Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem

Jag tycker generellt att Apples produkter inte är mycket att hurra för men det här är rent av riktigt dåligt av dem. Nästan 1,5 år mellan release och allt dem lyckas ändra är kamera och processor.

Permalänk
Medlem

Någon som vet A5ans klockfrekvens?

Visa signatur

MPG X870E CARBON WIFI | 9950X3D | 3080 Ti TUF OC | 48GB DDR5 8000MHz | 2x 990 Pro 2TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

1 ghz tror jag det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-modify:

Med moms: 1583Kr.
Känns fortfarande sjukt lågt, jag menar, vad ligger en 4:a på idag om man köper den utan abonnemang? 6000?

Edit: Glöm det, såg rSon's inlägg nu

Här kan du köpa en 4a för 500 kronor + 24 månader abb. http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AccessoryPicker/?device=260...

Jag personligen tycker det är ganska ointressant vad man betalar för telefonen i engångskostnad. Det är mycket mer intressant vad den kostar totalt.

Skrivet av Racka:

Fanns det ingen angivelse på batteritiden med 4g arkiverat?

Ursäktar om det gör det och jag ställer en onödig fråga men jag läste bara tabellen.

Den har inte 4G

Permalänk
Skrivet av Johan12:

frågan är ju om inte de flesta som köper iphone endast köper den för att den e just en iphone?
MAC säljer ju som smör trots att de finns bättre och billigare altenativ

jag kan ha fel dock

Jo det är som du säger. Apple varumärket är oerhört starkt. Och det kommer säkert hjälpa denna lurens försäljningssiffror.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

INTE ENS EN STÖRRE SKÄRM? SÅÅÅÅ LAAMT...
lite bättre processor och kamera, inget mer.

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Jag tycker generellt att Apples produkter inte är mycket att hurra för men det här är rent av riktigt dåligt av dem. Nästan 1,5 år mellan release och allt dem lyckas ändra är kamera och processor.

Tycker det verkar vara en grym telefon faktiskt, väldigt kraftfull och ska ha bra kamera med mera. Däremot känns det ju som om det som vanligt har varit en väldig hype kring telefonen, alltså blir folk besvikna.

Lovar att folk hade hurrat mer om dom bara hade döpt om den till iPhone 5

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Denna "Siri"-funktion finns ju redan i WP7 telefoner, en av de sakerna som uppdaterades med Mango.
Säger man t.ex. "Find coffee in Stockholm" så googlar (läs bing) den det. Kan inte säga att jag någonsin
använt denna funktion förutom att testa.

Visa signatur

// X

Permalänk
Medlem

För er som undrar över 4G:

Det har ännu inte utvecklats någon billig teknik för Voice-kommunikation i 4G gränssnittet. Alltså är det fullt logiskt att 4G inte vore särskilt optimalt för en mobil. Skulle den ha nätverks 4G (inte voice) skulle det kräva att du har igång 4G och 3G samtidigt, hur tror du då batteritiden blir?

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse. Hade hoppats på ny design och fler funktioner. Hur %&( tänker Apple? Vad ska man med en dual core med kortare batteritid till? Det är ju först och främst en TELEFON.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

OMG! Trevligt att ser detta, sökte efter en ny mus. Kollade på mx 518 kom in på en artikel om att g400 tog över. Sen bara......"apple lanserar iphone 4 och ios5. FAKE AND GAY! Klickar endå! OMG OMG OMG......dem döpte den till iphone 4s FFS, bajs apple med creativa namn :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-modify:

Denna "Siri"-funktion finns ju redan i WP7 telefoner, en av de sakerna som uppdaterades med Mango.
Säger man t.ex. "Find coffee in Stockholm" så googlar (läs bing) den det. Kan inte säga att jag någonsin
använt denna funktion förutom att testa.

Jag kollade på cnn's stream av iphone eventet, och Siri verkar vara klipskare än Wp7.5. Sire kändes på något sätt "levande"

Permalänk
Avstängd

Haha fyfan vilket dravel. Samma skit med 512mb mer ram minne och nytt OS. För nypris - det kostar att vara meterosexuell.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Varken sur eller glad. Hade det inte varit så att jag blev bestulen på min telefon i förra veckan hade jag inte uppgraderat. Men nu får det väl bli så...
iCloud är en stor fördel för min del som använder datorn och telefonen i skolan. När jag ska rita någon finurlig biologisk mojäng så brukar jag göra det i ett häfte, för att sedan ta kort och skicka över till datorn (som jag skriver på). Det verkar ju gå väldigt enkelt med fotosynken de har. Hittils har jag mailat, vilket blir lite omständigt om man ska hänga med i genomgången...

Frånvaron av ny design och uppgraderat ram är dagens besvikelser för min del.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Även om det ser ganksa trevligt ut på pappret var iPhone 5 ganska hypat, trots att ingen visste när eller om den skulle komma. Därför tror jag de flesta ser detta mer som en uppdatering och egentligen inte skäl nog till att köpa en ny (eftersom alla Applefans, stekare och lattemammor alltid måste ha det nyaste).

