Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Klickar du på "Till kassan" så kommer du i och för sig till samma ställe som om du klickar ner kundvagnen och klickar på "Gå till kundvagnen".

I övrigt så håller jag med om att menyer som följer med när man skrollar är bra irriterande, oavsett sida :/ Jag skrollar ner för att se mer av sidan, inte för att hitta menyn.

Ah, det stämmer ju!

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever den nya sidan som otroligt seg? Dessutom saknar jag visuell feedback när den köra AJAX-anrop. T.ex. om jag hoppar mellan två favoritlistor så får jag inte upp någon grafik alls som visar att den laddar den andra listan.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Inaktiv

Less is more. Den nya hemsidan har alldeles för mycket funktioner. Funktioner som inte tillför upplevelsen något. Den gamla hemsidan var enkel och bra strukturerad. Framsidan på den nya sidan har inte en naturlig ram med avslut. Det gör att ögat blir lätt förvirrad. Det är som Viking Lines-logga. Hjärnan måste jobba bra mycket hårdare. Detta leder till att folk blir trött när de kikar på hemsidan, vilket inte bör vara fallet för det stör ju köpupplevelsen.

Permalänk
Medlem

Jag skrev tidigare i denna tråd (här) och jag tänkte komma med lite status-uppdatering. Efter att ha skickat iväg telefonen så tog det lite mindre än en vecka tills jag fick tillbaks telefonen, fast nu med utbytt "touch+front+panel" och telefonen fungerar hittills utan några som helst problem. Jag är extremt nöjd med hur det hela utspelade sig och jag ger Dustins kundservice två tummar upp.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående om att nya hemsidan är seg och överflödig. Tillbaks till gamla sidan!

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | i5 2500K @ 4.5GHz | Gigabyte GTX 460 1GB OC 850/1700/1900 | Corsair Vengeance XMS3 2x4GB 1600MHz | CM Hyper 212+ | Fractal Design Tesla 650W | Fractal Design Define R3 | BenQ G2420HDBL 24" LED |
INET - Fri frakt över 500kr
CDON+Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsaly:

Håller med föregående om att nya hemsidan är seg och överflödig. Tillbaks till gamla sidan!

detta

Permalänk
Medlem

Inte nog med att den nya sidan som tidigare nämnt kräver en massa onödiga klick för att man ska komma till relevant sektion, så är den också något förbaskat seg. Får jämt och ständigt felmeddelandet "Ett fel uppstod". Ta tag i detta, Dustin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Nya sidan är verkligen ett steg bakåt, If it ain't broke, don't fix it

+1
Det skulle vara trevligt med lite info från dustin om hur de tänkte med den nya sidan..
Men problemet kanske är att de inte tänkte alls. Jag kommer nog hålla mig borta från dustinhome tills de fixar till sidan.

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur ser det ut för er med leverans datum för u36sd, beräknad leverans datum är uppdaterat idag från den 3e augusti till den 5e augusti. Hur stor är sanolikheten att datorn faktiskt kommer den 5e ? Vi är rätt många som väntar på denna datorn i följande tråd http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1... vore uppskattat om ni kom med lite status där.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

tryckfel på denna dator:http://www.dustinhome.se/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156...

Minnesstorlek (inkl./max) 8 GB / 88 GB
Minnesplatser (totalt/lediga) 2 st / 0 st
Minnestyp SO-DIMM DDR3 1333 MHz

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Bra kundservice igen.

Jag köpte ett Asus Radeon 6950 för en tid sedan och fick nu göra ett RMA. Samma kort finns ej längre och då
föreslog ni ett som är dyrare än mitt.Tyvärr så passade det inte i mitt Fraktal chassi för det var för långt 29,71cm.
Det hela löste sig och ni skickar ett annat kort som jag föreslog. Det kortet var ännu dyrare, men jag behövde inte betala mellanskillnaden. Det kan man kalla utmärkt service.
Olle

Permalänk
Medlem

Helt otroligt bra kundservice, ska inte gå in på ärendet i detalj, men jag är helt paff.

Kommer bli mer köp därifrån även om det kan vara lite dyrare med inköpet, men skulle något strula så vet man att ni hjälper till och löser problemet smärtfritt.

Stort tack!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Helt otroligt bra kundservice, ska inte gå in på ärendet i detalj, men jag är helt paff.

Jag är också helt paff, fast av motsatt anledning. 3 veckor sedan jag skickade in mitt grafikkort, och jag har fortfarande inte hört något från dem.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag beställde en tv från Dustin för 2 veckor sen en, KDL EX 500, dom lovade ett leveransdatum den 15/8 idag när jag kollar på sidan ser jag att produkten är borttaget från deras sortiment. Vad kan jag kräva? först 2½ veckors leveranstid och sen usel service, har både mailat och ringt. Men ska ringa imorgon igen, första gången detta hänt.

mvh

jonas

Permalänk

man drar sig verkligen nu för tiden att besöka hemsidan och när man väl gör det, ångrar man sig fort allt pga segheten... gör om gör rätt...

hur jobbar ni för att lösa den enorma segheten??

Permalänk
Medlem

Verkar som Dustin lagt ned aktiviteten på swec.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Verkar som Dustin lagt ned aktiviteten på swec.

de har väl fullt upp med att stå med huvet i sanden.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av chig:

Jag är också helt paff, fast av motsatt anledning. 3 veckor sedan jag skickade in mitt grafikkort, och jag har fortfarande inte hört något från dem.

Om detta fortfarande är olöst - maila mig.

Skrivet av Raditz:

Hej,

Jag beställde en tv från Dustin för 2 veckor sen en, KDL EX 500, dom lovade ett leveransdatum den 15/8 idag när jag kollar på sidan ser jag att produkten är borttaget från deras sortiment. Vad kan jag kräva? först 2½ veckors leveranstid och sen usel service, har både mailat och ringt. Men ska ringa imorgon igen, första gången detta hänt.

mvh

jonas

Trist när sådant händer, ibland får vi ett uppskattat leveransdatum på produkter som sedan visar sig ha utgått istället, det är sådant man inte alltid vet i förväg och det är ju aldrig kul. Dock försöker vi att i största möjliga mån kontakta de kunder som väntar på en utgången produkt och i alla fall föreslå ett alternativ eller två.

Skrivet av SUMITOMO:

Verkar som Dustin lagt ned aktiviteten på swec.

Nejdå Dock en blandning av semestertider och annat. Renodlade åsikts-inlägg skickas alltid vidare till de berörda i sedvanlig ordning. Allt som sägs här är viktigt för oss och följs upp, även om jag inte alltid hinner bekräfta att alla åsikter är vidarebefordrade, ska försöka bli bättre på det!

Mvh
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

PS, maila mig vid enskilda ärenden och akuta saker.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Om detta fortfarande är olöst - maila mig.

Mail skickat, hoppas att detta löser sig i morgon och att man har en fungerande dator i början av nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Du har inte lust att förklara hur ni tänkte med hemsidan..?
Finns det någon möjlighet att vi får tillbaka den gamla?

Permalänk
Medlem

Inga funderingar på att införa någon slags bonus för trogna kunder?
Kanske nåt nice specialerbjudande, rabatt eller bonus.

Permalänk
Medlem

Kundtjänst jobbar inte alls?

Hejsan, jag har ett klagomål på eran kundtjänst.
Hur kan det ta 4 dagar att besvara ett av mina mail?

Jag har tom. ringt och bett om svar på mina frågor, tjejen skulle meddela min "handläggare" att han skulle kolla sin mail. - What? Måste ni påminna era anställda om att kolla sin mail? Låter helt absurt, i och för sig har det tagit 4 dagar för varje svar från er. Har fått svar från en ny person varje gång, och varje ny person verkar ha mindre koll än den förra.

Kan du snälla be någon kolla på mitt ärende?
Jag vill bara ha en returlapp dit moderkortet är, inte dit ordern gick från början, men det verkar helt omöjligt.

Ordernummer 11373000
Returnummer: RMA504273

Visa signatur

'Quis custodiet ipsos custodes?'

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Här kommer lite information angående den nya webben, baserat på input från vårt webbteam:

Generellt är den nya layouten rätt lik den vi hade tidigare på dustinhome.se. Några av de större uppdateringarna är dessa:

• Layouten på samtliga sex Dustin-sajter i alla nordiska länder är numera identisk, enda skillnaden är färgsättningen mellan Dustin Home (B2C) och Dustin (B2B).

• Sökfältet har blivit uppflyttat och fått en mer central position. Vi tänker jobba mer med sökresultaten och vi har för avsikt att vidareutveckla sökförslagen, därför har rutan lyfts fram i den nya layouten.

• Sidan har blivit centrerad i stället för vänsterställd, vilket har varit ett önskemål från många kunder, likaså fungerade det bäst vid våra egna tester.

• Vi har lagt till en popup-ruta som visar undergrupperna i toppmenyn. Tanken med detta var att ge besökarna en direkt överblick över vilka grupper som döljer sig därunder. Man kan även med hjälp av ett enda klick navigera direkt till en slutgrupp, exempelvis Datorer & kringutrustning > Bärbara datorer > Professionella. Detta var tidigare omöjligt både på Dustin.se och Dustinhome.se

• Sidhuvudet följer med vid scroll för att man alltid ska kunna se innehållet i kundvagnen och för att man ska få en bekräftelse på att någonting verkligen hamnar där när man klickar på Lägg i kundvagnen/köp samt att man alltid har tillgång till sök och navigering även om man har scrollat ned en bit på sidan.

• Det har diskuterats att eventuellt göra det möjligt att stänga av popup-rutan samt att sidhuvudet följer med vid scrollen i sina inställningar.

