Hjälp, jag har ingen aning om vad som har hänt - En flik saknas...?

Permalänk

Hjälp, jag har ingen aning om vad som har hänt - En flik saknas...?

Jag vet inte hur jag ska förklara det, så tar och visar bilder:

Jag vill nämligen komma åt fliken 'General' efter att ha klickat mig in via 'Egenskaper/Properties' på den gateway jag är ansluten till, som på bilden nedan.

Detta var inga problem för mig senast i förrgår när jag öppnade ett par portar via Windows istället för manickens sida, och skulle vilja göra samma sak igen. Men nu har jag ingen aning om vad som har hänt :I Fliken är borta, helt enkelt. Jag är helt paff. Vad kan vara problemet? Som ni kan se använder jag Windows 7, och är ensam adminstratör på datorn.

Edit: Wtf? Avaktiverade UPnP i routern, och aktiverade den på nytt därefter... Nu funkar det. Hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem

Kan det ha att göra med upnp? Inaktiverat i routern eller att datorn inte identifierat att routern har det. Du kan lika gärna låsa upp portarna i routern.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Kan det ha att göra med upnp? Inaktiverat i routern eller att datorn inte identifierat att routern har det. Du kan lika gärna låsa upp portarna i routern.

Har försökt låsa upp portarna via routern - Är säker på att jag har gjort rätt - men utan framgång visade det sig eftersom onlinespelet (Multiplayern i Assassin's Creed: Brotherhood) jag försökte få fungera ordentligt först gjorde det efter att jag öppnat dem via Windows. Det kanske jag bör ha nämnt, förresten; Spelet fungerar inte längre, utan har samma problem som innan jag öpnade portarna. Så något har ju hänt

UPnP är aktiverat i routern, men vet inte vad som gäller för själva datorn. Förklara? Kan knappt någonting om nätverk. Följde instruktionerna här, men som sagt...