Permalänk
Avstängd

Tycker det är skitkul att DICE har skrivit:
TRUE TEAMPLAY
UNRIVALED DESTRUCTION (RFG Anyone?)
DRIVABLE VEHICLES

På deras hemsida. Skrattade högt åt alla tre. "True teamplay" så de spel som finns har ingen teamplay, de låtsas bara? Och körbara fordon, no shit!
Unrivaled Destruction, ja förbakad vs realtime geomod, who wins?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimjavel:

Jag kan bara spekulera, men förmodligen ville man att betan skulle komma samtidigt till alla format. Kanske för att det förmodligen hade lipats som vissa här gör nu *1000...
Allvarligt så är denna beta förmodligen till största del servertest och då vill man ha ordentligt med tryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Att en server klara 64 pers är väl inte så mycket till test, det hade varit lite skillnad om EA/DICE hade kört alla servar själva. men det gör du ju inte så dom behöver ju bara kolla vad som är minmi spec för en 64 pers server, och det hade dom lätt kunnat göra på kontoret.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hej, jag startar en ny tråd angående Battlefield 3 beta , detta är trots allt är ett av världens populäraste o mest diskuterade spel.
Jag är långt ifrån en spelfantast men gillar den tekniska biten och gillar testa på nya spel ibland, har spelat mycket fps för herrans många år sedan och spelar fortfarande lite grann, tex spel som jag spelade vart COD Quake 3, Half Life 2 vilket förövrigt är toppen spel på den tiden kan även tycka att Quake3/Half life 2 grafiken är underbar vacker även idag...

NU när BF3 betan släpptes så var jag bara tvungen att testa...Väl när spelet laddas ner och man såg hur snabbt det gick, service känsla vart på topp när det gick uppemot 8mb/s och därefter så skulle spelet installeras, fick en känsla inombords att nu är vintern räddad och det blir ett par timmar med spelande iaf Men ack vad fel jag hade, efter 15 minuter så inser man hur pass dåligt spelet ändå är, jag spelade några timmar för att se om jag skulle ändra inställning, och det blev tyvärr inte så.. Kan ta upp några saker som jag stör mig på, det är ändå 2011 nu och då borde spelen vara någorlunda bra.

-Grafikmotorn känns platt och det finns inget djup i grafiken, känns så påklistrat och plastigt ut.
-Gubben känns som att den svävar över marken, tangent/mus kontrollen känns slö och spelet hänger verkligen inte med i rörelserna, känns som hela spelet är slött (input lag)
-Vattnet ser ut som flytande metall och blänker något enormt.
-Skjuter man tex på en fönsterruta/kaklet så spricker det efter 1 sekund efter skottet träffat (input lag)
-När man ska åka i dem olika transporterna så känns det som en simulator från 80 talet, en gult kors och ett sikte tar upp halva bilden...
- Buggigt när man kryper
-Detta är vad jag kan komma på just nu, har säkert missat en massa saker.. Och stort ++++ för ljudet, det är det ändå dom har lyckats med grattis! Men jag kan tyvärr säga att ett köp från min sida blir det inte, visst detta är en Beta men det visar ju hur spelet är.. Och förbättras inte dessa saker jag skrivit om inom 3 veckor, vilket jag har svårt att se att dem ska hinna så kan dem fett glömma mig om ett köp, tänker inte lägga ner tid på ett halvklart spel! Detta var min åsikt, skulle vara roligt att höra era, tycker så synd om Er som väntat länge på spelet :&
Mvh
Emil

Vill bara tillägga att inputlaggen beror på ditt grafikkort, att det blir skotthål efter beror på din ping, att grafiken känns platt på grund av att du antagligen kör på low och buggarna på att det är beta som faktiskt är till för att hitta buggar och inte vara ett färdigt spel. Självklart är det halvklart och därför har det inte släppts än.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _NsMs_:

Vill bara tillägga att inputlaggen beror på ditt grafikkort, att det blir skotthål efter beror på din ping, att grafiken känns platt på grund av att du antagligen kör på low och buggarna på att det är beta som faktiskt är till för att hitta buggar och inte vara ett färdigt spel. Självklart är det halvklart och därför har det inte släppts än.

Jag kör på HIgh.
Och tycker också Grafiken är platt och tråkig.
Inputlag beror inte på grafikkort om man har hög FPS. Snarare spelet som inte hänger med.
Skotthål efter beror inte alltid på ping, spelar man på en server under 100ms så ska fan inte skotthål (vilka är decals) lagga efter.

Och spelet är ju färdigt enligt Dice.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Jag kör på HIgh.
Och tycker också Grafiken är platt och tråkig.
Inputlag beror inte på grafikkort om man har hög FPS. Snarare spelet som inte hänger med.
Skotthål efter beror inte alltid på ping, spelar man på en server under 100ms så ska fan inte skotthål (vilka är decals) lagga efter.

Och spelet är ju färdigt enligt Dice.

Kör du på high med ett 5850!? Det kan ju förklara varför du tycker att det är inputlagg... Och jo, om du har ett dåligt grafikkort och höga grafikinställningar får du inputlagg. Hände för mig på just cause 2 på min laptop innan jag drog ner inställningarna. Vilken upplösning kör du på?

EDIT: Nvm. Såg din andra dator. Att du inte gillar bf3 har jag sett ett antal andra gånger

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _NsMs_:

Kör du på high med ett 5850!? Det kan ju förklara varför du tycker att det är inputlagg... Och jo, om du har ett dåligt grafikkort och höga grafikinställningar får du inputlagg. Hände för mig på just cause 2 på min laptop innan jag drog ner inställningarna. Vilken upplösning kör du på?

EDIT: Nvm. Såg din andra dator. Att du inte gillar bf3 har jag sett ett antal andra gånger

50-60fps på high 1280x720 med 5850. Men verkar ju dock som att spelet är låst till medium då man ser nada skillnad mellan medium och high.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alakabambam:

varför så krävande grafik den ser ju ens inte bra ut gamla crysis från 07 ser bättre ut fortfarande vad har dom gjort för fel finns ingen känsla...

Crysis är inte snyggare och dessutom kan man inte köra på högsta i betan. Suck

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Eh, jag tycker att det finns stor känsla i spelet. T.ex när träden rör sig när det sprängs en granat brevid. Eller när det kommer en rpg flygande 30cm förbi ditt huvud.

Och ni som säger att grafiken suger, har ni verkligen kört allt på ultra med 60+ fps???

Man ska inte behöva köra allt på max för att man ska uppskatta grafiken.
För mycket ögongodis gör det inte snyggare för det.

lägger man ihop underhållning + måttligt med ögongodis är det bästa.
men satsas det bara på ögongodis faller spelen oavsett spel ändå.

Ska själv ge spelet en chans när det kommer ner i brevlådan, men det kommer säkert bli som med BC2, runt 50h spelade timmar sen ligger det på hyllan och startas aldrig igen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hamzta:

50-60fps på high 1280x720 med 5850. Men verkar ju dock som att spelet är låst till medium då man ser nada skillnad mellan medium och high.

Det är nog amd som har dåliga drivrutiner. Jag har ett gtx 470 som får lika hög fps som dig fast i 1680x1050... Sen vet ju alla om att du bara älskar att gnälla på det här spelet. Tror fan du är den enda här på sweclockers som tycker att battlefield 3 har dåligt ljud.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

En beta skall väl ändå spegla spelets slut fas, vad är annars meningen?
Jag har spelat betor/demos av olika slag och har aldrig stött på så många negativa saker på en o samma gång..
Detta innebär att när full version av spelet släpps så har dem ådergärdat det mesta av buggarna, men jag tvivlar att dom ådergärdat så pass många som jag har upplevt. Mitt råd till DICE är att inte släppa spelet alls o få jobba spelet i minst ett halvår till, alla kritik som vi amatörer påpekar visar att spelet besitter på fler brister , bättre en slutprodukt som är riktigt bra än halvdant BF3 där det behövs 3 spelmöss för att kunna spela spelet normalt!

En betas mening är inte att "spegla spelets slut fas" Betan släpps inte för våran skull utan för utvecklarens. För någon som spelat så många betor som du ger intryck av verkar du inte fatta vad det är. Det är ett provskott av utvecklaren, mest för att få in så många buggrapporter som möjligt för att senare kunna släppa en produkt där de kanske avverkat det flesta buggarna. Det är också ett sätt att stresstesta spelet.

Sedan att du och några andra inte gillar spelet gör det inte till en dålig idé att inte släppa det... Det är alltid gnällspikarna som skriver om spelet men om du kollar på hur många downloads spelet har och hur många som spelar aktivt så ser du att det verkar bli en succé.
Varför behöver man 3 spelmöss för att spela? :S Kör hur fint som helst med en och fullkomligt älskar känslan i spelet.

//ErDraug

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle bidra till dena tråd..

1. Jag håller med om att det känns rätt allmänt buggigt och inte riktigt som ett färdigt spel, men och andra sidan så är det inte heller ett färdigt spel, utan en nerbantad beta.

2. Eftersom att jag har tillgång till Caspian Border servrarna, och således spelat mest caspian border, så kan jag till er oroliga bf2 fans säga att conquest och rush ÄR två helt olika spel. Caspian border med alla fordon och conquest-mode känns för det första mycket mindre buggigt, att variera de olika truppslagen är mycket viktigare och man känner verkligen att de "fyller sin funktion" på ett helt annat sätt en i operation metro "rush-mode". Jag håller med många av er som "rage-ar" på bf3 och klagar att det är för codifierat, buggigt osv osv. Men vänta tills ni suttit i en jet, pansarvagn eller deffat en flagga som engineer/support/sniper, så tror jag att ni kommer att ha en helt annan bild av spelet.

Ps. Till er fps orienterade hårdvarufantaster kan jag bara hinta med att caspian border är DUBBELT så krävande som operation metro. Jag har cirka 45 fps på operation metro, och med samma grafikinställningar har jag uppskattat ca 20-25 fps på caspian border.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Det är nog amd som har dåliga drivrutiner. Jag har ett gtx 470 som får lika hög fps som dig fast i 1680x1050... Sen vet ju alla om att du bara älskar att gnälla på det här spelet. Tror fan du är den enda här på sweclockers som tycker att battlefield 3 har dåligt ljud.

Då kanske du ska ta och läsa om tråden.
Och vart skrev jag att jag får mindre fps i 1680x1050? Eller 1600x900?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phukkitt:

2. Man måste vara i en match, deployad och vid liv för att ens få upp Esc-menyn, vafan är detta? Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

3. Att man ens måste vara i en match och vid liv för att få pilla med inställningar är helt åt skogen, man blir ju antingen kickad eller dödad om man tar för lång tid på sig. Och om man blir dödad när man är i menyn så måste man vänta på att deployas innan man kan komma tillbaks till menyn. Hur tänkte DICE här?
...
Nej, kommer definitivt inte bli ett köp för min del, om inte caspian border skulle få mig på andra tankar. Återstår väl att se...

Ja, det är kasst att man inte kan gå ur utan att deplya, rätt värdelöst faktiskt. Dock brukar jag alt tabba och trycka på krysset om jag vill stänga ner spelet, funkar kanon.
Kanske kommer gå ändra inställningarna när man är död i spelet när det är släppt?

Klart du kommer köpa det, du kommer gå miste om mkt kul annars det är säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Ps. Till er fps orienterade hårdvarufantaster kan jag bara hinta med att caspian border är DUBBELT så krävande som operation metro. Jag har cirka 45 fps på operation metro, och med samma grafikinställningar har jag uppskattat ca 20-25 fps på caspian border.

Jag kände ärligt talat inte mycket skillnad och då körde jag på ultra (även om den kanske är låst till medium ville jag försäkra mig) och 1080p på mitt GTX460. Men jag kollade aldrig exakta nuffror.

Sidnot: För dom som beklagar sig över att man måste spawna innan man kan quitta... Alt-tab->close game. Går mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Klart du kommer köpa det, du kommer gå miste om mkt kul annars det är säkert.

Ja, eller hur. Tycker det är larvigt att det är så många personer som klagar över spelet och så, men kommer att köpa det i slutändan i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag kände ärligt talat inte mycket skillnad och då körde jag på ultra (även om den kanske är låst till medium ville jag försäkra mig) och 1080p på mitt GTX460. Men jag kollade aldrig exakta nuffror.

Sidnot: För dom som beklagar sig över att man måste spawna innan man kan quitta... Alt-tab->close game. Går mycket snabbare.

Betan är låst till High.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

De fick stänga ner testservrarna med Caspian Border pga av alla buggar och för att servrarna inte klarade av belastningen. Det säger väll allt en månad innan release. Djävligt mkt buggar och fel tänk. Battlelog kan de ju slänga i sjön. Meningen är att all squad management skall göras i battlelog. total fail. Prone och crouch delayen suger. Hitboxen är totalt fuckad. Hinnner springa bakom en vägg och ducka sen träffas man. Sen är man så kåt på cod spelarna och sitt underbara fucking rush läge (total framgång enligt Dice) att man släpper betan med metro, snacka om att skrämma bort de trogna bf spelarna. Om inte caspian border kommer upp igen så man hinner testa conquest innan release så blir det inget köp från mig. Har köpt varenda bf spel sen release och den här djävla gången ska de inte få mina stålar lika lätt. Inte för inte att kritiken flödar i varenda spel forum i hela världen. Snacka om att skjuta sig själva i röven. När ska de fatta att ett spel inte bara är grafik. Kan man inte bara hoppa över en djävla mur utan att få en animation uppkörd i röven. F A I L.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

De fick stänga ner testservrarna med Caspian Border pga av alla buggar och för att servrarna inte klarade av belastningen. Det säger väll allt en månad innan release. Djävligt mkt buggar och fel tänk. Battlelog kan de ju slänga i sjön. Meningen är att all squad management skall göras i battlelog. total fail. Prone och crouch delayen suger. Hitboxen är totalt fuckad. Hinnner springa bakom en vägg och ducka sen träffas man. Sen är man så kåt på cod spelarna och sitt underbara fucking rush läge (total framgång enligt Dice) att man släpper betan med metro, snacka om att skrämma bort de trogna bf spelarna. Om inte caspian border kommer upp igen så man hinner testa conquest innan release så blir det inget köp från mig. Har köpt varenda bf spel sen release och den här djävla gången ska de inte få mina stålar lika lätt. Inte för inte att kritiken flödar i varenda spel forum i hela världen. Snacka om att skjuta sig själva i röven. När ska de fatta att ett spel inte bara är grafik. Kan man inte bara hoppa över en djävla mur utan att få en animation uppkörd i röven. F A I L.

Hahaha, +1 ang. hoppa över murar.

Förstår inte/ håller inte med om det där med Caspian Border servrarna. Tycker att alla buggar var betydligt mindre påtagliga på de servrarna (Även om de såklart fortfarande fanns där)

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Det säger väll allt en månad innan release. Djävligt mkt buggar och fel tänk. <snip> F A I L.

Ja, måste hålla med.

Det är (som vanligt) dålig kvalite så nära release. De stressar ut en produkt osv och det verkar vara så mycket fokus på grafik och hype kring grafikmotorn.

Dessutom, nu har jag bara kört lite drygt två timmar, men redan har nyhetens behag lagt sig och jag tycker redan att spelet är ganska tråkigt. Nu kör jag bara metro och tycker banan är ganska kass och rush är absolut inte roligaste spelläget. Men ändå, två timmar? Jag spelade bf2 i över 500 timmar innan jag tyckte det var nog.

Tycker tyvärr att BF känslan från BF2 inte finns här. Det hade varit bättre om de bara hade tagit BF2 rakt av, bytt ut spelmotorn, fixat buggar, hitbox, network lag (eller varför inte bara sourcat in id's nätverksmjukvara?) och släppt "bf3". Det enda som är skönt med metro är avsaknaden av fordon som är helt rätt. Fattade aldrig vad som är så kul med massa tanks och op flyg som bara förstör spelglädjen för alla som inte är piloter.

Tror faktiskt jag avbokar detta och kanske köper det i april nästa år istället när det finns i maxi's budgetkorg.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det är med er, men jag tycker Battlefield 3 är skitkul, även om jag bara har spelat Operation Metro och lite Caspian Border.

Ser att det är många som klagar på dålig teamwork / teamplay. Spelar ni med randoms eller med vänner? Det kan nog påvärka erat game lite. Själv spelar jag med nära vänner och vi vinner nästan hela tiden, om vi inte möter någon som är skitbra i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Kan man inte bara hoppa över en djävla mur utan att få en animation uppkörd i röven. F A I L.

Fail? Efter fysik i BC2, så är det i särklass det mest imponerande och unika som implementerats i Battlefield serien sedan BF1942 - att faktiskt ha en kropp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Fail? Efter fysik i BC2, så är det i särklass det mest imponerande och unika som implementerats i Battlefield serien sedan BF1942 - att faktiskt ha en kropp.

I min värld så är det ingen film jag ska köpa. Jag ser hellre flyt i gameplay än realism.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

BF3

Och redan är spelet förstört, genom att en del idioter redan har lagt ut fusk, fanns f.ö redan till alfan

I övrigt tycker jag det behöver rättas till på en rad punkter.

Men det är riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Grafik: Någorlunda bra.
Ljud: Kanon!
Spelkänsla: Sådär.

Quakeskadad som man är så upplever jag spelet alldeles för långsamt, borde inte ha förväntat mig något annat iofs. Antar att det blir att köpa MW3 istället.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det har varit en förvånansvärt stabil beta, speciellt med tanke på hur många som är med.
Grafiken och ljudet ger spelet väldigt bra 'känsla'; speciellt när man är i tunnelbanan, med kulor och raketer flygandes förbi öronen.

Förutom buggarna (som förmodligen kommer vara borta senast 3 dagar efter release) så är det bara en sak jag stör mig på:
När folk skjuter låter det alldeles för lite. Lite irriterande när det är helt tyst, man hör ett smack och faller ihop död, och det visar sig ha varit en snubbe som legat några meter bort med maskingevär och blåskjutit.
Fotstegen skulle jag också vilja höra lite tidigare, det lägger till väldigt mycket till spelet när man måste tänka på att man inte ska höras.

Men det är inte ett jättestort problem, och jag är nöjd med betan overall.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Jag tycker det har varit en förvånansvärt stabil beta, speciellt med tanke på hur många som är med.
Grafiken och ljudet ger spelet väldigt bra 'känsla'; speciellt när man är i tunnelbanan, med kulor och raketer flygandes förbi öronen.

Förutom buggarna (som förmodligen kommer vara borta senast 3 dagar efter release) så är det bara en sak jag stör mig på:
När folk skjuter låter det alldeles för lite. Lite irriterande när det är helt tyst, man hör ett smack och faller ihop död, och det visar sig ha varit en snubbe som legat några meter bort med maskingevär och blåskjutit.
Fotstegen skulle jag också vilja höra lite tidigare, det lägger till väldigt mycket till spelet när man måste tänka på att man inte ska höras.

Men det är inte ett jättestort problem, och jag är nöjd med betan overall.

Håller med till fullo!

Ljudet i tunnelbanan är helt awesome. Hoppar till i stolen när man duckar en raket som kommer ~10cm från magen, inga andra FPS har lyckats ge mig sån "IRL" reaktion.

