan man får ett bättre vapen? Nu har jag något som verkar vara halvra men fienden skjuter ju minst 50% snabbare med sina vapen så medans jag snör iväg fem har dom i princip tömt halva magasinet. Antar att det bara är att bita ihop och hålla ut till man får roligare vapen.

Iaf, jag kan inte fatta hur folk tycker det är kul att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter.........klick, klick, uninstall.

Man måste ha seriösa problem om man tycker den här skiten är kul och då har jag ändå spelat COD4 som man tycker borde vara en liknande historia.

Permalänk
Medlem

Nya banor 4 st är släppta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Så hur får man ner alla jävla fucking helikoptrar som bara snurrar runt runt runt runt och mejar ner en då man hamnar på sämre laget? Är det bara att bita i det sura äpplet och sätta ett halvt mag i den varje gång innan man dör och acceptera att det ska vara så fucking menlöst?

Skrivet av Semjonov:

^^Det är det vi kör nu^^
Än så länge är det ett av de värsta skitspelen jag spelat i mitt liv, man har ju inte en fucking chans första banorna innan man får ett bättre vapen? Nu har jag något som verkar vara halvra men fienden skjuter ju minst 50% snabbare med sina vapen så medans jag snör iväg fem har dom i princip tömt halva magasinet. Antar att det bara är att bita ihop och hålla ut till man får roligare vapen.

Iaf, jag kan inte fatta hur folk tycker det är kul att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter, att spawna ta två steg, nerjmejad av helikopter.........klick, klick, uninstall.

Man måste ha seriösa problem om man tycker den här skiten är kul och då har jag ändå spelat COD4 som man tycker borde vara en liknande historia.

Bättre vapen behöver du inte, MP5K funkar alldeles utmärkt även när man prestigat ett flertal gånger. Och FAMAS få du vid lvl 14. Helikoptrar tas lämpligen ned av din launcher som du naturligtvis satt som secondary innan du började tycka att helikptrarna var jobbiga? Eller räknar du med att andra ska ta ner dom? Finns också perken Ghost Pro, har du den på så ser inte helikoptrarna dig.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Detta spel är fan bland det värsta skiten jag har provat. Testade Demot idag på steam, första rundan gick väl helt acceptabelt. Kom in på en server med folk som inte satt på stekte korv i ett hörn så där fick jag 12-4, Sen så kom jag in på en annan server, Nuketown hette banan, Rundan såg ut ungefär såhär: Spawna, hsad, spawna, hsad,spawna, hsad osv osv lite drygt 15 ggr i rad sen var rundan slut. Hann för övrigt inte ens ta ett steg.
Tänkte aja det är säkert nån idiot fuskare på denna servern bara. Så jag byter server igen, kommer in, ja va är det för roliga typer jag kommer möta nu då, jo lite drygt hälften av mina motståndare sitter i sina små hörn med shotgund och silencer. var av resten av fienderna kör Ninja Pro Lightweight pro osv osv. Så ja man springer omgkring där och försöker ta dessa små töntar vilket går sådär hyfsat ruttet när alla ska envisas med att använda sina gulliga commando pro (aka auto aim knife)

Vilket skräp. Nog för att Battlefield inte har särskilt bra hitboxar och det finns åtskilliga buggar men nog är det åtmintone kul att spela till skillnad från den här skiten.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Detta spel är fan bland det värsta skiten jag har provat. Testade Demot idag på steam, första rundan gick väl helt acceptabelt. Kom in på en server med folk som inte satt på stekte korv i ett hörn så där fick jag 12-4, Sen så kom jag in på en annan server, Nuketown hette banan, Rundan såg ut ungefär såhär: Spawna, hsad, spawna, hsad,spawna, hsad osv osv lite drygt 15 ggr i rad sen var rundan slut. Hann för övrigt inte ens ta ett steg.
Tänkte aja det är säkert nån idiot fuskare på denna servern bara. Så jag byter server igen, kommer in, ja va är det för roliga typer jag kommer möta nu då, jo lite drygt hälften av mina motståndare sitter i sina små hörn med shotgund och silencer. var av resten av fienderna kör Ninja Pro Lightweight pro osv osv. Så ja man springer omgkring där och försöker ta dessa små töntar vilket går sådär hyfsat ruttet när alla ska envisas med att använda sina gulliga commando pro (aka auto aim knife)

Vilket skräp. Nog för att Battlefield inte har särskilt bra hitboxar och det finns åtskilliga buggar men nog är det åtmintone kul att spela till skillnad från den här skiten.

Till alla er som klagar! kör Barebones

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ni som klagar är nog inte vana vid det snabba gameplayet, lär er spela innan ni whinear.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Ni som klagar är nog inte vana vid det snabba gameplayet, lär er spela innan ni whinear.

Håller faktiskt med de andra. Testade spelet jag också och fy helvete vad kasst det är.. 74 minuter spelade jag sen avinstallera. -_-

Största problemet för mig va mus kontrollerna.. SÅ äckligt dåligt satt och fifflade i 30 minuter säkert. Sen att man blir skjuten i ryggen 90% av tiderna man dör(kanske för att jag suger men ändå) Sen att när man ska sprinta så kan man göra det i 3 sekunder sen tröttnar gubben direkt? Kanske finns perk för det.. Men spelet ska ju vara "Snabbt" och det va det då fan inte...

Permalänk

Tjabba!!
Jag undrar om man kan få 350 fps i Black Ops på allting högsta inställningar??

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Tjabba!!

tror det är begränsat i mp till 90. men i singel player så ser jag inga hinder. varför ska du ha så hög fps?

Permalänk
Skrivet av manskiller:

Tjabba!!

