Massiva FPS drop i CS 1.6

Permalänk
Medlem

Massiva FPS drop i CS 1.6

Hej!

Jag har ett konstigt problem.

Jag byggde för några dagar ihop min nya dator och spelade då CS, HoN och LoL utan problem. Men igår när jag fixade kabeldragningen och satt ihop datorn igen så hoppar jag mellan 20-100 fps i CS. Notera att jag fortfarande ligger på stabil fps i både HoN och LoL. Alltså var det bara CS som nåt gick galet med.

Jag har alla drivrutiner installerade, 3Dmark flyter på utan problem och tempsen ligger inom rimliga nivåer.

Kan vara jag som blandar ihop något i samband med kabeldragningen men jag kommer inte ihåg något annat jag ändrat.

Datorn:

MSI GTX 560ti 1GB oklockad
Intel i5 2500k oklockad
Corsair Vengeance 1600MHz 8GB oklockade
Asus P8P67-M PRO REV B3

Ge mig tips och hjälp på vad det kan vara!

Permalänk
Medlem

Installerat Directx 9 ? Ladda ner dx 9 för det körs paralellt med dom nyare DirectX versionerna, säger inte att detta kommer lösa ditt problem men det är nog en bit på vägen.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

problem med steam, stäng ner alla steamfönster innan spelet startar, även om det inte borde påverka cs1.6 så speciellt mycket men värt att testa.

Permalänk
Medlem

Cs 1.6 har en tendens att jävlas fruktansvärt mycket gällandes nya komponenter och w7 .

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Kör CS 1.6 i kompatibilitets läge för XP service pack2 bör lösa problemet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Installerat Directx 9 ? Ladda ner dx 9 för det körs paralellt med dom nyare DirectX versionerna, säger inte att detta kommer lösa ditt problem men det är nog en bit på vägen.

Testade detta utan framgång.

Skrivet av skewgen:

problem med steam, stäng ner alla steamfönster innan spelet startar, även om det inte borde påverka cs1.6 så speciellt mycket men värt att testa.

Funkade ej

Skrivet av SVP:

Cs 1.6 har en tendens att jävlas fruktansvärt mycket gällandes nya komponenter och w7 .

Har testat 10tals olika konfigurationer av datorpaket men detta är första gången jag får detta problemet.

Skrivet av Ant3:

Kör CS 1.6 i kompatibilitets läge för XP service pack2 bör lösa problemet.

Hjälpte tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Testat att installera om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Testat att installera om?

Det hjälpte inte heller.

Vad ska jag göra? Detta går inte

Permalänk
Medlem

Kör hl.exe på endast 1 CPU-kärna, i aktivitetshanteraren. Detta måste du ställa in varje gång du kör hl.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanzr:

Kör hl.exe på endast 1 CPU-kärna, i aktivitetshanteraren. Detta måste du ställa in varje gång du kör hl.exe

Testade det men fps droppar fortfarande. Börjar tro att grafikkortet är lite knas efter att hittat denna enorma tråden med massa dåliga GTX 560 http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=193106&st=320 .

Upptäckte även att jag i LoL hoppar mellan 70 och 120 fps hela tiden.