Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Visst är det trevligt att få reda på de tekniska delarna av spelet, men att dom alltid visar upp samma klipp från spelet i alla intervjuer börjar man ju tröttna på...

Allt vill de ju inte avslöja före betan/release, då finns det ju inget att se fram emot om man redan vet precis allt om spelet?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

dice svarar på de frågor de blir frågade, så åk till dice, säg att du är från svt och fråga hur squadleaders kommer funka

Konstigt? Är det bara jag som undrar? Tycker att squadleader- systemet var stor viktig del som gjorde BF2 så bra.

Permalänk
Medlem

Köpte BF2 för ett tag sen bara för att se hur spelet var, hade aldrig testat det förut så. Och jag tycker det sög
Spelat kanske 3 matcher, kanske krävs mer för att komma in i det?

Tycker det var mest spam med commo-rose..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Konstigt? Är det bara jag som undrar? Tycker att squadleader- systemet var stor viktig del som gjorde BF2 så bra.

jag undrar också, men median vill bara ha det som matar dem ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edasvangen:

Allt vill de ju inte avslöja före betan/release, då finns det ju inget att se fram emot om man redan vet precis allt om spelet?

Hur mycket eller lite man än får veta så kommer jag se fram emot att spela spelet!

Permalänk
Medlem

Man har ju så sjukt stor förväntning på spelet nu så man nästan börjar bli lite rädd att spelet kanske inte kommer hålla.....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Köpte BF2 för ett tag sen bara för att se hur spelet var, hade aldrig testat det förut så. Och jag tycker det sög

Jag hoppas verkligen att dom lyckas göra det till en efterföljare av BF2. Dock är jag rädd att det blir för likt "Bad Crap 2" så tyvärr avbokade jag min pre-order, som sagt jag hoppas verkligen att jag har fel när det gäller likhet med BC2 sämre spel får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Har signat upp till nyhetsbrev massa gånger mmen får aldrig något från dom ändå, har jag gjort något fel eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Har signat upp till nyhetsbrev massa gånger mmen får aldrig något från dom ändå, har jag gjort något fel eller ?

Fråga på deras live support
support.ea.com/chat

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fråga på deras live support
support.ea.com/chat

hmm suger på sånt här, hur ska jag formulera mig hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan GuDis,

Jag är rädd att jag inte riktigt förstår vad du menar när du skriver att du inte hade köpt BF3 om det blir som BF2.
Det borde påminna mer om BF2 än BC2, annars skulle heta BC3 och inte BF3

Jag tycker tvärtom, det påminner för lite om BF2 och för mycket BC2.
Exakt vad för delar ur BF2 är det som vidareutvecklats i BF3?
Det är inte:
Commandern
Klasserna
Regenerande hälsa?
Omladdning av mag
Staminan

Jag hittar många saker som vidareutvecklats ifrån BC2:
- Finslipande av klasserna ur BC2
- Finslipande av BC2s poängsystem

I mitt tycke borde BF3 snarare kallas BC3.

Mer, i mitt tycke är BC2 en "CoD":ifiering av BF2, man vill få CoD-spelarna att gå över.

* Blinkade handgranater. Kom igen.... varför inte helt enkelt ta CoDs "handgranatsikoner" istället?

* Den regenerande hälsan är ju ett tydligt tecken på att man vill tona ner på lagarbetet, och göra medic mer eller mindre onödig
(varför skall jag söka upp en medic, när allt jag behöver göra är att gömma mig och ladda om i samma veva?)

* Poängsystemet är ju fokuserat på individuella prestationer, tex anses det bättre att döda en motståndare än att markera honom
(och varför i h-e ger en "kniv-död" mer poäng än att skjuta någon? Det är ju en shooter trots allt )

* Att inte slänga resterande ammunution vid omladdning gör att man inte behöver ha något Support-klass

* Säga vad man vill om Staminan i BF2 (jag hatar att bli anfådd, för man blir det vid fel tillfälle) men den var viktig. Den likväl som din soldats hälsa och bössa är alla vapensystem som du skall ta hänsyn till vid spel.

*Commandern (och allt lull-lull han hade): Tja tar man bort lagkaptenen i ett lag så vad blir kvar?

* Möjligheten att köra egna servrar (tror iofs att EA med sin kontrollfobi har bestämt detta)

Och detta tar man nu med sig i i BF3.

Du har rätt i en del, fast det har faktiskt tagits en del från bf2...

*Prone - fanns inte alls i bc2 som var mer av en konsolport

*strafe sprint - I BC2 kunde man bara springa "framåt" och ändra riktning med musen, i BF3 kan man precis som i BF2 strafea med A & D, DVS: sikta med vapnet rakt fram fast ändå röra sig diagonal framåt, vilket enligt mig är en av de viktigaste ändringarna från BC2.

Klassystemet tycker jag nästan är skönare i BC2 där man inte tillexempel är lika låst till en viss spelstil, det finns mycket mer möjligheter där man tillexempel som "Sniper" kan spela väldigt aggresivt fast med en del verktyg i strid istället för att som i BF2 ligga och campa med ett par claymores bakom sig...

Däremot tycker jag att det är ganska jobbigt att spela moderna FPS, spelar ofta hellre CS, cod4 eller quake där mindre fokus ligger på detaljer och mer på vad spelet egentligen går ut på, BC2 kan vara sjukt irriterande då det är väldigt svårt att se motståndare mitt bland alla j*vla detaljer, gräs, buskar, hus och annat foliage, allt högupplöst som fan och det är svårt att urskilja det viktiga. Men jag tror trots detta att BF3 kan bli ett riktigt kul public lir, har dock nästan förlorat hoppet för att nytt Esports FPS då de flesta nya spel fokuserar på realism...

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

hmm suger på sånt här, hur ska jag formulera mig hehe

Fråga bara det du undrar Varför du inte fått ett mail om tillgång till betan 48 timmar innan alla andra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Man kan väl säga att BF2 är skoj ända tills du börjar skjuta med vapnet då får man bara lust att stänga ner det.
Men det har ju ganska många grejer som jag hoppas kommer att finnas i BF3.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

BF3 är varken BC3 eller en direkt uppföljare till BF2. Men den känslan man fick när man spelade alphan var den mest dynamiska och krigslika känslan jag någonsin fått i ett spel. Det var sjukt roligt att spela alphan trots att jag inte hade någon att spela med eller flera maps. Jag la ner över 15h på alphan utan att tröttna.

Kan även säga att detta var med ett HD5770 och Q6600. Jag kunde inte köra på högsta alpha inställningarna (som antagligen motsvarar ~medium i final). Men oavsett vilken inställning jag valde fanns känslan kvar och jag har längtat till att spela det igen sedan alphan slutade!

Ni som vill spela BF2. Spela det så mycket ni vill, finns ingen anledning att sluta om det spelet är det bättre för er än BF3.
Ni som vill spela BC2. Detsamma.

Ni som vill spela BF3. Det är awesome!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fråga bara det du undrar Varför du inte fått ett mail om tillgång till betan 48 timmar innan alla andra.

Gött, fick ett tydligt svar av dom tack för du tipsa om det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Man kan väl säga att BF2 är skoj ända tills du börjar skjuta med vapnet då får man bara lust att stänga ner det.

Ja, vapnen var inte roliga alls i BF2 :/

Skrivet av basseofc:

Vad fick du för svar? Det är nog fler som undrar över samma sak som du gjorde.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Skrivet av KKay:

jag tex

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Skrivet av Fyren:

Please be informed that the email sending process is on.
If you have not received it then you'll receive the email soon.
There is no problem. Lots of emails are yet to be send.
You just need to relax and wait.

Exakt så sa de Kändes rätt gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ni är för unga, det behövs inte blinkade julgranar för att nåt ska explodera

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Det som jag kommer sakna mest (saknade i Alpha) med BF3 är sex Squad medlemmar. Fyra räcke knappt inte Alpha och med 64 pers så kommer nog fyra pers kännas för lite.

Alla i gruppen är viktiga och om en person rycker så fungerar inte squaden längre självständigt. Om man spelar på en liten bana så kanske det fungerar med att spawningen är så pass nära striden men, om det kommer den största BF banan någonsin så kommer fyra vara väldigt ensamt (är lovade den största banan i BF).

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Hejsan BJORLING,

Skrivet av BJORLING:

Du misshandla nyss mina förväntningar :/

Sorry
Oroa dig inte, jag ser framemot BF3 med spänd förväntan, har förhandsbokat en BF3 LE (som alla andra?).
Jag är övertygad att jag kommer att spela BF3 så mycket jag kan.

Permalänk
Medlem

Tjenare grabbar!

Snabb fråga: Jag registrerade min MoH tier 1 cd-key på origin igår, var ajg för sent ute för att få early acces till bf3 beta?
- Räcker det med att bara registrera cd-keyn? Jag behöver inte typ förbestella bf3 via origin också?

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Vad har du för funderingar kring squadleadersystemet?
Känns som att de redan har släppt den mest värdefulla informationen kring squadsen?

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Hejsan petehell,

Skrivet av petehell:

Ehhhh, menar du att squad-systemet i BC2 skiljer sig ifråb squad-systemet i BF2?
OK, BC2 har ingen commander så man får väl aldrig några order ifrån honom...
Och jag har inte BC2.
Hur mycket squad är en squad i BC2?
Är det bara en grupp spelare som lajar runt i största allmänhet? En bekväm spawn-punkt och inget annat?
Eller kan olika squad-leaders kommunicera med varandra för att dra upp lite större planer?
Kan en squad-leader ge ordrar till sina medlemmar?

Permalänk
Medlem

Hejsan KKay,

Skrivet av KKay:

För mig var det tvärtom! Jag såg ljuset! Lagarbete som det skall vara.
Tre matcher är alldeles för lite. Gå in på '2F4Y.com - Karkand & Vehicles!!' och spela Strike at Karkand i åtminstonde 25 matcher.
(jag läste någonstans att man behöver ha ungefär 1000 deaths och 500 kills innan man kommer in i en FPS, stämmer nog ganska bra för BF2)
Prova spela alla olika klasserna i minst tre matcher i rad för att förstå styrkor och svagheter och hur du skall spela dem.

Jag köpte BF2 CC för några månader sedan, och jag blev förvånad över hur väl genomtänkt allt var "back then".
Spelet är ifrån 2005...

Även om du sedan inte gillar BF2 så har du fått värdefull träning på en av banorna som kommer att bli rysligt populär i BF3.

Permalänk

Tycker fortfarande om BF2 men, även om man bortser från grafik, fysik, ljud, buggar/exploits, etc så är det största problemet med BF2 att fordon är så jäkla OP. I början av BF2 så funkade balansen okej men, spelare har blivit så jäkla bra med jets, helis, tanks etc så att AA/antitank har blivit helt värdelösa att använda. Ett bra spel men, med för bra spelare.

Undrar om det kommer bli samma sak med Bf3 eller om DICE kommer att uppdatera spelet konstant för att uppnå en bra balans...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Hejsan intro18,

Skrivet av PeterMagnuss0n:

Den del i n BF2 som hade störst...."utvecklingspotential" var väl just den så kallade pricksäkerheten i vapnena. Eller snarare fullständig avsaknad av pricksäkerhet. Hur många gånger har man som Supply inte brassat 50+ skott mot någon som står ~3 meter framför en, och dött?

Men om man sätter sig eller lägger sig, och siktar, och undviker långa salvor så träffas man oftare...
Problemet är bara att tänka på och hinna med allt detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ni är för unga, det behövs inte blinkade julgranar för att nåt ska explodera

Aha!!
Nu förstår jag, det är inte handgranater man ser folk slänga i BF3
Det är smällkarameller!
LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan intro18,

Den del i n BF2 som hade störst...."utvecklingspotential" var väl just den så kallade pricksäkerheten i vapnena. Eller snarare fullständig avsaknad av pricksäkerhet. Hur många gånger har man som Supply inte brassat 50+ skott mot någon som står ~3 meter framför en, och dött?

Men om man sätter sig eller lägger sig, och siktar, och undviker långa salvor så träffas man oftare...
Problemet är bara att tänka på och hinna med allt detta...

Det är det som ger känslan i bf2, lite random ibland iofs... fast det krävs MÅNGA timmar för att lära sig hantera vapnen optimalt, precis som CS 1.6, vilket saknas i många modernare fps...

Permalänk
Medlem

Är exalterad över att Support klassen är tillbaka likt den i BF2!