Samsung börjar leverera designerskärm i 27 tum med stereoskopisk 3D

Permalänk
Melding Plague

Samsung börjar leverera designerskärm i 27 tum med stereoskopisk 3D

Samsung påbörjar leveranserna av datorskärmen S27A950D fylld med finesser som ljus- och rörelsesensor, gott om anslutningar och inte minst en iögonenfallande design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill ha.

Permalänk
Medlem

Sett den på inet, om jag inte tar fel?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Du har rätt. Är riktigt, riktigt sugen på denna skärmen som även den finns på inet men kommer v.32:
http://www.inet.se/artikel/2203172/samsung-tft-27-s27a750d-le...

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

5800,- är alldeles för högt pris.

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls den var snygg, ser överdriven ut imo.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte stativet. Ser väldigt otympligt och onödigt stort ut.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

har kollat på den. Men hur blir bilden på den upplösningen? 1080P på 27 tum?

Skrivet av holin59:

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Permalänk
Medlem

jag äger denna, riktigt nöjd, perfekt för snabba shooters (kör quake live / bfbc2) tycker den är värd priset, stor o väldigt snygg o titta på
nice med motionsensor med, räcker med o sätta sig i stolen så e skärmen på

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Sjukt ful skärm.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av Isty:

Du har rätt. Är riktigt, riktigt sugen på denna skärmen som även den finns på inet men kommer v.32:

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le... den du länkade var en annan skärm, den här finns redan i lager enligt inet

Permalänk

Cool design, men ergonomin verkar det inte mycket bevänt med. Verkar inte gå att justera i höjdled, möjligen går den att tilta något.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Fa-an va ful den var.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Discokungen

27" och bara 1920*1080? Nu får de fan ge sig. Det är datorskärmar, inte TV-apparater...

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd

usch

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

hihihi 1920x1080.
ord är inte tillräckliga: p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snygg, lite Star Trek-känsla över den.
Plus för det samt många anslutningar och strömbesparingsfinesser.

Däremot kraftiga minuspoäng för låg upplösning, 16:9 och TN (även om det är någon ny super-TN lär det inte vara något underverk).

Inget jag själv skulle skaffa, är alldeles för bortskämd med multipla skärmar, och då vill man möjligehet att hänga skärmen i VESA-fäste.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Inget för mig, cool men överdriven design, låg upplösning, kass panel (tn är alltid tn), ser inte särskilt ergonomisk ut och överprisad. 120Hz är inget jag bryr mig om, 75Hz räcker gott och väl för min del.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Dom som köper denna skärmen kan ju knappast klaga på att Apples saker är överprisade

Permalänk
Medlem

Intressant tråd http://hardforum.com/showthread.php?t=1617414&page=1

Citat:

BFBC2 there's a bit of ghosting

Samt swec http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Trodde först det inte gick luta den men står det går då funkar det ju ganska ok.

Synd bara man inte kan höja eller sänka.
Och annat minus är att den inte är 1920x1200 eller högre då hade jag köpt den för de priset.

Hade det varit lite högre upplösning bara så hade det varit köp.

Nu får den gå ner till drygt 4000 ifall jag ska köpa och om inte någon annan konkurrent kommer ut med likvärdig skärm fast med högre upplösning.

(Håller på leta efter skärm till min far som han ska få som present.) Han lirar ganska mycket Crysis och crysis 2

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Utöka bottenplattan lite och bygg in dator så blir det ju en riktigt fin AIO. Men, som många redan sagt, hade ju inte varit fel med liiiite högre upplösning om det är 27''..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

http://www.inet.se/artikel/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le... den du länkade var en annan skärm, den här finns redan i lager enligt inet

Om du läser igen så förstår du att det va just den skärmen jag snacka om. Den som kommer v.32

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

27" och bara 1920*1080? Nu får de fan ge sig. Det är datorskärmar, inte TV-apparater...

Vanligtvis skulle jag försvara 1920x1080 och 16:9 intill döden. Jag är en stor fan.

.. Men till en 27tummare? Nu får de fan ge sig.

Permalänk

Allt utom snygg var den.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Inte nog att den inte stödjer högre än 1920x1080 trots att den är 27", den är även hutlöst dyr. Kan vara något för folk som gillar att slösa pengar. Vet inte om 120Hz(60x2) tekniken på något sätt begränsar upplösningen, något någon annan här på SWEC kanske vet något mer om?

Permalänk

Tycker 1080p är tillräckligt, designen är fin men inget som passar en gamer ^^

Permalänk
Medlem

Tänkte på en sak. Går den att vika på? alltså så att skärmen kan "Tilta"?

Permalänk
Medlem

Man vill ju såklart ha 2 så då borde det komma höger och vänsterskärmar. så att man har 2 brevid varandra som har stället mot mitten.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Tänkte på en sak. Går den att vika på? alltså så att skärmen kan "Tilta"?

Det gick tydligen, men vet inte hur mycket och ifall det går tilta framåt.

Läste lite och stämmer det att man itne kan använda nvdias 3D kit fö att spela tex crysis 2 i 3d?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^