Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Detta spel känns mer som CAMPINGFIELD 3. Jag kommer från COD och har verkligen svårt att hitta det roliga på den här campingplatsen.

Men jag ska ge det en riktigt ärlig chans. Försöka komma in i mentaliteten som spelet har. När det gäller grafik så tycker jag Crysis 2 ser bättre ut. Vi får se om kampanjen blir snyggare, med mer scriptade moment och bättre ljusättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ett tips, SKIPPA LÖSENORDEN!!!

Skaffa Chrome och detta plugin till det: http://www.coderah.com/?p=394

Alla lösenord etc är client side, alltså om man ger den "rätt lösenord" koden så kommer man in utan att skriva något.
Detta pluginet gör det åt dig.

Lust förklara lite hur det fungerar? Drog ner detta själv hemma men hann inte sitta med det eller testa det.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shibby3ds:

1920x1200 på medium blir tungt för mitt GTX 580, FPS droppar under 60 ( ned till 54)
fps ska ligga runt 70 för att det ska kännas optimalt i min mening.

får kliva ner på 1400x nånting. Dock kan jag då höja till High.
Men spelet är fortfarande grymt snyggt med dessa inställningarna på min 24".

det är bla AAn som drar ner så ställ ner den till x2 och x2 supersample i nvidia kontrollpanelen
kör med 2x MSAA i spelet.

jag kör med dom AA inställningarna och resten på Ultra i 1600*900 upplösning och ligger mellan 70-100fps
då är iofs kortet klockat till 911/2228

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Går att använda firebug script på Firefox för samma sak
lite krångligare dock

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Lust förklara lite hur det fungerar? Drog ner detta själv hemma men hann inte sitta med det eller testa det.

The main feature of this first release is a work-around for servers running the Caspian Border map (password protected) there is no server side password verification on connection to a server, so once I found the client-side (Battlelog) function for verifying a password it was a simple rewrite (a hook in a sense).

you can easily test this by opening the chrome console (or firebug in firefox) and running this line:

launcher.verifyPassword = function(game, gameServerGuid, plaintextPassword, callback) { callback(true); }

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microcosmix:

Detta spel känns mer som CAMPINGFIELD 3. Jag kommer från COD och har verkligen svårt att hitta det roliga på den här campingplatsen.

Men jag ska ge det en riktigt ärlig chans. Försöka komma in i mentaliteten som spelet har. När det gäller grafik så tycker jag Crysis 2 ser bättre ut. Vi får se om kampanjen blir snyggare, med mer scriptade moment och bättre ljusättning.

Antar du spelat Metro och inte Caspian.
Har inga problem med folk som sitter och trycker i ett hörn, bara att skjuta dom i huvet

"Campar" man i Rush som Defender så dör man, iaf jag rör mig relativt mycekt att tiden.
Visst i början så tar man ett ställe och väntar in Attackers, sen pushar man fram.

Sen har vi inte ens fått se spelet maxat ännu, dom hösta texturerna etc finns inte i Betan.

Camping hör till en viss del till Rush så prova Caspian
(Du kommer möda Snipers, som CAMPAR OJ!)

Permalänk
Medlem

fuskar folk redan på bf3 ? :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Folk har säkert skrivit det här 100ggr men orkar inte leta igenom alla sidor.
När jag joinar en match står det loading lvl etc och när det står game ready och jag öppnar bf är det svart, sen stängs det av ohc det står "You were disconnected from the server"

Har bara kunnat köra 2 matcher pga av det här.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Har blivit anklagad för att fuska om några ;P
Dock inte sprungit in i någon som man hade kunnat anklaga för det.

Låg du bakom en sten eller blev du skjuten över mappen?
Man kan skjuta genom stenar, 3D spot och najs scope

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

När jag joinar en match står det loading lvl etc och när det står game ready och jag öppnar bf är det svart, sen stängs det av ohc det står "You were disconnected from the server"

testa att stänga av dlna och upnp.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Stäng av UPnP i Routern, min ligger under "Forwarding"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har blivit anklagad för att fuska om några ;P
Dock inte sprungit in i någon som man hade kunnat anklaga för det.

Låg du bakom en sten eller blev du skjuten över mappen?
Man kan skjuta genom stenar, 3D spot och najs scope

blev skjutenöver banan och dog av den lvl 1 gubben! ? :S

Visa signatur

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

blev skjutenöver banan och dog av den lvl 1 gubben! ? :S

Om han ligger på 40 - 0 så skulle jag bli misstänksam men annars så kan det ju vara en one time thing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om han ligger på 40 - 0 så skulle jag bli misstänksam men annars så kan det ju vara en one time thing.

sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte förbi "Joining server", någon som har samma prob?

Permalänk
Medlem

Haha gillar hur alla slåss om att köra jets, när jag lyckades få tag i ett så ställde nån en tank framför mig och blockade:( står minst 15st på flygfältet och spammar E

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Jag kan inte prova, jag möts av detta

Citat:

We're Sorry

We are currently having issues with passwords containing
special characters (such as &%<>).

Until we have fixed this, you can change your password to
only use alphanumeric characters at http://profile.ea.com

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Vad är max rank man kan få? 50 som i BC2 eller?
Mötte en skön lirarer igår med rank 43... helt galet vad han måste ha spelat mycket.

Permalänk
Skrivet av Microcosmix:

COD hör inte till samma genre riktigt om du frågar mig, BF går ut på samarbete/taktik på ett helt annat sätt. Funkar inte att springa in ensam å dominera som i COD.

Banorna i betan är ganska små, men kommer väl större banor sen då blir det inte lika tajt. Men ja, "camping" är ju typ det går ut på, dvs. hålla sin ställning och skydda ett objekt.