Med andra ord tror jag Apple hade tjänat mycket mer på att lansera en iPhone 5.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Ingen höjdare direkt. Nu har Google Nexus Prime och ICS runt hörnet. Och Microsoft har börjat rulla ut Mango uppdateringen. Kan bli tufft för Apple faktiskt.

Kul för Appel att dom lanserar en mobil som kan mäta sig med konkurrenterna vad det gäller mjukvara och hårdvara. Iaf i en vecka för då ska ICS och Nexus Prime visas (11okt)

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Varken sur eller glad. Hade det inte varit så att jag blev bestulen på min telefon i förra veckan hade jag inte uppgraderat. Men nu får det väl bli så...
iCloud är en stor fördel för min del som använder datorn och telefonen i skolan. När jag ska rita någon finurlig biologisk mojäng så brukar jag göra det i ett häfte, för att sedan ta kort och skicka över till datorn (som jag skriver på). Det verkar ju gå väldigt enkelt med fotosynken de har. Hittils har jag mailat, vilket blir lite omständigt om man ska hänga med i genomgången...

Frånvaron av ny design och uppgraderat ram är dagens besvikelser för min del.

Men det är väl 1GB ist för 512MB

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Synd att batteritiden var så drastiskt mycket mindre än 4:n, hade blivit ett potentiellt köp annars.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Jag kollade på cnn's stream av iphone eventet, och Siri verkar vara klipskare än Wp7.5. Sire kändes på något sätt "levande"

Okej, ja WP7.5s röststyrning känns rätt så "död" och är känslig för bakgrundsljud. Blir väl till att prova helt enkelt!

Visa signatur

// X

Permalänk
Medlem

Är det någon som seriöst använder typ röstigenkänning? Jag har haft det på ett X antal telefoner och apparater nu och aldrig funnit ett behov för det. Känns konstigt om man går runt och pratar så random bland folk

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Synd att batteritiden var så drastiskt mycket mindre än 4:n, hade blivit ett potentiellt köp annars.

Har jag missat något? Iphone 4S hade ju 1 timmer mer taltid över 3g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Är det någon som seriöst använder typ röstigenkänning? Jag har haft det på ett X antal telefoner och apparater nu och aldrig funnit ett behov för det. Känns konstigt om man går runt och pratar så random bland folk

Det är väl samma sak som att tala i mobil, fast med Siri istället? Hon verkade ha en skön personlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Känns som ett steg bakåt :/

Fattar verkligen inte varför dem envisas med att göra saker så förbannat tunna!? Kan lova att inte en kotte kommer tycka den är bekväm att ha i handen utan supermjukt silikonskydd eller liknande...3G/3gs är mysiga att hålla i dock

Men tänk dig att ha en bra bredd på mobilen, och sen ett tjock hölje till det, då har man en dyr tegelsten i handen.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Är väl rätt knäppt att prata i en telefon öht? *minns sommarmorgon-salve*

Siri känns varken bu eller bä, det är något man måste utvärdera själv. Att uppdateringen var skrattretande ynklig kräver dock inte större tid att komma fram till. Detta på 1½ år? Come on!

Permalänk
Medlem

På tiden de böt Kamera, min n95 från 2007 var bättre än iphone 4.

Och vad fan gör Apple? Varör inte kalla den Iphone 5, bara namnet hade sålt bättre.

Permalänk
Medlem

kommer att införskaffas en sån här om inte priset blir allt för dyrt!
hade igentligen tänkt mej Iphone 5 men kommer bli så gött att slippa Sony Ericsson Vivaz nu! sämsta mobilköpet någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Det är väl samma sak som att tala i mobil, fast med Siri istället? Hon verkade ha en skön personlighet

Hehe, nja själv tycker jag det känns riktigt awkward och prata med sig själv så... känns awkward nog att prata i handsfree. Oavsett ser det ut som en ganska trevlig telefon, oavsett den heter iPhone 4S eller iPhone 5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Här kan du köpa en 4a för 500 kronor + 24 månader abb. http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AccessoryPicker/?device=260...

Jag personligen tycker det är ganska ointressant vad man betalar för telefonen i engångskostnad. Det är mycket mer intressant vad den kostar totalt.

Den har inte 4G

Jaså? Jag tycker bestämt att den verkar ha det, eller har swec tabbat sig?

Citat:

GSM/3G/CDMA/HSDPA+ "4G"

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft min iPhone 3GS i snart 2 år så blir det nog en 4S för min del.
Siri verkar ju oerhört coolt!

En sak som jag dock blir lite chockad över att se är kameraknappen på låsskärmen. Den har jag haft i snart ett halvår via Cydia (Jailbreak).