Permalänk

Koppla ihop datorn och TVn?

Tja! Vet inte om detta är riktigt rätt tråd och lägga detta i men jag provar :).
Saken är den att jag vill kunna spela filmer och streama filmer ( säg youtube och annat ) till en TV. Vad är den bästa lösningen ? HDMI sladd mellan datorn och TVn eller finns det något annat som är smartare?
Är som sagt rätt nybörjare när det gäller sånt här :)! Alla tips är välkomna!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vet inte hur det här är internet/nätverk men ah:)

Du får kopla datorn till tvn mha HDMI om du kan alt. scart/S-video, komposit. Bästa enl. mig är HDMI om det är möjligt.

Permalänk

För så som jag hade tänkt mig var att skaffa mig en någorlunda billig laptop och köra trådlöst internet till den och bara dra HDMI från den till TVn. Det är väl den enklaste lösningen antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarre:

För så som jag hade tänkt mig var att skaffa mig en någorlunda billig laptop och köra trådlöst internet till den och bara dra HDMI från den till TVn. Det är väl den enklaste lösningen antar jag?

Korrekt, det borde bli den enklaste lösningen, men se till att skaffa en dator som är kapabel att spela upp 1920x1080, om du har en full hd tv, dvs.

Annars vore kanske popcornhour eller nått liknande att föredra..

lycka till.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem

bygg en htpc och ställ bredvid tvn och koppla in en HDMI sladd

Permalänk
Skrivet av smajlY:

bygg en htpc och ställ bredvid tvn och koppla in en HDMI sladd

Jag satt och tittade på en htpc faktiskt. Dock så har jag aldrig byggt en.... Men man får ju delarna med när jag köper ett paket. Saken är ju den att jag aldrig har gjort det hehe. Är det väldigt svårt eller är det kanske busenkelt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarre:

Jag satt och tittade på en htpc faktiskt. Dock så har jag aldrig byggt en.... Men man får ju delarna med när jag köper ett paket. Saken är ju den att jag aldrig har gjort det hehe. Är det väldigt svårt eller är det kanske busenkelt ?

som att bygga en vanlig pc bara lite mindre utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem