Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Ursäkta språket men vad i helvete pratar du om?

Battlefield 3 Alphan med Frostbite 2.0 på High Quality är ett av världens snyggaste spel, fakta och observation

Det säger inte så mycket dessa dagar.
Men kan göra det glad och meddela att grafiken kommer att bli ännu bättre när spelet släpps.

Permalänk
Keeper of Traditions

Även om man verkar klara sig fint på ett 4890 så kommer det nog ändå bli ett nytt kort när dem nya serierna kommer, men känns bra att man inte behöver skynda sig att uppgradera.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Hepp blir då illa tvungen att köpa en till 6870, men priset lär sjunka en aning mer innan BF3 släpps.

Permalänk
Skrivet av Kibbey:

Så mycket tjaffs om grafik, är det inte spelkänslan som är det viktigaste? Att spelet är välbalanserat och framförallt ROLIGT?
Var det kul att lira alphan?

Nej, inte i min mening men tror det beror mycket på banan(metro) och att det var rush som spelläge väldans begränsat för att vara BF dvs. Sen att DICE vägrar ta bort 3D spotting även fast det finns enormt mycket klagomål i forumet för alpha spelarna gör inte saker bättre, man det finns väl som sagt tid än att förbättra. Som det ser ut nu skulle jag dock inte köpa spelet, men det ska väl komma en öppen beta snart och förhoppningsvis med annan bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nej, inte i min mening men tror det beror mycket på banan(metro) och att det var rush som spelläge väldans begränsat för att vara BF dvs. Sen att DICE vägrar ta bort 3D spotting även fast det finns enormt mycket klagomål i forumet för alpha spelarna gör inte saker bättre, man det finns väl som sagt tid än att förbättra. Som det ser ut nu skulle jag dock inte köpa spelet, men det ska väl komma en öppen beta snart och förhoppningsvis med annan bana.

Jag kommer att köpa det, och som vanligt så kommer det att komma en Patch efter nån vecka, som ytterligare höjer spelupplevelsen, och efter nån månad kommer en Patch till.......

Ja ni vet

Och i slutändan så är man nöjd! Men varför ska man missa början? Man tappar bara en massa erfarenhet på den inställningen!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har kört Alfan med 560 ti (ja, enl. signatur) och känner att de värdena som angetts för 560 ti känns rätt trovärdiga så som jag upplevde prestandan, dvs inga massiva framedrops eller liknande. Känner mig väldigt nöjd med 560 TI (som förövrigt maxar Bad Company 2 i 1680*1050 som jag kör)

För övrigt var Alfan riktigt rolig när man (som vanligt) spelade med ett lag som använde sig av teamwork
Min förbokning sedan mars kommer inte att avbokas

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag kommer att köpa det, och som vanligt så kommer det att komma en Patch efter nån vecka, som ytterligare höjer spelupplevelsen, och efter nån månad kommer en Patch till.......

Ja ni vet

Och i slutändan så är man nöjd! Men varför ska man missa början? Man tappar bara en massa erfarenhet på den inställningen!!

Mmm, erfarenhet behöver man nog inte om man inte köper det. Dock så slutar det väl som alltid, jag köper det spelar några månader sen glömmer jag bort det i ett år dammar av det och spelar lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Har kört Alfan med 560 ti (ja, enl. signatur) och känner att de värdena som angetts för 560 ti känns rätt trovärdiga så som jag upplevde prestandan, dvs inga massiva framedrops eller liknande. Känner mig väldigt nöjd med 560 TI (som förövrigt maxar Bad Company 2 i 1680*1050 som jag kör)

För övrigt var Alfan riktigt rolig när man (som vanligt) spelade med ett lag som använde sig av teamwork

Kan ärligt skriva att jag blir avis på din spelupplevelse, och jag brukar aldrig bli avis!!
Men jag kan riktigt sätta mig in i din " riktigt-rolig-när-man" upplevelse och jag blir såå sugen på att testa spelet!! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

måste man ha två 6950 om man spelar på 2560x1600 ?

Permalänk
Skrivet av klk:

måste man ha två 6950 om man spelar på 2560x1600 ?

Ett 6990 klarade knappt hålla stabila resultat på 1080p så skulle gissa på 4 stycken 6950s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Ett 6990 klarade knappt hålla stabila resultat på 1080p så skulle gissa på 4 stycken 6950s.

När det är klart så kommer det till 99.9% säkerhet ha cf/sli stöd vilket i dagens läge ger i princip dubbel prestanda.

Permalänk

Tycker att det är enormt fint att se alla som INTE har testat spelet sitta och kommentera på hur fult det är baserat på en komprimerad youtube video, som dessutom är inspelad med sämre kvalité.
i 1080p var det toppenfint på min burk, och då var det ännu långt ifrån klart med allt mysigt lull lull till ögongodis som går att slå på.

Sen så dom flesta stabilitetsproblemen och generella grafikproblemen består nog på grund av den beta driver som t.ex. nVidias användare var tvugna att köra. Som tur är så funkar den drivisen felfritt för mig och gav mig en underbar spelupplevelse.
Visst, buggar, etc. fanns. Men det var ju sånt jag satt och letade efter och dokumenterade.

Om du inte har spelat det så sluta glappa mun över något du inte har upplevt och vänta till betan eller demo eller spelet i sig igång på din burk/konsoll.

Siffrorna stämmer inte heller så värst bra så kan ni inte bara sluta whina som ni ALLTID gör om ALLT. Jag vet att det är mycket att begära på internet men fan... det börjar bli gammalt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

spelade nyss BC2 och blev nästan äcklad av hur fult det är jämfört med BF3... det gick i nästan konstant 60fps för mig iaf.

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

det var den sämsta spelare jag sett på länge
och vilken feg spelare sen
och det var ingen som fattade att dom skulle spränga på A och B markeringarna
spela i samma lag som dessa skulle ju göra en galen

som flicka sa

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jag hoppas folk vet att de körde alphan i DX9

Jag hoppas du vet att bf3 inte stödjer DX9... Bf3 har endast DX10/11 så nej det är inte DX9. Varför är det så många i tråden som klagar på optimering och att det inte är snyggt nog? det är ju en tidig alpha för att testa servrarna och annat.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

verkar som att 6990 är FAIL i detta spelet x)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Jag hoppas du vet att bf3 inte stödjer DX9... Bf3 har endast DX10/11 så nej det är inte DX9. Varför är det så många i tråden som klagar på optimering och att det inte är snyggt nog? det är ju en tidig alpha för att testa servrarna och annat.

Ingen som klagar, utan påpekar fakta. Vi vet alla att det kommer bli ett jävligt snyggt spel när det väl släpps.

Permalänk

Börjar nog bli dags med en ny rigg känner jag Eller tror ni att det räcker med ett GTX580 i upplösningen 1920x1080 med min Q9550@3,4GHz?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har redan en PS3:a! och visst den är rolig men...Hallå, vad är det du skriver!!

Känner mig inte lurad alls, jag vet vad jag vill, jag vill spela FPS spel som man ska spela det! Men en Pc!! !! !! Sen så tillkommer det så mycket mer på ett pc bygge, att välja hårdvara, att bygga den, klocka den, få bygget snyggt, älskar att pilla o dra sladdar o få det riktigt "som jag vill"

Så ska jag skriva från hjärtat, så är du helt ute o reser! Visst det är roligt att spela, men det finns andra saker man kan ha en kraftig dator till!! Vad dom sakerna är behöver jag inte skriva för du gör det säkert själv!! Visst det handlade om BF3 och.......jo man ska ha en kraftig pc för att spela det! Men om jag känner mig lurad ?? Neää! Det var inte därför jag byggde mig en dator, BF3 är bara en fin bonus!!

Jag skriver det med ironi Skog1s, jag har ju själv en PC och jag ÄLSKAR min PC och jag byter inte ut den! Men faktum är ändå så att EA och överiga speltillverkare satsar mer på konsollerna

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Medlem

otroligt nog så gick mitt 5870 otroligt bra med stadiga 70+ fps hela tiden när jag körde Alphan
man kanske inte behöver uppgradera grafikkort trots allt

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Tycker det flöt helt perfekt i Full-HD med 6870 CF på High!

Nu kliar det i fingrarna: när släpps betan

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Tycker det flöt helt perfekt i Full-HD med 6870 CF på High!