Du kan ändra cappen i config-filen. Standard är på 90.
Ser dock inte vad du ska med 350 till

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Nä det var en kompis som sa att han hade 350 fps i spelet och jag trodde inte att man kunde få det XD

Permalänk

dom har gjort cod i flera år o har fortfarande inte fixat spawn points?, gav spelet 2 dagar men nu orkar jag inte mer, går tilbax till cod 4

men en kort lista mot cod 4
+
bättre grafik
lite roligare kartor
något bättre vapen/perk system
inte lika mkt fusk

-
verkar vara mer begränsad fps
överdrivna perks/killstreaks
enu sämre spawn points än i äldre cod
känns som det är lite segare/svampigare styrning
dålig server browser

annars tror jag inte det är så mkt att klaga på, ett dåligt spel bara

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Folk om ni tycker det är tråkigt att bli nermejad av helicoptrar när ni spawnar föreslår jag att ni kör andra servrar och gamemodes.. säger sig självt att det blir kaos om man kör demolition på nuketown

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Skrivet av Kilgam:

Folk om ni tycker det är tråkigt att bli nermejad av helicoptrar när ni spawnar föreslår jag att ni kör andra servrar och gamemodes.. säger sig självt att det blir kaos om man kör demolition på nuketown

jag försöker mest köra ctf

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Här har ni en bra tweakad cfg, har gjort den själv, och ingen har klagat ännu.

http://www.speedyshare.com/files/28714124/Ang3r.cfg.rar

EDIT! Den är även godkänd för ESL och CB.

Testade den och visst är typ bakgrundsljudet borttaget från banorna, man hör bara fotstegen? sen musiken i menyn är borta, maxfps 125, vad mer? Varför så låg FOV btw?
Jag ändrade lite inställningar, och då när jag startade spelet så står det att call of duty har ändrat sig sen sist jag körde, och jag får trycka ja eller nej om jag vill starta i safemode, måste jag ändra till mina inställningar i configfilen för att slippa detta?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Testade den och visst är typ bakgrundsljudet borttaget från banorna, man hör bara fotstegen? sen musiken i menyn är borta, maxfps 125, vad mer? Varför så låg FOV btw?
Jag ändrade lite inställningar, och då när jag startade spelet så står det att call of duty har ändrat sig sen sist jag körde, och jag får trycka ja eller nej om jag vill starta i safemode, måste jag ändra till mina inställningar i configfilen för att slippa detta?

Tryck F2 för att göra snd_restart. Detta skall göras varje runda, så försvinner det mest bakgrundsljudet.
Mer som är tillagt är en rad FPS relaterade cvars. Allt som inte är restricted är ändrat till det bättre.

Kört med låg fov, för att jag helt enkelt inte tycker om hög fov. Det räcker med att jag lyssnar så vet jag vart folk är.

Du ska trycka NEJ när rutan kommer upp. Inget du behöver ändra sen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Tryck F2 för att göra snd_restart. Detta skall göras varje runda, så försvinner det mest bakgrundsljudet.
Mer som är tillagt är en rad FPS relaterade cvars. Allt som inte är restricted är ändrat till det bättre.

Kört med låg fov, för att jag helt enkelt inte tycker om hög fov. Det räcker med att jag lyssnar så vet jag vart folk är.

Du ska trycka NEJ när rutan kommer upp. Inget du behöver ändra sen.

Tänkte mest att jag kör lite andra kontroller, typ crouch på C, kniv på E osv. sen kör jag även högsta grafiken.
det måste jag ställa in varje gång jag startar spelet, så måste jag ändra det i cfg filen då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Tänkte mest att jag kör lite andra kontroller, typ crouch på C, kniv på E osv. sen kör jag även högsta grafiken.
det måste jag ställa in varje gång jag startar spelet, så måste jag ändra det i cfg filen då eller?

Japp, gå bara in och ändra i cfgn, ta aldrig bort skrivskyddet på den när black ops är igång, Då ändrar den tillbaka ca 7cvars till standard

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Har satt upp en S&D hardcore Pistol Only för alla som vill, tyvärr vill inte black Tomato mod funka så kör AlterRCon för tillfället vilket gör att autokick inte funkar när jag inte har klienten uppe. Tror att felet är att det inre finns någon config fil, om någon har en lösning, säg till. IP till servern är 173.199.71.246:3074

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

jävlar va missnöjd jag är laggar så mycket så det är helt ospelbart ju

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Ja jag spela nyss men massor hackar redan men ni ser en kille kallas Optimel köra med hackar redan .

jag vill påminnelse er bara .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Japp, gå bara in och ändra i cfgn, ta aldrig bort skrivskyddet på den när black ops är igång, Då ändrar den tillbaka ca 7cvars till standard

Har laddat ner din config där , antar ja får ändra som andra killen här skrev kontrollerna och grafik inställn ingar men ska ja spara nån orginalfil innan ja börjar mixtra ? annars antar ja det bara är kopa in denna fil ja laddade ner och ersätta den (vet ej vars men får kolla upp detta),, ev spara den gamla i "backup " ?? tack på förhand

Edit: Hm joo jag läste på tuben att dem vid nästa uppdatering på consoll skall nerfa Famasen, inte damage, ammo osv bara typ rekyl och sånt.. Tror ni detta gäller även Pc ? eller är det glömt totalt vi pc spelarE? dem skapade ju skiten tilll consolen så skulle ej förvåna mig om dem skiter i pc gör dem de så hoppas ja serien dör för cod4 finns ju har spelat det bara till lvl 40 än och skall spara det , spelar bara nån timme då och då än får ju bånge varje gång!

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti