Permalänk
Medlem

är det någon som testat Stefans nya Fabric Sleeve? Hur är kvalitén?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goo5e:

är det någon som testat Stefans nya Fabric Sleeve? Hur är kvalitén?

Va, har han en ny Fabric?
Eller menar du den vanliga Fabric sleeven Jo den funkar riktigt bra. Men den är väldigt speciell. Både jag #11012796 och KsKz_91 http://www.sweclockers.com/galleri/7321-sleevepremiar-for-dju... har ju prövat på den en del.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Va, har han en ny Fabric?
Eller menar du den vanliga Fabric sleeven Jo den funkar riktigt bra. Men den är väldigt speciell. Både jag #11012796 och KsKz_91 http://www.sweclockers.com/galleri/7321-sleevepremiar-for-dju... har ju prövat på den en del.

Fail... Har sett ditt bygge men tänkte inte alls på det xD Tack MulleEng

Permalänk
Medlem

Sparar till ny dator. Ska bli riktigt kul att sleeva. Kommer givetvis att köpa produkterna från Djungelapa. Tycker nu att det finns ett mycket bra utbud och härliga kablar. Vettiga priser också, kan gott lägga ~500 på lite snyggare låda.

Permalänk
Medlem

SteFFoo:
Har sett att många har frågat om Verktyg till 6,8,24 pins kontakter, frågar igen när kommer dom i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Sparar till ny dator. Ska bli riktigt kul att sleeva. Kommer givetvis att köpa produkterna från Djungelapa. Tycker nu att det finns ett mycket bra utbud och härliga kablar. Vettiga priser också, kan gott lägga ~500 på lite snyggare låda.

Tack så mycket

Skrivet av gaabi:

SteFFoo:
Har sett att många har frågat om Verktyg till 6,8,24 pins kontakter, frågar igen när kommer dom i lager?

Såg visst inte detta innan ditt mail, men ca 2 veckor för de som också undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Va, har han en ny Fabric?
Eller menar du den vanliga Fabric sleeven Jo den funkar riktigt bra. Men den är väldigt speciell. Både jag #11012796 och KsKz_91 http://www.sweclockers.com/galleri/7321-sleevepremiar-for-dju... har ju prövat på den en del.

njaah finns ingen ny fabric sleeve förutom navy blue

jag personligen hade endast rekommenderat detta sleeve till dem mer kunniga, till dem som kan crimpa kontakter, för skall man hålla på och jopbba med detta sleeve en lång tid så kommer det ta tid och inte nog med det så är det även ganska svårjobbat... för dem som aldrig sleevat innan så att säga:)
Men för att vara ett fabriclook-sleeve så är det underbart snyggt om man gör på rätt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

njaah finns ingen ny fabric sleeve förutom navy blue

jag personligen hade endast rekommenderat detta sleeve till dem mer kunniga, till dem som kan crimpa kontakter, för skall man hålla på och jopbba med detta sleeve en lång tid så kommer det ta tid och inte nog med det så är det även ganska svårjobbat... för dem som aldrig sleevat innan så att säga:)
Men för att vara ett fabriclook-sleeve så är det underbart snyggt om man gör på rätt sätt

Jag tycker Fabric sleever är riktigt snygg och gillar att hur den är. Dock så som du säger tar det en bit tålamod att crimpa för att få den bra
Jag har gjort mer än hälften på ett Cooler Master Silent Pro M500 och senast jag jobba på det var väl 8 veckor sen XD
Men när jag börjar projektarbetet i 3:an blir det nog att göra klart det för att ha i eventuella projektet jag tänkt göra(PowerMac g5).

@SteFFoo: Hur går det med affären? Inte varit så mycket prat i tråden på sistone, hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Jag tycker Fabric sleever är riktigt snygg och gillar att hur den är. Dock så som du säger tar det en bit tålamod att crimpa för att få den bra
Jag har gjort mer än hälften på ett Cooler Master Silent Pro M500 och senast jag jobba på det var väl 8 veckor sen XD
Men när jag börjar projektarbetet i 3:an blir det nog att göra klart det för att ha i eventuella projektet jag tänkt göra(PowerMac g5).

@SteFFoo: Hur går det med affären? Inte varit så mycket prat i tråden på sistone, hoppas det går bra.

Jodå det går bara fint!
Juli var den bästa månaden hitills, så det rullar bara på.

Lite nya prylar trillar in i butiken under veckan som kommer och jag planerar även på att ta hem paracord för de som vill sleeva med sådant

/Stefan

Permalänk
Medlem

Tjo stefan.
Har du fått hem den aqua blåa satan som jag önskade?

Kom precis hem från semestern och ingen sleeve i lådan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Tjo stefan.
Har du fått hem den aqua blåa satan som jag önskade?

Kom precis hem från semestern och ingen sleeve i lådan

Tjo!

