Asrock A75M-ITX hittar till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Asrock A75M-ITX hittar till Sverige

AMD A-serien "Llano" har potential i HTPC-datorer men än så länge saknas små moderkort i Mini ITX-storlek. Asrock ändrar på den saken och börjar sälja A75M-ITX i Sverige.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Praktiskt, kvadratiskt, snyggt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Gött, synd bara jag inte har några planer för en HTPC.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Trevligt, syrran ska ha en HTPC så detta blir perfekt.

Permalänk
Medlem

Har redan sett att detta fanns, men det är ju iofs sjukt bra att man kan ha Llanos kraftfullhet (om man räknar med att både cpu och gpu används) till det grymma priset, nu jäklar kan man bygga BANG 4 buck htpcs Men det är en sak som är lite klurig, gör Asrock verkligen några bra moderkort? Är det någon som har personlig erfarenhet, hört mycket, eller kanske har några siffor på hur många som behöver lämnas tillbaka/ in på reparation, dela gärna med er!

Permalänk
Medlem

Ska kanske bygga en dator till morsan så kollade på ett sånt här Ser bra ut, och lagom pris

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Har redan sett att detta fanns, men det är ju iofs sjukt bra att man kan ha Llanos kraftfullhet (om man räknar med att både cpu och gpu används) till det grymma priset, nu jäklar kan man bygga BANG 4 buck htpcs Men det är en sak som är lite klurig, gör Asrock verkligen några bra moderkort? Är det någon som har personlig erfarenhet, hört mycket, eller kanske har några siffor på hur många som behöver lämnas tillbaka/ in på reparation, dela gärna med er!

Jag har inga problem med mitt Asrock N68-S som köptes för 450kr för något/några år sedan. Har även hört att de ska vara mycket bättre nu för tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Har redan sett att detta fanns, men det är ju iofs sjukt bra att man kan ha Llanos kraftfullhet (om man räknar med att både cpu och gpu används) till det grymma priset, nu jäklar kan man bygga BANG 4 buck htpcs Men det är en sak som är lite klurig, gör Asrock verkligen några bra moderkort? Är det någon som har personlig erfarenhet, hört mycket, eller kanske har några siffor på hur många som behöver lämnas tillbaka/ in på reparation, dela gärna med er!

http://www.sweclockers.com/nyhet/13859-fransk-datorsajt-publi... verkar inte ha några vara några större problem med asrock.
0,4 % från ledaren gigabyte och 0,1% sämre än asus och 0,3 % bättre än msi

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Nu är allt jag vill se ett Mini-ITX för en kraftfull BD-CPU!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av G4ban:

Har redan sett att detta fanns, men det är ju iofs sjukt bra att man kan ha Llanos kraftfullhet (om man räknar med att både cpu och gpu används) till det grymma priset, nu jäklar kan man bygga BANG 4 buck htpcs Men det är en sak som är lite klurig, gör Asrock verkligen några bra moderkort? Är det någon som har personlig erfarenhet, hört mycket, eller kanske har några siffor på hur många som behöver lämnas tillbaka/ in på reparation, dela gärna med er!

Ja ASrock brukar göra bra moderkort (De är ju ändå ett budgetmärke av Asus).. Har absolut inte haft några problem med de moderkort som jag har haft från deras sortiment.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ja ASrock brukar göra bra moderkort (De är ju ändå ett budgetmärke av Asus).. Har absolut inte haft några problem med de moderkort som jag har haft från deras sortiment.

De var väl snarare ett budgetmärke från ASUS. Eller dotter/syster. Som jag förstått det är de fristående numera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

De var väl snarare ett budgetmärke från ASUS. Eller dotter/syster. Som jag förstått det är de fristående numera.

Det är ett dotterbolag. Asrock gör fina produkter nu för tiden - alla moderkortstillverkare som kommer in hos de svenska försäljarna är alltid OK

Permalänk
Medlem

No WiFi = crap

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Det är ett dotterbolag. Asrock gör fina produkter nu för tiden - alla moderkortstillverkare som kommer in hos de svenska försäljarna är alltid OK

Tror inte att dom är det längre nä, men det har varit!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

e det bara jag som tycker att i/o sitter lite lågt åt vänster?

nu ser jag de har "mosat" ihop alla och tagit bort wi-fi så ramminnet får plats...

hittade det..
Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tror inte att dom är det längre nä, men det har varit!!

Asus äger ASRock.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Kommer det finnas utrymme för överklockning hos detta moderkort? Hade varit ett perfekt alternativ mot sandy-bridge om man vill bygga en liten speldator som inte är allt för dyr.

Permalänk
Medlem

saknar wifi som ser ut att finnas i Asus F1A75 när det nu kommer

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk

Asus äger inte ASrock längre, det är fristående eller har ASUS köpt upp ASrock igen?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

vill minnas att asrock är majoritetsägare, men kanske inte helägare..

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

No WiFi = crap

njaaa... snarare:
wifi = crap
=P
tycker faktist inte alls om wifi... hade min telefon haft en rj45 hade jag kopplat in den via kabel den också

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Hade lätt kunnat tänka mig köpa det kortet om det hade funnits Wifi på det. Men nu gör det ju inte det.

Permalänk
Medlem

För er som måste ha wifi kan köpa detta! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951688

Permalänk
Medlem

Varken DisplayPort eller DVI, men VGA och HDMI. Hur tänkte Asrock där?
Ska man bara ha två utgångar är DP + DVI det mest mångsidiga valet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Asus äger ASRock.

Enligt ASUS Sverige: "ASUS har sålt ut majoritetsägandet i Pegatron (fabrikerna) för att öppna upp för tillverkning åt konkurrerande varumärken till ASUS på notebook-marknaden. Pegatron i sin in tur är majoritetsägare av ASRock."

och enligt digitimes: "Pegatron Technology is expected to use its motherboard brand name ASRock to compete against first-tier motherboard makers and vendors including Asustek Computer after the company is spun off in July 2010, according to sources from motherboard makers.

ASRock was originally established to mainly target the entry-level motherboard market, a segment that Asustek does not cover, to allow the company to have fully coverage of the motherboard market, but after the spin-off, Pegatron is expected to use ASRock to fully advance into the mid-range and even high-end motherboard brand markets, the sources noted."

I ASUStek årsredovisning står även att ASRock och diverse andra relaterade företag inte längre är dotterbolag.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Varken DisplayPort eller DVI, men VGA och HDMI. Hur tänkte Asrock där?
Ska man bara ha två utgångar är DP + DVI det mest mångsidiga valet.

Förmodligen tänkte de på att de flesta TVar som matas från HTPC maskiner har just VGA och HDMI ingångar.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift