FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Vad kör du med för kontroll?

Tangentbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hendan:

Tangentbordet

Där har du förklaringen, köp en billig joystick så kommer du att få ut mycket mer av spelet!

Eller tryck CTRL-Y och styr med musen.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

jag funderar på att köpa saiteks yoke och jag undrar om någon vet om mediamarkt säljer såna?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraf:

jag funderar på att köpa saiteks yoke och jag undrar om någon vet om mediamarkt säljer såna?

Dom gör det på MM i Kungens kurva, det är dock den enda MM som jag varit inne i.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rekommendera Xbox360 kontroller. Funkar förvånansvärt bra, har i princip helt övergett joysticken.

Permalänk
Medlem

själv kör jag med min saitek cyborg evo. satans gammal nu, sex-sju år gammal. men den funkar fortfarande fantastiskt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

jag har köpt yoken nu men trottlen kråglar och ger full gas randomly och drygar sig någon som vet hur man fixar det?och det är i fsx

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraf:

jag har köpt yoken nu men trottlen kråglar och ger full gas randomly och drygar sig någon som vet hur man fixar det?och det är i fsx

Låter som du behöver kalibrera din stick. Kan också bero på om du eventuellt använder andra knappar på exempelvis tangentbordet för att justera gasen då kan fsx balla ur...

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Microsoft Flight NUUUUU

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Någon som vet om det finns sceneries till Skavsta?

Vet ni också när PMDG släpper 737-700/600?

EDIT: Har letat efter Alphasims Gripen men jag hittar inte den.
Någon som har länk?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Någon som vet om det finns sceneries till Skavsta?

Vet ni också när PMDG släpper 737-700/600?

EDIT: Har letat efter Alphasims Gripen men jag hittar inte den.
Någon som har länk?

http://secure.simmarket.com/virtavia-saab-gripen.phtml

Om jag har för mig rätt så är VIRTAVIA och alphasims samma sak :/

Jag letade en gång efter scenery till sverige hittade lite men inte alls mycket, testa att googla lite på det

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolixe:

http://secure.simmarket.com/virtavia-saab-gripen.phtml

Om jag har för mig rätt så är VIRTAVIA och alphasims samma sak :/

Jag letade en gång efter scenery till sverige hittade lite men inte alls mycket, testa att googla lite på det

Angående scenery till Sverige, så finns det en grupp som gör ett högklassigt scenery för hela Sverige, helt gratis. Flygplatser kommer även vara inkluderat. Enda nackdelen är att de inte är så många som jobbar, därför går det lite sakta, och de har nyss fixat hela Skåne, och jobbar bl a med Sturup just nu. Men därefter kommer övriga Sverige gå betydligt fortare då alla textures är klara och bara ska sättas ihop!

http://www.123minsida.se/SWED2011

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Inaktiv

Finns det nåt simpelt spelläge?
Eller ska jag hålla mig till nåt annat spel om jag vill ha ett sånt här flygarspel men simpelt?
Grafiken är inte extremviktig, men den får ju gärna vara bra..

Har en Core 2 Duo E6750 och ett HD6850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Finns det nåt simpelt spelläge?
Eller ska jag hålla mig till nåt annat spel om jag vill ha ett sånt här flygarspel men simpelt?
Grafiken är inte extremviktig, men den får ju gärna vara bra..

Har en Core 2 Duo E6750 och ett HD6850.

Nu vad jag inte riktigt vad du menar, men du kan ju alltid dra ner realismen på lägsta och stänga av skador vid krascher.

Din hårdvara räcker nog tillräckligt, jag lirade ju en längre tid med en p4, dock så var det kanske inte så vackert... Bara att följa en vettig guide för förståelse får de olika inställningarna, tex http://forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=30796

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Har nu 1st 19" och en 24" skärm liggandes och kom på att man kanske kan ha dem till FSX. Så man kanske kan ha GPS på ena skärmen och Switchar på andra? Eller om man hade kunnat ha flera instrument på en skärm och själv välja var och hur stora de enskilda instrumenten ska vara.

Finns det någon lösning på mitt önskemål? Hade varit grymt!

EDIT: Nvm, det var ju bara att ta fram instrumenten med SHIFT+(1-9) sen dra dem vart man vill ha dem.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man får tag på information om flygplatser? Tex om man är inbound för en helt främmande flygplats IRL så har man ju papper och vet riktningen på de olika banorna osv.

Finns det något liknande till FSX? Lite störigt att man inte vet hur man ska placera sig när tornet säger tex "Left downwind runway 22R".

Permalänk
Medlem

Sök på IAIP (Integrated Aeronautical Information Package) för respektive land du ska flyga i.
Info om svenska flygplatser hittar du här: http://www.lfv.se/sv/FPC/IAIP Engelska här: www.ais.org.uk

Eftersom det var några år sedan FSX släpptes så lär en del saker inte stämma med vekligheten längre men det borde inte vara några större problem.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Tack!

En helt annan fråga till alla. FSX verkar inte stödja Crossfire? Sen jag slängde i ett till 5850 i min burk så har det inte skett några som helst prestanda förändringar i FSX.

Permalänk
Inaktiv

Har införskaffat mig en Core i5, så nu borde jag väl klara av det här ganska bra

Permalänk
Medlem

Lirade Flight Sim för ett tag sedan med tangentbord men tröttnade ganska fort pg.a. dålig dator och svårt att lära sig. Men är sugen att testa igen. Blir det mycket lättare med joystick eller? Isåfall kan ni rekommendera en billig, bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tack!

En helt annan fråga till alla. FSX verkar inte stödja Crossfire? Sen jag slängde i ett till 5850 i min burk så har det inte skett några som helst prestanda förändringar i FSX.

Nej det stödjer inte crossfire.

Skrivet av TobbeG92:

Lirade Flight Sim för ett tag sedan med tangentbord men tröttnade ganska fort pg.a. dålig dator och svårt att lära sig. Men är sugen att testa igen. Blir det mycket lättare med joystick eller? Isåfall kan ni rekommendera en billig, bra?

Det blir mycket lättare och roligare med joystick. T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487749

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Någon som vet var man får tag på information om flygplatser? Tex om man är inbound för en helt främmande flygplats IRL så har man ju papper och vet riktningen på de olika banorna osv.

Finns det något liknande till FSX? Lite störigt att man inte vet hur man ska placera sig när tornet säger tex "Left downwind runway 22R".

Vet inte ifall du redan vet det, men värt att nämna ändå, att om banan heter t.ex. 22R så pekar banan åt 220 grader. Bana 36R skulle då pekat rakt mot norr t.ex.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Vet inte ifall du redan vet det, men värt att nämna ändå, att om banan heter t.ex. 22R så pekar banan åt 220 grader. Bana 36R skulle då pekat rakt mot norr t.ex.

Åh! Fan va coolt! Tackar hjärtligt för denna information.

Permalänk
Medlem

Hur grafikkrävande är egentligen FSX? Går det överhuvudtaget att köra på Intel HD3000 med 512mb delat minne? Kan tyvärr inte bara att testa då jag måste strukturera om partitionerna.

Permalänk
Medlem

Nu har även jag skaffat e ny burk och får riktigt fina fps. Vet inte hur många här som fortfarande lirar fsx, men kulle vara skoj om vi kunde dra ut på en swec flygning någon helg.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Nu har även jag skaffat e ny burk och får riktigt fina fps. Vet inte hur många här som fortfarande lirar fsx, men kulle vara skoj om vi kunde dra ut på en swec flygning någon helg.

Har också precis skaffat ny burk, så har väl tänkt börja flyga lite FSX när jag har fått upp Joystick och pedaler ur flyttkartongerna Kan ju skicka PM när dete gjort!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kan man köpa det billigt digitalt nånstans?
Och tips på billig joystick?

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Skulle tycka att det vore roligt att ge sig ut på Swec, flygning någon gång? Vad hade du i tanke, flyga lite VFR runt någon mindre flygplats, ex Arvidsjaur ESNX känner jag till väl. Eller dra någon större kärra och flyga någon längre rutt. Spelar ingen roll för mig, tycker det vore kul om flera ville vara på.

Permalänk
Medlem

Som jag har letat! Jag är extremt nyfiken på om det finns någon här som känner till om det är möjligt att använda två tangentbord till MFSX på ett sätt som ger en dubbelt så många möjliga tangenter att bruka i spelet.

Alltså, jag hade tänkt att ordna en setup som liknar denna!

Någon?

Visa signatur

Bräva!

Permalänk
Medlem

För alla er som sitter och väntar på Microsoft Flight och som är less på att FSX flyter så dåligt på alla datorer:
http://www.microsoft.com/games/flight/#news-performance_hardw...

Woho! Hoppas dom håller vad dom lovar bara..

Visa signatur