Permalänk

Ska köpa dator.

Hej.
Jag hittade denna datorn i http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/model/PT.SF6E2.06...
media markt tidningen den kostar 3990kr.
Är den prisvärd? och

Så jag undrar jag lite om man kan spela på den? typ lite mindre krävande spel.

Vad tycker ni? eller om ni kan ge tips på en bättre dator i samma prisklass.

(Jag har inte tänkt ge mer än 4000.)

Permalänk
Medlem

Prisvärd är den väll... men spela på den? nja minecraft på lågt KANSKE? klarar såklart FB spel och sånt. men det är inte mycke kraft i den där burken.

bättre att du sparar 4000 till och köper nått som funkar bättre

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

*BORT* min laptop med amd athlon med en kärnig processorn klarar mincraft!
btw tack för du la ner din tid

§ 1.2
Permalänk
Medlem

vilken underbar respons, ville hjälpa dig och du kallar mig *bort*. då ska du heller inte ha nån hjälp

edit:
Raporterad.

skärp dig, så better du dig inte på det här forumet

föresten, att din bärbara dator "amd athlon" klarar det betyder inget, den kanske har ett vettig grafikort. det är som att säga att min bil är skit grym för den har ett B i reg nummret.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

vilken underbar respons, ville hjälpa dig och du kallar mig *bort*. då ska du heller inte ha nån hjälp

edit:
Raporterad.

skärp dig, så better du dig inte på det här forumet

föresten, att din bärbara dator "amd athlon" klarar det betyder inget, den kanske har ett vettig grafikort. det är som att säga att min bil är skit grym för den har ett B i reg nummret.

Hahaha, underbart svar

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk

Föresten jag sa tack. Och Minecraft kräver bra processor inte bra grafikort föresten det är minipc med. och grafik kortet är bättre i den stationära. + Jag tycker det är lite dryga svar här. Vad jag letar efter för svar är ja den duger väll för den prisklassen. Du kan nog spela en del spel men inte dom nyaste. typ ett sådant svar. Och jag har inte råd/vill inte lägga ut 10 k på en dator.

(Men tack för att du svarade)

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera att köpa en stationär 'märkesdator' över huvud taget.
För ~4000 hittar du bäst grejer på blocket eller här.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk

Förlåt. jag blev bara så arg för jag fick samma svar på förra tråden. jag ville bara ha ett vettigt svar.
Men det är samma visa varje gång den suger köp en dator för 10k
men jag ska köpa den imorgon tror jag och då kan jag åter komma och säga om du har rätt eller fel.

Permalänk

(QUOTE=DraLetterZ;11299549]Skulle inte rekommendera att köpa en stationär 'märkesdator' över huvud taget.
För ~4000 hittar du bäst grejer på blocket eller här.[/QUOTE]

Tack. Där har vi ett bra svar. Det är ett sådant jag letat efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av datanisse123:

Hej.
Jag hittade denna datorn i http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/model/PT.SF6E2.06...
media markt tidningen den kostar 3990kr.
Är den prisvärd? och

Så jag undrar jag lite om man kan spela på den? typ lite mindre krävande spel.

Vad tycker ni? eller om ni kan ge tips på en bättre dator i samma prisklass.

(Jag har inte tänkt ge mer än 4000.)

Ska du ha med OS och montering?

Visa signatur

MSI 770-C45 | AMD Phenom II X4 965 BE | GTX 560 Ti | Corsair 4GB CL9 1600Mhz XMS3 | 500gb Samsung Spinpoint | XFX Core Edition 550W | Schyte Big Shuriken | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av datanisse123:

Föresten jag sa tack. Och Minecraft kräver bra processor inte bra grafikort föresten det är minipc med. och grafik kortet är bättre i den stationära. + Jag tycker det är lite dryga svar här. Vad jag letar efter för svar är ja den duger väll för den prisklassen. Du kan nog spela en del spel men inte dom nyaste. typ ett sådant svar. Och jag har inte råd/vill inte lägga ut 10 k på en dator.

(Men tack för att du svarade)

Men vad förväntar du dig för svar när du börjar med att kalla någon *bort*. Jag misstänker att du inte är särskilt gammal som uttrycker dig på det sättet.
Datorn är en värdelös OEM dator, så nej det är inget att ha. Du behöver absolut inte lägga 10k, men 5000-6000 är nog det minsta man bör räkna med eller så köper du en begagnad som någon ovan nämnde.

tidigare moderering ovan...
Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/58145-dator-saljes
Den där datorn är bättre än den du kollar på.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk

Ja. Men begagnat :/ vet inte fast den var ju billig :). Men jag kan väll köpa nytt grafik kort till acern. sen om något år ny processor kanske för den pentium processorn hade ju ändå 3,2 GHz så det är väll rätt bra? rätta mig om jag har fel kan inte så mycket
kan ju köpa ny processor senare kanske.

Men dom på komplett man bygger själv. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 denna T.ex.

Permalänk
Skrivet av Nyvarg:

Ska du ha med OS och montering?

OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datanisse123:

Operativsystem.
Det vill säga om du ska ha med Windows 7 eller inte.

Visa signatur

MSI 770-C45 | AMD Phenom II X4 965 BE | GTX 560 Ti | Corsair 4GB CL9 1600Mhz XMS3 | 500gb Samsung Spinpoint | XFX Core Edition 550W | Schyte Big Shuriken | Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av Nyvarg:

Operativsystem.
Det vill säga om du ska ha med Windows 7 eller inte.

Aha tyckte jag kände igen vad OS var men var inte säker. ja det ska jag har har win 7 hemma men tror det bara är 32bit

Permalänk

Tittade lite på blocket. Tycker ni inte det är bättre att köpa till grafik kort till acern ? än att lägga pengar på en beg. som kanske bara håller ett år till.

Permalänk
Medlem

Lägg pengar på en begagnad som håller i 2 år istället för på en ny som håller i ett år. Med nytt grafikkort till acern blir det också onödigt dyrt i slutändan.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Lägg pengar på en begagnad som håller i 2 år istället för på en ny som håller i ett år. Med nytt grafikkort till acern blir det också onödigt dyrt i slutändan.

okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av datanisse123:

Ja. Men begagnat :/ vet inte fast den var ju billig :). Men jag kan väll köpa nytt grafik kort till acern. sen om något år ny processor kanske för den pentium processorn hade ju ändå 3,2 GHz så det är väll rätt bra? rätta mig om jag har fel kan inte så mycket
kan ju köpa ny processor senare kanske.

Men dom på komplett man bygger själv. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 denna T.ex.

Att en processor körs i 3,2 GHz säger inte mycket. Det finns väldigt gamla processorer som körs i 3,2 GHz. Den där märkesdatorn är gammalt skit med väldigt begränsade möjligheter till uppgradering.
4000 kr är en väldigt liten budget om den ska användas till annat än kontorsarbete, så begagnat är det ända vettiga alternativet om du vill ha möjlighet att spela lite spel.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Att t.ex kunna uppgradera grafikkortet i en märkesdator är inte alltid en självklarhet och möjlighet. Ett exempel är min bror som hade en Acer som han ville uppgradera grafikkortet på, problemet var att det varken var en AGP eller PCI-E-port i den, det var någon "specialare" (ej diskret). Detta var inte på 90-talet, det var kring 2005-2006.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Datorn är 381kr över budget, men jag tänkte ändå lägga fram den.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/785748/2011-08-26

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyvarg:

Datorn är 381kr över budget, men jag tänkte ändå lägga fram den.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/785748/2011-08-26

Lite många gula prickar tyvärr. Men vilket grymt paket (inkl OS!!) för det priset:) Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk

Köpte datorn funkar utmärkt. Har inte testat så jätte många spel. Men minecraft högsta grafik inget lagg samma med cod 4 och black ops.