Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Svider det inte i plånboken (så att säga) att döda en frendly tank? Jag har tog 10% på en tank och fick böta 600 för det (inget kul). kört på ett par tanks med (mindre pengar då med).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Svider det inte i plånboken (så att säga) att döda en frendly tank? Jag har tog 10% på en tank och fick böta 600 för det (inget kul). kört på ett par tanks med (mindre pengar då med).

Tycker det är rätt mildt straff man får när man råkar TKa eller som det ofta händer när en light tank råkar bränna in i ens egna heavy tank och den tar skada fast jag får böta..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

E-50n är underbar!
En fin tank jämfört med P2.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Tycker det är rätt mildt straff man får när man råkar TKa eller som det ofta händer när en light tank råkar bränna in i ens egna heavy tank och den tar skada fast jag får böta..

mm:) gjorde precis en förlust i en strid (hade lite för bråttom att ta skydd). Backade in i ca 20km/t i en annan (hade nästan inget liv och skott flög förbi min tank från alla håll typ). Kraschade den rätt in i ett atry. Fick böta 1,200 surt. Jag som bara har några tusen kvar till nästa tank.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Svider det inte i plånboken (så att säga) att döda en frendly tank? Jag har tog 10% på en tank och fick böta 600 för det (inget kul). kört på ett par tanks med (mindre pengar då med).

Nä det tycker jag inte, egentligen väl snälla böter om man pangar på eller rammar det egna teamet.

Du kan ganska lätt förlora en match på ett enda teamkill eller om du har otur ett enda skott som försvagar din egen.
Tänk på att en tank om den har aldrig så lite HP är ung. lika farlig som vid full hälsa så länge som kanonen fungerar.

PS. Rekommenderar att du kör lägre tier tanks än den du "jobbar på" just nu för att dra in mer pengar över tid.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Nä det tycker jag inte, egentligen väl snälla böter om man pangar på eller rammar det egna teamet.

Du kan ganska lätt förlora en match på ett enda teamkill eller om du har otur ett enda skott som försvagar din egen.
Tänk på att en tank om den har aldrig så lite HP är ung. lika farlig som vid full hälsa så länge som kanonen fungerar.

PS. Rekommenderar att du kör lägre tier tanks än den du "jobbar på" just nu för att dra in mer pengar över tid.

Tackar för tipset. Men vantrivs med dom lätta tanksen (man får inte in mycket pengar häller oftast). Runt 1k-2k (efter att ha lagat tanken). Så på vilket sätt drar man in mer pengar på dom första?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tackar för tipset. Men vantrivs med dom lätta tanksen (man får inte in mycket pengar häller oftast). Runt 1k-2k (efter att ha lagat tanken). Så på vilket sätt drar man in mer pengar på dom första?

Arty drar in lite fint med cash, annars kan jag rekomendera Löwen fint med pengar.

Och folk säger att artys ska dra in mindre cash nu...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Arty drar in lite fint med cash, annars kan jag rekomendera Löwen fint med pengar.
http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/shot_350.jpg

Och folk säger att artys ska dra in mindre cash nu...

Snygg tank:) Är det tänkt att du ska blända fienden?

löwen lär ta år (kostar det guldmynt lär det ta evigheter):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tackar för tipset. Men vantrivs med dom lätta tanksen (man får inte in mycket pengar häller oftast). Runt 1k-2k (efter att ha lagat tanken). Så på vilket sätt drar man in mer pengar på dom första?

Använd inte lätta tanks om du inte älskar att vara scout. Alla tier 5 är moneymakers: T1 Heavy, KV, M4, SU-85, T-34, PzIV, Wolverine, Hummel, etc. Alla dessa tanks drar in typ 20-30K vid vinst med premium, minus 2-3K i kostnader. Även vid förluster så drar dom lätt in 10K. Problemet med högre tier är att man går jämt/minus vid förlust eller till och med vinst.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Använd inte lätta tanks om du inte älskar att vara scout. Alla tier 5 är moneymakers: T1 Heavy, KV, M4, SU-85, T-34, PzIV, Wolverine, Hummel, etc. Alla dessa tanks drar in typ 20-30K vid vinst med premium, minus 2-3K i kostnader. Även vid förluster så drar dom lätt in 10K. Problemet med högre tier är att man går jämt/minus vid förlust eller till och med vinst.

är på g till t-34:) Men men

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Snygg tank:) Är det tänkt att du ska blända fienden?

löwen lär ta år (kostar det guldmynt lär det ta evigheter):)

Löwen måste du köpa för riktiga pengar.

Om du är ny (vilket du verkar vara?) så rekommenderar jag att ta dig god tid att lära dig en tank du trivs med och lära dig mer om spelet, så bör du kunna gå hyggligt plus på Tier 3-4-5 i alla fall. Stressar du på för mycket så kan det sluta med att du ständigt har problem med pengar.

Du måste kunna finliret när du kommer upp i högre tiers för det kan alla andra.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Löwen måste du köpa för riktiga pengar.

Om du är ny (vilket du verkar vara?) så rekommenderar jag att ta dig god tid att lära dig en tank du trivs med och lära dig mer om spelet, så bör du kunna gå hyggligt plus på Tier 3-4-5 i alla fall. Stressar du på för mycket så kan det sluta med att du ständigt har problem med pengar.

Du måste kunna finliret när du kommer upp i högre tiers för det kan alla andra.

när jag hittar tanken, så ska jag satsa på det:) Finlir? typ preja sönder tanks, när man inte orkar vänta på att ammon ska ladda upp (obs lite ironi, gjorde det på en tysk 2 vagn 30% kvar hade den)?

Jo, jag förstår vad du menar:) lära sig sikta och manövrera som en kung eller var det inte så?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

lära sig sikta och manövrera som en kung eller var det inte så?

Nä, det behöver du inte göra förrens King Tiger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nä, det behöver du inte göra förrens King Tiger.

Vk36 och Tiger 1 kan vinklas också för att undvika skada. ;o
Till och med Pz 2 och loltractor kan vinklas så att du tar mindre skada av deras flak guns redan på tier 1 och 2 kan du fin lira. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Vilken väg är roligast/smidigt att gå för att få fram T-54an? ^^
Och hum mellan T-54 o M46 Patton vilken är bäst? (eller vilken är bäst om man jämför alla top mediums ^^)?

Permalänk
Skrivet av Saber:

Vk36 och Tiger 1 kan vinklas också för att undvika skada. ;o
Till och med Pz 2 och loltractor kan vinklas så att du tar mindre skada av deras flak guns redan på tier 1 och 2 kan du fin lira. ;D

Är det inte lite jobbigt att vinkla tanken, samtidigt som man duckar och skjuter tillbaks?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vk36 och Tiger 1 kan vinklas också för att undvika skada. ;o
Till och med Pz 2 och loltractor kan vinklas så att du tar mindre skada av deras flak guns redan på tier 1 och 2 kan du fin lira. ;D

Jag antar jag borde lagt till en för att få fram poängen med mitt svar...

Alla pansarvagnar kan vinklas. T1 Heavy vinklas tex bäst genom att visa den feta bredsidan. En BL10 slår i dina tracks, hela tanken skakas som om den träffats av en atombomb och... ingen skada eftersom allt absorberas av banden. Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Vilken väg är roligast/smidigt att gå för att få fram T-54an? ^^
Och hum mellan T-54 o M46 Patton vilken är bäst? (eller vilken är bäst om man jämför alla top mediums ^^)?

T-54 Brawler tank
E-50 Ram tank / sniper (65 ton @ 60kph!)
Patton Peek-a-boo tank, stick up turreten någon stans och skjut över.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Vilken väg är roligast/smidigt att gå för att få fram T-54an? ^^
Och hum mellan T-54 o M46 Patton vilken är bäst? (eller vilken är bäst om man jämför alla top mediums ^^)?

T-54 är lätt jobbigast att möta enligt mig

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

T-54 är lätt jobbigast att möta enligt mig

Ok! soft ^^ tänkte försöka expa ihop till den då lär ta lite tid ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

T-54 är lätt jobbigast att möta enligt mig

Låter som du inte mött vårat e-50 kompani som rammar ner is-7or för att det är kul.
8 matcher 6 win 2 loss. Medium madness!

Ninja cap!

;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Låter som du inte mött vårat e-50 kompani som rammar ner is-7or för att det är kul.
8 matcher 6 win 2 loss. Medium madness!

Ninja cap!

;D

Nice! Jag har ju dock inte mött så många E-50's än men dom verkar vara stryktåliga. Polaren har en..

Sjyssta mods du har på GUI'n.. Du får gärna PM'a mig om vart du hittade dem. Om du orkar

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Gick för en arty rape men tror artyt trollade mig ;o

Packade ihop siktes filerna och la till skinnet till 212an bara för att och arty siktet.

Reticle skinnet

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

http://game.worldoftanks.eu/news/general_news/tanks-hit-1st-a...

Surprise #1. As you know, each player will receive one day premium account by activating the special promo code at any convenient day between 5:30 UTC August 12th and 5:00 UTC August 22nd. Promokoden är "wot1year"

Surprise #2. Starting from 5:30 UTC on August 12th and till 5:00 UTC, August 15th, all World of Tanks players will enjoy the following tempting bonuses:

50% discount on slots. Fill the shed with new steel monsters!
50% discount on additional equipment. Stock up to struggle nobly!
The exprerience for the first win of the day increases by 5 (!) times. Do not miss the epic chance to earn five times more!

Surprise #3. And starting from 5:30 UTC on August 12th and till 5:00 UTC, September 12th, all our tankers will taste the following bonuses:

60% discount on all consumables purchasable for gold: Fire Extinguishers, First Aid Kits, Chocolate, Cases of Cola, Repair Kits, and etc... Pump your tanks up!
Save up to 58% on all premium shells!

Surprise #4. All players registered on the game server before 23:59 UTC on August 12th, 2010, will get a premium account for a week as a bonus.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

En vecka premium gäller ENBART för nordamerikanska servern.

Permalänk
Medlem

Jasså? Låter ju lite puckat

Är kluven vad jag ska satsa på nu när jag har fått min kära Object 704.

Jag har researchat så jag är i tier6 i ryska samt amerikanska mediumträden, samt tyska heavy/medium-trädet.
Sugen på T-54 men äcklas av iden att åka omkring med idiot-gun 3 tanks i rad :/
Sugen på en King tiger (som man senare kan byta upp mot en E-75), för King tiger är ju smått helig, samt är brutalt snygg
Så finns ju alternativet att fixa en Patton också!? Är lite medium-sugen nämligen.

Fixar jag E-50 får jag känslan av att jag kommer återuppleva Pz4 igen (jävligt rolig tank iof, men vill ha en brawler-medium å inte en sniper-medium).. hm..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En vecka premium gäller ENBART för nordamerikanska servern.

Stämmer inte, jag har premium i en vecka på EU servern.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

En vecka premium gäller ENBART för nordamerikanska servern.

En sanning med modifikation. Före 12 augusti 2010 så fanns bara en US-server som även EU-spelare spelade på. Mao gäller premiumveckan för alla reggade före 12.08.2010. Även på EU-servern.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

En sanning med modifikation. Före 12 augusti 2010 så fanns bara en US-server som även EU-spelare spelade på. Mao gäller premiumveckan för alla reggade före 12.08.2010. Även på EU-servern.

Ah, Dem skrev inte vilket år först

Permalänk

Körde nyss en match med en PZIII och fick en liten loltraktor i mitt lag, stackarn kan inte haft det lätt när han stod och sköt mot en KV!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>