Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

1920x1200 på medium blir tungt för mitt GTX 580, FPS droppar under 60 ( ned till 54)
fps ska ligga runt 70 för att det ska kännas optimalt i min mening.

får kliva ner på 1400x nånting. Dock kan jag då höja till High.
Men spelet är fortfarande grymt snyggt med dessa inställningarna på min 24".

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Ett tips, SKIPPA LÖSENORDEN!!!

Skaffa Chrome och detta plugin till det: http://www.coderah.com/?p=394

Alla lösenord etc är client side, alltså om man ger den "rätt lösenord" koden så kommer man in utan att skriva något.
Detta pluginet gör det åt dig.

Skrivet av 021Martin:

ursäkta grabbar, men får man fråga hur man får tillgång till caspian border?=)

Skrivet av Tony.s:

hur gör man för att få komma in på caspain border serverna ?

Skrivet av Crim2:

Hur får man caspian boarder pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Tobblish,

Tack för svar.
Men igår när jag provade var ping bara ett "-", trodde först att det var min brandvägg men jag lyckade gå in i ett spel.
Måste man ställa in något i Battlelog för att se ping istället för "-"?

Det är bara att den väntar på svar från dig, kan vara brandvägg.
Kryssa i Europe och tryck på "ping" i server browsen så ska du nog hitta ett par server under 60ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

bara jag som har problem med att ändra kontrollerna?

ibland när jag har ändrat en kontroll så försvinner muspekaren och jag måste spara för varje tangent jag ändrar.

har också en logitech G5 som mus och har då 2 knappar på musen (mouse 4 och 5) dessa kan jag inte ändra så att jag har kniv på mouse 4 eller granat på mouse 3 (middle mouse).
någon med samma problem?

Har exakt samma problem med både tangenter och min G5 :/
Hatar WASD och vill byta zoomknappen på musen... Hoppas de fixar till releasen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Caspian Boarder Lösen:

shoppingcartsareagoodride

edit: glöm det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hittar inte ens servrar med den mapen idag... :/

Spelade på en för 15 minuter sen. Kolla så att dina filter stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag ber också om ursäkt. Du har helt rätt i det du säger. Det jag tycker är lustigt är att BF3 till konsol ser sämre ut än BC2 till konsol enligt min personliga åsikt. Jo jag lirar också mest på konsol men blir mer känsla i ett FPS med mus och tangentbord. Tack för de intressanta länkarna! Trist att så många väljer konsolversionerna på sådana spel som BF3. Vi får hoppas att PC versionen säljer bra det förtjänar den för den är överlägset bäst!

Jag har ingen koll på just spelprogrammering, ska ta och höra mig för med lite polare i branschen.
Men vad jag skulle kunna _gissa_ på är att BF3 kanske har en mer krävande motor till saker runtomkring (ljud, fysik, AI...) och därför kanske blir sämre grafiskt? Är ju begränsade resurser som konstaterat.

Sen att många även snackar om att det inte är så stor skillnad mellan PC/konsol kan säkerligen bero på att konsolerna "cappar" designandet även på pc?
Skulle kunna tänka mig att det inte byggs på/maxas i 100% möjlighet mot pc för att det inte finns tid/resurser?

Dock bara teorier...

Själv bryr jag mig inte så mycket om grafiken... Förstår inte att den får en sån sjukt central roll i dagens spel.
Det viktigaste för mig är ju spelupplevelsen, men många verkar vara mer insnöade på hur "snyggt" ett spel är och hur många fps dom har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Efter att ha läst 103 sidor så finns det ju 2 camps.

Ena sidan säger att spelet är buggigt och icke-färdigt.
Andra sidan säger: BETA!

En sak om man kör en beta relativt tidigt, men nu måste dom ju ha pumpat in 2-3 år av utveckling?
Eller om man gör som blizzard, dom kör stenhårt "when it's done", lägger ut en D3 beta, och skjöt nu tidigast releasen till Q1 2012.
Då kan jag köpa argumenten om att det är en BETA.
Problemet är ju dock att spelet har ett spikat releasedatum om runt 3 veckor, och då finner jag det befogat att folk lackar ur på såpass grundläggande problem.

