Permalänk
Medlem

ett tips är ha is och vatten bladnad med salt i också då blir vatnet kallare en bara is/kyllklamp och vatten

Permalänk
Medlem

Rolig idé. Men borde du inte få bättre effekt med aluminiumrör? Koppar är utmärkt på att växla värme mellan koppar och en annan metall men mindre bra när det kommer till att växla mellan koppar & luft. (därav att Intels stock-kylare tidigare bestod av en kopparkärna med aluminiumfläns runt om).
Testa att byta rören mot alu och gärna med någon typ av räfflad yta / flänsar så ska du nog få ner tempen ytterligare.

//nagge

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Fint!

Men vill du ha det ännu kallare är det ju bara att blanda i glykol i vattnet och förvara vätskan i frysen några timmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl1ppZy:

ett tips är ha is och vatten bladnad med salt i också då blir vatnet kallare en bara is/kyllklamp och vatten

Rostig pump? Salt = ajaj ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Haha lite Ove Sundberg över att lägga upp annonser i galleriet

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Avstängd

Kyler den bra? Rums-temp tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av equipped:

måste fråga var du ser en annons?
Listan som står där är hans inköpslista vad jag förstår:)

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

Vad ligger tempsen på lök-bök :)?

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Rolig idé. Men borde du inte få bättre effekt med aluminiumrör? Koppar är utmärkt på att växla värme mellan koppar och en annan metall men mindre bra när det kommer till att växla mellan koppar & luft. (därav att Intels stock-kylare tidigare bestod av en kopparkärna med aluminiumfläns runt om).
Testa att byta rören mot alu och gärna med någon typ av räfflad yta / flänsar så ska du nog få ner tempen ytterligare.

//nagge

Kommer inte lägga mer pengar på detta projekt! Men det låter som en bra tanke! Finns det alurör på biltema?

Skrivet av Toye666:

Fint!

Men vill du ha det ännu kallare är det ju bara att blanda i glykol i vattnet och förvara vätskan i frysen några timmar...

Vadå? Glykol + vatten + frysen???

Skrivet av equipped:

VAAA?

Skrivet av M1NT:

Kyler den bra? Rums-temp tack!

Drar ner mitt rum ca 5 grader! 27 till 22! På en timma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Vadå? Glykol + vatten + frysen???

Vad han menar är att: Med glykol i vattnet så fryser det inte vid 0 grader, utan kanske vid -20 eller liknande beroende på hur mycket glykol du har i blandningen och då kan du pumpa runt, låt säga, -15gradigt vatten i slangen istället, borde kyla rätt bra det med

Mvh

Permalänk

fast, svårt o tänka mig att den minimala kyleffekt vatten har skulle väga upp för den avsevärda försämring utav luftflöde.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

fast, svårt o tänka mig att den minimala kyleffekt vatten har skulle väga upp för den avsevärda försämring utav luftflöde.

Förstår inte vad du menar? Skulle du citera någon ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Skriv vad som är fel/dåligt istället då.

Det var ju det jag gjorde!