Jag har skrivit för ett tag sedan om min dator som stängdes av efter några sekunder när jag startade den. Sen startades den upp automatiskt-->stängdes av -->på--> av, detta skedde i all oändlighet.
Jag skickade in modekortet till Komplett och de fann inget fel på modekortet.
Därför undrar jag om ni tror som jag, att det möjligtvis är nättagget som e rent skit :P?
Sådär höll min gamla dator på, testade ett annat grafikkort, sedan ett annat nätagg men inget hjälpte. Tog då bort minne nr 1, fortfarande samma sak, bort med minne nr 2 så fungerade datorn igen. Så det kan ju vara något att testa.
Hur långt startar den och är det alltid samma ställe som den startar om?
Om den alltid börja ladda Windows och dör innan den är färdig så är det virus osv.
Om den startar om innan dess eller tidpunkten varierar är det troligen hårdvara.
Ta bort alla hårddiskar, DVD och SATA/IDE kablar så blir det lättare att avgöra det.
jag har testat att ha inget på modekortet förutom processor och nätagg, och då inträffar problemet.
Jag kommer aldrig så långt att jag ens ser biosen eller Modekortets Ikon när jag startar datorn. Det kan faktiskt variera hur lång tid det tar för datorn att startar om, någon gång har den varit igång i flera minuter tills jag stängde av den. Men då såg jag aldrig något på skärmen.....
Jag ska säga det sjuka nu, har testat nytt agg som jag fick långa, samma jävla problem uppstod. Det luktar som om komplett inte riktigt vet om att dem skickat tbks ett modekort som suger i tro att det funkar....
Senast hade jag enbart Agg,modekort,processor och minnen, det loopade sig, sedan utan minnen och det loppade sig ändå...