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni vill joina caspian banorna; står det Server was not found bara fortsätt att trycka på join och klistra in lösenordet. Det kan ta en stund men det fungerar, den håller på att byta bana då dvs den kommer ha 0 spelare i några sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Är nog snarare så att folk inte vill erkänna sig sämre Men som sagt, tur har väl alla ibland.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Sämsta saken med det här spelet (betan...) är att man kan ju fan inte ta skydd någonstans. Ligger man på en bergsknall och skjuter, kryper ner bakom i skydd (läs mindre berg) så blir man skjuten rakt igenom. Vaaaaad händer när man skjuter 5,56 - .50 på ett bergmassiv? Mhm..

Permalänk
Medlem

Nej ingen höjdare det här.

*noll lagspel tack vara uruselt squadsystem

*tycker inte att använda webbläsaren som serverbrower är en bra idé

*spelet är snyggt men inte lika snyggt som crysis 1 och motiverar definitivt inte dom höga systemkraven. Ljussättningen suger, för mycket kontrast, svårt att se fiender.

*3D spotting, spamma mot en röda triangel så får du kills! Lamt! Trodde dom skulle ta bort detta.

*Gameplay känns generic, run of the mill FPS, väldigt lika bfplay4free! Tycker nog bf play4free är roligare trots allt. Inga roliga random events som äldre bf titlar, bara spawna skjut,dö, spawna, skjut dö.

Som helhet tycker jag nog BFBC2 betan var bättre, i slutändan spelade jag inte det spelet mycket endå. Detta känns som en mod till det spelet.

Inte i närheten av att leva upp till hypen, och ni som tror dom kommer ändra något stort speldesignmässigt i spelet med 1 månad kvar till release, dröm vidare! Avbeställde mitt spel.

Permalänk
Medlem

Ligger på ca 40 FPS men endå så laggar det och känns som jag max har 2fps! :S någon som vet varför eller har lösning?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenring:

Nej ingen höjdare det här.

*noll lagspel tack vara uruselt squadsystem

*tycker inte att använda webbläsaren som serverbrower är en bra idé

*spelet är snyggt men inte lika snyggt som crysis 1 och motiverar definitivt inte dom höga systemkraven. Ljussättningen suger, för mycket kontrast, svårt att se fiender.

*3D spotting, spamma mot en röda triangel så får du kills! Lamt! Trodde dom skulle ta bort detta.

*Gameplay känns generic, run of the mill FPS, väldigt lika bfplay4free! Tycker nog bf play4free är roligare trots allt. Inga roliga random events som äldre bf titlar, bara spawna skjut,dö, spawna, skjut dö.

Som helhet tycker jag nog BFBC2 betan var bättre, i slutändan spelade jag inte det spelet mycket endå. Detta känns som en mod till det spelet.

Inte i närheten av att leva upp till hypen, och ni som tror dom kommer ändra något stort speldesignmässigt i spelet med 1 månad kvar till release, dröm vidare!

Förhoppningsvis fixar dom squad-systemet till release. Angående 3D spotting så vad jag läst så ska det vara en server inställning som man kan välja om den ska vara aktiv eller ej.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Ett tips, SKIPPA LÖSENORDEN!!!

Skaffa Chrome och detta plugin till det: http://www.coderah.com/?p=394

Alla lösenord etc är client side, alltså om man ger den "rätt lösenord" koden så kommer man in utan att skriva något.
Detta pluginet gör det åt dig.

eller så kan man bara använda chrome och trycka ctrl-shift-s och sen skriva

launcher.verifyPassword = function(game, gameServerGuid, plaintextPassword, callback) { callback(true); }

och sen lämna passwordet blankt på servrarna så kommer man in ändå om det inte är fullt

Permalänk
Skrivet av €ric:

Verkligen inte. Som du säger, den är bra i trånga lägen och det ska den ju vara. Men på längre avstånd skadar den inte mycket känns de som.

Det är vapenrenas karaktär som skiljer sig från BC2. SMG i BC2 (UMP45) kunde skjuta och döda över hela banans längd... Det känns nu som att AK74 inte fungerar bra i Close combat och vise versa med SMG med avstånd.
Inget vapen är det bästa utan det är läget som avgör mest vilket vapen som är bäst och det är jävligt nice. Man kör nu med olika vapen efter varje spawn och kart del. BF3 kommer nog hålla längre med den dynamiken än med BC2 "samma vapen hela tiden metod".

Dock så verkar stinger vara riktigt effektiv även mot flygplan. Någon som spelat Caspin Border och använt Stingern?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Skrivet av Tobblish:

Unishred

• Kill - 1658

• Deaths - 293

• K/D Ratio - 5.659

• Score/Min - 2433

Han stötte vi på igår shit antagligen bäst i världen eller fuskar ;> 21.0 i Win/loss och han hade allt 40+ kills och aldrig över 5 deaths han campade inte utan rushade runt med UMP och fick alla som var i närheten av honom.

EDIT: Hittade honom på ett hacker forum där han skrev lite fusk till AVP. Tycker han är lite suspekt.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Ligger på ca 40 FPS men endå så laggar det och känns som jag max har 2fps! :S någon som vet varför eller har lösning?

Har du nvidia bf3 drivrutinen? isf så är det den, du får nergradera till 280.27 drivrutinen för att få det att sluta lagga

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Unishred/

Han stötte vi på igår shit antagligen bäst i världen eller fuskar ;> 21.0 i Win/loss och han hade allt 40+ kills och aldrig över 5 deaths han campade inte utan rushade runt med UMP och fick alla som var i närheten av honom.

Har märkt att oavsett hur man spelar hamnar ens spel på wins i battlelog.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller