Akut hjälp: Stänga av brandvägg utan adminbehörighet på Win Vista?

Permalänk
Medlem

Akut hjälp: Stänga av brandvägg utan adminbehörighet på Win Vista?

Behöver inom typ 30 minuter stänga av brandväggen på en Windows Vista dator. Eventuellt lägga till en exception. Jag behöver kunna logga in på spotify och ladda ner en spellista som offline mode. Jag hade problem redan vid installationen då jag behövde adminbehörigheter för att installera, men det gick att kopiera Spotify filerna från en annan dator och starta. När jag försöker logga in står det "An error occured! A firewall might be blocking Spotify. Please update your firewall to allow Spotify (error 101)...".

Finns det NÅGOT SÄTT att komma förbi adminbehörigheten? Några andra idéer hur jag ska lyckas med detta?

Hoppas ni är vakna nu!?

Tillägg:
Det har inte med nätet att göra eftersom det fungerar på alla andra datorer i hemmet.

Tillägg n2: Jag har inte adminrättigheter på kontot eftersom jag lånar datorn av en kompis.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

installera spotyfy så lägger den till dess portar automatiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

installera spotyfy så lägger den till dess portar automatiskt

Kan ju inte installera det "normalt" eftersom jag behöver adminåtkomst för det, och det har jag inte. Provade precis med några HTTPS proxys men det hjälpte inte.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

ahh såg inte att du hade försökt installera redan, men om det är där problemet ligger så lär ju spotify ha lösningen på sitt forum

Har du provat att installera genom högerklick välja installera med admin?

Permalänk
Medlem

Dubbla brandväggar?? inte konstigt att det krånglar

Permalänk
Medlem

Jag tycker det luktar fisk. Killen verkar förstå en del, men lyckas inte klura ut varför han inte får admin rättigheter. hmm

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Dubbla brandväggar?? inte konstigt att det krånglar

Haha indeed, inte min dator, fick låna den tillfälligt, därav kontorestriktionerna. Tog ett tag innan jag själv såg att han hade nortons brandvägg aktiverad samtidigt.

Skrivet av Bloopy:

Jag tycker det luktar fisk. Killen verkar förstå en del, men lyckas inte klura ut varför han inte får admin rättigheter. hmm

Va? Jag vet varför jag inte har adminrättigheter, det är för att användarkontot inte är inställt som administratör för att jag fick låna datorn av en kompis (han skapade ett nytt konto åt mig).

Förlåt om jag skriver flummigt, är oerhört trött...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Vi diskuterar inte hur vi kan gå förbi säkerhet eller adminstratörskonton.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers