Värt att köpa HD5970 för 3000:-?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CompassioN:

Det är väl oftast Che Guevara som blir t-shirttryck? Men nu gällde det ju faktiskt drinken och inte diktatorn

Jo, den kufen är ännu vanligare bland alla hippsters förvisso. Han har också en heeeel del blod på sina händer. Jo, drinken är säkert god. Det mesta med rom är gott. Framförallt Cola

Nog med OT från min sida. Jag smyger ut från tråden och önskar alla (snart) nyblivna 5970-ägare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i dagsläget när man kan vänta sig leverans, ni på Webhallen?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur ser det ut i dagsläget när man kan vänta sig leverans, ni på Webhallen?

Alla säger ju olika, undrar om dem ens kommer få in dem eftersom Ingen tycks ha korten, vart finns dem isf? inte hos webhallen inte hos leverantör.

Permalänk
Avstängd

Kan vi fan sluta diskutera i denna tråd?
Vänta bara tills de är i lager o köp o ha kul vafn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obama:

Kan vi fan sluta diskutera i denna tråd?
Vänta bara tills de är i lager o köp o ha kul vafn

Hihi det är väl ingen som tvingar dig att varken läsa eller skriva i tråden Men det är sant, vi kan inte styra över varken leverantörer eller Webhallen Jag har ett fungerande grafikkort så jag sitter inte i sjön.. Även om det blir spännande med en uppgradering

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur ser det ut i dagsläget när man kan vänta sig leverans, ni på Webhallen?

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Alla säger ju olika, undrar om dem ens kommer få in dem eftersom Ingen tycks ha korten, vart finns dem isf? inte hos webhallen inte hos leverantör.

Som webhallen sa tidigare i tråden beräknas korten komma in till butik på fredag, så om man beställt hem så lär det väl vara i början på nästa vecka.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b4l74z4r:

Hihi det är väl ingen som tvingar dig att varken läsa eller skriva i tråden Men det är sant, vi kan inte styra över varken leverantörer eller Webhallen Jag har ett fungerande grafikkort så jag sitter inte i sjön.. Även om det blir spännande med en uppgradering

Jag ska sj köra på GTX 590 för 5000 kronor kampanj på Webhallen.
F*** 5970, gammalt kort som fan med massa saker som saknas med den, köp ett 590 ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obama:

Jag ska sj köra på GTX 590 för 5000 kronor kampanj på Webhallen.
F*** 5970, gammalt kort som fan med massa saker som saknas med den, köp ett 590 ist.

ok

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Som webhallen sa tidigare i tråden beräknas korten komma in till butik på fredag, så om man beställt hem så lär det väl vara i början på nästa vecka.

och andra på webhallen menar att det inte finns något preliminärt leveransdatum

Permalänk
Skrivet av Obama:

Jag ska sj köra på GTX 590 för 5000 kronor kampanj på Webhallen.
F*** 5970, gammalt kort som fan med massa saker som saknas med den, köp ett 590 ist.

link?

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Skrivet av Obama:

Jag ska sj köra på GTX 590 för 5000 kronor kampanj på Webhallen.
F*** 5970, gammalt kort som fan med massa saker som saknas med den, köp ett 590 ist.

Jo, GTX 590 är ett trevligare kort. Men inte så trevligt att jag vill betala dubbelt så mycket för det

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

och andra på webhallen menar att det inte finns något preliminärt leveransdatum

webhallen som svarar i tråden får man väl hoppas ha bättre koll än andra, då den personen själv sagt sig stå i direktkontakt med tillverkaren?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur ser det ut i dagsläget när man kan vänta sig leverans, ni på Webhallen?

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Alla säger ju olika, undrar om dem ens kommer få in dem eftersom Ingen tycks ha korten, vart finns dem isf? inte hos webhallen inte hos leverantör.

Skrivet av TokigaSmurfeN:

och andra på webhallen menar att det inte finns något preliminärt leveransdatum

Hej, som tidigare nämnt:
Korten väntas anlända till vårt huvudlager i Sundbyberg på fredag.
Vi flyttar vårt lager under helgen så det kan uppstå störningar.
Så snabbt som möjligt efter att korten anlänt försöker vi skicka iväg dem via postorder respektive ut till butikerna.

Att de inte syns "Hos leverantören" på vår hemsida är helt enkelt för att inte alla leverantörer har system som låter oss läsa in deras lagersaldo.
(Dessutom de finns ju inte hos leverantören eftersom vi beställt dem, då kan de inte visa dem som "i lager" medan vi inte heller kan visa dem som "i lager" eftersom vi inte fått dem än.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, som tidigare nämnt:
Korten väntas anlända till vårt huvudlager i Sundbyberg på fredag.
Vi flyttar vårt lager under helgen så det kan uppstå störningar.
Så snabbt som möjligt efter att korten anlänt försöker vi skicka iväg dem via postorder respektive ut till butikerna.

Att de inte syns "Hos leverantören" på vår hemsida är helt enkelt för att inte alla leverantörer har system som låter oss läsa in deras lagersaldo.
(Dessutom de finns ju inte hos leverantören eftersom vi beställt dem, då kan de inte visa dem som "i lager" medan vi inte heller kan visa dem som "i lager" eftersom vi inte fått dem än.)

hej,

jag beställde 2x kort innan helgen, det står frtf under behandling, hur lång tid tar det innan ni "behandlar det " ? eller väntar ni tills ni får korten hem först?

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Hej, som tidigare nämnt:
Korten väntas anlända till vårt huvudlager i Sundbyberg på fredag.
Vi flyttar vårt lager under helgen så det kan uppstå störningar.
Så snabbt som möjligt efter att korten anlänt försöker vi skicka iväg dem via postorder respektive ut till butikerna.

Att de inte syns "Hos leverantören" på vår hemsida är helt enkelt för att inte alla leverantörer har system som låter oss läsa in deras lagersaldo.
(Dessutom de finns ju inte hos leverantören eftersom vi beställt dem, då kan de inte visa dem som "i lager" medan vi inte heller kan visa dem som "i lager" eftersom vi inte fått dem än.)

Hej!

Kan ni berätta mer om DEMO produkter? Är de begagnade och redan använda eller är det ända att de bara har 6 månaders garanti.

Mvh Sean

Permalänk
Skrivet av Obama:

Hej!

Kan ni berätta mer om DEMO produkter? Är de begagnade och redan använda eller är det ända att de bara har 6 månaders garanti.

Mvh Sean

Sean...i vanliga fall är demoprodukter endast skalet...alltså en Mockup...
Vi får hoppas det inte gäller ditt demo GTX 590

Hade vart lite tråkigt med en kylare på ett kort utan kretsar för 5000kr...Marknadsföringsexemplar.

Kanske du skulle valt ett f*** 5970 ändå;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

hej,

jag beställde 2x kort innan helgen, det står frtf under behandling, hur lång tid tar det innan ni "behandlar det " ? eller väntar ni tills ni får korten hem först?

De kan ju inte behandla det förrän de fått korten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Sean...i vanliga fall är demoprodukter endast skalet...alltså en Mockup...
Vi får hoppas det inte gäller ditt demo GTX 590

Hade vart lite tråkigt med en kylare på ett kort utan kretsar för 5000kr...Marknadsföringsexemplar.

Kanske du skulle valt ett f*** 5970 ändå;)

Det tror jag verkligen det inte är, plus att jag frågade de på Webhallen i uppsala några dagar sedan.
De sa att det ända som skiljer sig åt är garantin... men vi får väl se, får knalla dit imorgon då den kommer i lager o fråga....
*suck*
Nån som har några fler tips på grafik kort?
Runt 5000 kronor skulle vara soft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obama:

Det tror jag verkligen det inte är, plus att jag frågade de på Webhallen i uppsala några dagar sedan.
De sa att det ända som skiljer sig åt är garantin... men vi får väl se, får knalla dit imorgon då den kommer i lager o fråga....
*suck*
Nån som har några fler tips på grafik kort?
Runt 5000 kronor skulle vara soft.

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:3851000

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Avstängd

Wow!
Men Club? Vad är det för märke? >.>
Ska läsa lite om det ..

EDIT:
Sökte lite på Youtube & Google, men hittade nada..
Vad är detta?
Går det att lita på?

Permalänk
Medlem

det är fan ingenting. bara ett jävla klistermärke :P. Att den är nästan 2k billigare än en Antilles säger dig väl det måste om vad den håller för kvalite elr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

OBS: senaste infon: #11261503

Hej alla som har beställt bör få sina kort som det ser ut nu. Jag stoppade precis systemet från att ta emot fler beställningar.

Hur ser ni på montering av annan kylning, försvinner garantin?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SnigelMedTurbo:

hej,

jag beställde 2x kort innan helgen, det står frtf under behandling, hur lång tid tar det innan ni "behandlar det " ? eller väntar ni tills ni får korten hem först?

Vi kan ju inte göra mycket i just ditt ärende annat än att rulla tummarna tills det kortet anlänt så under behandling kommer det att fortsätta stå tills vi ha rnågot att behandla.

Skrivet av Obama:

Hej!

Kan ni berätta mer om DEMO produkter? Är de begagnade och redan använda eller är det ända att de bara har 6 månaders garanti.

Mvh Sean

(DEMO) kan vara lite vad som.
Det kan vara att det saknas retailförpackning, att produkten returnerats mot returrätten (utan att basera detta på någon fakta så tror jag det här är den vanligaste orsaken, både hos oss och andra återförsäljare), att vi själva haft den uppe för display i någon butik etc.
Grundregeln är såhär:
Du får en produkt så som den är beskriven på hemsidan, den ska fungera och rent funktionellt vara komplett om inget annat anges men kanske är inte originalförpackning kvar. Den KAN vara använd men behöver inte vara det.
Vi ger sex månaders garanti.
Om produkten har garanti från tillverkaren baserat på någon annan information än vårt kvitto (t.ex. serienummer, tillverkningsdatum etc) så brukar detta gälla trots att vi sålt det som ett demo.

(Den här frågan var lite väl generell för denna tråden. Även om vi har en närvaro här på Sweclockers så är kundtjänst/support via vanliga mail eller telefon fortfarande det som bör användas vid mer generella frågor. Men jag gör ett litet undantag nu eftersom den här bara kom med i farten. Likaså kan jag inte besvara PM precis så som det står i signaturen.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Detta kallar jag support från webhallen's sida. Sådant uppskattas absolut.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av arganis:

Hur ser ni på montering av annan kylning, försvinner garantin?

Hårdvarumodifikationer bryter garantin i de flesta fall, så även här.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Hur ser ni på montering av annan kylning, försvinner garantin?

Vill bara tillägga att tillverkaren XFX håller kvar sin garanti på grafikkort även vid byte av kylning.
Gäller dock inte för kortet som Webhallen nu säljer ut.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Är det hdmi uttag på dessa elr är det dvi - hdmi som gäller? Elr kan jag få ut ljudet ur minidisplayport? True HD och DTS Master är viktigt för mig.

Undrar bara om jag måste skaffa mig en vinklad dvi kontakt elr inte.

Mvh Micke..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Är det hdmi uttag på dessa elr är det dvi - hdmi som gäller? Elr kan jag få ut ljudet ur minidisplayport? True HD och DTS Master är viktigt för mig.

Undrar bara om jag måste skaffa mig en vinklad dvi kontakt elr inte.

Mvh Micke..

Som jag förstår så går det att köra DVI -> HDMI eller MiniDP -> HDMI via en adapter!
Det ska inte finnas någon HDMI utgång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b4l74z4r:

Som jag förstår så går det att köra DVI -> HDMI eller MiniDP -> HDMI via en adapter!
Det ska inte finnas någon HDMI utgång!

Ger miniDP ljud? är de bara som jag fått för mig att de bara kan skicka bild?

Edit, det kan den..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Varför hittar jag inte nåt 5970 på sidan när jag söker efter det? Är det borttaget från sidan eller? För bara 3k skulle jag lätt slå till på ett!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]