Permalänk
Medlem

Förstår inte hur någon rationellt tänkande person kan tycka spelet är bra om det nuvarande formatet kvarstår till release, det spelar ingen roll om dom rensar det på buggar. Det är ju oerhört handikappat på funktioner jämfört med exempelvis BF2, trodde deras spel skulle utvecklas inte tvärtom. Det är ren kopia på BC2 just nu med vissa förändringar och ett annat namn på förpackningen.

Permalänk
Medlem

Jag är en gammal 1942-veteran. Battlefield var redan då ganska taktiskt men det fanns samtidigt ett 'casual' element i spelet. Samma sak med BF2. BF:BC2 tycker jag var segt och väldigt camparvänligt.

Detta spel är okej, men jag tycker att Metro är obalanserad gentemot de som försvarar. Jag märker att om jag spelar väldigt 'lugnt'(läs, rör mig relativt lite i en skyddad zon och använder sniper hela tiden) så får jag väldigt hyffsad K/D, oftast över 3, ibland över 5. Men problemet är som sagt att det inte händer så mycket. Ibland kan det gå 40-60 sekunder innan man ens ser någon och så bara ser man deras siluett som sveper förbi bakom någon buske innan de försvinner direkt blixtsnabbt. Så kan det hålla på i flera minuter. Sen kan alla komma på samma gång och då måste man vara redo.

Detta ojämna tempo blir drygt i längden. Dessutom saknas det ett 'flow' för det mesta, förutom när man rör sig närmare centralen. Men som sagt, är man defender så har man väldigt goda chanser att vinna kartan så småningom. Oftast så vinner vårat lag när vi är defenders redan vid första parken.

Jag har ännu inte lirat Caspian Border ännu så jag håller min recesion något stilfyllt vag tills vidare, men jag tror att gameplayen på Rush-banor utan fordon kommer se ut ungefär så här. För min del så är CoD klart överlägset på denna punkt givet att man lirar med vettigt folk(vilket i princip betyder klanlir).

Fordonsdelen är ju det som är det speciella med Battlefield så innan jag har lirat Caspian så bestämmer jag mig inte om jag ska köpa spelet eller ej(har en känsla av att de kommer 'släppa lös' banan den sista dagen eller något).

Men även om den banan är briljant så skulle man ju då köpa spelet för bara halva innehållet(fordonbanorna) vilket skulle vara lite uselt. Samt att det inte finns något modstöd så nya kartor kommer ta sin tid, och antagligen kosta pengar efter första 'Back to Karkand'.

Njae, blir det på detta spel. RO2 hade potential men buggarna dödade det spelet för mig, tills vidare. Kanske blir bättre där om någon månad, samt att spelet har modstöd(!) vilket i sig är ett stort plus. Velar om jag ska lira COD:MW3, men COD har sina styrkor. Ofta är det bara hjärndöda hatare som inte är skillade på spelet som gnäller. Men lirar man med vettigt folk så är spelet ruskigt kul och taktiskt.

Kanske varken blir BF3 eller MW3 till slut, kanske nöjer jag mig med de lir jag har och inväntar GW2 eller Rage eller Elder Scrolls 5 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillamore:

Till dom som säger att spelet kommer suga för att du inte kan ändra grafikinställningar/buggar i backen osv måste läsa på vad "beta" betyder.

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Kul spel, men "Den sanna uppföljaren till BF2"? Nja... Känns mer som Bad Company med 64 players =/

True dat

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Har du verkligen spelat Caspian Border?

Känslan från BF2 finns där absolut.

Nej har ju tyvärr inte gjort det då det inte går att spela den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Säg du lol men jag ger iaf upp att argumentera med dig för det verkar som ingen av oss förstår den andras resonemang.

P.S. Jag vet vad egocentrisk betyder, är ingen snorunge från mellanstadiet.

uppenbarligen inte

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Nej har ju tyvärr inte gjort det då det inte går att spela den.

jo det gör det

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jo det gör det

Neepp, inte för mig.

