Permalänk
Medlem

Stänga av Intel c-state

Hej,

Har fått lite datorproblem och fått rekommendation att stänga av något som heter Intel c-state, detta kunde hjälpa. Problemet är att jag är kass på att ändra saker i BIOS och sådant, och jag antar att det är i BIOS man måste göra detta. Så kan någon hjälpa till med detta? Skriv gärna som om ni skriver det för typ ett dagisbarn, eftersom det inte är min starkaste sida.

Vore väldigt tacksam för ett svar!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Leta i bios är mitt bästa tips tills du säger vilket moderkort du har

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

What he said, tror dock att det finns rätt bra guider på internet på hur man stänger av den funktionen, men ja, du kan ju skriva vilket MB du har så kanske någon som har ett likadant kan skriva ner en guide.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Använder ett MSI P67A-GD55 REV B3. Aldrig varit nån som är inne i bios och pillar, så jag helst veta exakt hur jag gör innan jag ska göra det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Titta vad "turn off c-state MSI P67A-GD55" i google gav

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com