Permalänk

http://www.dustinhome.se/product/5010601352
Verkar vara en typo, bör vara E3-1235.

Har ni någon preliminär tid på den?

Permalänk
Medlem

*Edit*

Nvm, sidan uppdaterades precis. Nu blir det Netonnet istället för Boxeen.

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av JellyCow:

Hej!
Jag undrar om ni skulle kunna ta in denna igen?
http://www.dustinhome.se/cooler-master-atc-840-sidopanel-svar...

Den ser inte längre ut att vara tillgänglig för oss, tyvärr.

Skrivet av safarisoya:

Tja, Dustin. Jag skickade iväg ett mail häromdagen, men fick inget svar på den :/ Det jag undrade var när ni skulle få in Onkyo NR-809 i svart igen?

Yes, bör komma in på lager nu i dagarna. Orderavdelningen på Dustin Home har legat efter lite med mailen men kör järnet för att komma i fas.

Skrivet av Navelludd:

http://www.dustinhome.se/product/5010601352
Verkar vara en typo, bör vara E3-1235.

Har ni någon preliminär tid på den?

Tackar, beräknas landa hos distributörerna runt början av oktober enligt de datum som finns just nu.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Viull bara ge er lite beröm.
Beställde ett gäng delar och en skärm av er i lördags, RAM-minnena beräknades komma in den 27:e men igår skickades paketet och nu har jag delarna hemma hos mig. Riktigt bra!
Lägg till det att jag lade in en extrabeställning på lite kablar, en router och en mus hos er 13:30 idag. Mindre än två timmar senare fick jag ett mail om att delarna var skickade.

EDIT: Och nu är även den andra beställningen framme. Sjukt bra jobbat!

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Något är skumt med Dustinhome just nu. Har beställt lite grejer den 13/9 som skulle komma hem på 1-2 dagar. Har fortfarande inte fått något och lagerstatusen är "ej i lager". Supporten har gått under jorden och låtsas som om mina meddelanden inte finns, alltså inget svar på E-post.

Så det får väl bli Inet för hela slanten nu i fortsättningen både privat och på jobbet.

Permalänk

Löjligt.
ni som som har negativa åsikter om Dustin,
är det Dustins fel eller vad menar ni??

Har aldrig haft problem med Dustin, dock har jag haft problem med frakt och varor men det är inte Dustins fel eller?

Nej väx upp och se vart problemet finns.
Oftast bakom tbg...

Jag kan inte allt och kan haft tur med allt jag beställt sen -99

Dock tror jag att du/ni beställt mer än ni mäktar med.
Jag ger Dustin 9 av 10 trots min tur på 12år

nej jag jobbar inte åt Dustin.
Ring mig gärna för motbevis 0768390519

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av tdksweden:

Jag är inte den som är den men vad sysslar dustinhomes packingspersonal med? såhär såg min senaste leverans ut från dustinhome - http://defragmentera.nu/dustinhome.html - jag tycker att det inte är ok, vet inte vad ni andra tycker? men själv hade jag uppskattat lite förpackningsmaterial i kartongen så moderkortetskartongen slipper åka runt i förpackningskartongen från kant till kant. Ni vet väl om att Metro är gratis och kan lätt "knôs" ner i lådan (ifall ni nu tycker att förpackningsmaterial är dyrt så var det ett tips) på ena kanten så moderkortslådan slapp leka limbo hela vägen hem till mig.

Just my two cents.

Ps. detta drar mig från att beställa från Dusthinhome i framtiden. En tappad kund är ju alltid en tappad kund. Ds.

Fungerade varorna?
framgår inte av ditt inlägg, jobbigt att skriva om de gjorde eller.
ja eller nej?

om ja, fjant he he he..
stor käft, fan ingenting...

om nej,
få ett nytt.

Jag har redan bestämt mig för fjant.

Just my two cents.

glömde vissa saker
Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av MikaelC:

Hej!

Personnummer är definitivt inget krav, telefonnummer vill vi gärna ha om mailadressen inte fungerar så slipper man skicka brev till kunden. Man behöver dock inte lämna det, man blir inte utan katalog för det!

Vi tillhör inte de företagen som säljer vårt adressregister. Vi har inte ens flyttat över kunder från Dustin AB:s kundregister till Dustin home AB, det är något vi bara gör på en direkt begäran från kund. Vi sitter heller inte och ringer upp kunder för att sälja, vi tror mer på att om man vill handla så gör man det, annars inte...

Mvh
Mikael Carinci

önskar att fler tänkte så,
är du intresserad av vårt företag så köper du.

