Permalänk

Första gången jag beställde från er idag och jag beställde rätt så sent på eftermiddagen så jag trodde att ni skulle skicka iväg varan på måndag men nu ser jag att ni skickade iväg den idag 18:20 och det trodde jag inte

Tack så mycket

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Tjenixen

Kan ni se när ni förväntas plocka in SIGMA OBJEKTIV 150/2.8 EX DG APO OS HSM MAKRO CANON i erat sortiment samt vad priset kan tänkas ligga på hos er? Detta är uppföljaren till versionen nu har nuvarande utan OS.

EDIT : Såg att det fanns hos er, men kan ni säga om datumet där verkar vara pålitligt?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hallå!

Undrar bara om ni har möjligheten att plocka in Intel's RS2BL080 RAID SAS/SATA PCI-E raidkontroller?
Hittar inga förtroendeingivande butiker på prisjakt

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Allehanda synpunkter skickas vidare till de som berörs som vanligt!

Skrivet av _michelin_:

Första gången jag beställde från er idag och jag beställde rätt så sent på eftermiddagen så jag trodde att ni skulle skicka iväg varan på måndag men nu ser jag att ni skickade iväg den idag 18:20 och det trodde jag inte

Tack så mycket

Trevlig!

Skrivet av ODDNAME:

Tjenixen

Kan ni se när ni förväntas plocka in SIGMA OBJEKTIV 150/2.8 EX DG APO OS HSM MAKRO CANON i erat sortiment samt vad priset kan tänkas ligga på hos er? Detta är uppföljaren till versionen nu har nuvarande utan OS.

EDIT : Såg att det fanns hos er, men kan ni säga om datumet där verkar vara pålitligt?

Har du möjlighet att återkomma med art nr på objektivet som du var intresserad av så kollar jag det på direkten.

Skrivet av Wixner:

Hallå!

Undrar bara om ni har möjligheten att plocka in Intel's RS2BL080 RAID SAS/SATA PCI-E raidkontroller?
Hittar inga förtroendeingivande butiker på prisjakt

Det kommer att dyka upp i sortimentet, förhoppningsvis under dagen eller imorgon.

##

PS, i samband med semestertider kan vissa dröjsmål förekomma i svarstiderna. Jag kollar & besvarar min mail dagligen men har rent tekniskt också semester i ett par veckor så ifall ni inte får svar på direkten så vet ni varför

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB / Dustin Home

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Artnummer på objektivet: 5010589693

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Har ni någon ytterligare leveransinformation om Seasonic X-560, art 5010528385?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag aldrig haft några problem med Dustinhome sedan jag började handla hos dem för ett par år sedan fram till nu den senaste veckan..Beställde tre varor av dem, en monitor för 4300 kr , en rengöringsduk för 20 kr och ett par dvi-kablar.

Fick hem en monitor och övriga saker, jättesnabb leverans som vanligt, förra tisdagen men pga ett lite väl högt brummande från monitorn valde jag att utnyttja ångerrätten (istället för att reklammera och riskera att få en monitor med samma fel igen) och vänta tills något bättre kommer ut framöver. I alla fall tillbaka till storyn. Mejlade Dustin och nämnde felen och jag eventuellt ville göra en reklamation och få pengarna tillbaka (dumma mig som inte kan göra skillnad på reklamation och ångerrätt).

Svaret, ungefär ett dygn senare, var att jag var tvungen att kontakta monitorns tillverkare innan de kunde gå vidare med mitt ärende (kanske praxis när det gäller reklamationer). Tycker dock de redan här kunde påpekat att jag har möjligheten att ångra mitt köp, med tanke på att jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka.

Ett nytt E-post skickades på kvällen (än en gång nämnde jag dock reklamation och pengarna tillbaka) och nämnde explicit vilken produkt det gällde och vad jag ville göra (dvs pengarna tillbaka osv). Dröjde ett dygn, men fick inget svar.

