Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

De är skillnad att skjuta på gubbar och hus bara så du vet

Du får en bra träffbild i bc2 om du sprayar på gubbar så är de bara.

De är consolport = ingen rekyl vi lägger ner de nu. detta är en bf3 tråd.

Seriöst, det fins både rekyl och ökande spridning av skotten i Bfbc2 om man bara mejar.

Permalänk
Entusiast

Just nu ser BF3 ut som nån jävla MoH klon i gameplay, och vem fan gillade MoH mer än Battlefield ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Just nu ser BF3 ut som nån jävla MoH klon i gameplay, och vem fan gillade MoH mer än Battlefield ?

Har du testat BF3? Jag tycker det är as grymt. Inte alls likt MoH :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Jasså? Trodde jag inte. Men nu pratade vi om hur mycket vapnet flyttar sig när man skjuter och då spelar det ingen roll vad man siktar på. Kunde lika gärna ha skjutit ut i skogen men då hade ni inte haft skotthålen att jämföra med.

Du han redigera din post samtidigt som jag höll på att skriva mitt svar:

Vet du ens vad rekyl är för något? Om du tittar på min film så ser du ju klart och tydligt att vapnet faktiskt lyfter från startpunkten vilket endast rekyl kan göra. Så hur kommer du till slutsatsen att det inte finns någon rekyl i spelet?

Skotten får inge spridning långifrån målet på bc2, för man inte kan hålla ett vapen spikrakt har du hållt i ett vapen som inte gjort av plast eller?

Varför bryr du dig så mycket om att jag tycker att de inte finns någon rekyl i bc2 har du verkligen inget bättre för dig en lördagkväll/natt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Exakt. Kan känna att lite från MoH gameplayet ligger kvar men det är ändå långt från nära.
Det ända som är kvar från BC2 är hud och ikoner, allt annat är borta.
Tbh så liknar BF3 inte ens BF2 men är ändå mer likt det än BC2.

Permalänk
Medlem

Bad company 3 är vad de skulle kallats

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flaxehytt:

Skrivet av Mimematis:

Exakt. Kan känna att lite från MoH gameplayet ligger kvar men det är ändå långt från nära.
Det ända som är kvar från BC2 är hud och ikoner, allt annat är borta.
Tbh så liknar BF3 inte ens BF2 men är ändå mer likt det än BC2.

Skönt att höra

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Bad company 3 är vad de skulle kallats

Skulle gärna vilja ta ett blodtest från dig om du har något i dig om du seriöst tycker att BF3 Alphan är likt BC2.

Permalänk
Medlem

BF3 är varken likt MoH eller BC2, förutom att man just spelar Rush som var del av BC2. BF3 har en helt annan känsla helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

Jag tycker att det är ganska självklart att BF3 kan likna BC2 mer än BF2... detta pga. GRAFIKEN!
Om ni däremot kollar på ranker/grader, awardsen, ribbons, vapen etc. så är allt mer likt BF2 än BC2. Det enda som är egentligen mer likt BC2 är grafiken!

Edit: eller så är det för att Operation Metro, som är den enda mapen som finns ute just nu, är av typen RUSH som inte fanns i BF2, samt att den är lite smal & trång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Skulle gärna vilja ta ett blodtest från dig om du har något i dig om du seriöst tycker att BF3 Alphan är likt BC2.

Körde du mycket bf2 undertiden de var som störst vet du vad jag snackar om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Körde du mycket bf2 undertiden de var som störst vet du vad jag snackar om.

Körde mycket BF2 back in the day yup men spelade sen främst 2142 för det var det jag ägde själv.
Men vad det att göra med BC2? *eller BC3*
BF3 är så långt ifrån man kan komma BC2 imo, och vi har inte fått se dom riktiga mapsen ännu heller, det är där BF3 känslan kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Jag tycker att det är ganska självklart att BF3 kan likna BC2 mer än BF2... detta pga. GRAFIKEN!
Om ni däremot kollar på ranker/grader, awardsen, ribbons, vapen etc. så är allt mer likt BF2 än BC2. Det enda som är egentligen mer likt BC2 är grafiken!

Edit: eller så är det för att Operation Metro, som är den enda mapen som finns ute just nu, är av typen RUSH som inte fanns i BF2, samt att den är lite smal & trång...

Grafiken talar inte alls åt BC2 hållet, men det kan man ju lätt avgörra själv.
Tro inte jag har spelat eller sätt något som man kan dra BF3 Alphans linjer till.

Det är främst färgerna som gör att det går ifrån BC2 hållet.

Permalänk
Medlem

Va babblar ni om, BF3 Alphan är 90% BC2, allt detta nedan är confirmed av DICE för länge sedan.

Bad Company 2 Rush = 32 Players, MCOM, Small Maps, Vehicle, No Jets, Normal/Hardcore, 4 Player Squads, Squad Spawn, 4 Classes, Reinforcements, Scripted Events
Battlefield 3 Rush = 32 Players, MCOM, Small Maps, Vehicle, No Jets, Normal/Hardcore, 4 Player Squads, Squad Spawn, 4 Classes, Reinforcements, Scripted Events

Den enda skillnaden av vad DICE har sagt, 1. Ny Bana, 2. Nya Vapen/Perks/Accessories 3. Upphottat ljud 4. Upphottad grafik 5. Suppressing Fire

Vad brukar man få i en expansion till ett spel? Jo nytt content, tex Bana, Vapen så gott som vad skillnaden är mellan BC2 Rush och BF3 Rush

Den som motsäger det jag just sa försöker bara förtränga sanningen, den märkbara skillnaden mellan BC2 och BF3 kommer att vara 64 Players, Stora Banor och Flygplan, resten är re-work.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Va babblar ni om, BF3 Alphan är 90% BC2, allt detta nedan är confirmed av DICE för länge sedan.

Bad Company 2 Rush = 32 Players, MCOM, Small Maps, Vehicle, No Jets, Normal/Hardcore, 4 Player Squads, Squad Spawn, 4 Classes, Reinforcements, Scripted Events
Battlefield 3 Rush = 32 Players, MCOM, Small Maps, Vehicle, No Jets, Normal/Hardcore, 4 Player Squads, Squad Spawn, 4 Classes, Reinforcements, Scripted Events

Den enda skillnaden av vad DICE har sagt, 1. Ny Bana, 2. Nya Vapen/Perks/Accessories 3. Upphottat ljud 4. Upphottad grafik 5. Suppressing Fire

Vad brukar man få i en expansion till ett spel? Jo nytt content, tex Bana, Vapen så gott som vad skillnaden är mellan BC2 Rush och BF3 Rush

Den som motsäger det jag just sa försöker bara förtränga sanningen, den märkbara skillnaden mellan BC2 och BF3 kommer att vara 64 Players, Stora Banor och Flygplan, resten är re-work.

Sedan finns det ju annat än gamemodes som har bra mycket större roll gällande spelkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Sedan finns det ju annat än gamemodes som har bra mycket större roll gällande spelkänsla.

Som? Rekylen, Ljudet, Känslan i vapnena, bullet drop ser i stort sett lika ut. Fortfarande Frostbite motorn, same shit different name.

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som? Rekylen, Ljudet, Känslan i vapnena, bullet drop ser i stort sett lika ut. Fortfarande Frostbite motorn, same shit different name.

Så med andra ord så är det ingen skillnad på något spel som använder en liknande motor?....
Niggah please...

Permalänk
Medlem

Har inte lirat Alphan men av det jag sett och läst så förväntade jag mig mer..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har inte lirat Alphan men av det jag sett och läst så förväntade jag mig mer..

Men som du säger så är det Alpha, så allt du förväntar dig förväntar du till den 27e Oktober.

Permalänk

Fyfan, nästan ingen rekyl i BF3 http://www.youtube.com/watch?v=bfeOoEDYEt0
Spola fram till 2:11
Jag jämför med verkligheten dåra, ifall att någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Hoppas verkligen dom fixar det.

Jämfört med verkligheten så har väl inget spel direkt nån rekyl ^^

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ljus, desctruction, animationer osv. Att det är samma gamemodes säger i stort sett ingenting, hur allt kommer flyta på och utspela sig beror på hur banor osv. är uppbyggt. Jag hoppas inte att du menar att ljud och känslan i vapnen ser likadant ut i både bc2 och bf3, båda är shooters så likheter måste finnas men ska vi generalisera som du gör nu kan vi lika gärna säga att CoD och Bc2 är lika varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Tycker det är perfekt rekyl då han faktiskt ändrar siktet för att följa target.
Och att det faktiskt tar en ett gäng kulor för att träffa killen.

Rekylen finns där, och du märker det mycket mer när du sitter och spelar.
Kulorna flyger över hela mappen om du inte ligger ner eller crouch:ar.

Sen som alltid, spelet är inte någon simulator utan gjord för att vara kul.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att trots alla buggar och optimeringar m.m som är kvar att fixa i spelet så har alphan fortfarande såpass mkt spelglädje att jag har förbokat mitt ex.

sett att många har frågor om hur man får tillgång till alphan m.m så klistrar in från FAQ här.

Question: What is the Battlefield 3 Closed Alpha Trial?

Answer: It is a highly tech focused test period where the main purpose is to do a number of server related tests in preparation for game launch requiring a set amount of players online to ensure the final experience is as much fun and easy as possible.

Q: Is this the Beta promised to buyers of Medal of Honor: Limited Edition?

A: No, this is an Alpha Trial, meaning this software is still not at the "Beta" development milestone. The Open Beta will start in September. The exact date for when Medal of Honor: Limited Edition players can join the Beta will be announced at a later date.

Q: Can I join the Battlefield 3 Closed Alpha Trial?

A: The Alpha is a closed test and by invitation only. If you'd like to have a chance to be called upon make sure to register for our newsletter and ensure your Veteran status is up to date.

Q: What if I don't have an EA account?

A: If you need to create an EA account, please sign up via the EA Profile Page.

Q: Do I need to know anything about the Alpha Trial on the Windows PC before I start?

