Permalänk
Avstängd

MCP för varm?

Min nya dator är välldigt sval, med undantag från MCP:n.
detta är tempsen efter en kvälls slösurfande

modekortet 37 grader

grafikkortet på 34

cpu 22- 24 grader med standardkylare, vilken inte såg imponerande ut

MCP: 58 grader

specs
modekort
http://www.indomo.se/index.php?show=291&mode=item&id=11439

Grafikkort: ett nvidia geforce 240 gt

processor: AMD Athlon II X3 455 3.3 ghtz

grejerna sitter i ett fractal design r3. Frontfläkten är dock inte inkopplad då modekortet endast har ett fläktuttag. jup, endast det bästa duger åt mig Endast nätagget blåser in och en fläkt i toppen blåser ut. JA skulle kunna tänka mig att detta leder till att cirkulationen långt fram i burken blir lite dålig. kan detta göra så mycket? ja vet inte om MCP:n sitter i nord eller sydbryggan.

Ska det verkligen se ut så här? MCP:n är utan konkurrens den varmaste delen i datorn. ja vet att den har gått upp emot 65 grader under belastning, kanske ännu högre.

Permalänk
Medlem

MCP är sydbryggan.
Du kanske kan koppla in frontfläkten i PSUn istället för moderkortet för att få bättre cirkulation?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.