Permalänk

Startar ej efter nya minnen

Hej!

Jag har problem.

Jag köpte nya minnen och efter att ha satt i dom i datorn så startar bara alla fläktarna - datorn vägrar hoppa igång.
Provade även att sätta i mina gamla minnen men samma sak där.
Någon som vet vad som kan ha hänt.
Behöver tips på vad jag kan prova att göra.

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk

Moderkort: Gigabyte MA790FXT-UD5P
Processor: AMD Phenom II X4 965
Grafikkort: ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5
Minnen: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Permalänk
Medlem

Ja det du kan testa är ju att reseta bios!
Blir väl enklast för dig att ta ur batteriet eller ändra CLRCMOS Jumpern på moderkortet. Kolla i moderkorts manualen angående CLRCMOS, borde ju finnas där!

Tycker fortfarande det låter som nått knas med minnena, men nån kanske har en annan idé?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Lätt gjort att man missar o trycka till ordentligt när man sätter i minnena.
Annars, testa byta slots?

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem för mig, beställde en dator ifrån inet.se och fick den hemskickad monterad och redo. Jag kom inte på vad felet var så skickade tillbaka datorn för service.
Antingen så är det minnena som var defekta eller så är det grafikkortet!

Permalänk

Jag har nu provat olika minnen, bara en sticka, olika slots och även testat annat grafikkort men fortfarande samma problem.

Kan moderkortet vara sönder?`Då borde väl inte processorfläkten dra igång.. eller kan den det??

Tror aldrig jag har upplevt detta innan. Borde inte moderkortet pipa och ha sig om det är nåt den inte tycker om?

Har testat Clear CMOS också.

Okej nu hoppade den igång..

Datorer datorer.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiggerkpl:

Jag har nu provat olika minnen, bara en sticka, olika slots och även testat annat grafikkort men fortfarande samma problem.

Kan moderkortet vara sönder?`Då borde väl inte processorfläkten dra igång.. eller kan den det??

Tror aldrig jag har upplevt detta innan. Borde inte moderkortet pipa och ha sig om det är nåt den inte tycker om?

Har testat Clear CMOS också.

Okej nu hoppade den igång..

Datorer datorer.

Tack för hjälpen

Haha jaha så bra då

Visa signatur