A: Yes, you'll need to download and install Origin so you can redeem your code, and download the client. Do this first! It'll save you time later, and you'll be able to experience the action that much faster! To learn more about Origin, visit About Origin.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Tycker det är perfekt rekyl då han faktiskt ändrar siktet för att följa target.
Och att det faktiskt tar en ett gäng kulor för att träffa killen.

Rekylen finns där, och du märker det mycket mer när du sitter och spelar.
Kulorna flyger över hela mappen om du inte ligger ner eller crouch:ar.

Sen som alltid, spelet är inte någon simulator utan gjord för att vara kul.

Jag tycker du är lite väl mycket fanboy och försöker hitta förklaringar till allting. Det är alltid du som försvarar BF3 i denna tråd.
Rekylen är alldeles för liten, man ska inte kunna skjuta som killen i videon. Man kan inte "motverka" en rekyl med händerna.
Är detta dåligt för gameplay? Jo jag tycker det. För när man kör på HC (det ända läget jag spelar) då kan man knappt byta position innan man blir skjuten av en Noob som står 50m och sprejar kulor med en AK47.
Jag vill inte ha en simulator som du säger. Det verkar vara ett vapen som ni fanboys använder, så fort det kommer konstruktiv kritik säger ni: "Om du vill ha en simulator, gå och spela ett annat spel". Realy, har du inget annat att säga?

Jag vill inte ha en simulator, jag vill ha ett spel som är LAGOM realistiskt. Att spreja kulor med en AK47 utan att vapnet slår upp är förfanken lika realistiskt som manbearpig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker rekylen känns bra. På avstånd går det mycket bättre att klicka på "v" och panga single shot

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Ljus, desctruction, animationer osv. Att det är samma gamemodes säger i stort sett ingenting, hur allt kommer flyta på och utspela sig beror på hur banor osv. är uppbyggt. Jag hoppas inte att du menar att ljud och känslan i vapnen ser likadant ut i både bc2 och bf3, båda är shooters så likheter måste finnas men ska vi generalisera som du gör nu kan vi lika gärna säga att CoD och Bc2 är lika varandra.

Ljuset ändrar inte spelet, det är en väldigt liten grej i hela bilden. Destruction är både sämre och bättre, träd du fäller ligger kvar, men du kan inte förstöra hela hus, endast fasader. Animationerna må vara bättre än BC2, men inte mycket. Skulle man sätta BC2 och BF3 brevid varandra så skulle man inte lägga märke till dom bättre animationerna.

Såklart jag menar att dom ser likadant ut, skillnaden mellan BC2 och BF3 är oändligt mycket mindre än BC2 mot CoD. Det säger sig självt då det är samma motor i princip.

Skrivet av furuliden:

Jag tycker du är lite väl mycket fanboy och försöker hitta förklaringar till allting. Det är alltid du som försvarar BF3 i denna tråd.
Rekylen är alldeles för liten, man ska inte kunna skjuta som killen i videon. Man kan inte "motverka" en rekyl med händerna.
Är detta dåligt för gameplay? Jo jag tycker det. För när man kör på HC (det ända läget jag spelar) då kan man knappt byta position innan man blir skjuten av en Noob som står 50m och sprejar kulor med en AK47.

Rekylen ser inte alls för liten ut, faktiskt väldigt realistisk, däremot så är bullet-spread en HELT annan sak, ser inte ut att gå att träffa en enda jävel när man kör full-auto även fast man motverkar rekylen med musen.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ibland är det nästan att man vill gå tillbaka till tiden då alpha/beta inte släpptes till varje svensson. Istället för att sitta och klaga på en produkt som inte är klar, så kan väl ni som kommit in göra det som är meningen, dvs ge feedback till utvecklarna.

Lite löjligt att alla läcker videos/bilder med, hoppas att ea tar tag i detta och bannar alla som brutit nda från fortsatta tester.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Det är olyckligt att Alpha kommit ut till så många tomtar som tydligen enbart ser detta som ett demo. Fast kanske mer olyckligt att det är just Operation Metro som spelas..? Får lite känslan av att det är en karta som påminner mer om BC2 än nödvändigt.
Angående rekyl och hur vapnen agerar så är det ju en detalj som kommer att tweakas med patchar efter release också.

Tycker det är bra att det inte blir ett 1337-spel utvecklat för den allt mindre gruppen gnälliga klanspelare, så slipper vi som bara vill lattja ibland den typen av spelare.

Permalänk
Medlem

Rekylen tycker jag är alldeles perfekt, den finns där men är inte överdriven som i diverse äldre spel. Spridningen på kulorna vid avstånd över 30 meter är också där perfekt tycker jag, man märker att då måste man börja bursta eller dra på single för att ha någon chans om nu inte motståndaren är totalt sämst och man har en väldans tur i sina sprayningar.

Edit: Okej då, perfekt kanske är att överdriva, men den är mycket bra och inte alls så dålig som vissa av er försöker att få den. Känns som att ni vill ha ett spel liknande Day of Defeat när man springer runt med maskingevär utan att mounta det, rakt upp i himlen på 3 skott.