Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite L300, väldigt varm

Hejsan,

Köpte en bärbar dator för ett antal månader sedan nu.. det är min första så vet inte om detta är normalt, men..den blir riktigt varm på undersidan, så varm att du nästan bränner dig om du håller handen på den..likaså framsidan blir varm inte så du bränner dig men så att handsvetten börjar komma..därtill blir touchpaden väldigt väldigt het...

Är detta normalt??
Har funderat på o lämna in den ett bra tag men vet inte hur jag ska göra.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Bärbara bruka bli varma.
Dock skall de inte bli så varma så man bränner sig.
Sitter även jag med min Toshiba Satellite Pro A300D den går fläkten nästan konstant på min är ca 5-6 månader.
Visst min blir inte så varm men är väl varm eftersom fläkten går konstant.
Men visst kan säkert vara värmeproblem då även min blir varm eftersom fläkten går hela tiden.

Kommer kolla betydlig bättre nästa gång att datorn är tyst och köpa en som jag vet folk tycker är bra. Denna var för mig en liten wildcard då jag hade dåligt med pengar men ändå ville ha hyfsat med prestanda. Gav 4490:- eller nått sånt då.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackanen
Hejsan,

Köpte en bärbar dator för ett antal månader sedan nu.. det är min första så vet inte om detta är normalt, men..den blir riktigt varm på undersidan, så varm att du nästan bränner dig om du håller handen på den..likaså framsidan blir varm inte så du bränner dig men så att handsvetten börjar komma..därtill blir touchpaden väldigt väldigt het...

Är detta normalt??
Har funderat på o lämna in den ett bra tag men vet inte hur jag ska göra.

Tacksam för svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Bärbara bruka bli varma.
Dock skall de inte bli så varma så man bränner sig.
Sitter även jag med min Toshiba Satellite Pro A300D den går fläkten nästan konstant på min är ca 5-6 månader.
Visst min blir inte så varm men är väl varm eftersom fläkten går konstant.
Men visst kan säkert vara värmeproblem då även min blir varm eftersom fläkten går hela tiden.

Kommer kolla betydlig bättre nästa gång att datorn är tyst och köpa en som jag vet folk tycker är bra. Denna var för mig en liten wildcard då jag hade dåligt med pengar men ändå ville ha hyfsat med prestanda. Gav 4490:- eller nått sånt då.

bärbara ska göras rent med tryckluft var tredje månad annars dammar de igen. jag gjorde rent efter ett år då jag inte visste bättre, grym skillad. (20-30 grader)

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

bärbara ska göras rent med tryckluft var tredje månad annars dammar de igen. jag gjorde rent efter ett år då jag inte visste bättre, grym skillad. (20-30 grader)

Öhm, dum fråga, men hur dammar man av bärbara datorer? Menar du med damsugare? Kan man plocka isär datorn utan att riskera något? (kortslutning eller hälsofara etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Öhm, dum fråga, men hur dammar man av bärbara datorer? Menar du med damsugare? Kan man plocka isär datorn utan att riskera något? (kortslutning eller hälsofara etc).

tryckluft på burk. finns på kjell, biltema, inet osv. undvik dammsugare då statisk elektricitet dödar kretskort. och plocka inte isär den ifall du inte vet vad du gör. börja med att plocka isär en gammal maskin ifall du vill lära dig.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

tryckluft på burk. finns på kjell, biltema, inet osv. undvik dammsugare då statisk elektricitet dödar kretskort. och plocka inte isär den ifall du inte vet vad du gör. börja med att plocka isär en gammal maskin ifall du vill lära dig.

Jag tänkte plocka isär en gammal oanvänd dator. Tack för tipset!