Kan det har varit en ljuddämpare? Jag kommer spela på HC servrar om det finns, tycker spoting (Q:ing) är totalt onödigt och är en pace-stopper utan dess like. Alla muppar med en SAW eller liknande står med bipod och väntar på en orange tirangel, sen töms det 3 mags rakt genom träd och 2-3 lager med buskar.

Men det mest irriterande på metro är när man bombat första etappen och ska ner i tunnelbanan, då ligger det kvar 5 pers ute i "gamla zonen" och dödar spawners. De spawnar troligtvis med mobile spawnpoint där ute också, för det är alltid folk kvar där ute.

Gamla zonen borde bli "out of bounds" och en röd varning kommer upp direkt de förlorat slaget om tidigare zone.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av no7:

Ja, måste hålla med.

Det är (som vanligt) dålig kvalite så nära release. De stressar ut en produkt osv och det verkar vara så mycket fokus på grafik och hype kring grafikmotorn.

Dessutom, nu har jag bara kört lite drygt två timmar, men redan har nyhetens behag lagt sig och jag tycker redan att spelet är ganska tråkigt. Nu kör jag bara metro och tycker banan är ganska kass och rush är absolut inte roligaste spelläget. Men ändå, två timmar? Jag spelade bf2 i över 500 timmar innan jag tyckte det var nog.

Du säger att dom fokuserar för mkt på grafiken. Förstår verkligen inte hur du tänker här.. Om man ser på en film, tycker du då inte att hela upplevelsen förhöjs avsevärt om det är filmat snyggt och hela filmen känns kvalite rakt igenom. Eller ser du hellre på en vhs kvalite film och inbillar dig det blir lika bra upplevelse?
Visst känslan i spelet och gamplay är viktigast, men förstår inte hur du kan nedvärda grafiken så mkt..
Fattar heller inte hur man inte kan tycka detta är kul om man gillar fps spel, lätt det bästa fps jag spelat. Känslan i vapnen, team play, man känner att man samarbetar. En klar förbättrning från bc2 tex.
Detta blir epic tror jag

Permalänk
Medlem

Hej

1: Buggar... det är en beta... finns några som garanterat fixas.. några är jag rädd består.... kär gammal hitboxproblematik från BF2 som ALDRIG fixades till!! Prognos: buggar som att man hamnar under marken eller att tgb slutar funka fixas nog till, annars inte.

2: Grafik.. inte alls snyggare än crysis eller far cry 2... men drar mer hårdvara.... Prognos: Lite polish kan tillkomma, men jag tror att detta i grunden är ren skit för att vara nästan 2012.

3: Spelkänsla.. som att vara rejält full. Inget funkar.. all försök till realism har gjort det motsatta. i BF2 sände man låren då soldaten hoppade... här undrar man.. va fan händer? Prognos: Nä hörrni.. 6 år senare släpps en SÄMRE produkt. Ospelbart... allt.. ALLT är sämre.. så jävulskt laggig känsla.

4: Ljud: Mycket bra på sina ställen, men överlag är det ett skitverk. Sampla alla vapen i världen för all del, men använd inte råttfälleljudet till hagelgeväret... komprimera inte ljudfilerna till förbannelse. Prognos: hyffsat ok.. enkla fel att rätta till på sina ställen.

5: Begriplighet info mm.... REN DYNGA! Prognos: Kommer inte vara bra... någonsin. Men kanske ok... Man får googla hur man använder unlocks mm etc... minimappen är ful och dum mm.

6: Inloggning, server mm. Detta är INTE Blizzard! Här funkar nästan inget, men beskrivs som motsatsen. Origin är ett sånt kapitalt fail att det gör ont i en. Jag med de flesta andra är mindre brydda om HUR man logggar in..... vi bryr oss mer om ATT man kan logga in. Prognos: Kommer med idogt arbete att bli hälften så bra som det extremt utskällda systemet för BF2

7: Fordon, 64 spelare, balans mm.. Här har jag inte testat, men förlitar mig på infon från andra om fordonen. Jävla idioter... BF2 var en ganska bra sim... nu har de förstört. Angående balans så har de misslyckats och/eller skitit i vad folk rekkomenderat för åtgärder i 6 år med BF2... vad fan tror ni??? Att de NU ska lyssna? Ett plan får gärna vara overpowered mot ett annat... men låt då andra sidan ha ett extra plan.. eller lite mer AA... NÅGOT för FAN! Fram för mäktiga unlock för all del... men det är inte Quake!! Låt realismen styra. ÄN en gång... ett snipergevär som fan kapar en elefant kräver 3 kulor at point blank för att döda... bara lägga ner denna arkadskit. Prognos: Dice går omkull inom 5 år! EA lever vidare på att suga märgen hos gamestudios.

7

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Grafik: Någorlunda bra.
Ljud: Kanon!
Spelkänsla: Sådär.

Quakeskadad som man är så upplever jag spelet alldeles för långsamt, borde inte ha förväntat mig något annat iofs. Antar att det blir att köpa MW3 istället.

Härligt att man ser någon som faktist ser skillnad på BF och CoD, jag gillar personligen båda men som du vet jag att CoD serien är typ quake i moderna skins.
Ett tecken på att jag även gillar BF3 är väll att jag lagt 27h på o spela en o samma karta under betan

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Hej

1: Buggar... det är en beta... finns några som garanterat fixas.. några är jag rädd består.... kär gammal hitboxproblematik från BF2 som ALDRIG fixades till!! Prognos: buggar som att man hamnar under marken eller att tgb slutar funka fixas nog till, annars inte.

2: Grafik.. inte alls snyggare än crysis eller far cry 2... men drar mer hårdvara.... Prognos: Lite polish kan tillkomma, men jag tror att detta i grunden är ren skit för att vara nästan 2012.

3: Spelkänsla.. som att vara rejält full. Inget funkar.. all försök till realism har gjort det motsatta. i BF2 sände man låren då soldaten hoppade... här undrar man.. va fan händer? Prognos: Nä hörrni.. 6 år senare släpps en SÄMRE produkt. Ospelbart... allt.. ALLT är sämre.. så jävulskt laggig känsla.

4: Ljud: Mycket bra på sina ställen, men överlag är det ett skitverk. Sampla alla vapen i världen för all del, men använd inte råttfälleljudet till hagelgeväret... komprimera inte ljudfilerna till förbannelse. Prognos: hyffsat ok.. enkla fel att rätta till på sina ställen.

5: Begriplighet info mm.... REN DYNGA! Prognos: Kommer inte vara bra... någonsin. Men kanske ok... Man får googla hur man använder unlocks mm etc... minimappen är ful och dum mm.

6: Inloggning, server mm. Detta är INTE Blizzard! Här funkar nästan inget, men beskrivs som motsatsen. Origin är ett sånt kapitalt fail att det gör ont i en. Jag med de flesta andra är mindre brydda om HUR man logggar in..... vi bryr oss mer om ATT man kan logga in. Prognos: Kommer med idogt arbete att bli hälften så bra som det extremt utskällda systemet för BF2

7: Fordon, 64 spelare, balans mm.. Här har jag inte testat, men förlitar mig på infon från andra om fordonen. Jävla idioter... BF2 var en ganska bra sim... nu har de förstört. Angående balans så har de misslyckats och/eller skitit i vad folk rekkomenderat för åtgärder i 6 år med BF2... vad fan tror ni??? Att de NU ska lyssna? Ett plan får gärna vara overpowered mot ett annat... men låt då andra sidan ha ett extra plan.. eller lite mer AA... NÅGOT för FAN! Fram för mäktiga unlock för all del... men det är inte Quake!! Låt realismen styra. ÄN en gång... ett snipergevär som fan kapar en elefant kräver 3 kulor at point blank för att döda... bara lägga ner denna arkadskit. Prognos: Dice går omkull inom 5 år! EA lever vidare på att suga märgen hos gamestudios.

7

Beta, skriver dina tankar på battlelog forumet först och inte bara på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com