Det som förvånar mig är just att DICE tog beslutet att skicka ut betan i det här skicket.
Jag förstår det inte, det var väl en självklarhet att folk på forum världen över skulle lacka ur? Dom kan ju knappast vara förvånade?
Känslan jag har hittils är ju att betan gett dom mer dålig än bra PR?

Sen kanske dom klarar av att städa allting perfekt på 3 veckor, vad vet jag, men skadan är ju ändå skedd.

Nu är det ju lite så att Blizzard har mer pengar än vad DICE har, så de har möjligheten att säga "when it's done". Sen har DICE cirka 250 anställda (enl. alla bolag) och Blizzard har 4600. Lite skillnad i manpower.

Många buggar kommer vara lösta till final är klar, t ex att man trilla genom marken pga destruction i metro. I alla fall enligt http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1433022-open...

Man måste ju även belastningstesta servers, både för spelandet och Battlelog - det är en av orsakerna varför man har en beta. Samt att man får in värdefull information om vad som kan ändras till final. Visst, kanske lite tätt inpå releasen kan tänkas.

Jag har ingen aning, men jag har en misstanke om att spelet kommer vara download only via digitala distributionskanaler så som Origin, så förpackningen innehåller bara en kod - detta för att tjäna mer tid för utveckling och finputs på spelet.

All PR är bra PR sägs det, men vi får se. Jag tror det kommer bli jävligt grymt. Man ska inte basera något på en upplevelse från en beta, det är alltid strul oavsett vem som utvecklar den.

Kolla bara på Minecraft, som till och med har tagit betalt för sina betaversioner. Varför klagar inte folk på det?

--------

Skrivet av henx1:

Någon som har nåt tips för oss som blir DCad var 15e minut?

Testa att stänga av dlna och UPnP, sett många som säger att det löser DC-problem.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Spelade på en för 15 minuter sen. Kolla så att dina filter stämmer

Hittade, men kommer inte in, fortfarande samma lösen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ja, på ea's servrar. Jag brukar göra så att jag filtrerar på "EA testing EU" också, så får man rätt

Permalänk
Avstängd

fatta Caspian Boarder by Night
fy fan vilket fyrverkeri det skulle vara.

troligen så skulle halva banan bli upplyst ändå av allt artillerield

jag hoppas Dice fixar en Nattversion av den banan!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har ingen koll på just spelprogrammering, ska ta och höra mig för med lite polare i branschen.
Men vad jag skulle kunna _gissa_ på är att BF3 kanske har en mer krävande motor till saker runtomkring (ljud, fysik, AI...) och därför kanske blir sämre grafiskt? Är ju begränsade resurser som konstaterat.

Sen att många även snackar om att det inte är så stor skillnad mellan PC/konsol kan säkerligen bero på att konsolerna "cappar" designandet även på pc?
Skulle kunna tänka mig att det inte byggs på/maxas i 100% möjlighet mot pc för att det inte finns tid/resurser?

Dock bara teorier...

Själv bryr jag mig inte så mycket om grafiken... Förstår inte att den får en sån sjukt central roll i dagens spel.
Det viktigaste för mig är ju spelupplevelsen, men många verkar vara mer insnöade på hur "snyggt" ett spel är och hur många fps dom har.

Sen ska vi inte glömma att alla grafikinställningar inte är med i Betan (=Sämre grafik).

Betan är ju mest för att se hur spelet flyter på och hitta buggar som dem kanske inte hittar med mindre grupper och mindre varierande datorer
och andra variabler som ingår i.o.m en större grupp.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

jag är 99% säker på att det finns minst 99% mer att plocka ut ett GTX 580 än vad vi ser nu.
jag vägrar tro att grafikkortet ska flaska i 800*600 upplösning som det gör nu
så räkna med en riktig boost i FPSen och möjligen även bildkvaliteten.
nån från Dice får gärna dementera

det är ju det vi har möjligheten till vi som spelar PC jämfört med konsollerna
120 FPS

Tror snarare att spelen till konsolerna är 99% mer optimerade för hårdvaran och absolut all kräm kläms ut ur det som finns.
Till PC finns det helt enkelt alldeles för många kombinationer av hårdvara (CPU, GPU, minne, moderkort osv) att man får nöja sig med "det som funkar". Finns inte tid att utveckla mjukvaran ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Skrivet av Tobblish:

Ett tips, SKIPPA LÖSENORDEN!!!

Skaffa Chrome och detta plugin till det: http://www.coderah.com/?p=394

Alla lösenord etc är client side, alltså om man ger den "rätt lösenord" koden så kommer man in utan att skriva något.
Detta pluginet gör det åt dig.

Om folk kan läsa tråden lite :(((

Permalänk
Medlem

Hur skjuter man missiler med jets??????

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Nerdgasm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Ja skulle va jäkla najs.

Men ja undrar hur det blev med Dag till Natt och ändrande väder som dem hade lovat?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Hur skjuter man missiler med jets??????

Det är en unlock längre fram, då ändrar man fireing mode från kulsprutan till heatseekers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Alla kanske inte vill använda/byta webbläsare till chrome när lösenordet är relativt lätt att få tag på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

vad betyder toggle zoom?

Att du inte behöver hålla in knappen för att zooma. Du zoomar in/ut med att klicka en gång med musen vardera.

Finns samma för Crouch (Huka)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar en enda server? Finns inte en enda Metro ens! Har kollat filtret. Måste vara nån fel

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

coola ner, jag är ingen datanörd När jag väl har tid o sitta vid datorn, vill jag spela, om jag har tur blir det en halvtimme om dan, orkar inte läsa hela tråden då förstår du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det är en unlock längre fram, då ändrar man fireing mode från kulsprutan till heatseekers.

Okej, fick inga kills med jet var sjukt svårt att skjuta ner dom med kulsprutan.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sturzhelm:

Till PC finns det helt enkelt alldeles för många kombinationer av hårdvara (CPU, GPU, minne, moderkort osv) att man får nöja sig med "det som funkar".

det är därför det finns LOW till Ultra inställningar att välja på

jag har aldrig sett ett GTX 580 köra i 100% load i 800*600 upplpösning som det gör nu
den upplösningen ska vara CPU beroende.
så räkna med ett rejält lyft när det blir optimerat

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av kassius:

Har exakt samma problem med både tangenter och min G5 :/
Hatar WASD och vill byta zoomknappen på musen... Hoppas de fixar till releasen!

Samma här, har kört helt andra kontroller än WASD sedan DOOM å framförallt quake1. Svårt som fan att lära om nu, trycker fel heeela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Alla kanske inte vill använda/byta webbläsare till chrome när lösenordet är relativt lätt att få tag på?

Har inte sagt att man måste byta webbläsare, sen så gäller ju inte det lösenordet för alla servar så varför inte spendera 20sec på att installera Chrome och det pluginet och köra Battlelog med det?
Chrome drar dessutom mycket mindre än både Firefox och IE så man får mer FPS

Sitter själv på Firefox som webbläsare men använder _bara_ Chrome för Battlelog.

Skrivet av Swennis:

coola ner, jag är ingen datanörd När jag väl har tid o sitta vid datorn, vill jag spela, om jag har tur blir det en halvtimme om dan, orkar inte läsa hela tråden då förstår du

Man behöver inte vara en datornörd för att kolla 4 inlägg över sitt egna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Okej, fick inga kills med jet var sjukt svårt att skjuta ner dom med kulsprutan.

Jo tyckte det var sjukt obekvämt att flyga med mus och tangentbord så kör nu istället jets med en Xbox 360 kontroll

Permalänk
Medlem

för mig fungerar betan finfint, inte upptäckt någon allvarlig bugg alls? Flimmer som beror på drivisarna antagligen, crash till desktop efter några rundor när en runda e över och att man ser nån platta 10m under marken när den man blivit dödad av dött. Inget som jag irriterar mig jättemycket på då det är beta, tycker det är grymt och hade lätt köpt det i skicket som det är nu

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Måste jag köpa spelet en gång till då?

Kan jag inte svara på men jag skulle inte tro det. Du har ju spelet installerat på din dator, sen vilket konto du spelar med spelar nog ingen roll. Så har det ju varit med tex Bf2 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Bara jag som inte hittar en enda server? Finns inte en enda Metro ens! Har kollat filtret. Måste vara nån fel

Hittar masa servers, nåt filter ingång? Brandvägg etc?