EVGA Geforce GTX 580 Classified lockar överklockare med påkostade finesser

Permalänk
Melding Plague

EVGA Geforce GTX 580 Classified lockar överklockare med påkostade finesser

Den entusiastorienterade grafik- och moderkortstillverkaren EVGA släpper bilder på ett kommande Geforce GTX 580 för överklockare med "extra allt".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3 porten på kortet ser ut som en USB?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

ser ut som att dom satsat på att lägga till på kretskortets brädd istället för längden och lite större luftsnurra än på den vanliga Nvidia kylaren

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett 8800 Ultra.

Permalänk
Medlem

Men jag förstår inte varför dom envisas med att skapa löjligt stora luftkylare? Om företagen nu tar fram bra kort för oc, varför inte slänga på ett vattenblock som dessutom inte tar upp hela datorn?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Ser rätt onödigt ut, köper hellre ett "vanligt" 580.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ohyggligt fult kort, förhoppningsvis kan det ändå prestera bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag trodde precis det var en vinchmotor till en bil när jag såg bilden. Den där är ju bara insane! Lite ball men totalt insane.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Ser ut som ett 8800 Ultra.

Nostalgi

Men jösses sicken pjäs. Lär säkert klocka rätt brutalt.

Permalänk
Medlem

Tredje kontakten ser ut som en EVBot kontakt som dom hade även på sin GTX 285 Classified samt moderkorten i Classified serien.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Men jag förstår inte varför dom envisas med att skapa löjligt stora luftkylare? Om företagen nu tar fram bra kort för oc, varför inte slänga på ett vattenblock som dessutom inte tar upp hela datorn?

För radiator, tank, pump och slangar tar ju inte upp någon plats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

För radiator, tank, pump och slangar tar ju inte upp någon plats..

De som sysslar med överclockning kyler redan sin cpu med vatten, och då är det inte speciellt omständigt att slänga in ytterligare ett block i loopen.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Avstängd

tanken är väll att alla "kan överclocka" med den ist för att bara folk med vatten ska kunna, bra tanke måste jag säga, skulle inte tacka nej till en iaf!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

De som sysslar med överclockning kyler redan sin cpu med vatten, och då är det inte speciellt omständigt att slänga in ytterligare ett block i loopen.

De som sysslar med vattenkylning tycker nog inte det är speciellt omständigt att slänga på ett block på kortet heller ;>

On a more serious note så kommer nog en vattenkyld modell också om man känner EVGA rätt.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det diskuterats tidigare, men varför görs inga grafikkort med förmonterad sluten vattenkylning? Antar att det kanske blir lite begränsad marknad för att det inte passar alla chassin, men det skulle ju verkligen göra det möjligt att (enkelt) bygga tysta, högpresterande system där väldigt lite värme behöver stanna i lådan.

OnT: Om kylaren är riktigt tyst samtidigt som den är effektiv tycker iaf jag det ser väldigt intressant ut. Hade varit skönt med en bra kylare som dumpar värmen ut ur lådan direkt. Dessutom bra mycket snyggare än de flesta modeller med öppna fläktar, även om gfx-kort-utseende inte är jätteviktigt kanske.

Permalänk
Medlem

Det var onekligen ett lustigt utseende.

Jag är annars riktigt sugen på att få nyheter på vad som kommer i höst eller i vinter, nya generationen från AMD och nvidia.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Oh!!! det står Classified på kortet undrar vad det kan vara för något

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Men jag förstår inte varför dom envisas med att skapa löjligt stora luftkylare? Om företagen nu tar fram bra kort för oc, varför inte slänga på ett vattenblock som dessutom inte tar upp hela datorn?

är nog mer för folk som rycker bort kylaren och kör med flytande kväve på

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Tänkte "hårfön" direkt när jag såg den. Kan dock vara ganska intressant om man har att stort, brett chassi där man kan lägga två standardkort på bredden vid varandra och fortfarande inte nå den andra sidan. Som t.ex. mitt HAF 922.

Permalänk
Medlem

Ser vissa likheter

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

De som sysslar med överclockning kyler redan sin cpu med vatten, och då är det inte speciellt omständigt att slänga in ytterligare ett block i loopen.

Det kan jag inte hålla med om du.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theWeasel:

Tänkte "hårfön" direkt när jag såg den. Kan dock vara ganska intressant om man har att stort, brett chassi där man kan lägga två standardkort på bredden vid varandra och fortfarande inte nå den andra sidan. Som t.ex. mitt HAF 922.

Breda chassin FTW

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Tänkte "hårfön" direkt när jag såg den. Kan dock vara ganska intressant om man har att stort, brett chassi där man kan lägga två standardkort på bredden vid varandra och fortfarande inte nå den andra sidan. Som t.ex. mitt HAF 922.

"Hårtork" tänkte jag med när jag såg den där...

580 kort ska köras med vattenkylning särskilt när man överklockar!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Får mig att tänka på det här:

http://youtu.be/EdExkuvGySE?t=1m5s

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Får mig att tänka på det här:

http://youtu.be/EdExkuvGySE?t=1m5s

Hahaha, en klassiker! Synd att grafikkortsföretagen inte verkar ha samma humor och självdistans idag.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Min första tanke "va fan är de där ?"

Alltid kul att vissa vågar sig på nåt så "annorlunda"

Permalänk

Haha, jäklar va fult de va
Passar nog bra ihop med ett sånt här dock!

Om man ska vara lite mer seriös, EVGA försöker sig på Asus entusiasterna?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast

http://www.youtube.com/watch?v=PFZ39nQ_k90
'nuf said.

Liknande har postats tidigare, men den här är den "kompletta" versionen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)