Permalänk

Datorn laggar

Nån som vet vad som kan vara fel.
Kan börja med att berätta att jag inte spelat på ett tag pga tidsbrist och inga spel som fallit i smaken har kommit ut. Men jag blev sugen på Black ops helt plötsligt och skulle lira det och märker snart att det laggar som satan. Slutade med att jag tänkte att den är för gammal och inte långt efter så krasha den och då byggde jag en ny dator och la in ett nytt moderkort i den gamla och den var som "ny" igen. Grabben fick den gamla för jag tänkte spela lite MP med honom, och det var då jag la in Modern Warfare 2 på den gamla datorn och märker att den laggar som satan nu igen, men jag har spelat Modern Warfare 1000 gånger på den datorn utan ett enda problem och jag tyckte det var konstigt att black ops lagga också eftersom det är ju ingen skillnad på grafik. Är det nån som har ett råd att ge, vet inte vilket ben jag står på här.

Permalänk
Medlem

Kolla upp GPU och CPU temperaturer, kan ha satt igen med damm i kylarna och då kommer chipen att throttla ner i fart när de överhettas.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Märkte nu i morse när vi starta upp datorn, nu hittar den plötsligt inte skärmen. Testade en annan skärm igår på datorn innan felet kom och satte tillbaka den gamla men det ska väl inte spela nån roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacestein:

Märkte nu i morse när vi starta upp datorn, nu hittar den plötsligt inte skärmen. Testade en annan skärm igår på datorn innan felet kom och satte tillbaka den gamla men det ska väl inte spela nån roll.

Ändrade du upplösning/frekvens när du bytte skärm?

Skickades från m.sweclockers.com