All reklam,
ja eller mesta reklam dö!!!

Dustin ligger på delad 1:a plats hos mig. Visst de kunde va 50-100kr billigare som vissa andra på prisjakt...

Lycka till då när det strular...

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Vill ge er bra feedback då jag beställde min BenQ 24" datorskärm i måndags runt klockan 4 och fick den vid 11 dagen efter
Riktigt bra!

Den funkar dessutom utmärkt

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

är det någon som tror att jag har något med Dustin att göra,
förutom en enda sak: kund sen -99

du som undrar över Dustin, ring mig 076 8390519
så ska jag så gott jag kan bevisa att allt jag beställer från Dustin.
Betalar jag deras pris.

Inget företag är perfekt, men i mina ögon är
Dustin och Inet så nära man kan komma.

// Stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Måste säga att förhandsbokningen av FIFA 12 inte fungerade. Spelet kom inte när andra butiker skickade ut det, verkar inte som det kommer komma ut idag heller. Ingen svarar på mail eller på Facebook sidan, kan någon från Dustin svara på när det kommer?

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad Edge E325

Hej, jag är väldigt sugen på att köpa en Lenovo ThinkPad Edge E325.

Problemet är att jag inte är säker på om bilden som visas på Dustin Home verkligen stämmer överens med denna modell.
Googlar man runt efter andra bilder på E325 eller går in på Lenovos hemsida och kollar E325:ans galleri så ser man en dator med annorlunda touchpad, utan de undre musknapparna.

Behöver alltså veta om det är fel bild eller om det är en annan revision Dustin har.

Bild på skillnaden jag pratar om:

Edit: Om jag skulle beställa datorn och sedan upptäcka att den inte stämmer överens med bilderna, har jag någon rätt att returnera den då, även om förpackningen är bruten?

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Har planer på att beställa en ny dator från dustin, men jag undrar om det går att få sakerna levererade med något annat än posten?

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem

Dustin fick ju in Special Ed. av Fifa 12 istället för vanliga versionen, därför så tog det lite tid men alla som hade beställt vanliga versionen fick istället Special Ed. Leverantörens fel, inte Dustin.

Visa signatur

| FD North | ROG Strix B650E-F | 7800X3D | Dark Rock 4 | G.Skill 32GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | SN850X 4TB | LG 34GN850 | PRO X WIRELESS |

| PCMR |

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av HugSeal:

Viull bara ge er lite beröm.
Beställde ett gäng delar och en skärm av er i lördags, RAM-minnena beräknades komma in den 27:e men igår skickades paketet och nu har jag delarna hemma hos mig. Riktigt bra!
Lägg till det att jag lade in en extrabeställning på lite kablar, en router och en mus hos er 13:30 idag. Mindre än två timmar senare fick jag ett mail om att delarna var skickade.

EDIT: Och nu är även den andra beställningen framme. Sjukt bra jobbat!

Tackar, trevligt att höra

Skrivet av Dunde:

Något är skumt med Dustinhome just nu. Har beställt lite grejer den 13/9 som skulle komma hem på 1-2 dagar. Har fortfarande inte fått något och lagerstatusen är "ej i lager". Supporten har gått under jorden och låtsas som om mina meddelanden inte finns, alltså inget svar på E-post.

Så det får väl bli Inet för hela slanten nu i fortsättningen både privat och på jobbet.

Orderavdelningen på Dustin Home hade det körigt under en period, om det var dit du mailade kan vi bara beklaga och hoppas på att det har löst sig nu.

Skrivet av ÖverKlockaN:

Vill ge er bra feedback då jag beställde min BenQ 24" datorskärm i måndags runt klockan 4 och fick den vid 11 dagen efter
Riktigt bra!

Den funkar dessutom utmärkt

Skönt

Skrivet av fillemangen:

Måste säga att förhandsbokningen av FIFA 12 inte fungerade. Spelet kom inte när andra butiker skickade ut det, verkar inte som det kommer komma ut idag heller. Ingen svarar på mail eller på Facebook sidan, kan någon från Dustin svara på när det kommer?

Skrivet av Najj:

Dustin fick ju in Special Ed. av Fifa 12 istället för vanliga versionen, därför så tog det lite tid men alla som hade beställt vanliga versionen fick istället Special Ed. Leverantörens fel, inte Dustin.

Jupp, blev tyvärr lite knasigt där. Men det löste sig hyfsat bra iaf

Skrivet av AerisArchon:

Hej, jag är väldigt sugen på att köpa en Lenovo ThinkPad Edge E325.

Problemet är att jag inte är säker på om bilden som visas på Dustin Home verkligen stämmer överens med denna modell.
Googlar man runt efter andra bilder på E325 eller går in på Lenovos hemsida och kollar E325:ans galleri så ser man en dator med annorlunda touchpad, utan de undre musknapparna.

Behöver alltså veta om det är fel bild eller om det är en annan revision Dustin har.

Bild på skillnaden jag pratar om:
http://img546.imageshack.us/img546/802/e325.jpg

Edit: Om jag skulle beställa datorn och sedan upptäcka att den inte stämmer överens med bilderna, har jag någon rätt att returnera den då, även om förpackningen är bruten?

Är ganska övertygad om att det var en äldre Edge som var på de bilderna vi hade fått tag på, ska revidera den biten direkt.

Skrivet av Chetigol:

Har planer på att beställa en ny dator från dustin, men jag undrar om det går att få sakerna levererade med något annat än posten?

Posten kör det mesta åt oss, så det kan bli knepigt.

Mvh,
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Posten kör det mesta åt oss, så det kan bli knepigt.

Mvh,
Dustin AB

Jag ringde upp kundtjänst och frågade, de sa att de inte skickar med något annat än posten.

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Orderavdelningen på Dustin Home hade det körigt under en period, om det var dit du mailade kan vi bara beklaga och hoppas på att det har löst sig nu.
Mvh,
Dustin AB

Långt ifrån, har fortfarande inte fått svar trots ett antal meddelanden.. Urdåligt.
Från början 1-2 dagars leveranstid har blivit 5 veckor och ingen möjlighet att få kontakt, vilken skräpbutik ni har blivit.

Permalänk
Medlem

vet du om eran leverans med dessa har blivit utbytta ännu för verkar som det va fel på hela förra leveransen om man läser omdömmena om varan.. http://www.dustinhome.se/kabel-y-stromadapter-3xsata-1xmolex-...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Är Logitech H800 något ni kan plocka in? (Trådlöst headset)

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade Rage förra veckan i måndags. Idag, måndag, fyra dagar efter release har jag fortfarande inte hört/sett ett ord om när det kommer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Förhandsbokade Rage förra veckan i måndags. Idag, måndag, fyra dagar efter release har jag fortfarande inte hört/sett ett ord om när det kommer.

Restnoterade.., avbokade och bytte ställe

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Såg en reklambanner på Prisjakt med en kampanj för en Dell Vostro 460 dator för 6990kr som tidigare kostat över 12000Kr. Problemet är bara att när man klickar på den bannern så ser man på er hemsida att produkten utgått ur erat sortiment. Lyckad kampanj må jag säga

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av Dunde:

Långt ifrån, har fortfarande inte fått svar trots ett antal meddelanden.. Urdåligt.
Från början 1-2 dagars leveranstid har blivit 5 veckor och ingen möjlighet att få kontakt, vilken skräpbutik ni har blivit.

Du får gärna skicka vidare dina mail till mig, låter som någonting är udda om du inte fått svar på dina mail hittills. Det finns inga ohanterade mail kvar från förra veckan på orderavdelningarna.

Skrivet av Elyxiator:

vet du om eran leverans med dessa har blivit utbytta ännu för verkar som det va fel på hela förra leveransen om man läser omdömmena om varan.. http://www.dustinhome.se/kabel-y-stromadapter-3xsata-1xmolex-...

Tack för upplysningen, ska kolla upp vad som gäller, återkommer till dig om detta.

Skrivet av NoAim:

Är Logitech H800 något ni kan plocka in? (Trådlöst headset)

Den är på väg upp enligt den ansvarige produktkillen, ska ligga på webben inom en snar framtid (0-2 dagar).

Skrivet av MP-Jan:

Den första leveransen av dessa spel blev dellevererad till oss, mao alla fick tyvärr inte tilldelning (då inte vi fick det). De resterande ska vara på väg in till oss.

Skrivet av Joakim Ågren:

Såg en reklambanner på Prisjakt med en kampanj för en Dell Vostro 460 dator för 6990kr som tidigare kostat över 12000Kr. Problemet är bara att när man klickar på den bannern så ser man på er hemsida att produkten utgått ur erat sortiment. Lyckad kampanj må jag säga

Frågan är vad det handlade om, vi har ju denna på kampanj just nu och de är på väg in, kanske handlade om en fellänkning på bannern i så fall.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Den första leveransen av dessa spel blev dellevererad till oss, mao alla fick tyvärr inte tilldelning (då inte vi fick det). De resterande ska vara på väg in till oss.

Skickar ni med nån godbit som plåster på såren när (de sena) leveranserna väl kommer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att dustin är 10-20% dyrare jämfört med inet/komplett ?

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av MP-Jan:

Skickar ni med nån godbit som plåster på såren när (de sena) leveranserna väl kommer?

Ska höra efter om vi kan göra något

Skrivet av Knuppe:

Hur kommer det sig att dustin är 10-20% dyrare jämfört med inet/komplett ?

Beror på vad man jämför och när. Men när det gäller det ordinarie sortimentet skall vi givetvis erbjuda konsumentkraftiga priser. Vi försöker inte vara "billigast" på alla produkter eller "dyrast" på någonting, vårt mål är att erbjuda en övergripande positiv e-handelsupplevelse med allt vad det innebär

Om det händer att produkt X ligger orimligt högt/lågt jämfört med någon annan butik som inte har produkten på kampanj kan man alltid kontakta oss/mig för att se om allt ligger rätt till, det uppmuntrar jag alltid till.

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Edit; Grammatiska anomalier bortredigerade..

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Du får gärna skicka vidare dina mail till mig, låter som någonting är udda om du inte fått svar på dina mail hittills. Det finns inga ohanterade mail kvar från förra veckan på orderavdelningarna.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Inget udda, ni har enligt er telefontjänst haft mycket att göra och inte "hunnit" med E-posten. Låter helt sjukt, när jag skickar E-post så har ni ju chansen att svara "när som helst", när jag ringer så måste ni ju i princip svara inom några minuter. Men, om det är så som ni menar att man bedriver E-handel så tänker iaf jag inte handla mera av er.

Ordern är tillslut avbeställd, ni har haft över en månad på er att leverera en kamera och inte lyckats. Den skulle när jag beställde den levereras på 1-2 dagar. Dåligt.

Har nu gjort jobbets vecko-beställningar på Inet och Misco, fungerade otroligt bra. Ångrar nu att jag inte fattade detta tidigare.
Ni kanske ska tänka på att en privatperson som ni "pissar" på kan vara en kund även på Dustin.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är extremt missnöjd med dustin, beställde förra veckan (den 6e) en del saker, varav ett Lian Li V2120B chassie vilket var 1-2 dagar leverans.

Nu mer än en vecka senare och över beräknad leveranstid den 14'de och noll respons från support. Skäms på er.
Ringer på måndag och avbeställer allt. Ni har falsk information om leveranstid, vägrar svara på support, klarar inte av beräknade leveranstider och orsakar annan skada på mig i form av att vänner till mig blir lidande utav utebliven leverans.

Hur lång tid tar det att få pengarna tillbaka så man kan beställa från någon som klarar av vad dem lovar? *edit (1-2 dagar) Får se om det tar 1.5 månader som den planerade leveransen på 1-2 dagar varan..
Så som tydligen många andra kunder får erfara.

1-2 dagar betyder i faktum
Minst 1-2 veckor.

Ni borde byta denna text redan, falsk marknadsföring är inte bra.
Men förstå att jag är arg och besviken på att ni inte klarar av att leverera överhuvudtaget.

*edit
Ringde precis in, tydligen är berkäknat leveransdatum den 16 november. Det roliga är att lagerstatus på dustin är 1-2 dagar fortfarande. Detta var inte första gången jag handlade hos er, detta var sista. Kan rekommendera samtliga andra att Aldrig någonsin handla varor hos dustin som inte är i lager(även 1-2 dagar lögnen), dem klarar inte av att leverera på utlovade tider eller ens inom rimliga tidsramar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Ska höra efter om vi kan göra något

Beror på vad man jämför och när. Men när det gäller det ordinarie sortimentet skall vi givetvis erbjuda konsumentkraftiga priser. Vi försöker inte vara "billigast" på alla produkter eller "dyrast" på någonting, vårt mål är att erbjuda en övergripande positiv e-handelsupplevelse med allt vad det innebär

Om det händer att produkt X ligger orimligt högt/lågt jämfört med någon annan butik som inte har produkten på kampanj kan man alltid kontakta oss/mig för att se om allt ligger rätt till, det uppmuntrar jag alltid till.

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Edit; Grammatiska anomalier bortredigerade..

Tack för Anarchy Ed.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Tack för Anarchy Ed.

Tror det är snudd på standardversionen, alla förbokningar fick det vad jag vet.

Funderar på att boka Arkham City, men får man det verkligen till releasen? (det är för övrigt uppskjutet, så datumet på sidan stämmer inte för pc-versionen)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i