Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Den metoden som används idag är exakt den metod som våra kollegor använder i branschen, men det är klart att allting kan bli bättre.
Jag tar det vidare med logistik som sköter den biten.

Mvh Edin

Det är också ren och skär lögn för jag beställde, faktiskt exakt samma disk, från inet och då med vaddering på alla sidor. Det är en sak att göra fel och en helt annan att göra fel och hävda att alla andra också gör så när så ej är fallet. Bortförklaringar gör inte saken bättre. Allt som behövs är att disken vadderas från alla 6 sidorna, först då använder ni samma metod som era "kollegor använder i branschen".

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av lord_moggo:

Det är också ren och skär lögn för jag beställde, faktiskt exakt samma disk, från inet och då med vaddering på alla sidor. Det är en sak att göra fel och en helt annan att göra fel och hövda att alla andra också gör så når så ej är fallet. Bortförklaringar gör inte saken bättre. Allt som behövs är att disken vadderas från alla 6 sidorna, först då använder ni samma metod som era "kollegor använder i branschen".

Jag har nog inte hävdat att alla gör det, men det spelar naturligtvis ingen roll. Som sagt man kan alltid bli bättre, det viktigaste är att produkten
kommer till sin ägare hel och utan skador.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Just GK/MK/CPU brukar ha så bra packning själva och tål att fraktas, så "praxis" i branschen är att man lägger de i en vanlig kartong, naturligtvis med fyllning, mer ska inte behövas.

Mvh Edin

Fastän det är "praxis" i branschen så väljer ni att inte paketera så? Mitt GTX 580 fraktades i brunt brevpapper, inte ens en pappkartong... kartongen från Asus var måttligt våldgästat. Inget annat företag jag handlat hos över nätet har packat en datorkomponent så undermåligt. God Jul!

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem

Originalkartongerna är dock gjorda för att klara att fraktas utan extra emballage. Men posten är ju inte direkt kända för att vara varsamma dessvärre. Värst var Schenker som på något underligt vis lyckades misshandla ett paket så tillvida att kylflänsen till sydbryggan gick lös. Moderkortet låg i dess originalkartong som i sin tur låg i en annan större kartong med bubbelplast.

Jag tycker det ändå i de flesta fall är okej att skicka varor i dess originalförpackning så länge det är en kartong gjord för ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Originalkartongerna är dock gjorda för att klara att fraktas utan extra emballage. Men posten är ju inte direkt kända för att vara varsamma dessvärre. Värst var Schenker som på något underligt vis lyckades misshandla ett paket så tillvida att kylflänsen till sydbryggan gick lös. Moderkortet låg i dess originalkartong som i sin tur låg i en annan större kartong med bubbelplast.

Jag tycker det ändå i de flesta fall är okej att skicka varor i dess originalförpackning så länge det är en kartong gjord för ändamålet.

Jag vill ha kartongerna hela, då jag kanske vill sälja produkten i framtiden, och då är alltid en hel originalförpackning plus.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Skrivet av hazed:

Fastän det är "praxis" i branschen så väljer ni att inte paketera så? Mitt GTX 580 fraktades i brunt brevpapper, inte ens en pappkartong... kartongen från Asus var måttligt våldgästat. Inget annat företag jag handlat hos över nätet har packat en datorkomponent så undermåligt. God Jul!

Skumt, jag fick mitt GTX 580 i en papplåda. Inuti lådan låg det luftfyllda kuddar för att hålla grafikkorts-lådan på plats. Funkade fint, fanns inga yttre skador på grafikkortslådan vad jag kunde se och själva kortet ligger paketerat som i en mindre bunker. Tummen upp till både Asus och CDON.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Ni är relativt nya på hårdvara/hemelektronik men med tanke på att ni förmodligen levererar
tusentals paket om dagen och har många års erfarenhet borde ni ha bättre logistik
och Lager/orderstatus än van ni har.
Musik och spel går så gott som alltid snabbt, men annat verkar inte flyta på lika snabbt.

Varför ha en status som "varan packas" i en eller flera dagar? Otroligt missvisande.
Har man beställt en vara som står som packas på morgonen antar man ju att den skickas under dagen.

Varför inte ha lagersaldo "100+" eller i alla fall "i lager" och exempelvis "1-3 dagar" från leverantör alternativt beräknat leveransdatum?

Permalänk
Inaktiv

Har alltid fått mina grejer från CDON vettigt packade och aldrig några skador, har dock inte varit just datorkomponenter.

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Skumt, jag fick mitt GTX 580 i en papplåda. Inuti lådan låg det luftfyllda kuddar för att hålla grafikkorts-lådan på plats. Funkade fint, fanns inga yttre skador på grafikkortslådan vad jag kunde se och själva kortet ligger paketerat som i en mindre bunker. Tummen upp till både Asus och CDON.