Nu kliar det i fingrarna: när släpps betan

september?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

trevligt att personen som spelade valde att "prona" under hela klippet. det luktar konsolspelare långa vägar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

Skillnad mellan alpha och beta: Alpha har mer buggar.
Skillnad mellan beta och release: Beta har mer buggar.

Alpha: Almost done
Beta: Just testing some more
Release: Ok, we must release now, even though we have bugs.

Värt med ett tag?
Inget AAA företag släpper en Alpha utanför dörrarna, alpha är "skit", (det är "orange box"(jag fick en förklaring en gång av en utväcklare, i princip är det en "game play preview"))

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

BF3 alphan var enrmt CPU och internet bandbreds beroende. Så testet dom gjorde med en Q9550 var mer av ett skämt..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Alpha: test av stabilitet och grundläggande funktioner
Beta: test av övriga funktioner

Huruvida det här är alpha eller beta går att diskutera.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ärligt talat förstår jag inte hur man redan kan diskutera prestanda? Det är Alpha? Vad är det som är så svårt att förstå?

Vad Alpha innebär är inte självklart och det är olika från utvecklings team till utvecklings team. Allt vi kan konstatera är att de har en bit kvar.

Ang grafiken så fick jag för mig att grafiken anpassade sig till datorn man kör på även om man väljer högsta grafiken? Jag märkte att detaljer försvann/tillkom beroende på hur mycket datorn fick jobba.

Jag kommer utan tvekan att köpa Battlefield 3 när det väl släpps.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Nu när jag får lönen ska jag köpa mig ett 6870 men just nu så sitter jag på ett 4830. Ja, jag sa 4830. Min upplösning är 1600x900 och bortsett från att min AA ligger på x4 så har jag ALLT maxxat. BC2 kräver knappt på grafiken. Jag uppgraderar lite i taget och jag kunde inte ens köra bc2 online innan. När jag spelade DIRT 3 online gick inte min fps över 10/sec. Nu så är det skyhögt då sjukt många spela som kommit senaste åren satsat på processorkraft snarare än kraftiga grafikkort. Notera att i benchmark på DIRT 3 som också är ett spel som tar på processorn så blev min minimum fps 34 och maxxat 62. Jag har då köpt en i7 2600k och man märker verkligen av skillnaden.

Min poäng är att mitt grafikkort nu absolut flaskhalsar mitt system men det jobbar för fullt.Resultatet är att ett jävligt gammalt kort nästan maxxar bc2 helt så man kan inte direkt jämföra på så sätt. Man blir förvånad över hur gammal hårdvara som kan maxxa det mesta idag. Enda större ändringarna är olika DirectX och liknande.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacmax:

Helt riktigt, det komer lägga ner extremt mycket tid att optimerat spelet till PS3 & xBox, vi som sitter på våra 10-20-30-40tkr riggar är "så lurade".

Låt mig förklara:
EA räknar med att sälja 10 miljoner kopior, varav 800 000 till PC. dvs 8%. Det är på konsoll marknaden man gör pengar, inte PC. Därför skiter speltillverkarna i PC plattformen mer eller mindre. Iaf är den mycket mindre prioriterad. Dessutom på det här forumet finns det lika många olika datorer som det finns användare. Alltså säger det sig själv att det är enklare, billigare mer motiverat för en speltillverkare att få konsoll versionerna att fungera som de ska än PC. Därav av blir det som det blir.

Det är bara att inse att FPS och spelmarknaden i framtiden kommer domineras av konsoll. Like it or not. Vi ska vara "glada" att DICE/EA släpper spelet överhuvudtaget till PC.

Så mitt tipset är att köpa en PS3:a det kan man få för hälften av vad ett 6990kostar, sa jag att vi var lurade

rätt konstigt, det finns fler datorer som man kan spela på än Consoller, PC borde vara den stora marknaden... men man är väll en gamal relik som fortfarande lever i PC gaming världen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Värt med ett tag?
Inget AAA företag släpper en Alpha utanför dörrarna, alpha är "skit", (det är "orange box"(jag fick en förklaring en gång av en utväcklare, i princip är det en "game play preview"))

Kan vi ta detta på svenska? Vad är ett AAA-företag til att börja med, och exakt vad förklarade denna utvecklare? Skippa parantes och omotiverad kommatering så det blir begripligt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net