Permalänk

Win sleep mode

Hur fan väcker man datorn efter att ha råkat sätta den i sleep.
Ingenting händer har restartat den och gjort en kall omstart men skärmarna är fortfarande svarta

Permalänk
Medlem

Har också alltid undrat detta :S

Permalänk

Då är vi tre om det. Borde väl istället kallas för 'eternal sleep mode'?

Permalänk

Man ska ju inte behöva ominstallera bara för att den ligger och sover

Permalänk
Medlem

tror inte man får va för "snabb" att börja göra nåt när den håller på o somna, men det ska ju räcka o bara trycka på nån tangent eller trycka på musknappen, fungerar också att trycka power-knappen en gång också.... om inte det fungerar så vette tusan

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk

Inget av det funkar som sagt

Permalänk

Nu fick jag igång han var tvungen att slå av brytaren på el agget jävligt skumt att man ska behöva göra det.

Permalänk

För mig funkar det bara att klicka på start knappen.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Gött att du fick ordning på det! Kom nyss ihåg vad jag själv gjorde den gången jag lyckades försätta datorn i Törnrosa-tillstånd, och det var att resetta BIOS. Lurigt.

Permalänk
Medlem

I bios och Windows (tror man behöver ändra på båda) kan man ställa in om tangentbord, mus etc. ska kunna väcka datorn. Ibland måste man ändra jumpers på moderkortet. Men min erfarenhet är att pwr-knappen på datorn alltid fungerar.

Min bror har likadana delar som jag med samma inställningar och hanns dator kommer inte igång riktigt(fläktar snurrar) medan min gör det från strömsparläge. Någon gång har han misskklickat råkar välja strömsparläge istället för viloläget.

Permalänk
Rekordmedlem

Power ska funka, men normalast är väl att ha tangentbordet, musen kan vara för lätt att flytta på så den startar i onödan, men wake on keyboard eller liknande är nog det bästa.
Om den hänger sig o inte startar beror det oftast på dålig drivrutiner, speciellt nätverk är kinkiga.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.