UT2003 dör efter 3 min spel

Permalänk
Medlem

UT2003 dör efter 3 min spel

Hej hej

Min Historia:

Installerade spelet och allt bara flimrade, laddade ner detonator 40.71 och och ändrade till OpenGL och flimrandet försvann.

Nästa problem var att spelet flöt i ca 5 sek och sen stod det stilla i 5 sek och detta upprepade sig hela tiden. Löste detta med att anv. original klockning på mitt grafikkort.

Och mitt sista olösta problem dök upp efter 2 dagars flitigt spelande. Felet uppenbarade sig efter 3 min. spelande genom att hela datorn dör. Först så börjar grafiken flippa ut helt, typ hela skärmen består av massa prickar med olika färger, ljudet hörs fortfarande och efter ett tag så tvärdör datorn.

Har testat följade saker utan resultat:

* kört openGL och D3D.
* olika upplösningar och detalj nivåer.
* olika banor.
* klockat ner datorn.
* ändrat ljudet
* dödat alla möjliga processer som går i bakgrunden.
* sökt i detta forum

Någon som kan hjälpa mig??

/Johan

Visa signatur

|AMD XP +1800@+2000 | SY-K7V Dragon Plus | 256MB DDR CAS2 266MHz | GlobalWin TAK58 | Asus G4 TI4400 |

Permalänk
Medlem

Har ett av dina problem. Kan överklocka grafikkortet rätt högt och köra spel alldeles utmärkt, 3DMark m.fl, men kör jag UT2003 så stannar det upp i 6-7 sek medan ljudet fortsätter, flyter på ett par sekunder, stannar upp osv osv. Helt ospelbart. Får klocka ner lite för att det ska försvinna.

Det är precis som om UT2003 är extra känsligt mot överklockning. Spelet börjar bete sig så där innan man hunnit få några artifakter eller något sådant.

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem, kom fram till att VIA 4in1 4.40 funkar bäst då alla versioner efter den crashade.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

hade lite problem med JK2. Detta löstes genom att skriva om programmet genom "Consolen".

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.