Skickade under torsdagen (2 dygn efter första mejlet) iväg ett tredje E-post-utskick och nämnde denna gången att jag ville utnyttja min ångerrätt (lärde mig äntligen att säga det rakt ut) gällande monitorn, dvs ett ja till att ångra mitt köp.

Dagen efter på fredagen får jag svaret:

"I förstahand är det tillverkaren man kontaktar, men i ditt fall kan du även ångra köpet eftersom det är en ny produkt. Hur vill du göra ?"

Yay, de uppfattade alltså inte mitt sista mejl där jag explicit sa JA till att ångra mitt köp. Fick alltså ännu en gång skicka ett mejl där jag rakt ut, än en gång, sa "JA, jag vill ångra mitt köp".

Under dagen, idag måndag, fick jag svaret från kundtjänst om att jag tilldelats ett returnnummer (dvs ska behöva vänta ett par dagar till för en fraktsedel som lika gärna skulle kunna skickas via E-post som pdf) för följande produkt:

HAMA RENGÖRINGSDUK FÖR SKÄRM

Lite svårt att tro att de menar allvar när man ser något sådant, det är ju inte första april precis. Fyra mejl senare (där jag i varje mejl nämnt att jag ville ångra köpet på monitorn för 4300 kr) så har de av någon anledning alltså fått för sig att jag vill ångra köpet på en vara som kostar 20kr.

Hade en kortfattad diskussion snabbt därefter med deras kundtjänst via telefon (för en gång skull kanske) och fick svaret att allt skulle ordna sig (svårt att höra dock vad som sades i luren) och att jag skulle kunna använda samma retursedel, som skulle inkomma denna veckan, till monitorn istället.

Är det bra kundservice eller vad? En vecka snart förbi och kanske kanske dyker det snart upp en fraktsedel, snabbt och effektivt var ordet

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag beställde en CORSAIR FORCE GT SERIES 3 i torsdags, står 1-2 dagar tills ni får in den. Nu när den tiden har gått, när tror ni att ni får in den? Dessutom har ni ändrat artikelnummer på produkten, så om jag klickar på produkten i min beställning så finns den inte..varför?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Jag beställde en CORSAIR FORCE GT SERIES 3 i torsdags, står 1-2 dagar tills ni får in den. Nu när den tiden har gått, när tror ni att ni får in den? Dessutom har ni ändrat artikelnummer på produkten, så om jag klickar på produkten i min beställning så finns den inte..varför?

Deras pris var inköpspris, de ändrade ganska omgående pris när folk började lägga order.

Bli inte förvånad om du inte får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Deras pris var inköpspris, de ändrade ganska omgående pris när folk började lägga order.

Bli inte förvånad om du inte får den.

Så lågt tror jag inte dustin skulle sjunka..

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Skrivet av ODDNAME:

Artnummer på objektivet: 5010589693

Jag har kontaktat våra inköpare för dessa för mer information, får be om att återkomma via PM när jag vet lite mer.

Skrivet av '[SH:

;11149453']Har ni någon ytterligare leveransinformation om Seasonic X-560, art 5010528385?

Det jag kan se just nu är att inga distributörer har den inne. Dock har vi inga restnoteringar på produkten och vi har inte ropat hem några units heller, så något officiellt ETA finns för närvarande inte.

Skrivet av matt76:

Måste säga att jag aldrig haft några problem med Dustinhome sedan jag började handla hos dem för ett par år sedan fram till nu den senaste veckan..Beställde tre varor av dem, en monitor för 4300 kr , en rengöringsduk för 20 kr och ett par dvi-kablar.

Fick hem en monitor och övriga saker, jättesnabb leverans som vanligt, förra tisdagen men pga ett lite väl högt brummande från monitorn valde jag att utnyttja ångerrätten (istället för att reklammera och riskera att få en monitor med samma fel igen) och vänta tills något bättre kommer ut framöver. I alla fall tillbaka till storyn. Mejlade Dustin och nämnde felen och jag eventuellt ville göra en reklamation och få pengarna tillbaka (dumma mig som inte kan göra skillnad på reklamation och ångerrätt).

Svaret, ungefär ett dygn senare, var att jag var tvungen att kontakta monitorns tillverkare innan de kunde gå vidare med mitt ärende (kanske praxis när det gäller reklamationer). Tycker dock de redan här kunde påpekat att jag har möjligheten att ångra mitt köp, med tanke på att jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka.

Ett nytt E-post skickades på kvällen (än en gång nämnde jag dock reklamation och pengarna tillbaka) och nämnde explicit vilken produkt det gällde och vad jag ville göra (dvs pengarna tillbaka osv). Dröjde ett dygn, men fick inget svar.

Skickade under torsdagen (2 dygn efter första mejlet) iväg ett tredje E-post-utskick och nämnde denna gången att jag ville utnyttja min ångerrätt (lärde mig äntligen att säga det rakt ut) gällande monitorn, dvs ett ja till att ångra mitt köp.

Dagen efter på fredagen får jag svaret:

"I förstahand är det tillverkaren man kontaktar, men i ditt fall kan du även ångra köpet eftersom det är en ny produkt. Hur vill du göra ?"

Yay, de uppfattade alltså inte mitt sista mejl där jag explicit sa JA till att ångra mitt köp. Fick alltså ännu en gång skicka ett mejl där jag rakt ut, än en gång, sa "JA, jag vill ångra mitt köp".

Under dagen, idag måndag, fick jag svaret från kundtjänst om att jag tilldelats ett returnnummer (dvs ska behöva vänta ett par dagar till för en fraktsedel som lika gärna skulle kunna skickas via E-post som pdf) för följande produkt:

HAMA RENGÖRINGSDUK FÖR SKÄRM

Lite svårt att tro att de menar allvar när man ser något sådant, det är ju inte första april precis. Fyra mejl senare (där jag i varje mejl nämnt att jag ville ångra köpet på monitorn för 4300 kr) så har de av någon anledning alltså fått för sig att jag vill ångra köpet på en vara som kostar 20kr.

Hade en kortfattad diskussion snabbt därefter med deras kundtjänst via telefon (för en gång skull kanske) och fick svaret att allt skulle ordna sig (svårt att höra dock vad som sades i luren) och att jag skulle kunna använda samma retursedel, som skulle inkomma denna veckan, till monitorn istället.

Är det bra kundservice eller vad? En vecka snart förbi och kanske kanske dyker det snart upp en fraktsedel, snabbt och effektivt var ordet

Hej! Låter onekligen som någon haft lite för bråttom, förhoppningsvis är detta löst nu, PM:ar dig också.

Skrivet av Royael:

Jag beställde en CORSAIR FORCE GT SERIES 3 i torsdags, står 1-2 dagar tills ni får in den. Nu när den tiden har gått, när tror ni att ni får in den? Dessutom har ni ändrat artikelnummer på produkten, så om jag klickar på produkten i min beställning så finns den inte..varför?

Som jag kan se på rak arm fanns produkten först på art nr 5010599520 som var ankyten till fel art nr hos CorsAir, CSSD-F120GB3-BK istället för CSSD-F120GBGT-BK (dvs produkten hette GT hos oss men var pekad mot icke-GT modellen). Produkten lades därefter om korrekt till 5010600434, dock så kvarstår det lite arbete med de som beställt 5010599520. Produkten finns kvar i systemet så det är inte "borta", bara osynlig på webben då den är felaktig.

Maila mig gärna dina orderuppgifter så ska jag se hur det ser ut!

Vänliga hälsningar,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej,

Det verkar inte fungera att fortsätta ett redan pågående ärende via mail, så jag försöker här istället. Jag har nu väntat en vecka på svar, vilket jag aldrig varit med om hos Dustin/Dustinhome. Skickade även en påminnelse 3 dagar efter mailet nedan, så jag misstänker att något gått fel. Kanske har mitt ärende stängts?

