Permalänk
Medlem

Hallå!

Är endast skillnaden på dessa att du slipper använda en HDMI-sladd för att köra HTCs eller finns det andra viktiga specifikationer som skiljer? Jag ska ha till min HTC Sensation.

Tack på förhand!

http://www.dustinhome.se/htc-sensation-mhl-hdmi-out-cable-ac-...
http://www.dustinhome.se/samsung-hdmi-mhl-adapter-galaxy-s-ii...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Vad är rekommendationen att man gör om man fastnat på skärmen (efter kortbetalningen)

Ditt kort kontrolleras
2011-10-24 13:19
Var vänlig vänta, kontrollen kan ta upp till 30 sekunder

Tryck ej "Stopp" eller "Uppdatera"

Detta var (som kan ses på tiden för detta inlägg) för 15 minuter sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xemacs:

Vad är rekommendationen att man gör om man fastnat på skärmen (efter kortbetalningen)

Ditt kort kontrolleras

Kolla om du har några stålar reserverade på kontot och så kan du ju kolla om din order är betald. Annars kan man klicka på "betala nu".
Även om betalningen inte går igenom så ligger ordern där.

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att ta in Collector's Edition av Diablo III?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xemacs:

Ditt kort kontrolleras

Det hela ser nu ut att ha löst sig.

När jag kom hem så dök det upp ett mejl som lät meddela att paketen är på väg.

Bra att det funkade trots allt, även om jag hade föredragit att inte fastna på steget där kortet kontrolleras.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa ett par spel; Battlefield 3 och TES V: Skyrim. Battlefield släpps på fredag och Skyrim 11/11/11. Om jag beställer båda i samma order, kommer jag få spelen allt eftersom de släpps, eller skickas båda samtidigt så att jag får vänta tills Skyrim släpps innan jag får Battlefield 3?

EDIT: Jag blev otålig och mailade Dustin. Svaret var att spelen skickas samtidigt.

ja å min barbapappa
Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Dustin är på fallrepet, smyghöjer priserna hela tiden och tar evigheter svara på order mailen.

Visst kan de ta längre tid på supporten få svar men order ska svara inom 24hrs om det är någorlunda seriöst

Man kan ju tycka ett företag vill sälja och då ska svara inom 24hrs på orderavd men tydligen är företaget inget man köper från längre med denna service.

Permalänk

Kanske lite tidigt men kommer ni dela ut julklappar i år också:)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

uppgraderingspaket

En fråga, varför kör ni med snikprocessor i erat uppgraderingspaket när det gäller Intelpaketet I5
Klart man vill ha en INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 i paketet och 8 ram

Något ni kommer att ändra på eller

Annars har jag bara possitiva upplevelser från Dustinhome

//Hasse

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Hasse! för att dessa "paket" är till för att pracka på dom till okunniga svensson.
Dom som vet vad dom gör köper ju inte färdiga paket då tex moderkort oftas är nåt av dom billigaste du kan hitta.
Ska du ha en K cpu och klocka så är det rekomenderat att gå upp en eller två prisklasser på moderkortet för att se till att cpu får ordentligt med störm

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Måste bara berömma Dustin som är stabilt snabba!

Beställer en ny 27" Samsungskärm ganska sent på dagen den 3e November.
Får skärmen och kan hämta ut den dagen efter!! och då bor jag i Falun.

Ruskigt snabbt och bara glada miner från mig , tackar för det Dustin , gratulera gärna alla i ledet inklusive Posten AB som gjorde detta möjligt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Hasse! för att dessa "paket" är till för att pracka på dom till okunniga svensson.
Dom som vet vad dom gör köper ju inte färdiga paket då tex moderkort oftas är nåt av dom billigaste du kan hitta.
Ska du ha en K cpu och klocka så är det rekomenderat att gå upp en eller två prisklasser på moderkortet för att se till att cpu får ordentligt med störm

Jo klart det, men va fan dom kan väl köra med 2 olika en för svensson och en för dårarna så slipper folk leta fram och tillbaks
man kan ju bli snurrig för mindre, speciellt när det gäller moderkort

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

Fick precis meddelande om att de skjutit upp leveransen av mitt ex. av Skyrim tills den 15'e, nästa tisdag. Så ist. för att vänta två dagar blir det en vecka... Känns ovärt att förboka, behöva avbeställa för att sedan beställa hos någon annan och "hamna sist" i förbokningen... Hellre att det meddelas direkt att de inte kommer kunna leverera i tid så att man kan beställa hos någon annan.

Edit: Kan tillägga att det var ganska länge sedan som jag förbokade.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Blir ledsen när man har haft en del jobbiga veckor och tänkte sätta mig och spela Skyrim i helgen när jag ser att jag fått ett mail att jag inte kommer få spelet förrän den 15:de.

Har alltid gillat dustin men förstår inte att man kan inse så här sent att en order som kom för mer än en månad sedan inte skulle kunna fullföljas.

Det är märkligt hur lätt man kan tappa förtroendet för ett företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av globin:

Blir ledsen när man har haft en del jobbiga veckor och tänkte sätta mig och spela Skyrim i helgen när jag ser att jag fått ett mail att jag inte kommer få spelet förrän den 15:de.

Har alltid gillat dustin men förstår inte att man kan inse så här sent att en order som kom för mer än en månad sedan inte skulle kunna fullföljas.

Det är märkligt hur lätt man kan tappa förtroendet för ett företag.

Tråkigt. Mitt exemplar av Battlefield 3 dröjde också tills någon vecka efter släppdatumet, så det verkar finnas rum för förbättring på den fronten.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Den här Skyrimfloppen får ni nog leva med ett tag skulle jag tro. Går säkert miste om tygkarta eller vad det var som alla som förhandsbokade skulle få nu bara för detta misslyckande. Lite olyckligt måste jag säga, kanske dags att se över era leverantörer (om inte alla använder samma dvs)?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Jag skulle till och med vilja gå så långt som att säga att inte bara är riktigt besviken, jag är dessutom ännu mer förbannad.
Sådant här agerande ger mig budskapet att ni inte behöver mig som kund, och då kan ni få ha era produkter för er själva också. Kommer definitivt inte beställa mer från er om det är såhär ni anser er ha råd att behandla kunder. Om ni meddelar förseningar av förbokade leveranser i sista sekund så kan ni ju göra er den minimala ansträngningen att i så fall också meddela VARFÖR det försenats. Kanske ett "vi är ledsna, men" osv. Helst hade jag sett att jag i alla fall fick ett definitivt leveransdatum, och inget "nypp uppskattat". Har någon supit bort beställningen från leverantören?

För er som ev. anser att jag överreagerar så hävdar jag bestämt att företag är till för konsumenterna, inte tvärt om!
Service! För böverlen!

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |

Permalänk
Medlem

Varför tar dustin ut såna ockerpriser på frakten ? Att ta ut 106:- i frakt för två 120mm fläktar a´44:-/st är snudd på 100% mer gentemot tex Inet som tar 59:- i frakt för två fläktar a´55:-/st . Nu var ni nu var dom enda som hade dom hemma på lager och jag ville ha just dom (av en speciell anledning) så jag pröjsade med stooor motvilja detta överpris på frakten. Tom hos den annars så dyra svenska posten hade samma försändelse kostat 59:- i frakt. Detta kollade jag nämligen då jag hämtade ut paketet från er då jag bad dom räkna ut vad samma kolli skulle kostat att skicka tillbaks för mig. Detta har fått mig att inse att det var sista gången jag genomför ett köp på dustin. Anser ni inte själva att det är överpris på ett kolli på 800g ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsingummi:

Jag skulle till och med vilja gå så långt som att säga att inte bara är riktigt besviken, jag är dessutom ännu mer förbannad.
Sådant här agerande ger mig budskapet att ni inte behöver mig som kund, och då kan ni få ha era produkter för er själva också. Kommer definitivt inte beställa mer från er om det är såhär ni anser er ha råd att behandla kunder. Om ni meddelar förseningar av förbokade leveranser i sista sekund så kan ni ju göra er den minimala ansträngningen att i så fall också meddela VARFÖR det försenats. Kanske ett "vi är ledsna, men" osv. Helst hade jag sett att jag i alla fall fick ett definitivt leveransdatum, och inget "nypp uppskattat". Har någon supit bort beställningen från leverantören?

För er som ev. anser att jag överreagerar så hävdar jag bestämt att företag är till för konsumenterna, inte tvärt om!
Service! För böverlen!

Fick också samma meddelande, men min beställning har skickats idag och ligger nu sorterad i Stockholm, så förhoppningsvis kommer det fram i morgon. Hur ser det ut för din del? Annars tycker jag alltid att Dustinhome brukar leverera i tid men jag kan hålla med om att en kort förklaring till den eventuella förseningen hade varit trevlig att ha med.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Varför tar dustin ut såna ockerpriser på frakten ? Att ta ut 106:- i frakt för två 120mm fläktar a´44:-/st är snudd på 100% mer gentemot tex Inet som tar 59:- i frakt för två fläktar a´55:-/st . Nu var ni nu var dom enda som hade dom hemma på lager och jag ville ha just dom (av en speciell anledning) så jag pröjsade med stooor motvilja detta överpris på frakten. Tom hos den annars så dyra svenska posten hade samma försändelse kostat 59:- i frakt. Detta kollade jag nämligen då jag hämtade ut paketet från er då jag bad dom räkna ut vad samma kolli skulle kostat att skicka tillbaks för mig. Detta har fått mig att inse att det var sista gången jag genomför ett köp på dustin. Anser ni inte själva att det är överpris på ett kolli på 800g ?

Vet inte varför du får betala 106kr, kostar ju 59kr så länge det inte är pallfrakt.
Har du valt postförskott eller nåt?

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Vad som gäller Skyrim - vår ambition är givetvis att kunna leverera spel till releasedagen. Därför checkar vi även av med leverantörerna om huruvida en tidskorrekt leverans till oss kan ske eller ej. Detta gör vi i flera steg, och i Skyrims fall såg allting grönt ut fram tills denna vecka när vi fick beskedet att leverantören inte kunde få fram samtliga enheter i tid, varpå vi gick ut med informationen.

Beklagar om själva meddelandet om ändrat leverensdatum stuckit någon i ögonen, det är en automatiserad process.

Skrivet av wartech:

Kanske lite tidigt men kommer ni dela ut julklappar i år också:)

Detta är inget jag har hört någonting om ännu

Skrivet av hasse42sthlm:

En fråga, varför kör ni med snikprocessor i erat uppgraderingspaket när det gäller Intelpaketet I5
Klart man vill ha en INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 i paketet och 8 ram

Något ni kommer att ändra på eller

Annars har jag bara possitiva upplevelser från Dustinhome

//Hasse

Vi får se! Vi har en ny kille på gång till den verksamheten så alla dessa paket ska ses över inom kort.

Skrivet av jycken:

Frakten för ett vanligt postpaket är 59 kr hos oss och om du beställde 2st fläktar så ska de givetvis ha skickats i ett paket också. Maila gärna över ditt ordernummer så kan jag kolla på vad det handlade om.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni slutat med gratis frakt för studenter?
När jag lägger varan i varukorgen får jag upp fraktkostnad på 59:-.
Har handlat fraktfritt innan, mitt konto är reggat som studentkonto.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nomiss:

Hej!

Numera måste man handla för minst 500 kr för att få fri frakt.

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av Nomiss:

Hej!

Hej!

Detta ändrades för en bra tid sedan, till gratis frakt vid köp vid minst 500:-

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Skrivet av haijen:

Fick också samma meddelande, men min beställning har skickats idag och ligger nu sorterad i Stockholm, så förhoppningsvis kommer det fram i morgon. Hur ser det ut för din del? Annars tycker jag alltid att Dustinhome brukar leverera i tid men jag kan hålla med om att en kort förklaring till den eventuella förseningen hade varit trevlig att ha med.

Kul att höra att någon får njuta inom kort Har själv inte fått något nytt mail, och ingen ny info när jag kollat på ordern på Dustins hemsida.
Kan inte spåra försändelsen, eller ens se om det skickats. Så jag får helt enkelt hoppas att det kommer på tisdag

Visa signatur

Permalänk

Talade precis med order-folket på Dustin, de skall trots allt ha creds för att svara RIKTIGT snabbt efter att man väl tagit sig igenom alla val. Senast info angående Skyrim lyder att leverantören sagt att Dustin skall få in spelen den 15'e (vilket jag inte förstod ur det mail jag fick), alltså kan kund vänta sig att få dem den 16'e alt. 17'e beroende på när under dygnet de inkommer till Dustin.

Feedback till Dustin:
1. Ställ krav på leverantören, enligt operatören jag fick tala med så "är de lite sådär". Sådana leverantörer kan man ju inte använda sig utav?
2. Skicka tydligare mail till kund. Ett "nytt uppskattat leveransdatum" tolkar jag som kund att det avser leverans till mig. Inte från leverantör till er.

Brdgs/Calle

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Deprimerande att deras lastbil vart kapad/rånad or whatever med världefull last som Assassins Creed Revelations..
Får glatt vänta till 16e innan leverans nu, hoppas inte den lastbilen trollas bort =/

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Kommer ni ta in SteelSeries Diablo III Mouse och Diablo III - Collector's Edition i sortimentet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930335

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376197

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

JMartoja,

Ni drar på er rätt mycket badwill pga leverantörsmissen med Skyrim, många förhandsbokade via er just för att ni brukar vara leveranssäkra, och ni låg mycket bra till i pris.
Självklart kan det skita sig i andra led, men då måste man jobba på sina kommunikationsförmågor och hålla kunden ordentligt uppdaterad och erbjuda alternativ. Skyrim var en stor och efterlängtad premiär där många hade väntat och räknat ned länge.

Ja jag är också en av de som förbeställt hos er och går i väntans tider

Permalänk
Medlem

-Jag bokade\beställde Skyrim 1nov.
-Fick bekräftelse mail på det samma dag.
-Fick sedan mail den 8:e om att det skulle inkomma den 15:e.
-Ringde den 15:e och undra om det var skickat, nej får jag till svar. De visste inte heller när det kommer in, men erbjöd sig meddela mig när de vet.
-Den 16:e har jag fortfarande inte hört något.
-Så 1 tappad kund kan de skriva upp nu om inget storartat händer.

Har man inte säkra ex anser jag inte man skall ta beställningar på dessa varor.
Vad jag fått erfara så är Dustin okunniga i sina egna leveranser, då de för mig inte kan svara på när de kan skicka en vara eller varför den är försenad.

Så kan jag få ett bra svar här? Var är mitt SKYRIM

Visa signatur

2600k, 560ti, ssd och 16gig minne