[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er Galaxy S2 användare!
Tjejen fick hem sin S2:a för några dagar sedan, och batteriet håller sjukt dåligt. vid normal användning så håller den lagom över dagen?! såg att den låg på ca 400 mb i ram-användning utan appar igång, efter en omstart ligger den nu på ca 300 mb, är detta normalt?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Dataroaming är inte i kryssat men däremot så är "använd paketdata" det. Skall jag kryssa ur de?

Ja, och när den är urkryssad så ska din 3G, H, H+, E eller G ikon uppe vid antennstaplarna försvinna.
Det betyder att din telefon inte längre kan ansluta till internet.
Om du sen vill spara batteri när du väl åker så kan du välja i samma ställe att telefonen endast ska vara på 2G-nätet.
Nätverksläge ska då stå på "Endast GSM".

Permalänk
Medlem

Tycker att telefondelen är galet dålig. Om man lägger till favoriter måste man ändå klicka på vilket nummer man ska ringa. I iFånen kan man flicka på knappen Favoriter och sedan på den man ska ringa och inget mer. Kalas om man ringer samma personer ofta. Någon som vet om det finns någon liknande app man kan ladda ner?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Tycker att telefondelen är galet dålig. Om man lägger till favoriter måste man ändå klicka på vilket nummer man ska ringa. I iFånen kan man flicka på knappen Favoriter och sedan på den man ska ringa och inget mer. Kalas om man ringer samma personer ofta. Någon som vet om det finns någon liknande app man kan ladda ner?

det snabbaste är nog om du håller i ett tag på namnet du vill ringa, då får du upp fler alternativ du kan välja mellan.

Permalänk
Medlem

Men när man trycker på telefon-knappen kommer jag automatiskt till knappsattsen. Vill till favoriter direkt och där bara klicka en gång. Vill inte ha massa alternativ. Bara ringa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Men när man trycker på telefon-knappen kommer jag automatiskt till knappsattsen. Vill till favoriter direkt och där bara klicka en gång. Vill inte ha massa alternativ. Bara ringa

När jag trycket på "kontakter" så kommer jag direkt till favoriter. Kanske för att det var nog det senaste jag använde.

Annars köp en Iphone

Permalänk
Medlem

Kommer alltid till knappsattsen när jag klickar på telefonen.

Har redan en iFåne (3Gs) men vill ju använda denna leksak i första hand Någon app borde ju finnas tycker man ju.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Kommer alltid till knappsattsen när jag klickar på telefonen.

Har redan en iFåne (3Gs) men vill ju använda denna leksak i första hand Någon app borde ju finnas tycker man ju.

Tryck på "kontaket" inte på telefonen.
När du trycker på kontakter så kommer du till det du var på senast som föregående nämnde.
telefonen är en snabblänk till knappsatsen så det känns lite fel att förvänta sig något annat av den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Innan du sågar en funktion så ska du lära dig den
Du har missat att man kan "svajpa" till höger över kontakten så ringer den direkt till defaultnummer. Och "svajpar" man åt vänster så skickar man SMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Innan du sågar en funktion så ska du lära dig den
Du har missat att man kan "svajpa" till höger över kontakten så ringer den direkt till defaultnummer. Och "svajpar" man åt vänster så skickar man SMS.

Då får jag be om ursäkt. Hade ingen aning om den funktionen. Nu blev allt väldans mycket bättre

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MatzoN:

Tjejen fick hem sin S2:a för några dagar sedan, och batteriet håller sjukt dåligt. vid normal användning så håller den lagom över dagen?! såg att den låg på ca 400 mb i ram-användning utan appar igång, efter en omstart ligger den nu på ca 300 mb, är detta normalt?

Ja det är normalt, ledigt minne är minne som ej används. Minne som ej används gör ingen nytta. Välkommen till fungerande minneshantering!

Skrivet av nussse:

Då får jag be om ursäkt. Hade ingen aning om den funktionen. Nu blev allt väldans mycket bättre

Finns en uppsjö av olika dialers på market också om du vill byta utseende osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatzoN:

Håller med. Batteritiden är urusel. Är det nått man kan fixa? Har dragit ner skärmstyrkan på minsta och även stängt av alla animationer. Har även en svart bakgrundsbild. Måste ladda varannan dag om jag använder telefonen normalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Håller med. Batteritiden är urusel. Är det nått man kan fixa? Har dragit ner skärmstyrkan på minsta och även stängt av alla animationer. Har även en svart bakgrundsbild. Måste ladda varannan dag om jag använder telefonen normalt.

La in Cognition S2 Rom och fick klart mycket bättre batteri tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Tycker du att ladda varannan dag är ofta för en smartphone? Beror såklart på vad du menar med normalt men jag tycker det är helt okej, min iPhone var knappast bättre iallafall.
Kör med Leomar's ROM och default kernel.

Permalänk
Medlem

När jag nu stänger av datatrafiken så hoppar den på igen efter en stund, vad är fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av nussse:

Skulle säga att det normala för en modern smartphone är att dom behövs laddas varje dag, SGS2 är en av dom med bäst batteritid.

Klarar du dig på att ladda varannan dag så är det bara att va nöjd med batteritiden.

Permalänk
Medlem

Jag har bara min gamla 3gs att jämföra med men den klarade sig 3-4 dagar utan problem. Iofs mindre skärm men iaf. Det som stör mest är att även om jag inte använder telefonen så slurrpar den i sig massa batteri. Känns som om det är något i bakgrunden som drar massa. Har stängt av gps och kör även en del i Flight mode. Kanske man skulle testa att Leomar's ROM ändå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Jag har bara min gamla 3gs att jämföra med men den klarade sig 3-4 dagar utan problem. Iofs mindre skärm men iaf. Det som stör mest är att även om jag inte använder telefonen så slurrpar den i sig massa batteri. Känns som om det är något i bakgrunden som drar massa. Har stängt av gps och kör även en del i Flight mode. Kanske man skulle testa att Leomar's ROM ändå?

Min 3gs hade sämre batteritid än min sgs2. Nu vet jag inte hur standbytiden skiljer sig då jag använder telefonerna rätt flitigt.. Custom rom utan bloat kan säkert va en bra idé.

Har du en brandad lur eller köpt den utan abb? Operatörerna har ju en förmåga att fylla upp med ytterligare bråte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

När jag nu stänger av datatrafiken så hoppar den på igen efter en stund, vad är fel?

Om du har greenpower så finns det en funktion som gör att data går igång igen så att den togglas av greenpower så fort du stänger av skärmen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Om du har greenpower så finns det en funktion som gör att data går igång igen så att den togglas av greenpower så fort du stänger av skärmen.

Juste tack!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Såg nu att det skall komma en ny SGS2 som har 0,2 tum större skärm och en 1.5ghz processor och så skall den tydligen kunna utnyttja 4g.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den heter samsung infuse 4g och den har varit ute länge i USA.

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

den heter samsung infuse 4g och den har varit ute länge i USA.

http://www.samsung.com/se/news/newsRead.do?news_seq=28839&pag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Min 3gs hade sämre batteritid än min sgs2. Nu vet jag inte hur standbytiden skiljer sig då jag använder telefonerna rätt flitigt.. Custom rom utan bloat kan säkert va en bra idé.

Har du en brandad lur eller köpt den utan abb? Operatörerna har ju en förmåga att fylla upp med ytterligare bråte.

abb från telia. Får prova vid tillfälle att byta rom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena Sweclockers forumet!

Jag har i dagsläget en Samsung Wave S8500 (den som använder Bada OS) har haft den knappt i ett år men har varit tvungen att lämna in den fyra gånger pga Kies "brickar" (telefonen hamnar i dödsläge) varje gång jag har försökt uppdatera skitmobilen. Nu ska Telia ge mig ett tillgodokvitto och självfallet ska jag sluta vara experimentell och köpa en Android mobil.

Frågan då, har någon hört eller läst om att GS2:an brickas av Kies? Detta problem var ganska vanligt bland Wave mobiler men existerar detta bland GS2:orna?

Jag sitter på en MacBook Pro med en Windows 7 partition (ingen emulering etc). Någon här som har erfarenhet av att uppdatera på en Apple burk?

Första posten här och jag uppskattar all hjälp jag kan få

Permalänk
Skrivet av Thams:

Jag har i dagsläget en Samsung Wave S8500 (den som använder Bada OS) har haft den knappt i ett år men har varit tvungen att lämna in den fyra gånger pga Kies "brickar" (telefonen hamnar i dödsläge) varje gång jag har försökt uppdatera skitmobilen. Nu ska Telia ge mig ett tillgodokvitto och självfallet ska jag sluta vara experimentell och köpa en Android mobil.

Frågan då, har någon hört eller läst om att GS2:an brickas av Kies? Detta problem var ganska vanligt bland Wave mobiler men existerar detta bland GS2:orna?

Jag sitter på en MacBook Pro med en Windows 7 partition (ingen emulering etc). Någon här som har erfarenhet av att uppdatera på en Apple burk?

SGS2 kör numera med OTA (Over-The-Air) uppdateringar, dvs du laddar ner uppdateringen direkt i telefonen så du slipper allt krångel med Kies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

SGS2 kör numera med OTA (Over-The-Air) uppdateringar, dvs du laddar ner uppdateringen direkt i telefonen så du slipper allt krångel med Kies.

Okey! Då är nog GS2:an en stark kandidat för mig. Tack för svaret och ha de gött!

Permalänk
Medlem

Hmm, Hade rootat min SGS2 för att kunna göra backups, efter att USBn krånglat (random disconnects med USB-internetdelning och vanligt fildelnings-läge) så bestämmde jag mig för att testa o fabriksåterställa skiten och flasha in gamla stockrommen(Orkar inte lämna in den hos netonnet som sen skickar den till anovo där dom säkert har sönder nått eller nån praktikant säger "herpa derpa vattenskada" så dom kan kräva mig på 500 spänn och inte göra ett skit...), tankade Multi-CSC NEE verren från XDA och flashade in med Odin, nu när jag går in i recovery mode står det typ
"applying Multi-CSC"
"cant access to '/system/csc/NEE/system/'
"Successfully applyed mutli-CSC"

Samt att kies inte vill leka med min SGS2, först stog det inte vilken FW jag hade, testade starta om då fastnade den på anslut och nu vill den inte öht och ger felet "Det går inte att starta tjänsten på enheten, koppla ifrån eheten och anslut den igen"

Nån som vet vad jag gör för fel? googlat men inte riktigt hittat nått..

Permalänk
Skrivet av Thams:

Törs påstå att det är omöjligt att bricka luren endast pga. kies(även om det suger). För att bricka(bricka på riktigt så det krävs service kit för att få fart på den) en android lur och då i synnerhet sgs1/2 så ska det mycket till. Om strömmen går precis när boot skrivs så kan det gå åt skogen om du har otur. Med andra ord, nej det är väldigt svårt att hårdbricka luren. Bada har jag noll koll på.

SGS2 kör med OTA uppdateringar direkt tilll luren så du behöver koppla luren till datorn pga. det alls tror jag. Använder inte kies eller OTA så har inte 100 koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

abb från telia. Får prova vid tillfälle att byta rom.

wifi drar tokmycket batteri för mig. Telefonen kan ladda ur väldigt fort även om den bara ligger. Testa stänga av wifi och se om det hjälper. Kör jag med det avstängt håller den mycket längre.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450