• I sidofoten har vi numera direktlänkar till alla viktiga undersidor som försäljningsvillkor, fraktinformation, etc. Dessa var man tidigare tvungen att hitta/navigera sig fram till, nu har man direkt överblick över alla infosidor och kan nå dem med ett klick.

Alla åsikter om dessa förändringar är varmt välkomna, dessa får gärna mailas till mig på jm@dustin.se.

PS, om man fortfarande upplever att webbsidan går onaturligt långsamt och vill hjälpa oss med att lokalisera orsaker till detta, meddela gärna mig på jm@dustin.se och skicka med kundnummer (om du är inloggad) samt hemskt gärna information om browser, OS samt om du upplever problem med något specifikt, t.ex. vissa sökningar eller undersidor, likaså om problemet är konstant eller sporadiskt. Tack i förskott!

Skrivet av SUMITOMO:

Inga funderingar på att införa någon slags bonus för trogna kunder?
Kanske nåt nice specialerbjudande, rabatt eller bonus.

Finns alltid funderingar kring det, vi har genomfört diverse specialare av ovanstående natur tidigare och kommer säkert göra det framöver också.

Skrivet av Felet:

Hejsan, jag har ett klagomål på eran kundtjänst.
Hur kan det ta 4 dagar att besvara ett av mina mail?

Jag har tom. ringt och bett om svar på mina frågor, tjejen skulle meddela min "handläggare" att han skulle kolla sin mail. - What? Måste ni påminna era anställda om att kolla sin mail? Låter helt absurt, i och för sig har det tagit 4 dagar för varje svar från er. Har fått svar från en ny person varje gång, och varje ny person verkar ha mindre koll än den förra.

Kan du snälla be någon kolla på mitt ärende?
Jag vill bara ha en returlapp dit moderkortet är, inte dit ordern gick från början, men det verkar helt omöjligt.

Ordernummer 11373000
Returnummer: RMA504273

Måste ha blivit något missförstånd kring ditt ärende, har aldrig varit ett problem att få adresslappar skickade till alternativa adresser så det låter konstigt. Maila gärna över eventuell historik till mig så får vi se vad som är löst och olöst i ärendet.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Måste ha blivit något missförstånd kring ditt ärende, har aldrig varit ett problem att få adresslappar skickade till alternativa adresser så det låter konstigt. Maila gärna över eventuell historik till mig så får vi se vad som är löst och olöst i ärendet.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Har fått svar från kundtjänst, så nu väntar jag bara på returlappen.
Har mailat dig på jm@dustin.se angående den tröga supporten.

Tack för snabb återkoppling!

Visa signatur

'Quis custodiet ipsos custodes?'

Permalänk
Medlem

Jag måste först tacka för en superbra näthandelssida, har i stort sett alltid handlat min hemelektronik hos er.
och studentförmånaderna är riktigt bra!

Däremot så tycker jag att det är tråkigt att ni har infört en gräns för 500kr för fraktfritt. som student är detta tak ganska högt.
Enklare varor som USB minne, möss, cd skivor borde ni kunna skicka "per brev" istället för alltid skicka i paketform som blir per automatik dyrare fraktform.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

SSD - Crucial M4 är inget ni planerat att ta in?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Eh, hur tänkte ni här, http://www.dustinhome.se/intel-320-series-25-120gb-ssd-sata-3...?
Kampanjpriset (1499kr) är 100kr dyrare än ordinariepris (1399kr)!?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Jag är inte den som är den men vad sysslar dustinhomes packingspersonal med? såhär såg min senaste leverans ut från dustinhome - http://defragmentera.nu/dustinhome.html - jag tycker att det inte är ok, vet inte vad ni andra tycker? men själv hade jag uppskattat lite förpackningsmaterial i kartongen så moderkortetskartongen slipper åka runt i förpackningskartongen från kant till kant. Ni vet väl om att Metro är gratis och kan lätt "knôs" ner i lådan (ifall ni nu tycker att förpackningsmaterial är dyrt så var det ett tips) på ena kanten så moderkortslådan slapp leka limbo hela vägen hem till mig.

Just my two cents.

Ps. detta drar mig från att beställa från Dusthinhome i framtiden. En tappad kund är ju alltid en tappad kund. Ds.

Permalänk
Medlem

vad är det i paketet från ASUS?

RAM minnen är inte så känsliga för stötar, det är nästan bara brytskador som drabbar dem så det behövs knappast mer packmaterial.

dock svagt att det inte är ifyllt vem som packat ordern

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av '[vEX:

;11303249']Eh, hur tänkte ni här, http://www.dustinhome.se/intel-320-series-25-120gb-ssd-sata-3...?
Kampanjpriset (1499kr) är 100kr dyrare än ordinariepris (1399kr)!?

http://forumbilder.se/thumbs/e272011123430eb32.jpg

Det händer ofta att deras kampanjpriser är högre än många andra webbutikers standardpriser också, tyvärr...

Känns lite som att de försöker lura kunderna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.