Jag fotade paketet med det bruna brevpappret och CDON-märkt tejp innan jag slet av det. Jag tog även lite fler bilder som visar att det är ett grafikkort som gömmer sig under brevpappret. Måste ju ha bildbevis Säkerligen sura att man fick det så billigt under deras kampanj att de sket i kartong och fyllmaterial haha

Jag märkte att Asus paketerat kortet väldigt bra så jag borde inte vara alltför butter, men det är lite känsligt när man köper en produkt för ca 3'300kr. Dessutom har jag blivit bortskämd av Dustinhome som gav kartong och fyllnadsmaterial när jag handlade kablar för 50-60kr.

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Jag fotade paketet med det bruna brevpappret och CDON-märkt tejp innan jag slet av det. Jag tog även lite fler bilder som visar att det är ett grafikkort som gömmer sig under brevpappret. Måste ju ha bildbevis Säkerligen sura att man fick det så billigt under deras kampanj att de sket i kartong och fyllmaterial haha

Jag märkte att Asus paketerat kortet väldigt bra så jag borde inte vara alltför butter, men det är lite känsligt när man köper en produkt för ca 3'300kr. Dessutom har jag blivit bortskämd av Dustinhome som gav kartong och fyllnadsmaterial när jag handlade kablar för 50-60kr.

Det verkar vara ganska slumpmässigt det där beroende på vem som packar, kanske? Jag beställde ett Asus 580 Direct CU II på deras förra rea och den kom bra packad i en kartong med plastkuddar i. I augustirean så köpte jag ett nätagg och det var i en kartong även den, dock inga kuddar, men däremot så var kartongen nästan precis lika stor som nätaggsboxen.

Har inte haft några problem hittills faktiskt. Så det är bara att hoppas på en bra septemberrea också... Kanske lite processorer denna gång? /winkwink

Permalänk
Medlem

När får ni in Asus Xonar Essence STX ?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Jag har nog inte hävdat att alla gör det, men det spelar naturligtvis ingen roll. Som sagt man kan alltid bli bättre, det viktigaste är att produkten
kommer till sin ägare hel och utan skador.

Mvh Edin

Ingen seriös firma gör det, jag har handlat över nätet sen det startade,jag har aldrig fått det i Brunt papper. så det är inte många som gör så.

Ingen större firma skickar Hårddiskar,grafikkort,Processorer osv packat i brunt brevpapper! det är helt absurt, inte ens jag gör så vid försäljning på tex Blocket/Tradera, jag vill vara seriös.
Inet,Komplett,Pixmania,Netonnet,Dustin, döda Datorbutiken OSV skickar det i Kartong som det alltid ska, inte ens minnen skickar dom i brunt brevpapper.
Från tex Komplett kan man köpa ett litet minne, som trycks fast i en 40ggr större kartong.
Annars är risken väldigt stor att det skadas, jag personligen vill inte ens att delens kartong ska bli skadad då man kan förlora pengar vid ev försäljning..

Hursom så gillar jag o köpa film av er

Permalänk
Medlem

Behövde offentligt tacka Edin för otroligt bra support och snabba svar på pm:s!

En av de bättre forum representanterna jag sett!

Keep it up!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Uppläggningsavgiften brukar komma på första fakturan.

Mvh Edin

Varför är den då medräknad i månadspriset när man väljer antal månader?

Kostnad för varor, 3718/12 = 310~ + 29(avgift) = 339kr

Uppläggningsavgiften på 395kr.

395/12 = 33~

339+33 = 372kr, som det står att jag får betala om jag väljer 12 månader, är det inkorrekt eller kommer jag få betala mer än jag borde?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hazed:

Såg nu att jag läste fel, naturligtvis trodde jag att du menade att den kom i brun kartong, likt
http://www.packoplock.se/shop/custom/dept.aspx?groupid=51191&...
ifall den har kommit i nått annat så är det helt fel. Har du möjlighet att fota och maila mig hur det såg ut?

Mvh Edin

Skrivet av bananfiS:

Tack Edin för att du lägger ner tid och svarar på våra frågor.
När kan du tänkas få besked om GTX 570 korten, eller finns det risk för att vi får vänta i fler veckor?

Tja
Jag finns här för er!
Det beror lite på vilket GTX 570 man beställt, men är det så att man beställt ett Sparkle så råder jag er
att kontakta mig så löser vi det med ett annat GTX 570 kort som finns på lager, då jag det inte är rätt att ni ska vänta längre än ni gjort.

Mvh Edin

Skrivet av SUMITOMO:

Ni är relativt nya på hårdvara/hemelektronik men med tanke på att ni förmodligen levererar
tusentals paket om dagen och har många års erfarenhet borde ni ha bättre logistik
och Lager/orderstatus än van ni har.
Musik och spel går så gott som alltid snabbt, men annat verkar inte flyta på lika snabbt.
Varför ha en status som "varan packas" i en eller flera dagar? Otroligt missvisande.
Har man beställt en vara som står som packas på morgonen antar man ju att den skickas under dagen.
Varför inte ha lagersaldo "100+" eller i alla fall "i lager" och exempelvis "1-3 dagar" från leverantör alternativt beräknat leveransdatum?

Hej

Jo packning tycker man borde vara en enkel sak, tyvärr så är mycket automatiserat när det gäller film/spel/musik då det finns ganska få mått att ta
hänsyn till, när det gäller Hemelektronik så använder vi ett helt annat lager och där erfarenheten inte är lika lång, men det är väldigt viktigt att veta
att jag tar med mig allt som skrivs här, och förhoppningsvis så kommer vi se en förbättring på en rad punkter under hösten som kommer.

Mvh Edin

Skrivet av hazed:

Jättebra, som sagt ifall du har möjlighet att skicka det till mig så hade det varit super.

Mvh Edin

Skrivet av Honke:

Det verkar vara ganska slumpmässigt det där beroende på vem som packar, kanske? Jag beställde ett Asus 580 Direct CU II på deras förra rea och den kom bra packad i en kartong med plastkuddar i. I augustirean så köpte jag ett nätagg och det var i en kartong även den, dock inga kuddar, men däremot så var kartongen nästan precis lika stor som nätaggsboxen.
Har inte haft några problem hittills faktiskt. Så det är bara att hoppas på en bra septemberrea också... Kanske lite processorer denna gång? /winkwink

Får absolut inte vara slumpmässigt, vi ska hålla en hög nivå rakt igenom, så visst finns det lite att jobba med helt klart.

Skrivet av kARZ:

När får ni in Asus Xonar Essence STX ?

Beställs idag, borde dyka upp nästa vecka.

Skrivet av anon89694:

Ingen seriös firma gör det, jag har handlat över nätet sen det startade,jag har aldrig fått det i Brunt papper. så det är inte många som gör så.
Ingen större firma skickar Hårddiskar,grafikkort,Processorer osv packat i brunt brevpapper! det är helt absurt, inte ens jag gör så vid försäljning på tex Blocket/Tradera, jag vill vara seriös.
Inet,Komplett,Pixmania,Netonnet,Dustin, döda Datorbutiken OSV skickar det i Kartong som det alltid ska, inte ens minnen skickar dom i brunt brevpapper.
Från tex Komplett kan man köpa ett litet minne, som trycks fast i en 40ggr större kartong.
Annars är risken väldigt stor att det skadas, jag personligen vill inte ens att delens kartong ska bli skadad då man kan förlora pengar vid ev försäljning..
Hursom så gillar jag o köpa film av er

Ber om ursäkt då jag missförstod vad hazed menade, självklart ska man inte få komponenter i brunpapper. :S

Skrivet av edasvangen:

Varför är den då medräknad i månadspriset när man väljer antal månader?
Kostnad för varor, 3718/12 = 310~ + 29(avgift) = 339kr
Uppläggningsavgiften på 395kr.
395/12 = 33~
339+33 = 372kr, som det står att jag får betala om jag väljer 12 månader, är det inkorrekt eller kommer jag få betala mer än jag borde?

Hej

Du kommer att få betala 372kr i månaden ja, ser att de har ändrat det på de kontona. Dvs man delar upp även Uppläggningsavgiften på antalet månader.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har beställt en hel del saker i olika ordrar på sistone och måste bara säga att jag är mycket nöjd med priser, leveranstider och packningar.
Tvekar inte en sekund att handla av CDON även nästa gång!

Permalänk
Medlem

Vill inflika att jag oxå fått en leverans endast i "brunpapper", dvs ej kartong. Det var nätagget som ni hade kampanj på så ingen skada skedd (vad jag kan se) då den säkert ligger väl förpackad i sin egen låda, är till ett framtida bygge så inte öppnat den lådan ännu.

Skönt att höra att detta inte normalt ska ske,

Permalänk
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MB76:

Vill inflika att jag oxå fått en leverans endast i "brunpapper", dvs ej kartong. Det var nätagget som ni hade kampanj på så ingen skada skedd (vad jag kan se) då den säkert ligger väl förpackad i sin egen låda, är till ett framtida bygge så inte öppnat den lådan ännu.

Skönt att höra att detta inte normalt ska ske,

Har du också möjligtvis tagit bild? Ifall du gjort det så kan du kanske PM:a mig bilderna så drar jag det vidare.

Mvh Edin

Skrivet av pasta med ingon:

Enligt leverantören så dyker den upp nästa vecka.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Funderar ni på att ta in Corsair Obsidian 650D och andra Corsair Chassin?

Undrar även om ni ska ta in Corsair Graphite 600T (Vit/Svart/Transparent)? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=849374

Ska ni ta in följande RAM-minnen?
Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB (CML8GX3M2A1600C9)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hej CDON.COM! Ska precis lägga in en feting beställning men märker att kampanjkoden inte funkar? Har ni bytt?

Tack på förhand!

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

September nu så borde vara "SWEC1109"

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

September nu så borde vara "SWEC1109"

SWEC1109 ger:

Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Kan man få 55% rabatt på windows 7 från er om har ett giltigt csn kort?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Kan man få 55% rabatt på windows 7 från er om har ett giltigt csn kort?

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/878230-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har du också möjligtvis tagit bild? Ifall du gjort det så kan du kanske PM:a mig bilderna så drar jag det vidare.

Mvh Edin

Fick också mitt Asus 580 endast med brevpapper. Tänkte dock inte på att ta bild.. Men den verkar ha klarat sig bra ändå.