Den ligger med i paketet som troligtvis kommer på mån/tisdag
Skickar så fort den kommer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Lite nya prylar trillar in i butiken under veckan som kommer och jag planerar även på att ta hem paracord för de som vill sleeva med sådant

/Stefan

Gött stefan, jo paracord är ju ett måste säger jag bara....en önskan är ju att den skulle ha samma flätade mönster som ditt specialgjorda fabric sleeve...det hade ju varit toppen över i:et och jag hade därmed sagt hejdå vanligt sleeve kollade du runt lite i usa föresten? själv har jag hunnit kolla över lite på företag som säljer billigt via ebay men dem vill ju inte ens prata om vart dem får tag det ifrån -.-...
Vad för nya saker har du fått förutom dem färdigklippta krympslangsbitarna??? får man fråga vad du använder för verktyg när du klipper dem 100% rakt hela tiden i samma längd ??

För er som inte sett vad som är nytt hos stefan så lägger jag upp en liten update

Färdigskurna Krympslangsbitar, just nu finns vit, röd samt svart krympslang tillgängliga !
Stefan ska härmed också öppna en FB-Grupp där alla djungelapor är vaälkommna in i djungeln !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Gött stefan, jo paracord är ju ett måste säger jag bara....en önskan är ju att den skulle ha samma flätade mönster som ditt specialgjorda fabric sleeve...det hade ju varit toppen över i:et och jag hade därmed sagt hejdå vanligt sleeve kollade du runt lite i usa föresten? själv har jag hunnit kolla över lite på företag som säljer billigt via ebay men dem vill ju inte ens prata om vart dem får tag det ifrån -.-...
Vad för nya saker har du fått förutom dem färdigklippta krympslangsbitarna??? får man fråga vad du använder för verktyg när du klipper dem 100% rakt hela tiden i samma längd ??

För er som inte sett vad som är nytt hos stefan så lägger jag upp en liten update

Färdigskurna Krympslangsbitar, just nu finns vit, röd samt svart krympslang tillgängliga !
Stefan ska härmed också öppna en FB-Grupp där alla djungelapor är vaälkommna in i djungeln !

http://djungelapa.se/img/p/214-517-thickbox.jpg

http://djungelapa.se/img/p/215-518-thickbox.jpg

http://djungelapa.se/img/p/213-516-thickbox.jpg

Jag har kollat lite här och där Så jag tänkte ta hem lite olika färger. Det blir inte så många i början kanske men lär bli fler allt eftersom.
Tror där fanns över 40 färger så några snygga kulörer lär man väl hitta.

De färdigskurna klipps nog med någon slags maskin från min leverantör, jag orkar själv inte sitta med sax och klippa haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag har kollat lite här och där Så jag tänkte ta hem lite olika färger. Det blir inte så många i början kanske men lär bli fler allt eftersom.
Tror där fanns över 40 färger så några snygga kulörer lär man väl hitta.

De färdigskurna klipps nog med någon slags maskin från min leverantör, jag orkar själv inte sitta med sax och klippa haha

ta dem mest vanliga isf :), och gärna lite färger som inte finns sedan innan, jag hade nog skippat dem där blandade färgerna då jag inte tycker någon utav dem är snygga.

Permalänk
Medlem

Nu har Stefan äntligen öppnat en Facebook-Grupp/Sida...Till alla er Djungelapor där ute vill jag säga att ni är väldigt välkomna in till Stefans Sleevedjungel!
Jag kommer att hålla lite i uppdateringarna i FB-gruppen när Stefan inte har tid
Och föresten...Gilla och gå med i gruppen, posta bilder samt lite beskrivningar om era Sleevade system osv

http://www.facebook.com/pages/Djungelapa

Stefan: Dags för en like-knapp på hemsidan ?

Permalänk
Medlem

Kommer ej in i gruppen! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Kommer ej in i gruppen! :/

försök söka på djungelapa då hittar man lättare:), dela gärna med dig länken då jag endast får upp adminlänken

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är "Kolsvart Djungelapa" det ända jag får upp, säkert att du inte har gjort gruppen "Privat"? Där det endast är inbjudningar som kommer in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Tyvärr så är "Kolsvart Djungelapa" det ända jag får upp, säkert att du inte har gjort gruppen "Privat"? Där det endast är inbjudningar som kommer in?

never mind...sidan skall publiceras om 2-3 minuter !, att jag glömde xD

EDIT: Nu kan ni checka in sidan !
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Djungelapa/205491152...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Nu har Stefan äntligen öppnat en Facebook-Grupp/Sida...Till alla er Djungelapor där ute vill jag säga att ni är väldigt välkomna in till Stefans Sleevedjungel!
Jag kommer att hålla lite i uppdateringarna i FB-gruppen när Stefan inte har tid
Och föresten...Gilla och gå med i gruppen, posta bilder samt lite beskrivningar om era Sleevade system osv

http://www.facebook.com/pages/Djungelapa

Stefan: Dags för en like-knapp på hemsidan ?

Ska försöka fixa en gilla-knapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ska försöka fixa en gilla-knapp

gött, var inte så svårt, vid adminmenyn så kunde man välja ifal man vill marknadsföra sidan på sin egna hemsida, klicla där så har du lite inställningar som man kan göra, sen är det bara att kopiera htmlkoden, och lägga det i din sidomeny till vänster längts ner efter omdömen

Permalänk
Medlem

Kan inte bli värre för mig, lag till sakerna i kundvagnen gillade priserna väldigt mycket när jag kommer till er betalning så är där inget alternativ som jag tyckte var bra då jag inte gillar att skapa massa konton på internet och lägga in mitt bankkort utan gillar snarare att man bara skriver in och betalar direkt. I vilket fall som helst gjorde jag ett payson konto och när jag lag in pengar så funkade det inte, den kom ingen vart det kom bara till historik så det var meningslöst. Prövade paypal då hänger den sig där det står granskar uppgifter och laddar, enligt misstag förr så klickar jag aldrig bakåt igen då det hände på ett online spel och 1000 kronor drogs istället för 100.

Får bli nån annan sida bra priser osv annars!

Edit: Ha nu funkade det med paypal. Tog bara 6 minuter för sidan att ladda, blev bra timing medans jag skrev detta och tog en kopp köffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Kan inte bli värre för mig, lag till sakerna i kundvagnen gillade priserna väldigt mycket när jag kommer till er betalning så är där inget alternativ som jag tyckte var bra då jag inte gillar att skapa massa konton på internet och lägga in mitt bankkort utan gillar snarare att man bara skriver in och betalar direkt. I vilket fall som helst gjorde jag ett payson konto och när jag lag in pengar så funkade det inte, den kom ingen vart det kom bara till historik så det var meningslöst. Prövade paypal då hänger den sig där det står granskar uppgifter och laddar, enligt misstag förr så klickar jag aldrig bakåt igen då det hände på ett online spel och 1000 kronor drogs istället för 100.

Får bli nån annan sida bra priser osv annars!

Edit: Ha nu funkade det med paypal. Tog bara 6 minuter för sidan att ladda, blev bra timing medans jag skrev detta och tog en kopp köffe.

Såg din edit nu, skönt att det fungerade (efter ett bra tag)
Aldrig varit med om detta tidigare men det var bra att du sa till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Såg din edit nu, skönt att det fungerade (efter ett bra tag)
Aldrig varit med om detta tidigare men det var bra att du sa till!

Var väll jag som hade oturen med mig bara, paypal var ganska smidigt blir nog att använda det mer !

Permalänk
Medlem

Har äntligen bestämt mig för att beställa lite sleeve men kan inte bestämma mig om vilken, så jag frågar er. Vilken sleeve tycker du / ni är snyggast, vanliga sleeven eller fabric? (Svart / Röd)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PyzzeN:

Har äntligen bestämt mig för att beställa lite sleeve men kan inte bestämma mig om vilken, så jag frågar er. Vilken sleeve tycker du / ni är snyggast, vanliga sleeven eller fabric? (Svart / Röd)

Fabric all the days Men den är aningen svårare att sleeve också.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Kommer det komma kortare färdigslevade atx? Typ 20cm eller mindre? tycker nästan att 30cm är i högsta grad.

Bra ide iallafall

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Tjena!
Kom hem och såg att sleeven låg där.
ser ut och stämma i nyansen

Danke!
Dock stör jag mig på en annan grej, såg att du har färdigskurva krympisar nu
Får lägga yterligare en beställning snart då...argh!

sen kan jag rekomendera alla en värmepistol till krympen, köpte min på kjell & co för 149kr.
fungerar gallant, värt pengarna än att sitta med tändare/värmeljus.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Toivo83:
Det är nog individuellt vad man föredrar. Jag tycker bättre om tändare

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Kommer det komma kortare färdigslevade atx? Typ 20cm eller mindre? tycker nästan att 30cm är i högsta grad.

Bra ide iallafall

Hmm tyvärr har leverantören bara 30cm längder, men kan höra i alla fall om dom kan fixa

Skrivet av Toivo83:

Tjena!
Kom hem och såg att sleeven låg där.
ser ut och stämma i nyansen

Danke!
Dock stör jag mig på en annan grej, såg att du har färdigskurva krympisar nu
Får lägga yterligare en beställning snart då...argh!

sen kan jag rekomendera alla en värmepistol till krympen, köpte min på kjell & co för 149kr.
fungerar gallant, värt pengarna än att sitta med tändare/värmeljus.

Så bra
Hehe bäst att inte lägga in fler produkter då?