Permalänk
Skrivet av sebastian383:

anus

mina favvoritspel er:

1. cod mw3 (vet inte kommit än men coola trailers)
2. cod black obs (coolt)
3. cod mw 2 (coolt )
4. cod 5 (coolt :=P)
5. cod mw 1 (Coolt!)
6. cod 3
7. cod 2
8. cod 1

Du tycker cod mw3 är ditt favoritspel för att trailern är kul ? Cod BO är sämre än vad BF3 är i beta stadiet, Cod mw2 är ju inte direkt det bästa spelet heller.

Jag tycker det är skit bra med beta. Kräver inte att allt ska funka till 100%, bättre att få spela beta före man köper det än att köpa ett skit spel tex Cod BO

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Neepp, inte för mig.

det finns 1 caspian server som vars lösenord postas av DICE på EAs forum varje dag.

"videokilledtheradiostar" var lösenordet för någon dag sen åtminstone men vet inte vad det är för nått nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slutliga spelet kommer garanterat bli bra, men betan är tyvärr anus pga banan och dess game mode. Spelar absolut ingen roll att det är gratis att spela. Rush hör hemma i Bad Company-serien.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Slutliga spelet kommer garanterat bli bra, men betan är tyvärr anus pga banan och dess game mode. Spelar absolut ingen roll att det är gratis att spela. Rush hör hemma i Bad Company-serien.

Jag gillar att utvecklingen går framåt, helt ok för min del att dom lägger till fler game modes. Man är ju inte tvigad till o spela game modes man inte tycker om

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Jag gillar att utvecklingen går framåt, helt ok för min del att dom lägger till fler game modes. Man är ju inte tvigad till o spela game modes man inte tycker om

Nejnej, självklart inte, jag svarade bara på tråden "Bra eller anus?"

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Det är otroligt snygg och ljudet / känslan är på topp.

Men spelsättet är så antiklimatiskt så det är inte sant.

14 vs. 14 som ligger prone och kryper mot varandra och spamar Q.

Kanske blir bättre när man får fler fordon.

Permalänk
Inaktiv

Jag har förhandsbokat spelet på Webhallen och kommer inte att skita i att köpa det för att en Beta är buggig, det är bara trams. Man får inte ta miste på ett demo och en beta, då betan inte är den slutgiltiga produkten och det finns heller inget som säger att denna beta bygger på något som är en månad eller två gammalt. Många av buggarna/felen/glitcharna osv kan mycket väl vara åtgärdade nu.

Banan som DICE valde till beta-map är jävligt tråkig, och känns ganska obalanserad, då i princip 2/3 av ens lag ständigt ligger längst bak på banan och trycker med en sniper till hands. Första intrycket av den var lite cod känsla och efter cirka 5-6 in-gametid så kännns det inte mycket annorlunda. Inte mycket BF2 över just den mapen, men hoppas på mera i releasen då flera game-modes kommer och fordon.

Måste dock säga att känslan är riktigt bra, jävligt härligt när man sitter bakom ett cementblock och pepprar medan ett rpg-skott flyger förbi och granater sprängs. Obeskrivligt!

Spelet har galen potential och tror på ett riktigt bra spelsläpp om bara några veckor, dessutom med bra grafik och GRYMT ljud. Förhoppningsvis så får vi alla samma känsla som när vi körde BF2 för första gången.

Tycker förövrigt det är patetiskt att läsa i tråden om personer som leker "erfarna-betatestare", som tycker de har prövat betor förut för att de har spelat Minecraft, och sedan sitter de och klagar på buggar i något som inte ens är färdigt.

Origin= Skit.

Battlefield 3 BETA: Branus(?)

Permalänk
Avstängd

alla har ju tydligen inte fått möjligheten att köra Caspian Borders i betan
där ser man vad man har att förvänta.

tycker det är förbannat larvigt att dom tog bort den då den banan visar mer vad BF3 är för nåt.

jag har inte upplevt mer krig på en dator än vad jag gjorde när jag joinade en Caspian Borders server i förrgår.
halelulia fucking moment!

så givetvis blir det ett köp!

jag kommer även köpa ett GTX 580 till
det är spelet värt.

några bilder här för den som har missat

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Känns att många små codlirare har hoppat in för o testa bf3 betan. Många som sitter i sitt hörn med sin trofasta snipergevär i högsta hugg. Visserligen får de kills och en bra K/D ratio. Men det är ju långt ifrån va Battlefield går ut på. Visst det är bra att folk får höga kills, lättare o driva på om laget dödar. Men om det är mer än halva laget som sitter med snipern o campar så rör sig man inte frammåt.

Har kört betan i 15 timmar nu, och ja älskar det. Måste erkänna att ja körde bc2 jävligt mycket o det älskade ja också. Men där va folk mer medvetna om va de skulle göra oftast. Vissa banor va lite campar aktiga men overall va det bra tryck i hela tiden.

I vissa fall så kommer man med inbitna bf spelare i båda lagen, då är det mycket roligare o köra även fast man förlorar för att de andra laget har smartare tänk. Förlorar man pga att det är många som campar med snipern, ja då blir det inte lika roligt. Så mycket handlar om spelarna man möter/kör med också och inte bara själva spelet. Ja tror att när spelet varit ute nån vecka och alla hittat sin plats i spelet så kommer det bli riktigt roligt att köra.

Permalänk
Medlem

Tycker det var riktigt kul, och förstår inte hur alla kan klaga på buggar och grafikmissar när de är beta egentligen? Kolla när spelet är klart istället.

Här har ni en lista på EN DEL grejer de fixat hittills från betan:

(Not a complete list – for up to date news, visit the News section in Battlelog)
* Fixed occasional client crash when reviving.
* Fixed killcam showing glitched area under map if your killer is dead.
* Issue with spawning on dead squad mates fixed.
* Fixed a bug where shooting at a moving enemy could cause more than the intended amount of damage.
* Crosshairs for shotguns have been replaced with a new, thinner, art.
* A subtle low health screen effect has been added.
* Tweaked scores of Medals and Service Stars.
* Tweaked the Rank progression.
* Pushing prone on console will not play the animation twice.
* Fixed loss of Squad Leader after EOR at some times.
* Framerate stability fixes.
* The 3D spotting icons has been tweaked to better match the target’s visibility. Icons will show frequently less on mostly obscured targets.
* Fixed issue with crosshair disappearing after round transition.
* Fixed issue with crosshair disappearing after trying to deploy while the countdown timer still active.
* Squad list now shows specializations chosen, VOIP activity and dead squad mates.
* Non working options in squad menu fixed: "Private" flag and "Switch Teams".

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg grafik även i beta. Det blir helt klart ett köp, karkand here i come!!

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dskjono:

Sjukt snygg grafik även i beta. Det blir helt klart ett köp, karkand here i come!!

sjukt snyggt.
men tyvärr blir det suddigt som fan i alla upplösningar under 1920*1080
jag körde i 1600*900 och det var spelbart men inte alls samma skärpa som i 1920*1080.

frågan är om dom kan optimera texturerna även till lägre upplösningar?
för steget från kristallklart i 1920*1080 till blur 1600*900 upplösnning är som natt och dag.
det borde inte skilja så mycket.

sen alla som klagar på buggar
jag vet att dom är beroende av FPSen
låg FPS mer buggar och tvärtom
så fixa upp FPSen och testa så kommer ni nog märka att dom flesta buggarna försvinner.
att andra jeppar har låg FPS är ju skit,det är ju då det blir omöjligt att träffa dom när dom laggar omkring överallt

ser fram emot Ping Limiten på servrarna så får man spela med folk som har hög FPS och då mindre lagg

slutsats: lagget som upplevs i multi får nog folk fixa bäst dom vill med bättre datorer eller lägre inställningar på grafiken.
det är inte Dices problem.
ända sen BF2 så har nätkodsprestandan varit styrd av FPSen.

Pingen i BFBC2 är ju egentligen en FPS mätare har ni tänkt på det?
låg ping= hög FPS och tvärtom.

vet ej vart gränsen går men jag tippar på att en min FPS av 30 är ett måste
under det då kommer buggarna som ett brev på posten.

rätta mig gärna om jag har fel Dice!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Har spelat lite mer och gillar spelet mycket mer än bc2 hittills.

Tycker att det är mer team känsla även i rush än vad det var i bc2.

Dock något jag hoppas dom ändrar är accuracy på längre avstånd med vapen som m4a1. Har hänt massor med gånger att jag blivit snipat genom parken så långt iväg man kan vara men ändå skjuta varandra. Jag har haft ganska stor bullet drop men ändå kan dom skjuta iväg 5 salvor och 4 st träffar. Tycker dom har för bra accuracy på längre avstånd.

Sen något annat jag gillar är vad dom gjort med silencer. Att dom verkligen hjälper mot ljudet men man märker skillnad på kulorna på längre avstånd att dom dalar väldigt.

Sen gillar jag också att dom äntligen har gjort m9 som den ska se ut! har stört mig så sjukt mycket på att dom har varit så otroligt fula i spel. Dock har dom riktigt lyckas med att fånga hur den ser ut i bf3.

något annat jag stör mig på är ligg skiten på vapnet att du fäller ut den på samma knapp som du zoomar in, så ibland när du ej vill zooma så gör den det ändå för du är för nära marken eller en kant vilket är väldigt frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173572:

J

Banan som DICE valde till beta-map är jävligt tråkig, och känns ganska obalanserad, då i princip 2/3 av ens lag ständigt ligger längst bak på banan och trycker med en sniper till hands. Första intrycket av den var lite cod känsla och efter cirka 5-6 in-gametid så kännns det inte mycket annorlunda.

Det här är det jag menar när jag säger att kritiker av CoD inte har en aning vad de ens kritiserar. Man undrar ju om du ens spelar spelet. Det är sant att spelet, BF3 alltså, mest handlar om folk som kryper i buskarna och spammar Q och sitter med snipern. Men det är långt ifrån CoD. Detta spel är oändligt mycket långsammare, har klart sämre flow och är dessutom mer obalanserat.

Fordonsdelen kanske väger upp nackdelarna på infanteribanorna, men det är ändå bara 50 % av spelet.
Lirade en hel del BF3 igår och det gick bra och sen testade jag CoD istället. Man märker att många av dessa lögner som far runt, t.ex. att BF3 är 'mer taktiskt' mer rent bullshit. Alla som rushade på CoD tokdog snabbt.
Men spelet hade ändå ett klart bättre flow och mindre campande.

Att du jämför campande med CoD visar återigen att många här inte ens vet vad de skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

sjukt snyggt.
men tyvärr blir det suddigt som fan i alla upplösningar under 1920*1080
jag körde i 1600*900 och det var spelbart men inte alls samma skärpa som i 1920*1080.

för steget från kristallklart i 1920*1080 till blur 1600*900 upplösnning är som natt och dag.

sen alla som klagar på buggar
jag vet att dom är beroende av FPSen
låg FPS mer buggar och tvärtom
så fixa upp FPSen och testa så kommer ni nog märka att dom flesta buggarna försvinner.
att andra jeppar har låg FPS är ju skit,det är ju då det blir omöjligt att träffa dom när dom laggar omkring överallt

ser fram emot Ping Limiten på servrarna så får man spela med folk som har hög FPS och då mindre lagg

slutsats: lagget som upplevs i multi får nog folk fixa bäst dom vill med bättre datorer eller lägre inställningar på grafiken.
det är inte Dices problem.
ända sen BF2 så har nätkodsprestandan varit styrd av FPSen.

Pingen i BFBC2 är ju egentligen en FPS mätare har ni tänkt på det?
låg ping= hög FPS och tvärtom.

vet ej vart gränsen går men jag tippar på att en min FPS av 30 är ett måste
under det då kommer buggarna som ett brev på posten.

rätta mig gärna om jag har fel Dice!

Du menar väl Ping där du skriver FPS och FPS där du skriver Ping?
"Ping" mätaren i BC2 är latency som räknar svarstiden för dig->server->tillbaks till dig.

