Ventrilo Server sökes!

Permalänk

Ventrilo Server sökes!

Tjena.

Detta blir mer som en "annons"?

Jag söker någon snäll person som har lust att ställa upp med att hosta mig en Ventrilo Server.
Jag söker en egen pga att folk som äger servrar sitter och ddosar ner än och stör allmänt!

Jag har själv alltid funderat på att dra upp en server för allmänheten med stränga regler så att alla kan få spela sitt spel ifred.
Utan att någon snor-unge ska komma och och förstöra som på många andra ställen.
Jag själv hosta en server men min data pallade inte med att spela ladda ner filmer osv samtidigt som att ha en server som fungerar fel fritt.

Så nu söker jag någon person som kanske har andra servrar och inte har ett minsta emot att inte bara hjälpa mig utan många andra eftersom att det är uppe för alla.
Har du lust att hjälpa till? kommentera gärna tråden då!

Och snälla skippa alla skit kommentarer försöker bara hjälpa mig själv och alla andra!

Permalänk
Medlem

vad sitter du på för uppkoppling ?

så länge du låter lite bandbredd vara kvar åt ventriloservern så kommer det vara lugnt ,
sätt en limit 2-300 KB/s under din maxhastighet i din torrentklient så är det lugnt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Grejjen är att venten laggar ner när många är inne samtidigt eller om typ 3 connectar samtidigt. Datorn som inte orkar med det

Permalänk
Medlem

det är ju ingen märkvärdig belastning alls , imponerande att du kan spela spel på den datorn öht i så fall.

själv har jag ingen möjlighet att hosta en ventserver 24/7 , så det kan jag inte hjälpa dig med tyvärr.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Servern laggar ner alltså, inte själva datorn

Permalänk

Någon som har utrymme till att hosta?

Permalänk
Medlem

ska du hosta en ventrilo server? kan möjligt hosta åt dig:P har dock aldrig hostat en sådan server allt är möjligt:)

Permalänk
Medlem

Det här är ju perfekt, jag köpte 2 st HP Proliant DL380 som jag inte har någon aning om vad jag ska göra med Nu har jag något! Kan dock inte lova 100% uptime men vi har inte strömavbrott så ofta

Edit: Linan går ju också att diskutera men det är bara att vi testar och ser om du/ni blir nöjda

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Man kan väl bara hosta max 8 slots gratis sen kostar det väl pengar om jag minns rätt..Själv har jag en 512 slots TS3 server som rullar på fint.Annars skulle jag gärna hosta en ventrilo server..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

fermia finns det inte crackade vent serverar?:P

Permalänk
Medlem

Kan tänkta mig att ev. hosta. har en server och lite cpu kraft över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caleb:

Kan tänkta mig att ev. hosta. har en server och lite cpu kraft över.

Kan också tänka mig att hjälpa till. Just nu har jag också en Ventrio 8p men jag är nyfiken på både Mumble och TeamSpeak då de inte är begränsade. Hur bökiga är de att stätta upp? Lätta att konfigurera för att flera grupper/klaner ska kunna använda dem?

Finns det några enkla tummregler gällande hårdvaran som krävs? Nu har jag en Q9550 med 8Gb RAM och jag kör några virituella maskiner med vmWare på Win 2k8. De virituella maskinerna kör mycket lätt last och därför går det troligen utmärkt att lägga på lite till last.

Jag kan tänka mig att tilldela Ventrion/Mumble/TS-servern 1-2 CPU samt max 1,5Gb minne. För närvarande har jag 30/30MBit/s fiber.

mvh
zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kallefantom:

Detta blir mer som en "annons"?

Ja, det stämmer. Läs §9 i våra regler!

*Tråd låst*