Hur som helst så fick jag byta ut min första Vertex3 120GB men den nya disken fungerar inte heller bra, vilket jag definitivt hävdar är diskens fel. Se bara på alla problemen med de nya Sandforce kontrollerna och OCZ:s oförmåga att fixa det ordentligt.

Citat:

Från: Niklas Widmark
Skickat: den 27 juni 2011 19:34
Till: 'Kundservice'
Ämne: SV: RMA 490480

Hej,

Jag har nu följt härvan kring problemen med Sandforce-kontrollerna under en tid, både före och efter min första RMA. OCZ försöker lätt desperat hävda att de defekta diskarna kan fixas med mjukvara, men efter firmware 2.08 och 2.09 så har BIOS fortfarande problem att detektera disken. Även om jag lyckades installera Windows (efter att först ha tvingats installera Ubuntu) så känns det inte OK att en disk för 2400kr skall starta bara ibland.

Jag vill härmed alltså returnera disken för ett fullt återköp.

Hoppas ni förstår min ovilja att vänta på att OCZ kanske fixar problemet, allt medan disken sitter oanvänd.

Mvh Niklas Widmark

Edit: Ironiskt nog så fick jag ett mail idag strax innan jag skrev detta där jag får returnera disken och får pengarna tillbaka. (Thunderbird uppdaterade bara inte just den mappen som mail från Dustin hamnar i.) Om än längre svarstid än jag är van vid så levererar Dustin återigen strålande service och världsordningen är återställd. Tack och bock!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Så lågt tror jag inte dustin skulle sjunka..

Det är redan lågt att höja priset med nästan 400:- på ett dygn, sätt rätt pris från början istället för att köra med hästhandlarmetoder.

Hart slutat handla av dom pga detta, precis allt i datakomponenter är dom dyrare än konkurrenterna.

Att kunder får paketen snabbt har inte med DH att göra utan att Posten har en effektiv logisitk.

Permalänk
Medlem

Må säga att jag handlar en del på dustin. Snabba leveranser och har aldrig varit några större problem. Häromdagen fick jag ett nyhetsbrev med "lanseringen" av den nya hemsida på Dustinhome. Min första tanke när jag såg den vara ONOFF! Det är INTE en bra känsla från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Som jag kan se på rak arm fanns produkten först på art nr 5010599520 som var ankyten till fel art nr hos CorsAir, CSSD-F120GB3-BK istället för CSSD-F120GBGT-BK (dvs produkten hette GT hos oss men var pekad mot icke-GT modellen). Produkten lades därefter om korrekt till 5010600434, dock så kvarstår det lite arbete med de som beställt 5010599520. Produkten finns kvar i systemet så det är inte "borta", bara osynlig på webben då den är felaktig.

Maila mig gärna dina orderuppgifter så ska jag se hur det ser ut!

Vänliga hälsningar,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Har mailat dig nu och väntar ivrigt på svar.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inleda med att säga att jag har använt Dustin mer än ett antal gånger och att jag aldrig haft några problem med betalningar, leveranser, lagerstatus eller att kunna se status på ordrar. Men de senaste veckorna har jag varit tvungen att bruka mig av Dustins kundservice och jag skall nu försöka beskriva min situation i kronologisk ordning och slutligen betygsätta de olika aspekterna av Dustins tjänster.

2011-06-15 Onsdag
Jag lägger min order på en SAMSUNG GT-I9100 GALAXY S II mobil sent onsdag kväll och förväntar mig att få min telefon på måndag.

2011-06-16 Torsdag
Ordern har fått ett kollinummer och jag förvånas än igen av hur snabbt Dustin får saker gjort. Jag håller tummarna för att få den på fredag då jag skulle kunna ha stor nytta av den under helgen.

2011-06-17 Fredag
Paketet har anlänt till samma stad och innan lunch så får jag ett SMS om att paketet nu ligger hos närmaste postombud och att det bara är att hämta ut den. Resten av dagen att går snabbt och jag hämtar paketet, packar upp den och böjar ladda den och efter att den laddat färdigt så knappar jag in mina inställningar och är nöjd.

2011-06-18 Lördag
En av mina kompisar tycker att färgerna ser lite konstiga ut men jag ser inget. Jag testar att justera de olika ljusinställningarna och färg-scheman som finns och jag ser fortfarande inget fel.

Under de kommande veckorna så börjar jag märka att ibland så är ändå färgerna annorlunda. De vita punkterna på Pattern Unlock Screen får istället en grönaktig nyans och det blir linjer utdragna horisontellt från punkter som skall vara blå. Det skulle kunna beskrivas som en slags Blur effekt. Särskilt märkbart var det i bland annat text-applikationer. Felet verkar vara intermittent och det verkar vara hårdvarumässigt då felet fortfarande var kvar efter en Factory Reset.

2011-06-29 Onsdag
Jag använder mig av Dustins kontaktformulär och fyller i att jag har fått en "Defekt Produkt", jag beskriver vad felet är och vad jag gjort för att felsöka den. Det borde inte vara några problem här tycker jag, då jag ändå är rätt teknisk av mig och har konstaterat att det är hårdvarufel, mest troligen panelfel. Jag tänker att nästa steg blir att skicka in produkten till Dustin, låta dem se att det är fel på den och att jag sedan får en ny, fungerande telefon.

2011-06-30 Torsdag
Efter 24 timmar har jag fortfarande inte fått något svar

2011-07-01 Fredag
Runt halv 11 så dimper det ner ett email. Av vad jag kan se är det ett "klipp-och-klistra" brev som jag fått och jag blir lite förvånad att det tagit sådan tid att skicka ut det. De nämner att min produkt sålts med "märkessupport detta för att du ska få hjälp utav en tekniker som är specialist på just din produkt". De säger också att många reklamationer är felaktiga då användare kan ha haft fel inställningar och mjukvara och slutligen att de har mer information om hur serviceärendet kommer gå till. De har ett nummer till Samsung som de vill att jag använder.

Sagt och gjort så ringer jag och talar med en trevlig representant från Samsung. Han ber om serienummer, felbeskrivning och liknande information. Han skriver ned mina adressuppgifter och säger att han kommer skicka etiketter så att jag kan skicka in telefonen till dem men han nämner också att de vill ha med en felbeskrivning och en faktura med serienumret som står på mobilen, under batteriet.

2011-07-04 Måndag
Jag skall försöka samla ihop de olika pappren jag behöver men ser att serienumret som står på fakturan inte är detsamma som numret på telefonen. Jag skickar iväg ett email där jag frågar om jag kan få en faktura där serienumret står med.

2011-07-06 Onsdag
Jag får ett email där de bifogar samma faktura som jag redan hittat via hemsidan. Jag inser mitt misstag i att inte nämna att det är fel serienummer men blir lite förtvivlad då jag inser att det kommer ta minst 2 dagar att få svar igen. Jag bestämmer mig för att ringa kundservice imorgon. Samma dag får jag också etiketterna från Samsung.

2011-07-07 Torsdag
Kl 8.00 ringer jag in till kundservice och det tar inte mer än 5 minuter innan jag har fått en ny faktura mailad till mig med rätt serienummer och jag tackar för mig. Efter att ha skrivit ut fakturan och packat ihop telefonen och dess tillbehör i en liten låda så beger jag mig till närmsta postombud och skickar iväg paketet.

Jag har inte fått särskilt bra intryck av Dustins kontaktformulär och inte heller vill jag behöva maila men deras kundservice via telefon var av den bästa jag någonsin haft att göra med. Det kan vara för att jag ringde tidigt och att jag hade tur men jag är mycket nöjd med den. Jag kommer posta en slutrapport på hur resten av ärendet gått när det hela är klart.

I skrivande stund så sitter jag telefonlös och väntar på att de ska konstatera att det är fel på telefonen och att de skall skicka mig en ny telefon. I brevet från Samsung formulerar står det att jag beställt "service av mobiltelefon" vilket jag inte tycker stämmer men det kanske är vanligt att de skriver så. Jag lämnar ju tillbaks en defekt produkt.

Den tid jag blir utan telefon hoppas jag blir kort och helst skulle jag vilja att Dustin skickade mig en ny telefon på en gång så att jag slipper vara utan telefon, särskilt med tanke på att jag handlat från dem så många gånger utan att strula.

Tack för mig
Gditz

Permalänk

Ville bara säga att den nya siten suger. Det här med att man alltid har en "fast" grunka högst upp är tamefan bland det jobbigaste man kan hitta på internet, tätt följt av en "fast" greja på valfri sida och utpressarvirus. Initialt tyckte jag att dropdownmenyer är jobbigt som fan men just i detta fallet fungerar det tillfredställande. Men snälla ditcha den där fasta grunkan på toppen, det är fett irriterande, ungefär på samma nivå som flashreklam. Do something!

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bigmac pro:

Ville bara säga att den nya siten suger. Det här med att man alltid har en "fast" grunka högst upp är tamefan bland det jobbigaste man kan hitta på internet, tätt följt av en "fast" greja på valfri sida och utpressarvirus. Initialt tyckte jag att dropdownmenyer är jobbigt som fan men just i detta fallet fungerar det tillfredställande. Men snälla ditcha den där fasta grunkan på toppen, det är fett irriterande, ungefär på samma nivå som flashreklam. Do something!

Vad är en "grunka"? Lite svårt att fatta vad du menar. Själv tycker jag att den nya hemsida faktisk är snabbare att navigera sig fram i.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

En grunka är synonymt med grej. Alltså den menyn som alltid, vad man än gör finns där högst upp på sidan, den är jobbig tycker jag.

Här är 2 andra sidor som är minst like jobbiga och inte fattat, exempel:
http://www.e24.se/pengar/
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=295

scrolla ner.

e24 tar ju lätt priset dock.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Hej!
Hur ser det ut med följande produkt i order 11482421? http://www.dustinhome.se/product/5010589786
Står att den skulle komma in idag, men statusen är oförändrad.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gditz:

Jag kan ju inleda med att säga att jag har använt Dustin mer än ett antal gånger och att jag aldrig haft några problem med betalningar, leveranser, lagerstatus eller att kunna se status på ordrar. Men de senaste veckorna har jag varit tvungen att bruka mig av Dustins kundservice och jag skall nu försöka beskriva min situation i kronologisk ordning och slutligen betygsätta de olika aspekterna av Dustins tjänster.

2011-06-15 Onsdag
Jag lägger min order på en SAMSUNG GT-I9100 GALAXY S II mobil sent onsdag kväll och förväntar mig att få min telefon på måndag.

2011-06-16 Torsdag
Ordern har fått ett kollinummer och jag förvånas än igen av hur snabbt Dustin får saker gjort. Jag håller tummarna för att få den på fredag då jag skulle kunna ha stor nytta av den under helgen.

2011-06-17 Fredag
Paketet har anlänt till samma stad och innan lunch så får jag ett SMS om att paketet nu ligger hos närmaste postombud och att det bara är att hämta ut den. Resten av dagen att går snabbt och jag hämtar paketet, packar upp den och böjar ladda den och efter att den laddat färdigt så knappar jag in mina inställningar och är nöjd.

2011-06-18 Lördag
En av mina kompisar tycker att färgerna ser lite konstiga ut men jag ser inget. Jag testar att justera de olika ljusinställningarna och färg-scheman som finns och jag ser fortfarande inget fel.

Under de kommande veckorna så börjar jag märka att ibland så är ändå färgerna annorlunda. De vita punkterna på Pattern Unlock Screen får istället en grönaktig nyans och det blir linjer utdragna horisontellt från punkter som skall vara blå. Det skulle kunna beskrivas som en slags Blur effekt. Särskilt märkbart var det i bland annat text-applikationer. Felet verkar vara intermittent och det verkar vara hårdvarumässigt då felet fortfarande var kvar efter en Factory Reset.

2011-06-29 Onsdag
Jag använder mig av Dustins kontaktformulär och fyller i att jag har fått en "Defekt Produkt", jag beskriver vad felet är och vad jag gjort för att felsöka den. Det borde inte vara några problem här tycker jag, då jag ändå är rätt teknisk av mig och har konstaterat att det är hårdvarufel, mest troligen panelfel. Jag tänker att nästa steg blir att skicka in produkten till Dustin, låta dem se att det är fel på den och att jag sedan får en ny, fungerande telefon.

2011-06-30 Torsdag
Efter 24 timmar har jag fortfarande inte fått något svar

2011-07-01 Fredag
Runt halv 11 så dimper det ner ett email. Av vad jag kan se är det ett "klipp-och-klistra" brev som jag fått och jag blir lite förvånad att det tagit sådan tid att skicka ut det. De nämner att min produkt sålts med "märkessupport detta för att du ska få hjälp utav en tekniker som är specialist på just din produkt". De säger också att många reklamationer är felaktiga då användare kan ha haft fel inställningar och mjukvara och slutligen att de har mer information om hur serviceärendet kommer gå till. De har ett nummer till Samsung som de vill att jag använder.

Sagt och gjort så ringer jag och talar med en trevlig representant från Samsung. Han ber om serienummer, felbeskrivning och liknande information. Han skriver ned mina adressuppgifter och säger att han kommer skicka etiketter så att jag kan skicka in telefonen till dem men han nämner också att de vill ha med en felbeskrivning och en faktura med serienumret som står på mobilen, under batteriet.

2011-07-04 Måndag
Jag skall försöka samla ihop de olika pappren jag behöver men ser att serienumret som står på fakturan inte är detsamma som numret på telefonen. Jag skickar iväg ett email där jag frågar om jag kan få en faktura där serienumret står med.

2011-07-06 Onsdag
Jag får ett email där de bifogar samma faktura som jag redan hittat via hemsidan. Jag inser mitt misstag i att inte nämna att det är fel serienummer men blir lite förtvivlad då jag inser att det kommer ta minst 2 dagar att få svar igen. Jag bestämmer mig för att ringa kundservice imorgon. Samma dag får jag också etiketterna från Samsung.

2011-07-07 Torsdag
Kl 8.00 ringer jag in till kundservice och det tar inte mer än 5 minuter innan jag har fått en ny faktura mailad till mig med rätt serienummer och jag tackar för mig. Efter att ha skrivit ut fakturan och packat ihop telefonen och dess tillbehör i en liten låda så beger jag mig till närmsta postombud och skickar iväg paketet.

Jag har inte fått särskilt bra intryck av Dustins kontaktformulär och inte heller vill jag behöva maila men deras kundservice via telefon var av den bästa jag någonsin haft att göra med. Det kan vara för att jag ringde tidigt och att jag hade tur men jag är mycket nöjd med den. Jag kommer posta en slutrapport på hur resten av ärendet gått när det hela är klart.

I skrivande stund så sitter jag telefonlös och väntar på att de ska konstatera att det är fel på telefonen och att de skall skicka mig en ny telefon. I brevet från Samsung formulerar står det att jag beställt "service av mobiltelefon" vilket jag inte tycker stämmer men det kanske är vanligt att de skriver så. Jag lämnar ju tillbaks en defekt produkt.

Den tid jag blir utan telefon hoppas jag blir kort och helst skulle jag vilja att Dustin skickade mig en ny telefon på en gång så att jag slipper vara utan telefon, särskilt med tanke på att jag handlat från dem så många gånger utan att strula.

Tack för mig
Gditz

Det är trist att detta hänt dig, helt klart. Men tyvärr är det inte några butiker i Sverige så vitt jag vet som ger dig en ny mobil när din gamla är defekt på något sätt - Jag fick t ex inte någon ny ZTE Light från telia när min var sönder - istället åkte den iväg i 2 månader för att få moderkortet bytt (som antagligen kostade mer än vad plattan i sig själv kostade). Varför Dustin skickar vidare support för mobiltelefoner kan jag mycket väl förstå då de antagligen inte har råd med att ha en teknikavdelning för enbart mobiltelefoner.

Edit: Sen kan jag tillägga att Dustinhome's nya hemsida är äckligt dålig att använda. Den gamla må behöva lite uppfräschning men jag kommer inte besöka er om ni behåller den nya designen.

Permalänk
Medlem

någon som vet om det finns en betydande studentrabatt på Asus Eee Pad Transformer?

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pad-transformer-tf101-16gb-...

ska plugga i höst och är sugen på en sådan, men vet inte om det är värt att vänta tills man får all info som behövs för studentdrabbat eller om jag bara ska köpa den direkt istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

någon som vet om det finns en betydande studentrabatt på Asus Eee Pad Transformer?

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pad-transformer-tf101-16gb-...

ska plugga i höst och är sugen på en sådan, men vet inte om det är värt att vänta tills man får all info som behövs för studentdrabbat eller om jag bara ska köpa den direkt istället

4844:- med studentrabatt. Inte mycket dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Det är trist att detta hänt dig, helt klart. Men tyvärr är det inte några butiker i Sverige så vitt jag vet som ger dig en ny mobil när din gamla är defekt på något sätt - Jag fick t ex inte någon ny ZTE Light från telia när min var sönder - istället åkte den iväg i 2 månader för att få moderkortet bytt (som antagligen kostade mer än vad plattan i sig själv kostade). Varför Dustin skickar vidare support för mobiltelefoner kan jag mycket väl förstå då de antagligen inte har råd med att ha en teknikavdelning för enbart mobiltelefoner.

Jo självklart inser jag också att det är orimligt för Dustin och andra försäljare att bara skicka ut nya så fort någon skriker att de har fel på sin produkt men i det här fallet har jag ju med all sannolikhet fått en telefon som det varit fel på från första början. Om den hade gått sönder efter ett halvt år eller liknande hade det ju varit en annan femma men nu har jag ingen telefon för att Samsung sålt Dustin en defekt produkt som sedan sålts till mig. Hursomhelst så har jag ju accepterat deras termer och telefonen kom fram till servicestället den 11 juli men jag har inte hört något mer än. Jag hoppas att de kan fixa den alternativt skicka mig en ny så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte den nya sidan.
Det är för mycket vitt överallt vilket gör att allting känns som en enda gröt. Finns ingen stabil struktur.
Menyn som ligger kvar överst är störig.
Dropdown menyerna är mest irriterande när dom ploppar upp och har alldeles för mycket information för att vara användningsbara ändå.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som alla priser visas exkl. moms förutom i kassan? Är reggad som student och är inne på dustin home. Ruskigt irriterande!

Permalänk
Medlem

Men vad har hänt med sidan? Den förra var otroligt mycket bättre. Att den övre menyn följer med när man scrollar ned är ruskigt irriterande, samt popup menyn.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Nya sidan är verkligen ett steg bakåt, If it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Ett annat problem med den nya sidan är att det krävs onödigt många, och långsamma, klick för att komma till sin kundvagn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ett annat problem med den nya sidan är att det krävs onödigt många, och långsamma, klick för att komma till sin kundvagn.

Klickar du på "Till kassan" så kommer du i och för sig till samma ställe som om du klickar ner kundvagnen och klickar på "Gå till kundvagnen".

I övrigt så håller jag med om att menyer som följer med när man skrollar är bra irriterande, oavsett sida :/ Jag skrollar ner för att se mer av sidan, inte för att hitta menyn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i