hej.
jag behöver någon apparat elns för att blåsa ur dammet ur datorn. Tidigare har jag använt mig av Kompressad luftburk från diverse återförsäljare; Clas Ohlsson etc. Men då de tar slut så fort (1-2 gånger) och kostar så löjligt överdrivet mycket, undrar jag om det inte finns något annat sätt att gå tillväga.
Jag behöver en kompressor, men inte allt för stor. Vill inte skada komponenter med för kraftigt tryck, samt kommer aldrig att orka flytta chassit till garaget vid varje tillfälle. Alltså undrar jag om det finns någon mindre kompressor som man kan använda till detta syfte.
Låt säga att jag har en budget på 1000:- (kan självklart överstigas. ) Räknar med att en kompressad luftburk kostar mellan 100-200:- , och jag brukar i snitt 20/st per år, det är då 1000-2000:- 20*100/200. Vilket jag anser är bedrövligt, då vi talar om luft här. Kan vara så att det finns något sätt att fylla på dessa om man har någon special kompressor, men det är inget jag är bekant med.
Så, posta länkar samt kommentera i denna tråd hur ni har löst damm-problemet, samt hur ni rensar dammet ur datorn.
fel forum möjligen, men hittade inget passande.