Om vi utgår från vad ja skrev först så helt rätt.
(Desto mer ping desto mer buggar det o. framförallt laggar)
Tycker det alltid laggar mer i beta än i slutversionen och denna gång är inget undantag.

Jag tror att det mesta kommer reda upp sig till släppdagen eller i en första dags patch.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

Texturerna har ingenting att göra med din upplösning på skärmen.
Skärmen är inte gjord för att användas optimalt i alla upplösningar. Därför blir det såklart suddigare i mindre upplösningar som använder hela skärmens yta. Om du pixelmappar så blir allt kristalklart dock.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hellre BF2, grafikmotorn känns sammanhängande... låt vatten få vara vatten och inte som en spegel!
BF3 BETA är årets flopp, bara att erkänna!

Sluta o klaga o hjälp Dice förbättra spelet istället! Det här är och kommer att vara årets största spelrealease, njut av det.

Skit i betan, det heter ju beta av en anledning.

Yrfugg!

Visa signatur

Core i5 3.4 ghz, gtx 580, Corsair dominator 1600 mhz 8gb,

Corsair hydro h80, Corsair Graphite 600T, Asus P6T Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyf:

Jag är en gammal 1942-veteran. Battlefield var redan då ganska taktiskt men det fanns samtidigt ett 'casual' element i spelet. Samma sak med BF2. BF:BC2 tycker jag var segt och väldigt camparvänligt.

Detta spel är okej, men jag tycker att Metro är obalanserad gentemot de som försvarar. Jag märker att om jag spelar väldigt 'lugnt'(läs, rör mig relativt lite i en skyddad zon och använder sniper hela tiden) så får jag väldigt hyffsad K/D, oftast över 3, ibland över 5. Men problemet är som sagt att det inte händer så mycket. Ibland kan det gå 40-60 sekunder innan man ens ser någon och så bara ser man deras siluett som sveper förbi bakom någon buske innan de försvinner direkt blixtsnabbt. Så kan det hålla på i flera minuter. Sen kan alla komma på samma gång och då måste man vara redo.

Detta ojämna tempo blir drygt i längden. Dessutom saknas det ett 'flow' för det mesta, förutom när man rör sig närmare centralen. Men som sagt, är man defender så har man väldigt goda chanser att vinna kartan så småningom. Oftast så vinner vårat lag när vi är defenders redan vid första parken.

Håller definitivt med.

Jag förstår inte varför man ska dö så fort. Har nog aldrig gjort det riktigt i dessa spel.
Visst det ska vara "realistiskt", men i min mening så formas ju hela spelstilen utefter detta.
Camping och "lugn" spelstil som du säger, sitt och vänta, lönar ju sig enormt.

Jag gillar mer spel där det blir lite "fight" istället.
Hade man haft bra mkt mer chanser till att överleva (jag tänker mig alltså att jag vill ha såpass mkt HP att jag har en chans att överleva + vända till en kill för min del om någon kommer i ryggen), det är ju en omöjlighet idag, så hade det nog inte campats lika mycket. Tycker det mest handlar om att man ska positionera sig så att den man skjuter på aldrig hinner fatta vad som händer.

Tyvärr låter väl allt detta som att spel som quake och unreal passar mig bättre, problemet är ju att det inte är så mkt "mainstream average casual gamers" som spelar dom längre

Skulle iaf vara intressant att se om det finns nån server-modifier som ändrar till 300% HP, och se hur det skulle påverka spelmekaniken.

Sen att det blivit en sån jävla statskåthet, det är nog det värsta. Online ranking systemet, att man "bygger/evolverar sin karaktär"... det är nog oxå en del av problemet. Folk bryr sig mer om sin k/d ratio och att maximera _sina_ poäng, snarare än att vinna.
Jag spelade _Extremt_ mycket bf1942 och bf:vietnam, och på den tiden kändes det som att folk primärt spelade för att vinna varje runda, var runda för sig.
Jag vill bara gå in och casual-lira i en halvtimme medans jag väntar på nästa tvättmaskin, inte sitta i 400h+ för att "låsa upp" alla features och få massa meningslösa e-peen-medaljer.

