Redigera tema i Opera?

Permalänk
Medlem

Redigera tema i Opera?

Ja, som titeln antyder så vill jag redigera ett tema i Opera, men jag har lyckats fastna. Temat är "Windows Native Skin"

Det jag skulle vilja göra är att lägga till en bakgrundsfärg/bild 'bakom' flikarna. Om jag förstått det rätt så behöver man då ha en bild som motsvarar det i backgrounds-mappen, problemet är då att jag inte vad vad denna bild ska ha för namn, mått etc. Jag har försökt att kolla på andra teman och försöka hitta den bild som matchar bakgrunden men det har inte gått nå vidare.

Någon som har några tips?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

"Windows Native Skin" innebär att du inte använder ett tema utan låter windows sköta utseendet på opera

Permalänk
Medlem
Skrivet av aspen.asplund:

"Windows Native Skin" innebär att du inte använder ett tema utan låter windows sköta utseendet på opera

Jo jag vet, men tydligen ska den låna en massa från operas basic skin. i samma mapp finns "Standard_skin.zip" och "windows_skin.zip", där 2an bygger på 1an och bara lägger till ett par egna grejer.

T.ex. så kan man kombinera innehållet i de båda arkiven till ett enda och döpa det till t.ex. "nativemod", och placera arkivet i mappen med övriga nedladdade temat, temat "nativemod" kommer då se ut precis som windows native skin.

Det jag då behöver är ett tillägg till arkivet som ger en viss bakgrund till flikområdet (som just nu är transparent). Har försökt med att stänga av "transparency" men det förändrar för mycket av utseendet i temat.

Visa signatur

Mjo