Men som en vän, tillika psykolog, till mig säger så jävla bra, "det finns en samlare i alla". Och det är så jävla sant. Förr i tiden var det frimärken, nuförtiden ska man ha det fetaste epic-svärdet i WoW eller flest medaljer i battlefield.

Vad fan hände med att bara helt "mållöst" gå in och spela en runda i 30 minuter och njuta av att kunna spela alla olika klasser med max utrusning och ha som mål att lagets vinst är viktigare än individens e-peen-stats-sida?
Varför har det blivit nån jävla MMO-style unlocks/character evolve/achievemenst utav FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Wall of text

Vad fan hände med att bara helt "mållöst" gå in och spela en runda i 30 minuter och njuta av att kunna spela alla olika klasser med max utrusning och ha som mål att lagets vinst är viktigare än individens e-peen-stats-sida?
Varför har det blivit nån jävla MMO-style unlocks/character evolve/achievemenst utav FPS?

(ur Spelutvecklar/utgivare Point of view): ger det spelet en längre livslängd å folk kan motivera sig mer att köpa/spela spelet längre.

Själv så både hatar ja o. tycker om ranka upp å låsa upp.
Gillar att man behöver gå igenom varenda vapen så lär man sig dem på samma gång (ja jag gillar lite att satsa i spel).
Somliga spel har helt misslyckats, det känns för länge med ett riktigt skit vapen och för dåliga förutsättningar, så de känns mer som ett arbete än ett spel.
T.ex cod4 det var alltid en stor risk att save filen blev korrupt och man tappade allt, man kunde inte göra backup heller för om man försökte kopiera in sin gamla save fil, instant reset.

Jag satt själv fast i WoW träsket men före ja hamnade där så spelade jag BF42 och andra.
Tycker om team och taktik baserade spel det ger ett djup i sig själv,
till en del kan ja säga att Battlefield inte behöver unlocks, för varje match kan utveckla sig drastiskt olikt den föregående.
Minns att ja blev lika överraskad när ja hitta en fiende attackera från ett håll ja inte hade tänkt på före och sen att försöka göra nåt för att förhindra det han gjorde eller när man var några medspelare på ett ställe och lyckades motarbeta flera motståndare fast att oddsen var helt emot en.

Imo: BF3 skulle klara sig rätt bra utan unlocks i den grad det är nu.
Men det så de ser ut på dagens spelmarknad för att få folk att fastna i Flugpappret/klistret

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

något dom måste fixa är ju vapen ljuden.. alla vapen låter ju exakt likadant, och dom låter ju otroligt klent, pistolerna låter ju värre än ett tungt maskingevär..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyf:

Det här är det jag menar när jag säger att kritiker av CoD inte har en aning vad de ens kritiserar. Man undrar ju om du ens spelar spelet. Det är sant att spelet, BF3 alltså, mest handlar om folk som kryper i buskarna och spammar Q och sitter med snipern. Men det är långt ifrån CoD. Detta spel är oändligt mycket långsammare, har klart sämre flow och är dessutom mer obalanserat.

Fordonsdelen kanske väger upp nackdelarna på infanteribanorna, men det är ändå bara 50 % av spelet.
Lirade en hel del BF3 igår och det gick bra och sen testade jag CoD istället. Man märker att många av dessa lögner som far runt, t.ex. att BF3 är 'mer taktiskt' mer rent bullshit. Alla som rushade på CoD tokdog snabbt.
Men spelet hade ändå ett klart bättre flow och mindre campande.

Att du jämför campande med CoD visar återigen att många här inte ens vet vad de skriver.

Det blev lite felformulerat där, var inte meningen att jämföra "campandet med snipern" med CoD, det hade faktiskt inte något med det att göra alls. Det jag menade var bara att just Metro-banan kändes mer åt cod-hållet än vad tidigare BF spel har känts. Håller med dig om att det inte alls är samma flow, och sorgligt nog alldeles för många som campar.

Permalänk
Medlem

buggigt men BRA!!! tycker vapnen låter annorlunda... my like

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx